Paljonko maksaa 1800 kg painavan traktorin siirto kuorma-autolla? Siirtomatka on noin 300 km.
Onko paljon yli euro/km. Paljonko olette maksaneet kilometristä? Mitä pitää ottaa huomioon kun tilaa kuljetusta.
Traktori siirtokustannus
24
5716
Vastaukset
- vbnbvnvn
Tarvitseeko ihan kuorma-autoa kun menee monasti isommalla trailerilla jos kokoluokka 165 fergu.
- Ilkmjhhnn
Tarvitseeko ihan traileria kun voi ajaa tai työntää.
- zetormiesoon
kunnon myyjä, lupaa jos kone ei kestä ajaa kotiin asti, rahat takasin, rehellistä kauppaa.
- Logisti
Kuka pöljä sitä nyt kuorma-autolla, ajatushan on aivan muuten kaunis. Mutta siinähän pitääs olla lastauslaiturikin hollilla haku-/ja tuontipaikalla, kun ei se aivan kippiä nostamalla se pudotuskaan ole tarkoitettu tehtäväksi. Trailerilla ja isolla maasturilla asia onnistuu joutuisasti. Nämä trailerit ovat sopivasti matalia ajaa päälle ja kantavuudessakin löytyy. No onhan näitä raskaskonekuljetuksia ja metsäkonelavettia, jotka saattaa paluukuormana tuollaisen tuoda kun reitille sattuu.
- Jkklli
Kuka pöljä ostaa trailerin ja ison maastoauton traktorikuljetukseen. Ihan tiedoksi traileripöljälle että siirtolavalla traktori siirtyy liukkaasti ja tehokkaasti uuteen paikkaan. Lastauslaitureita käytettiin siihen tarkoitukseen viimeksi joskus 50-luvulla.
- ABE-kortti
Paluukuormana jollain kuorma-autolla n. 150 -250€.
Hain itse joitakin aikoja sitten isommalla jarrullisella autonkuljetusperävaunulla, vuokrasin perävaunun, kun omasta perävaunusta oli katsastus mennyt "pitkäksi". Perävaunun vuokra 60€, oman auton kustannukset verottajan km- korvauksen mukaan 0,43€/km. - Päivässäitseajaen
Jos vain on ajokuntoinen, niin... Ajamalla menee noin lyhyt matka! Ei mene paljoa edes polttoöljyä ja päivävero ei ole mahdoton maksaa. Hieman vain pientä hilpetööriä matkaan, muutama polttoainesuodatin ja suodattimen vaihtoon tarvittavat työkalut.
- Näin_se_menee
En kyllä lähtisi ajamalla siirtämään traktoria noin pitkää matkaa. Siihen kuluu todella pitkä ajopäivä. Lisäksi nämä äsken hankittujen traktoreiden siirrot ovat riskaabeleita, sillä ei ole tapaus tai kaksi, kun traktori on siirtoajossa lipsahtanut tieltä. Traktori on vielä vähän outo eikä sen kaikkia ohjausvälyksiä tunneta, ja pitkä matka traktorinopeudella on kuskille todella puuduttavaa.
Traktori vaihtolavalle ja kuormurin kyytiin. Niin ja rengas kulu kannattaa kans miettiä ajokustannuksiin . Niin ja kartsa norttia sekä ajon jälkeiset hermolääke kossut ja kaljat .
- Päivässäitseajaen
Tughog kirjoitti:
Niin ja rengas kulu kannattaa kans miettiä ajokustannuksiin . Niin ja kartsa norttia sekä ajon jälkeiset hermolääke kossut ja kaljat .
Eipä siinä juuri renkaat kulu tuollaisella matkalla! Olen hakenut useamman uuden traktorin Suolahdesta ajamalla ja matkaa melkoisesti. Renkaista ei edes huomaa tuota kulumista, kaikki kokomerkinnät näkyvät näkyy rivoissa ja jopa tarratkin pysyvät kiinni, jos niitä on vielä renkaissa kulutuspinnassa, kun olen kotona tilallani.
Aikaa tietty menee, mutta ei mitenkään erityisen puuduttavaa. Lisäksi omalla tilallani on kauimmaiset peltolohkot 80km päässä toisistaan, ajan traktorilla aamulla pellolle töihin aikaisin, teen päivän töitä pellolla ja ajan illaksi kotiin, eli siinä ajassa ajaisin tiellä n. 500km. Välissä pidän tauot ruokailussa, muuten ajan traktorilla koko ajan.
