Jutustelua päivän aiheista

pylykerö

Miten ihmeessä täällä jaksetaan puhua toisista kirjoittajista päivästä toiseen (esim. ketju Huumorintajuton) ? Älkää nyt vielä dementoituko ja jauhako samaa turhaa aihetta päivästä toiseen.

Huomasittekö tuossa pressojen lehdistötilaisuutta katsoessa, Trump iski silmää eturiviin kun oli huomauttanut kysymysvuorojen antamisesta samalle toimittajalle. Toimittaja ei ollut sama, mutta ilmeisesti arvioi kysymyksiä sovituiksi. Hän on sukkela puheissaan. Ilmoitti jo asekaupoistakin. Se lienee ollut yksi syy tapaamiseen ja toiseksi halusi ärsyttää Venäjää.

48

617

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maissiiii

Sas muuta, tämmönen tosikko ei tahdo löytää mihin rivinsä rustaisi.

Pihassa on isoja omenapuita ja niissä omenoita, tosin tänä kesänä ei lainkaan niin paljon kuin menneinä kesinä. Omenat odottavat tässä vaiheessa vain aurinkoa, että saataisiin punaposkiomenoita. Missä ihmeessä se pallonen oikein luuraa???

Tänä aamuna kuuntelin toisella korvalla kun joku neuvoja aamuteeveessä puheli omenasta ja pihlajanmarjoista, sosetta. Ajatus kuullosti houkuttelevalta, nyt niin paljon puhtaita pihlajanmarjoja.

Ajattelin akiteerata myös näppärät sormet, eli vähän koppurammatkin sormet pujottelemaan naruun tai ohueeseen metallilankaan juuri pihlajanmarjoja, siinä olisi koristelumateriaalia sitten syssymmällä kun jotain askarrellaan. Nyt pitäisi joulua ajatellen jo keräillä materiaaleja, sammalet ja jäkälät, kävyt ja muut oksankäppyrät jemmaan.

• On ihmisiä joita kiinnostavat enimmäkseen juuri toiset ihmiset, heidän tekemisensä ja sanomisensa.
      Miksi tämä palsta olisi poikkeus, kun ihmiset nimimerkin takana kuitenkin täällä viestittävät toisilleen.
      Tosin esim. naapuri emännän tiedän olevan juuri hänen itsensä, en epäile häntä keneksikään toiseksi, tuntemattomaksi ihmiseksi.

Niinistön ottaisivat mielellään Trumpin tilalle, mutta eihän me hänestä luovuta.

Omassa elämässäni näyttää tulevan aurinkoinen päivä, ehkä saan helsinkiläismökkiläisen puutarhaan loppuja marjoja keräämään.

• ei kiinnosta trumpin silmäniskut eikä niinistön lennu
      eikä paljon muutenkaan ketkään valtion virkamiehet
      mitä ne tekee ja mitä jättää tekemättä
      ihan sama mitä mieltä mää oon se ei heidän ajatusmaailmaansa hetkauta
      elämä itsenään kiinnostaa kuinka sen vois elää mahdollisimman hyvin ja stressittömästi
      ei kiinnosta kuka kenenkä palstalaisen kanssa yhteen sopisi ja kuka ei
      ei kiinnosta kuka on mun kanssa samaa mieltä ja kuka on aina periaattesta eri mieltä
      nyt oon palstalla sen takia en osaa oikeen mihinkään ryhtyä
      kuluuhan se aika näinkin
      ilma olis tänään aika aurinkoinen mutta viileä
      ehkä ulos menen jossain vaiheessa ehkä en
      marjoja ja sieniä en enää kerää kun en niitä kerkee enää jatkojalostaa
      muuten ehkä olisin tälläkin hetkellä metsässä sieniä keräämässä
      parempi kumminkin ettei tartte sinne mennä koska hirvikärpäset valtaavat mun apajat
      lopuksi vielä
      ei toi venäjäkään kiinnosta tippaakaan en oo siellä koskaan käyny enkä ehkä tuu käymäänkään.

• New-age

Mutta hienoa, että Niinistöllä on sama kirjamaku kuin mulla, hih.
        Paul Auster kuuluu minunkin suosikkeihini ( vaimonsa Siri Hustvedt).
        Nostikohan Trumpin kommentti tietyn yrityksen osakkeen hintaa, tämä "ankka".
        No onhan hienoa tämä käväisy pienelle maalle. Ollaan olemassa. Kaipa sitä keskustelua on käyty ei niin julkistakin.

