On siis Touareg 2007 ja molemmat umpiot ovat aina sateen jäljiltä tuhannen kosteat. Onko mitään kikkaa, miten ongelmasta voisi päästä eroon? Molempien umpioiden yhtäaikainen vaihtaminen ei ole vaihtoehto. Tulee liiaksi kalliiksi.
Umpiot keräävät vettä!
6
8741
Vastaukset
- HOLISTI74.91
tyyppivika.volkkarin käyttämät kiinalaiset umpiot ovat todella heikkolaatuiset, tuskin näkee ajaakkaan kun valot näyttää minne sattuu. kannattaa vaihtaa koko automerkki esimerkiksi Toyotaan niin ongelmat loppuu siihen.
- Icfiipvö
Jossain on porattu ilmareikä umpiot alaosaan. En tiedä toimiiko Touaregin umpioihin...
- RMB54
Umpio=ilmaton tila.
Aikoinaan, joskus 1960-luvulla käytettiin ajovaloina umpiota. Kun ajovalo paloi, oli koko umpio vaihdettava. Siitä oli se hyöty, että heijastinpinta pysyi kunnossa koko sen "elämänsä" ajan.
Kysymyksessä on siis ajovalolyhty.
Kun lyhdyn sisälle tulee vettä, syitä voi olla ainakin nämä neljä:
1. Lyhdyn huono ilmanvaihto aiheuttaa kosteuden tiivistymistä lyhdyn sisään. Lyhdyn lasi ensin huurtuu ja kun tilanne jatkuu pitempään, huuru tiivistyy vesipisaroiksi.
Tarkistaisin ilmanvaihdon toiminnan. Jos olemassa oleva ilmanvaihto toimii, voi lyhdyn alaosaan lisätä reiän ilmanvaihtoa parantamiseksi.
2. yleisin syy.
Nykyautoissa käytetään paljon LED-polttimoita. Varsinkin takalyhdyissä. LED-polttimon tuottama lämpö ei ole riittävä haihduttamaan kosteutta. Lyhtyihin jää kylmätiloja, joista polttimon kehittämä lämpö ei riitä haihduttamaan kosteutta pois.
Ongelma on hyvinkin yleinen nykyisissä autoissa.
Talvella taka LED-lyhtyjen ongelma moninkertaistuu mm. lämpö ei riitä sulattamaan lyhdyn ulkopinnasta satanutta lunta pois. "Pimeät" autot ovat lisääntyneet maanteillä.
Maahantuojalla on huurtuneista lyhdyistä "kartta". Jos huurtuminen pysyy näissä rajoissa, on tilanne normaali.
2. Tarkista valopolttimoiden kantojen tiiveys lyhdyn sisään.
3. Tarkista lyhdyn lasin ja kotelon välinen tiivistys. - Huuruukko
Vähäinen huurtuminen on ihan normaalia, eri asia on se, mikä on autonvalmistajan mielestä vähäistä huurtumista.
- hänmän1234
Siinä umpiossa on melko monta polttimonvaihtoluukkua, joku lienee irti. Umpio irtoaa todella nopeasti ja ohjekirjassa taisi olla ohjekin. Takakontissa pitkä vääntimellinen hylsy millä käännetään umpion vieressä olevaa kuusioruuvia nuolen näyttämään suuntaan vasteeseen asti. sitten työkalulla painetaan käänneettävän tapin vierestä lukituskieli alas ja vedetään umpio irti. Youtubesta löytyy luultavasti ohjekin. Ennen kuin laitat umpion takaisin paikalleen, suihkaise sähköpistokkeen tiivisteeseen silikonispräytä umpion kolon pohjalla. Tämä auttaa pistokkeen pohjaan menemiseen.
- Anonyymi
Tuttu tauti. Taistelin vuosia Golfin etuvaloumpion kanssa. Polttimoiden ympäristön tiivisteet kunnossa ja oikein paikoillaan. Ja eikun sumua umpion sisällä. Lopulta päädyin siihen että umpion tuulettamiseen tarkoitettu läpivienti imi kosteaa aina kun voi ja meillä Suomessa ei koskaan poistunut se kosteus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445219Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243430Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2982822Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui552618- 1692294
- 242109
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661835Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391