Sika 291i kokemuksia

Finn26

Vaihdoin veneen kaikki läpiviennit pari vuotta sitten. Tiivistykseen käytin Sika 291i massaa, tein hommia syksyllä ja välillä oli viileää, mutta ei yleensä alle 5 astetta. Nyt olen ihmetellyt pilssiin kertyvää vettä, mutta vuotoa on vaikea löytää. Vettä tulee todella vähän, joten on vaikea sanoa onko kyseessä sadevesi, merivesi vai jokin kondenssi. Huomasin kuitenkin että Sika 291 massa oli läpivientien ympärillä edelleen pehmeää...? Kun Sikaa pyyhkii sormella, niin mukaan tarttuu valkoista kuivumatonta töhnää. Onko kukaan törmännyt vastaavaan? Maalasin läpivientien ympäristön Hempel Light Primerilla, voiko olla että Sika tarttuisi huonosti?

Ehdotuksia paremmista tiivistemassoista vesilinjan alapuolelle?

8

6013

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laventelilulla

Huomasin saman ilmiön ja taisi olla sama ainekin. Eli valitsin tosi kalliin tiivisteaineen vedenalaiseen uimatason kiinnikkeeeen. Massan kuivuttua maalasin ympäristön Bilteman sinkkipitoisella myrkkymaalilla. Syksyllä huomasin saman , eli massa oli pehmentynyt siten että sitä jäi sormenpäähän kun pyyhkäisi. Se oli siis 2016 syksyllä. Tänä syksynä en pehmeää löytänytkään. En viitsinyt tarkasti etsiä , ettei menisi yöunet.

• sameon

Hieman aloittajan aiheen vierestä: Uudesta peltikatosta alkoivat kateruuvit kohoilla ylös ja katto samantien vuotaa. Sain tietooni samanlaisen tapauksen, joka oli korjattu Sika Fleksillä. Ei auttanut muu kuin aloittaa iso työmaa jokaisen ruuvin irrottamisella, Sikaa reikiin ja ruuvit takaisin. Viisi vuotta on kulunut ja ruuvit ovat kuin yhtä metallia pellin kanssa.

• SoulSika

Itse käytin tänä kesänä ekaa kertaa Soudalin massaa Sian sijaan, saas nähdä, vaikutti hyvin tarttuvan, jopa kosteaan pintaan..

• sikajuttu

Soudalin etu on pidemmällä oleva "parasta ennen" -päivä. Pitkällä aikavälillä Soudal käyttäytyy samoin kuin Sika. Lämpimässä ympäristössä pehmeneminen kiihtyy melkoisesti.

Sika kyllä kertoo tuotteissaan, mitkä sopivat vedenalaiseen käyttöön. Kaikki eivät suinkaan sovi.

• Kruising

Sika 291 i on muistaakseni juuri vedenalaisiin kohteisiin tarkoitettua ja minäkin olen sitä kölisaumaan laittanut.
        Huomasin että se alkaa jotenkin reagoimaan jos sen päälle sivelee Blakes Cruising myrkkymaalia. Tämä Blakes on tinneriohenteistamaalia, joten olen oppinut jättämään sen sauman sellaisekseen, eikä sen jälkeen ole mitään outoja ilmiöitä näkynyt.

• Kauppareissu
    • Alkupkysyjä

Sikan ohjeissa sanotaan että pinnan pitää olla puhdas ja rasvaton, joten olen yleensä pyyhkäissyt pinnat Hempelin Degreaserillä. Voisikohan tämä vaikuttaa siihen että Sika ei olisi kuivunut? Massat ovat kuitenkin olleet paikallaan jo useamman vuoden...

Sika 291i pitäisi olla nimenomaan vesilinjan alapuolisiin tiivistyksiin tarkoitettua.

• Tyrnäväntorpedo

Sika on polyuretaanipohjainen joten sen ei pitäisi reagoida helposti muiden aineiden kanssa. Rasvanpoistoaineet ovat yleensä haihtuvia eikä sen käytöstä pitäisi olla muuta kuin etua. Itse käytän asetonia koska se on halpaa ja haihtuu nopeasti.

Levityslämpötila varmasti vaikuttaa tulokseen, aine joko kovettuu heti tai ei koskaan. Ohjeissa ei suositella alle 10C lämpötilaa. 5C on paljon sen alapuolella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      65
      16403
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      37
      4369
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      297
      2567
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      135
      1878
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      131
      1533
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      386
      1469
    7. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      14
      1299
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1253
    9. Onko PS kaaoksessa?

Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P
      Perussuomalaiset
      76
      972
    10. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      115
      955
    Aihe