• epäselväksi.jäänee

Yleensä ei kiinnosta kuninkaalliset. Illalla vähän kiinnostaisi katsoa poikien "avointa" jutustelua prinsessa-äidistään. Katsoisin mitä lapset yleensä ajattelevat äidistään. Saattaa kuitenkin olla niin puhdistettu juttu, ettei ole aito. Sillä että äiti on Diana, ei ole merkitystä.
      Olen joskus yrittänyt tivata omiltani, mitä ajattelevat kasvattamisestani ja paremminkin heidän mukanaan elämisestä. Hyvin suurpiirteisesti kuittaavat. Heti epäilevänä ajattelen että on kipeitä muistoja, joita eivät halua availla tai sitten on mennyt niin tavanomaisesti, että turha on menneitä vatvoa.

• reppuriika

On vain suuri joukko ihmisiä, jotka saavat elämäänsä kiksejä ärsyttämällä ja kiusaamalla toisia. No pahasta olosta sellainen kertoo.

• pylykerö

Hyvä kommentti sinulta reppuriika. Se tuntuu oudolta, mutta niin on. Jopa täällä on tarvis purkaa sitä pahaa oloaan tuntemattomiin. Ehkä tuon joidenkin ilkeyden vuoksi en myöskään hakeudu enää mihinkään esim. eläkeläisjärjestöihin tai muihin järjestöihin. Koin jotain sairasta ilkeilyä aikoinaan töissäni, nyt en halua enää kun ei ole mitään pakkoa.
        Luontoihmisten joukossa on mielestäni ollut hyvä tunnelma, vaikka varsinaisesti järjestöihin en ole tutustunut. Tapahtumissa ei ketään pälyillä epäystävällisesti ja väheksyvästi.
        Olen taas saanut kokea kuoleman aika läheltä. Miksi pitäisi tuhlata elämäänsä jakamalla pahaa oloa toisille ? Jos koettaisimme tehdä jonkun hyvälle mielelle, vaikeaa, mutta yritetään !

• Alkuviikon päivieni aihe täällä omissa ympyröissäni on kaupunkikodin talviasutukseen muokkaamista. Tietty aina muuton aikana iskee halu muuttaa huonekalujen ja tavaroiden paikkoja.
      Tämän päivän tehtäväni on ollut stailata nukkekotimaailmani multikultturiseksi.

Huomasin kun katselin muotijutskoja, että olen taas ollu aikaani edellä.
      Verkkalöhöhousut ovat olleet suosikkini jo pitemmän aikaa ja ostin joku aika sitten kierrätyksestä soman oranssiin vivahtavan pinkinvärisen muotikangaspalan. Siitä ompelen verhot makuuhuoneeseen.

Ihana kun saa olla ja vain sipostella niitä näitä.

Tällaisia päivän aiheita minulla.

• New-age

Mä eilen stailasin eli vaihdoin sohvan ja nojatuolin sekä pikkupöydän paikkaa.
        Pieleen meni. Nyt katson telkkaa sohvasta jotenkin kierteillä. Nojatuoli on kyllä sitäkin varten. Mulla pesänrakennushommat on syksyllä. Keväällä fuskaan. Verhoprojektia kehittelen myös. Joku Vuokon suunnittelema Noppa on tullut kait Marimekon tuotteisiin. Jos sitä ois pöytäliinana, niin 2 sellaista menisi hyvin. Oikotie onneen. Habitare-messut on ensi viikolla. Jospa sitten
        pinkeenä innosta!
        Mulla on sellaiset vauhtiraitaverkkarit.
        Piti mennä ulkotöihin rikkaruohoja lapiolla ajamaan pois. Mutta tuli harmaus.
        Paistoin broiskua ja maustoin curryllä. Onko curryäkin erimakuista? Tästä en tykännyt. Viininlehtikääryleet. Njnam.

• pylykerö

Kummallista kun olen nyt vanhemmiten alkanut haluta vaatteisiini semmoisia värejä mitä en koskaan ole käyttänyt. Ne eivät mielestäni sopineet minulle. Aina niitä haluamiansa ei ole saatavilla pienillä markkinoilla. Nykyään haluaisin myös kauluksellisia puseroita ainakin talveksi, mutta niitähän ei löydy. Paitapuseroita ei ainakaan.

