Kielikurssille kesällä, EF vai STS?

Mummupulassa

Hei, olen lukenut paljon negatiivista näiden järjestöjen vaihto-oppilasohjelmista. Entä miten on kesän kielikurssien laita? Ovatko kokemuksenne yhtä negatiivisia?

6

150

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lyhyestisanottuna

Hei! Kyllä ovat ihan yhtä huonossa maineessa. Samat yritykset, samat törkeydet, rahasta hostaavat köyhimykset, jotka ei edes syö kanssasi saati puhu että oppisit kieltä. Opettajina ja "valvojina" ihan ketä tahansa, joka nälkäpalkalla suostuu huijaukseen mukaan...
      Vältä näitä isoja kysetusfirmoja. Niillä on vuosikymmenien kokemus nuorten seikkailunhalun hyödyntämisessä ja niillä on varaa omiin lakimiehiin, joita todellakin tarvitsevat kun ne kellä varaa haastavat niitä oikeuteen...

• Hoplaaaasa
    • Älähemputis
    • mummullamukavaa

Olin pari vuotta sitten EF:n kielikurssilla Lontoossa. En tiedä kuinka harvinaista lienee, mutta minulla oli hyvä reissu. Kaikki toimi kuten pitikin. Mutta en olekaan enää ihan pentu vaan varttuneempi henkilö, joten ymmärsin asioita ja osasin käyttäytyä hankkiutumatta hankaluuksiin. Opin kieltä jonkin verran, ihmeitä ei kannata odottaa 2-4 viikon kurssilla.

Kielikurssille ei kannata lähteä minkään järjestön matkassa, jos päätavoite kaikkien aikojen revittely. Siitä seuraa vain ikävyyksiä.

• Runkubisnekset

Oli tavoite mikä tahansa niin näiden sts:n ja ef:n tyylisten järjestöjen mukaan lähteminen on rahan tuhlausta ja typerää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?

Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      418
      5376
    2. Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen

KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      184
      1845
    3. Pikkunaiselle terkkuja

Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi
      Ikävä
      356
      1808
    4. Kuinka paljon on

Merkitystä seksillä kun valitset kumppania?
      Ikävä
      117
      1059
    5. Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."

Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl
      Tv-sarjat
      5
      994
    6. Kauniit naiset

Ketkä ne on suomussalamen kauniimpie naisie?
      Suomussalmi
      27
      907
    7. Olet vieläkin täällä

Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h
      Ikävä
      55
      788
    8. Muutto ei ratkaise mitään.

Sielläkin on naapurit. 😉 Nähdään?
      Ikävä
      66
      745
    9. Oishan se coolia

Kun sais maistaa sun huulia 😘 Mukavaa päivää Hei, just sulle miehelle, josta haaveilen ❤️
      Ikävä
      54
      708
    10. Kuinka hyvin tunnet kaivattusi?

kuinka hyvin tunnet kaivattusi?
      Ikävä
      35
      668
    Aihe