Aiemmin ajoin tuon matkan ja tein vastaavat työt 40 vuotta vanhalla traktorillani, nyt hieman uudemmalla traktorilla. Traktorilla ajaminen on halpaa, polttoainetta ei tieajossa kulu paljoakaan, kun on kevyttä ajoa. Hytittömällä traktorilla ajaminen ei ole mitenkään mahdotonta, kylmällä ilmalla turkishaalarit päälle ja visiirillä varustettu moottoripyöräkypärä on hyvä. Ajan hytittömällä leikkuupuimurillakin melkoisia matkoja syksyllä.
Ja kyllä vanhalla traktorilla matka taittuu, monet muistavat varmaan Urho Virkkusen tempaukset. http://urhovirkkunen.blogspot.fi/p/tempaukset.html - Arta_Termeen
Päivässäitseajaen kirjoitti:
Eipä siinä juuri renkaat kulu tuollaisella matkalla! Olen hakenut useamman uuden traktorin Suolahdesta ajamalla ja matkaa melkoisesti. Renkaista ei edes huomaa tuota kulumista, kaikki kokomerkinnät näkyvät näkyy rivoissa ja jopa tarratkin pysyvät kiinni, jos niitä on vielä renkaissa kulutuspinnassa, kun olen kotona tilallani.
Aikaa tietty menee, mutta ei mitenkään erityisen puuduttavaa. Lisäksi omalla tilallani on kauimmaiset peltolohkot 80km päässä toisistaan, ajan traktorilla aamulla pellolle töihin aikaisin, teen päivän töitä pellolla ja ajan illaksi kotiin, eli siinä ajassa ajaisin tiellä n. 500km. Välissä pidän tauot ruokailussa, muuten ajan traktorilla koko ajan.
Aiemmin ajoin tuon matkan ja tein vastaavat työt 40 vuotta vanhalla traktorillani, nyt hieman uudemmalla traktorilla. Traktorilla ajaminen on halpaa, polttoainetta ei tieajossa kulu paljoakaan, kun on kevyttä ajoa. Hytittömällä traktorilla ajaminen ei ole mitenkään mahdotonta, kylmällä ilmalla turkishaalarit päälle ja visiirillä varustettu moottoripyöräkypärä on hyvä. Ajan hytittömällä leikkuupuimurillakin melkoisia matkoja syksyllä.
Ja kyllä vanhalla traktorilla matka taittuu, monet muistavat varmaan Urho Virkkusen tempaukset. http://urhovirkkunen.blogspot.fi/p/tempaukset.htmlVeihän tuo italaialainen isäntäkin ajamalla uuden traktorinsa Italiaan http://www.ess.fi/uutiset/kotimaa/2010/08/02/farmari-vie-uuden-traktorinsa-suomesta-italiaan---ajamalla
Hänen fb-sivuita löytyy kuviakin tuolta reissulta.
- HalavallaLähtee
Siinä peräkärryllä menee sitten samalla muutama työkonekin, trukkipiikit, kauhat, aurat jne. Usein vanhan traktorin saisi ostaa halvalla mutta kuljetusmatka nostaa liiaksi hintaa. Kolmen tonnin traktorilla 500 euroa kuljetuksesta on jo liikaa.
- koskenkorvanautokeskusta
suomen kuljetustilaukset piste fi sitäkautta voi kattoa suuntaa rahdille, kosken autokeskus toi 400 km päästä ison 5 tonnia painavan traktorin kotiin asti 400 € plus alv.
- kiinnostaisitietää
Joko on traktori haettu sieltä 300km päästä? Varmaan selvillä jo siirtokustannus tässä vaiheessa. koska ajamallakin on hitaammallakin traktorilla päässyt jo perille...
- VanhaFergu
Ei ole vielä siirretty kun traktorilla on vähäistä käyttöä myös lähtöpäässä. Ajamaan en lähde, kuorma-autolla sen siirrän. Kosken autokeskusta on kehuttu, taidan kääntyä sinne. Arvio on ilmeisesti aika lähellä euro ja kilometri. Käytettyjä 2000 euron vanhoja traktoreita tulee aina silloin tällöin myyntiin mutta ovat yleensä niin kaukaa että 500 euroa on liian kallis tavaraan nähden. Saa kertoa lisää omista siirtohommista.