• New-age

Niin ja toisinpöin. Se väri, mikä ennen kävi, ei näytä yhtään hyvältä. Kait ikä muuttaa ihon väriä, ellei grillaa ruskeaksi, mitä en nyt tee.
        Esimerkiksi keltaiset värit tekevät merisairaan näköiseksi mut, mut silti sorrun, kun se näyttää niin heleältä, vaan käyttäjä ei.

• pylykerö
        New-age kirjoitti:

Niin ja toisinpöin. Se väri, mikä ennen kävi, ei näytä yhtään hyvältä. Kait ikä muuttaa ihon väriä, ellei grillaa ruskeaksi, mitä en nyt tee.
        Esimerkiksi keltaiset värit tekevät merisairaan näköiseksi mut, mut silti sorrun, kun se näyttää niin heleältä, vaan käyttäjä ei.

Ennen en voinut ajatellakkaan violetttia tai punaista, nyt joitakin niiden sävyjä oikein etsin.
        Reissuun mennään mitä on kaapissa.

• Pilvipoutaa täälläpäin. Eilen oli tyyntä, nyt taas tuulee, just rupesi satamaan.
      Kaikennäköistä hääräämistä harrastanut, etten tuosta pressojen jutustakaan katsonut, kun pätkän.
      Lupiinejakin taas kerran kävin rannalla niittämässä ja toin sieltä mustan viinimarjapuskan, istutin sen tänne ylös.
      Sahaankin vaihdoin ketjun, pitäisi tuulenkaatamia runkoja pätkiä. Toisaalta kyllä aattelin, kun nuorempaa porukkaa tulee, jos vaikka delegoisi jutun.

• pylykerö

Syksyllä itikat pistävät hemmetin kipeesti ja joutuisaan toppaavat. Sateen välissä jälkiruokamarjat juuri ja juuri kerkiää poimia. Sipulit ovat kuivumassa. Niissä on vielä hommaa kun on paljon, mutta pienehköjä.
      Tänään on lintujen syysmuutosta radiossa.

• New-age

Rikkaruohoja yritin jyystää lapiolla ja sellaisella nykyttimellä. Sain ison kasan aikaiseksi. Nyt kun katson ajotietä, ihan kuin mitään ei olisi tapahtunut.
        Tuullut koko päivän ja pilvet roikkuneet alhaalla. No, sada nyt sitten!

• "Onko seksikäs syksy kun pesä on tyhjä
      munan-kuoria vain ei mikään enää nyhjä.

Luonto vitsiä heittää on tuulinen pershe
      joku viivoja piirtää tästä tuleekin he he he.

Puun juurella sientä korissaan kantaa
      tyttö sievä toivoen antibiootti auttaa."
      -
      https://www.youtube.com/watch?v=SU14_6Ekq9g

H.

• Olenkohan muuttumassa ilmapuntariksi, kun polvia on kolottanut koko päivän.
      Sateita varmaan tulossa.
      Tosin olen ollut enimmäkseen jalkeilla useamman päivän ja vähän yölläkin, ei taida vanhat polvet enää kestää.
      Alkavat olla herukat kerätty, karviaispuskat saatiinkin jo eilen ystiksen kanssa tyhjennettyä.
      Laitoin saunan lämpiämään, jospa löyly kinttuja hellisi.

• Mulla on nyt täällä maalla, kun kokoajan touhuan, niin polviside terästettynä Voltarenilla.
        Aattelin taas talvella pärjätä glugosamiinilla, nyt ei oikein riitä.
        Joten kyllä se vaan Sinullakin voi olla, että vanhat me kulumme.
        Raijasin pariin kertaan tuon Nisukan perässä takka- ja saunapuita alamökille, kun nuoret tulee perjantaina. Kyllä ne itsekin ne veisi, mutta kun minä oon tämmönen.
        Pätkin siinä yhden koivun ja ylämäkeen ne sieltä lahtasin pihaan, täytyypi tuoda ylös, kun poika tulee pakulla, saa koneelle.
        Sanoivat uutisiia, että toisin paikoin mustikka 100% kukinta ja toisilla paikoilla 20%. Täällä kyllä on mustikkaa, muttei poimijoita, muuta kun minä.
        Puolukkaakin näkyy tulevan.

