Tulostin lakkasi kopioimasta ja tulostamasta

Tulostinongelma

Moi.

Canon tulostimeni lakkasi tulostamsta / kopioimasta mustekasettien vaihdon jälkeen. Otin kasetit pois ja laitoin uudelleen, tein Asetukset> Ylläpito ohjeiden mukaiset tulostimen kohdennus ja suuttimen tarkistuksen (ei tukossa).

Olen yrittänyt kopioida sekä tulostaa tietokoneelta. Yhden täyttämäni kaavakkeen tulosti niin, että muuten tyhjää paperia mutta keltaisella värillä ohjesivun, eli sinänsä koneeseen on ihan ok kytkeytynyt, kai.

Mitä vois vielä tehdä? Vinkkejä?

11

325

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdklfjsdklfjsdkljfdl

      Ei kai mustekasetin liitinpinnoissa ole jotain paskaa? Onko mustekasetit varmasti oikeanlaisia?
      Onko tulostussoftassa jokin mustetasojen mittari, pitäisikö ne nollata mustekasetin vaihdon yhteydessä tai kertoa softalle että mustekasetit on vaihdettu?
      Voihan olla myös että uusissa mustekaseteissa on jokin vika, kiinassa ei näytä olevan paljon laadunvalvontaa. Toimiiko edes skannaus oikein?

      • qwdqwqwdd

        Softahan lukee tulostimen antamaa dataa.
        Skannaus ei liity tulostukseen, toimii varmaan eri ajurilla ja ohjelmalla.
        Kannattais aluksi kopeloida sieltä tulostimen valikosta, että mitä lukee, siis irti tietokoneesta.


    • Alkuperäine

      Laite kopioi Colourina mutta ei Black:na, ja tulostaa Printerin Test Pagen. Tiedostosta ei tulosta mitään Word-asiakirjoja. Ikään kuin ongelma olisi mustan musteen käytössä. Olen käynnistellyt ja sammutellut laitetta ja irrottanut mustepatruunat ja katsonut, ettei esim ole mitään teippejä jäänyt. Mystistä.

      • blackbad

        "Laite kopioi Colourina"
        No näkyykö siinä myös mustaa, varsinkin siinä Printerin Test Pagessa?


      • Alkuperäine

        Test Pagessa ei näy mustaa, sinistä vain. Olen irrottanut säiliöt, ja mustasäiliössä on ihan hyvin mustetta, eikä kone ilmoita, että olisi loppumassa musta muste.


      • koeta_liuotusta
        Alkuperäine kirjoitti:

        Test Pagessa ei näy mustaa, sinistä vain. Olen irrottanut säiliöt, ja mustasäiliössä on ihan hyvin mustetta, eikä kone ilmoita, että olisi loppumassa musta muste.

        Voi olla tulostuspää tukossa, se mistä imee ja sylkee printtiin, siihen löytyy paljon ohjetta kun googlaat.
        Muistaakseni se musta piti ravistaa ennen käyttöönottoa, ei niitä muita värejä.
        Liekkö mustan väri painautuu pohjalle tai jotain. Silloin ei tietenkään tulosta jos väri on könttinä ulostulossa.
        Niitä tulostuspään putsauksia ei kannata käyttää, kun ne vie hitosti väriainetta. Ja varmasti turhaan.


    • Alkuperäine

      Kiitos paljon (uskomattomasta) patruunan ravistusohjeesta. Se toimi. Laite toimii jälleen myös Black-tulosteina.

      • tulostaa_tyhjää

        Ei voi olla totta! Kiitos sinulle palautteesta. Pitääpä itse myös ravistella, oikein kunnolla, kun en sitä ohjetta noudattanut, vaan oikasin.


    • Alkuperäine

      Kyllä epäuskoisina tätä ravistusohjetta luettiin. Mutta tänään kokeilin uudestaan. Oli totta. Tulostin monisivuisen lomakkeen ja kopioin todistuksia. Ps. Ravistelussa kannattaa varoa roiskumista. Minulla lensi vähän myös parketille ja farkuille...

    • Alkuperäine

      Unohtui mainita, että jotkut varoittavat mahd ilmakuplista ravistelun takia. En tiedä onko niistä haittaa ja tuleeko niitä kovin helposti. En kyllä keksinyt enää mitään vaihtoehtoja, joten ravistelen jatkossakin jos tarvetta, tosin ehkä paremmin suojattuna...

    • Samsungisti

      Samsung CLP-365: Ennen pitkää tulostusyrityksessä lähti käyntiin ja samantien pysähtyi. Valitti että värit ovat loppu, vaikka värimonitori näytti kaikissa kaseteissa olevan 80-90 prosenttia, ja kasetit olivat melkein uudet. "Ravistelu" auttoi jonkin aikaa, mutta sama toistui pian. Kysyin kasettien toimittajalta sekä tulostimen toimittajalta, mutta eivät osanneet neuvoa. Nyt jatkan ravistelua jokaisella tulostuksella, muuten ei onnistu. Ei tunnu hyvältä. Olisiko jokin toinen tulostin parempi?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3527
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      157
      2143
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      206
      1845
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1756
    5. 80
      1175
    6. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      320
      1136
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      132
      1031
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      949
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      73
      919
    Aihe