- montaostanut
Vuokraa auton perään traileri ja hae sillä tuollainen pikkutraktori, on kaikista edullisin. Kuormaat vaan hieman aisapainoiseksi ja hyvin sidottuna, niin ei mitään ongelmia. Trailerin vuokra muutamia kymppejä ja polttoainetta menne hiukan enempi ajossa, mitä normaalisti.
Onhan näitä kuljetuksia tietty, jos johonkin saat kyytiin paluurahtiin, niin tulee halvalla. Jopa paikalliselta KTK:lta voi löytyä sopiva kuljetus, sitäkin kannattaa kysyä. Paljon on sellaisia kuljetuksia odottamassa, että jos löytyy paluu rahti, niin tulee halvalla. Muutaman kilometrin voi ajaakin, jos on lastauslaiturista kiinni, jos muuten hinta sopii. Ja tuollaisen pienen traktorin voi nostaa vaikka liinoilla kyytiin.
Monta autoa, konetta, leikkuupuimuria, lentokonetta, moottoripyörää ja traktoria olen kuljetuttanut, jotkut aika kaukaakin Lapista ja Lontoosta, kauimmaiset täältä Suomesta Karigasniemeltä tänne etelään. - Tolkkua
Vuokraa traileri ja aja. Osta ensin painava auto, aja siihen sopiva ajokortti. Näitä heittoja ei jaksa enää lukea. Nosta omalla nosturilla lavetille ja aja itse. Tulee aika kalliiksi jos pitää yhtä matkaa varten vaihtaa autoa ja mennä autokouluun. Kuka hullu ajaa hytittömällä traktorilla satoja kilometreja talvisäässä.
- mistänäitäpönttöjä
Ootteko te ihan pönttöjä!!! Ei kukaan edellytä ostamaan mitään kalliita autoja, kun traktoria siirretään trailerilla. Kalustoa voi vuokrata!! Trailerin vuokra muutamia kymppejä päivässä ja päivässä heittää tuollaisen 300km keikan edes takaisin. Pienellä käsikäyttöisellä vinssillä täysin rampakin traktori tulee lavetille.
Ajamalla tuollainen 300km on pikku juttu kovemmallakin pakkasella, turkishaalareissa tarkenee ja visiirikypärä päässä homma toimii hyvin. Olen lentänytkin rättikoneella kovalla pakkasella, ei ole kummoista pukeutua sään mukaisesti. ajettiinhan ennen Fordson Majorilla talvella puutavaraakin pakkasilla pitkiäkin matkoja. - Metsuri_lähes_itsekin
Jep, ja vielä lapinsavotoilla oli hiukan kylmempää kuin täällä keskemmällä suomesssa ja siitä alaspäin. Olipa niitä urhoja jotka ajelivat täältäkin yhtäsoittoa sinne lappiin savotalle ja takaisin sitten keväämmällä. Eikä ne kamppeet niin hääviä siihenaikaan olleet. Mutta kun nämä nykymiehet on sellaisia nisuäijiä, meinaan sellaisia paistamattomia. Eli hommasta ei tule mitään, jos äitee ei ole puettamassa. Ne oli ennen rautaisia miehiä, jotka lapin savotoilla kulki siirtohommissa majorilla. Ja jopa tekivät siihen majoriin vielä remonttia 30-40 asteen pakkasessa, kun haaveri sattui. Vain osat haettiin jostain etelämmän paikan liikkeestä.
- mistänäitäpönttöjä
Metsuri_lähes_itsekin kirjoitti:
Jep, ja vielä lapinsavotoilla oli hiukan kylmempää kuin täällä keskemmällä suomesssa ja siitä alaspäin. Olipa niitä urhoja jotka ajelivat täältäkin yhtäsoittoa sinne lappiin savotalle ja takaisin sitten keväämmällä. Eikä ne kamppeet niin hääviä siihenaikaan olleet. Mutta kun nämä nykymiehet on sellaisia nisuäijiä, meinaan sellaisia paistamattomia. Eli hommasta ei tule mitään, jos äitee ei ole puettamassa. Ne oli ennen rautaisia miehiä, jotka lapin savotoilla kulki siirtohommissa majorilla. Ja jopa tekivät siihen majoriin vielä remonttia 30-40 asteen pakkasessa, kun haaveri sattui. Vain osat haettiin jostain etelämmän paikan liikkeestä.