• eppu2 kirjoitti:

Mulla on nyt täällä maalla, kun kokoajan touhuan, niin polviside terästettynä Voltarenilla.
        Aattelin taas talvella pärjätä glugosamiinilla, nyt ei oikein riitä.
        Joten kyllä se vaan Sinullakin voi olla, että vanhat me kulumme.
        Raijasin pariin kertaan tuon Nisukan perässä takka- ja saunapuita alamökille, kun nuoret tulee perjantaina. Kyllä ne itsekin ne veisi, mutta kun minä oon tämmönen.
        Pätkin siinä yhden koivun ja ylämäkeen ne sieltä lahtasin pihaan, täytyypi tuoda ylös, kun poika tulee pakulla, saa koneelle.
        Sanoivat uutisiia, että toisin paikoin mustikka 100% kukinta ja toisilla paikoilla 20%. Täällä kyllä on mustikkaa, muttei poimijoita, muuta kun minä.
        Puolukkaakin näkyy tulevan.

Sauna ja Felden-voide auttoivat, lienee Voltarenia vastaavaa ainetta.
        Sateinen aamu, ehkä ulkotyöt jäävät vähemmälle.
        Täällä oli mustikkaa vähemmän kuin ikinä, puolukkaa on, mutta ovat vielä osittain raakoja.
        Viikon kuluttua alkaa loma, pitää hiljalleen käydä pojan tavaroita kasailemaan.

• maissiiii

Olenkohan muuttumassa ärripurriämmäksi.
      Tämä himskatin kone on tyhmä aasi ja yritän sitä valjaissa roikottaa ja koko ajan se vaan päätään pyörittää ja hullun lailla latailee. Se käskee ja komentaa ja kuitenkin samaa ympäripyöreetä koko päivän ladellut.

Mä otan siitä eron, annan loparit, kuka nyt noin yksipuolista jurnutusta viitsii katsella, vien jonnekin yhteiselämäneuvottelijan luokse teamweaveriin ensiapuun. Samperin savotta tämänkin kanssa. Aina ennen se on toiminut kuin ihana suloinen sirulainen, se on laulanut ja totellut käskyjäni. Mikähän sitä nyt riivaa, Olen taas sen tietysti unohtanut yksinään kuljeskelemaan maailmalle.
      Se niin tykkää läheisyydestä ja huomioista ja ne olen tietysti unohtanut. Se käy niin kuumanakin, sen tosin ymmärään kun itsekin käyn kuumana ja tulistun välillä milloin millekin nappulalle.
      Yhteiselämä on joskus niin omituisen oikukasta, varsinkin tämä elämä läppärini rinnalla, jokohan se viimeisiään vetelee vai muuten vain huvikseen laiskottelee. Mitenköhän sitä hieman hemmottelisi, puhelisiko lupsakoita vai laulaisiko romansseja.

• Minullakin tämä kone keljuilee, nyt taas on käyttäytynyt fiksusti vähän aikaa.
        Vaan olen ihan kauhuissani. kun olen sanonut, etten ota älypuhelinta ennenkuin vanha hajoaa.
        Nyt miniä on ostanut uuden puhelimen ja kauppaavat mulle sitä vanhaa, joka on tietenkin ihan kunnollinen.
        Saivat melkein minut ympäri puhuttua. Sanoin kyllä, että nuorten on sitten neuvottava vanhaa aasia, niin, että se asia rupeaa pelittämän.

• maissiiii
        eppu2 kirjoitti:

Minullakin tämä kone keljuilee, nyt taas on käyttäytynyt fiksusti vähän aikaa.
        Vaan olen ihan kauhuissani. kun olen sanonut, etten ota älypuhelinta ennenkuin vanha hajoaa.
        Nyt miniä on ostanut uuden puhelimen ja kauppaavat mulle sitä vanhaa, joka on tietenkin ihan kunnollinen.
        Saivat melkein minut ympäri puhuttua. Sanoin kyllä, että nuorten on sitten neuvottava vanhaa aasia, niin, että se asia rupeaa pelittämän.

Älypuhelin on niin pikkiriikkinen, kun on läppäriin tottunut. Sitten nämä sormeni ovat tokkuraiset, että hipasut menee mihin sattuun ja aloita taas alusta kaikki sepustukset, se nyppii.

Tämän vanhan tutun kun nyt ottaa syliinsä, niin heti alkaa verenpaine nousta, uskaltaa vain pieneksi hetkeksi istahtaa tähän, mutta jospa se jo huomenna tai ylihuomenna tai ylihuomisen ylihuomenna hoituu ja ollaan taas kavereita tämän kanssa ja vanhat torat unohdettu.
        Mikkää ei ole niin tylsää kun aloittaa uusi opettelu uuden koneen kanssa, kun vanhan kanssa sinut oltu hyvän aikaa.

• maissiiii kirjoitti:

Älypuhelin on niin pikkiriikkinen, kun on läppäriin tottunut. Sitten nämä sormeni ovat tokkuraiset, että hipasut menee mihin sattuun ja aloita taas alusta kaikki sepustukset, se nyppii.

Tämän vanhan tutun kun nyt ottaa syliinsä, niin heti alkaa verenpaine nousta, uskaltaa vain pieneksi hetkeksi istahtaa tähän, mutta jospa se jo huomenna tai ylihuomenna tai ylihuomisen ylihuomenna hoituu ja ollaan taas kavereita tämän kanssa ja vanhat torat unohdettu.
        Mikkää ei ole niin tylsää kun aloittaa uusi opettelu uuden koneen kanssa, kun vanhan kanssa sinut oltu hyvän aikaa.

En minä tästä läppäristä luovu. Edelleen aion tänne tällä kirjoitella.
        Katotaan nyt.
        Minä kyllä hallitsen sirkkelit, moottorisahat, halkomakoneent, mutta näiden nykytietotekniikan kanssa olen kyllä ihan tumpelo.
        Kyllähän nuo nuoret neuvoo, se on kai siitä kiinni, että ottaa ja keskittyy.
        No tässä taannoin kyllä kävi niin, että pojantytär kysyi jotain juttua älypuhelinpeliin.
        Hetkessä minäkin jo olin siinä mukana pelaamassa.

• Kävin juuri viemässä kurkiperheelle huomisaamuksi aamupalan.
      Luultavasti olisin vienyt aiemmin, jos olisi tullut mieleen, että karhu on liikuskellut viimeaikoina lähistöllä.
      Ei ole ollut marjakarhu.
      Vadelmaa on niin paljon, että sitä riittää kaikille.
      Lisääntyneet nämä suurpedot.
      Jokunen aika sitten kotka leijui pihan yllä. Kissa siinä pihalla, pahaa aavistamatta.
      Vein kissan sisälle kotkakin häipyi, kierteli seuraavanakin päivänä.

• Vadelmaa on täälläkin ihan nurkissa. Keittänyt vähän mehua ja kiisseliä.
        Suurpedot lisääntyy aika äkkiä, jos ei kantaa säädellä metsästyksellä, koska susilla ja karhuilla ei täällä ole luontaisia vihollisia.
        Täälläkin on karhuja nähty kulkevan, mm. riistakameroissa.
        Ei silti, kyllä minä metsässä uskallan liikkua niinkuin ennenkin, mutta asioihin pitää silti suhtautua, tietyllä vakavuudlla.

• eppu2 kirjoitti:

Vadelmaa on täälläkin ihan nurkissa. Keittänyt vähän mehua ja kiisseliä.
        Suurpedot lisääntyy aika äkkiä, jos ei kantaa säädellä metsästyksellä, koska susilla ja karhuilla ei täällä ole luontaisia vihollisia.
        Täälläkin on karhuja nähty kulkevan, mm. riistakameroissa.
        Ei silti, kyllä minä metsässä uskallan liikkua niinkuin ennenkin, mutta asioihin pitää silti suhtautua, tietyllä vakavuudlla.

Ostin muuten uuden mehumaijan, ei oollut mieleinen, mutta muutakaan ei ollut.
        Oli kahdeksan litran, entinen oli kymmenen.
        Ei ollut kyllä kallis 39 €.
        Oli tuolla suuria vadelmia. Pitää ottaa kolmen litran astia ja käydä nokkimassa.
        Minun jännite kestää vadelmissa tuon kolme litraa, puolukoissa se on sanko.

• k-kotton kirjoitti:

Ostin muuten uuden mehumaijan, ei oollut mieleinen, mutta muutakaan ei ollut.
        Oli kahdeksan litran, entinen oli kymmenen.
        Ei ollut kyllä kallis 39 €.
        Oli tuolla suuria vadelmia. Pitää ottaa kolmen litran astia ja käydä nokkimassa.
        Minun jännite kestää vadelmissa tuon kolme litraa, puolukoissa se on sanko.

Kyllä olisi vadelmaa ja mustikka ihan nurkilla, vaan vettä on satanut koko päivän, eikä loppua näy.
        Mulla on semmonen teräsmaija taitaa olla semmonen 8l. Ei tuo paha hinta ollut, minkä maksoit.