Ajamalla ne Fordson Majorit siirrettiin! Meilläkin oli Fordson Majori, millä talvella urakoitiin halkojen ajossa hyvinkin kaukana, kun siihen aikaan vankityövoimalla hakkautettiin halkoja isojen järvien saarissa ja halot ajettiin jääteitä myöten läheisille rautatieasemille. Jo niille työmaille ajaminen oli pitkämatka.
Useampia traktoreita oli niillä Vapon työmailla ajamassa halkoja ja joskus joltakin meni traktori pahasti rikki, niin varakonetta joskus haettiin yötä myöten kauempaakin. Kerrankin Outokummusta yhdet kaverukset ajoivat jonkun siskonmiehen Fordson Majorin yöllä työmaalle aamua varten ja matkaa hieman yli 300km. Aamulla vain oli taas toimiva traktori työmaalla!
- Lapinpöntöille
En nyt kauheasti olisi ylpeä pakkasessa ajelemaan avotraktorilla. Ennen oli tietenkin toiset tavat ja kyllä niitä haavereita ja ongelmia tuli. Ylpeillään sillä että ennen oltiin oikeita ja nämä nykyiset ovat nisumiehiä. Onko sekin ylpeyden aihe että tärisevällä moottorisahalla saatiin kylmässä valkosormet ja menetettiin kuulo, jäätiin kaatuvien traktoreiden alle jne. Onneksi joku kehitti ergonomiaa myös koneiden käyttäjille.
Nyt on eksytty vähän liian kauas alkuperäisestä aiheesta eli mikä olisi järkevin siirtotapa. Nyt ei olla lapin savotoilla 50-luvulla vaan tässä päivässä. Vaikuttaa siltä että siirtolava ja kuorma-auto vie voiton jos ei ole sopivaa vetoautoa kuljettajineen käytössä tai vuokralla.- ajamallamenee
Ei se traktorilla ajaminen ole kummoista, ajetaanhan sitä mopolla ja moottoripyörälläkin. Mopollakin olen ajanut 1200km reissun. Vaan voihan se traktorin vaihtolavoille laittaa, jos ei halua tai osaa ajella.
Ja ajan minä traktorillakin ihan tätä päivää pitkiä matkoja, keposasti menee päivässä muutama sata kilometriä.
- Viilinki
En lähtisi ajamalla itse tuommoista matkaa, varsinkaan tuntemattomalla vanhalla traktorilla. Aika riskillä siinä mennään, kun traktorin kunnosta ei varmuutta. Liikenneturvallisuusriskikin aika suuri, jos joutuu käyttämään pääväyliä hitaalla pienellä vehkeellä. Itse maksoin 300€ reilun 300km siirrosta koneritilällä varustetulla kuorma-autolla tapahtuvasta siirrosta. Traktorin paino noin 4t.
- 200kmhinauksessakin
Eipä noita pääväyliä juuri tarvitse käyttää, kun hyviä pienempiä teitä on maassamme varsin runsaasti. Kaupungit pystyy hyvin ohittamaan, jos ei halua kaupungissa ajella traktorilla. Tosin traktorilla pärjää ihan hyvin kaupungeissa liikenteen mukana, leikkuupuimuri hankalampi...
Suurempia ongelmia en ole huomannut liikenteessä, kun olen ajanut näillä työkonella pidempiä matkoja, autoilijoiden törttöilyt hieman kauhistuttavat, kun ei malteta odottaa sopivaa ohituspaikkaa. Ohitellaan risteysalueilla ja vastaantulijoista välittämättä, mutta tämähän on nyt tämän päivän liikenteessä ihan joka päiväistä, vaikka ei olisikaan työkoneita liikenteessä. Siihen riittää, kun vain hiljennät 80km aluella, niin se on jo jollekin pätkäautoilijalle liikaa, ohi pitää päästä.
Lauantai tai sunnuntai aamut aikaisin ovat hyviä aikoja siirtää koneita, on todella vähän liikennettä. Saman olen huomannut ulkomaillakin, jos joutuu jossain miljoonakaupungissa ajelemaan erikoisemmalla kalustolla tai siirtämään, tosin oikein suurkaupungit ei hiljene koskaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941763
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3581179Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181178- 961038
- 62833
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam36811Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani6754- 46706
Lapuan liike nyt! rähinöimässä Tampereella
Avoimen rasistisen ja fasistisen sinimustan liikkeen poprukat riehuvat Tampereella parasta aikaa.132698En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42680