• pylykerö

Ens viikolla menen karhujen maille. (Hunkki, älä elä toivossa....) Onhan niitä joka puolella, mutta vähemmän kai täällä.
      Aamut ovat kauniita silloin kun on aurinkoista. Sumuinen nurmikko ja värit.
      Naiset telkkarissa puhuvat, että toiselle ilkeästi sanominen saattaa olla itsepuolustusta. Loukataan ettei itseä ehdittäisi loukata. Tuotapa en ole tullut ajatelleeksi. Enimmäkseen sen ajattelisi olevan kovaa itsetuntoa ainakin kasvotusten.
      Jospa ulkoilisi nyt kun ei sada tänään.

• maissiiii

Olen yrittänyt kurkistella, jokohan tämä kesä oli tässä, kaikista merkeistä tunnustella, taivaanmerkeistä ja pihakuusen kumarruksista, vaan en ole selvää saanut.
      Nyt niin syksyltä näyttää ja tuntuu. Hortensiat komeimmillaan. Pihassani on yksi iso lilja, joka kukkii aina liljoista viimeisenä ja nyt se jo varovasti nuppujaan kehittelee. En edes tiedä sen nimeä, jostain kukkamarkkinoilta se on mukaan tarttunut ja aina myöhään varttunut. Orava toisaalta on ihan ruskea vielä, mitä nyt hännässä vähän sävyää jo harmaa, epävarma merkki siis sekin.

Almanakka on melko varma merkki, syyskuu kun alkaa niin omenapuiden alta pitää kesäkuppila korjuuseen viedä, ei siellä enää voi lukea tai kaffeita juoda, putoava omena voi yllättää. Pitkin pihoja yksinäiset purkit ja purnukat nekin on kuskattava piiloon talven pakkasilta. Räystäspöntötkin voi jo huoletta kaataa. Hyönteisten talvipesät voi jo ojennukseen laittaa ja tehdä vaikka yksi lisää.
      Syysasteri on yhä ihan hiljaa ja vihreä, jospa se ei sittenkään vielä oikea syys kun komeaa violetti antaa vielä itseään odottaa.

Nyt jos tulla tupsahtaisi oikea helle, olisiko jo kunnon intiaanikesä.
      Sitä odotellessa tekee mieli kaivaa jo kutimet ja kynttilät, ja nuo kaksi ovat ainakin
      ihan varmoja syksyn merkkejä.

• Täällä on vielä miltei ihan vihreää. Pihlaja notkuu marjoista. Aronia ei kypsy ollenkaan. Liekö runsassateinen kesä syynä ja auringonpaisteen vähyys.
        Krassit näyttä viihtyvän, kukkia täynnä. Samoin kuunliljat.
        Riihellä näyttävät olevan nuo hallitusherrat ja rouvat tänään, mutta eipä siitä tavalliselle eläkeläiselle mitään iloa ole.
        Maanantaina on taas kiinteistöveron maksun aika.

• New-age

Olen ihan starttikuopissa mennäkseni jatkamaan eilistä urakkaa.
        Sateeseen en välitä mennä. Tulee nihkeännahkea olo.
        Siispä notkun täällä.
        Pitäiskö päästää ovelta vinkaisu. Sade seis!
        Katselin etelän kohteita ja tein nojatuolimatkaa.
        https://youtu.be/v35YhhzCrYk

• New-age kirjoitti:

Siispä notkun täällä.

Samma här....eilen oli hieno päivä ja siivottiin pihaa Legon kaa ja vietiin kierrätyskeskukseen lasti. Nyt olisi pitänyt jatkaa puskien ja nurkkien trimmauksella mutta sade tuli väliin....elikkä notkun täällä.

Sattuipa katselin myös eri kohteita seitskytjuhlilleni ensi vuodelle ja olen harkinnut Kalliovuorten ylittämistä Hell On Wheels rautatiellä Chicagosta Salt Lake Cityyn, vaihtoehtona Etelä-Amerikan kiertomatka johon on ehdottomasti kuuluttava Paraguay ja Iguazun putoukset Brasilian ja Argentiinan rajalla. Jos tuntuu liian vaikeelta kukkarolle niin pieni viikonloppupyrähdys Toscanaan, Firenze, Pisa ja Livorno tai sitten Irlannin maaseutu ja linnat.

Todennäköisesti hampurilaislounas lähimmässä Mäkkärissä.
        Korkeintaan Eckerö Linen puolenpäivän risteily Affenanmaalle :(

• New-age kirjoitti:

Siispä notkun täällä.

Nyt sade taukosi, mutta raskaat pilvet peittävät silti taivaan. Märkää kaikkialla.
        Eipä tässä isompia juttuja tänään voi touhuta.
        Nuoripari tulee huomenna, kelitkit pitäisi alkaa viikonlopuksi kuivahtamaan.

• New-age
        Paloma.se.co kirjoitti:

Samma här....eilen oli hieno päivä ja siivottiin pihaa Legon kaa ja vietiin kierrätyskeskukseen lasti. Nyt olisi pitänyt jatkaa puskien ja nurkkien trimmauksella mutta sade tuli väliin....elikkä notkun täällä.

Sattuipa katselin myös eri kohteita seitskytjuhlilleni ensi vuodelle ja olen harkinnut Kalliovuorten ylittämistä Hell On Wheels rautatiellä Chicagosta Salt Lake Cityyn, vaihtoehtona Etelä-Amerikan kiertomatka johon on ehdottomasti kuuluttava Paraguay ja Iguazun putoukset Brasilian ja Argentiinan rajalla. Jos tuntuu liian vaikeelta kukkarolle niin pieni viikonloppupyrähdys Toscanaan, Firenze, Pisa ja Livorno tai sitten Irlannin maaseutu ja linnat.

Todennäköisesti hampurilaislounas lähimmässä Mäkkärissä.
        Korkeintaan Eckerö Linen puolenpäivän risteily Affenanmaalle :(

Tuo loppu oli hyvä. Noinhan siinä välillä käy. Italiaan lento muuttuu laivamatkaan Viroon. Satoi tai paistoi. No osaahan se sataa naapurissakin. Tosin oli suhdeluku toinen:1 aurinkoa, 2 sadetta viime vuonna ja nyt 1 sadepvä, 2 aurinkopvää.

Toisaalta kun rikkikset kasvaa sentin, niitä on helpompi kiskoa. Ehkä.

• maissiiii
        eppu2 kirjoitti:

Täällä on vielä miltei ihan vihreää. Pihlaja notkuu marjoista. Aronia ei kypsy ollenkaan. Liekö runsassateinen kesä syynä ja auringonpaisteen vähyys.
        Krassit näyttä viihtyvän, kukkia täynnä. Samoin kuunliljat.
        Riihellä näyttävät olevan nuo hallitusherrat ja rouvat tänään, mutta eipä siitä tavalliselle eläkeläiselle mitään iloa ole.
        Maanantaina on taas kiinteistöveron maksun aika.

Kiitos eppu2 muistutuksesta, olisin sen jo unohtanut, onneksi valtio ei koskaan unohda, ei vahingossakaan.

Täällä satoi koko päivän. Se on tietysti pukeutumiskysymys kun haluaa sateella ulos, lenkillä ison sateenvarjon alla tulee mietittyä vaikka mitä ja parannettua maailmaa ihan eri tavalla, sieltä vähemmän tulee ympärilleen katseltua. Saappaat ja käsineet, pipoa en ole vielä käyttänyt, huivin sitonut joskus kuin andrey hepburn elokuvissa aikoinaan, silloin olo mukavan lämmin.

Iltapäivällä kävin teeleidissä teellä, kaupungissa. Teeleidi toimii väliaikaisesti entisessä kaupunginjohtajan asunnossa, joten tulipa tutkailtua niitä huoneita silläkin silmällä, kaunis ja kauniisti kunnostettu vanha talo kauniissa ympäristössä, sopi erinomaisesti myös teehuoneeksi.
        Tee haudutettuna maistui hyvältä.
        Kotioloissa usein tuuppaan sen pussin teekuppiin, tai pari pussia teekannuun ja siinä se on. Hyvää niinkin.

• Pidän kun ihmiset kirjoittavat omistaan tai haaveista en näe tässä mitään sopimatonta.

Mitä on tapahtunut tänään --- ja niin, mielestäni hyvää tottuu tuntemaan ihmisen.

Te vanhat sekä uudet me olemme matkalla kohti valoa--kuolemaa. Olen tyytyväinen elämälle myös siitä että olen saanut lukea teidän kirjoituksia ja musiikkia.

• New-age

• New-age kirjoitti:

Laitan sulle tällaista

https://youtu.be/srssL89ufl8

Kiitos olen laittanut muistiin. Meri ja purjeet ovat vanhoilla päivillä tulleet esille veneet ovat halpoja tänään mutta kaikessa on kokonaisuus.....siis ei kaikki ole kiinni rahasta.

• oide

Ykkösen A-talk oli avittva. Kumpa vaalit olisivat pian.
      Rankkaa sadetta tunnin verran. Onneksi ei tulvia kuten toisaalla.

• New-age

Vihdoin aurinko uskalsi tulla esiin. Niin myös ite. Työnnyin työkaluineni ja rikkikset saivat kyytiä. Parin tunnin touhuilu ulkona. Tekipäs hyvää.
        Kahvi maistui ja korvatillikka SF Pågens.

• pernoidi

Ihana ihana ilta-aurinko. Ottakoon aurinko ja kuivattakoon pihlajat, puolukat ja sienet pinnaltaa huomiseksi, poimittaviksi.
        Hyvä viikko, nyt on ihanaa relata ja ottaa bisse tai kaksi... ainakin.

• Olen viettänyt tänään ulkona noin 7 tuntia, nyt aurinko painuu mailleen ja ilma viilenee.
      Mietintämyssy edelleen päässä, suuntaanko viikon kuluttua Ylläkselle vaiko Pyhätunturille, matkaa kertyy kumpaankin.
      Kolmas vaihtoehto on pysyä kotona ja pistäytyä Helsingissä Habitare-messuilla.

• Eijaksakauas

Kuusamoon puolilta viikoin.

• Eijaksakauas kirjoitti:

Kuusamoon puolilta viikoin.

Kuusamo on hyvä valinta, Oulanka, Kiutaköngäs, Karhunkierros ja Valtavaaran voisi taas kerran valloittaa.
        Hossakin olisi kiva nähdä ja reittejä patikoida.

• Kaunis ilta kehkeytyi kuitenkin.
      Nuoret tuli iltapäivällä. Kissa peijakas meni puoli yksi ylisille nukkuun ja äsken sen sieltä kannoin puoleen matkaan ylös.
      Nuorilla on kaksi koiraa ja oli nyt myös hoitokoira, sama nimi sillä, kun mun kissalla.
      Sanoivat laittavansa saunan jä käskivät tulla kanssa. Aina ne mua pyytää mukaan.
      Laskettiin, että koiraväkee on kesän aikaan ollut 8, kissoja 2, ihmisiä18. Ei kaikki yhtä aikaa, mutta monta kertaa.

• "eppu2"

"meni puoli yksi ylisille nukkuun ja äsken sen sieltä kannoin puoleen matkaan ylös."

Sinullakin on ylinen?
        Jos kissa meni ylös niin miten ylemmäksi sen vielä kannoit?
        Korppiksella on ylinen...

H.

• hunksz kirjoitti:

"eppu2"

"meni puoli yksi ylisille nukkuun ja äsken sen sieltä kannoin puoleen matkaan ylös."

Sinullakin on ylinen?
        Jos kissa meni ylös niin miten ylemmäksi sen vielä kannoit?
        Korppiksella on ylinen...

H.

Alamökin ylinen on paljon alenpana, kuin ylämökin alanen.
        Se on maasto, joka polveilee.

• rusinana

Kertokaas mitkä ovat päivän uutisista tärkeimmät, mihin pitäisi minunkin kiinnittää huomioni. Itse en nyt jaksa, pureskelisitteko ne minulle valmiiksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      34
      5888
    2. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      498
      2641
    3. JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!

Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t
      Kiuruvesi
      16
      2364
    4. Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä

Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳
      Ikävä
      29
      1643
    5. En tiedä miksi kerroin sinusta täällä

Siksi kai, kun meidän juttu on niin alkuvaiheessa, etten voi vielä puhua siitä kenellekään.
      Tunteet
      17
      1169
    6. Sattuma ja muutama väärinkäsitys

vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul
      Ikävä
      30
      1087
    7. Nolointa ikinä miehelle

On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai
      Ikävä
      26
      1059
    8. Katsoitko mua yhtään

Kun nähtiin 🥺.
      Ikävä
      16
      1028
    9. Oho! Queen of Fucking Everything villitsee - Ikean sininen luottotuote nappasi hervottoman idean!

Ikea on ajan hermoilla! Aika hauska idea ja Queen of Fucking Everything -ajatus toimii hyvin tässäkin. Lue lisää: http
      Mainonta ja markkinointi
      7
      1024
    10. Ei ois kyllä kivaa

Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv
      Ikävä
      4
      957
    Aihe