Freestyle libre mittari- laillinen kartelli?

Rahastettava

Onko kellään kokemusta, mistä mittarin saisi ulkomailta kohtuulliseen hintaan? Pystyykö ohituotua mittaria rekisteröimään Suomeen? Minulla oli poliklinikan antama mittari ja se katosi. Uuden saa Suomesta 150e. Espanjasta saisi 60e esimerkiksi.

54

13629

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hpv27

      FreeS­ty­le Free­dom Li­te maksaa diabeteskaupassa 12,90€.

      • hepskukkuuta

        Se on eri mittari kuin Freestyle Libre !


      • vekutäällä

        Noudattakaa minun neuvoja, ette tarvitse mitään mittareita.


      • hpv27
        hepskukkuuta kirjoitti:

        Se on eri mittari kuin Freestyle Libre !

        Niinpäs olikin. Tuo on sensorointilaite eikä pisarasta mittaava. Sitä ei edes saa ostettua Suomesta:
        "FreeStyle Libre on toistaiseksi saatavana vain julkisen terveydenhuollon kautta. Tuotetta ei voi ostaa tai tilata yksityisesti muuta kautta"

        Tuo lainaus lalmistajan sivulta. Valmistajahan päättää missä laitettaan myy jos luvat ovat kunnossa. Laitteen hinta on jotain 60 € mutta pakettiin kuulunee myös sensoreita.


      • Kallista_lystiä
        hpv27 kirjoitti:

        Niinpäs olikin. Tuo on sensorointilaite eikä pisarasta mittaava. Sitä ei edes saa ostettua Suomesta:
        "FreeStyle Libre on toistaiseksi saatavana vain julkisen terveydenhuollon kautta. Tuotetta ei voi ostaa tai tilata yksityisesti muuta kautta"

        Tuo lainaus lalmistajan sivulta. Valmistajahan päättää missä laitettaan myy jos luvat ovat kunnossa. Laitteen hinta on jotain 60 € mutta pakettiin kuulunee myös sensoreita.

        Sensorin mittausyksiköitä joutuu myös vaihtamaan muutaman päivän välein ja niistä kertyy melkoinen kuluerä jos joutuu ostamaan ne itse.


      • hpv27
        Kallista_lystiä kirjoitti:

        Sensorin mittausyksiköitä joutuu myös vaihtamaan muutaman päivän välein ja niistä kertyy melkoinen kuluerä jos joutuu ostamaan ne itse.

        Joo. 60 € ja max 2 viikkoa. Hommaan kyllä tuon libren jahka tulee markkinoille. Tarkoituksena mitata aina yksi periodi ennen lääkärille menoa.


      • jkhhjjgkgjh
        hpv27 kirjoitti:

        Joo. 60 € ja max 2 viikkoa. Hommaan kyllä tuon libren jahka tulee markkinoille. Tarkoituksena mitata aina yksi periodi ennen lääkärille menoa.

        Siis onko tuo 60 euroa sen mittaus-lähetinyksikön hinta, mutta mitä maksaa itse sensorilaite?


      • hpv27
        jkhhjjgkgjh kirjoitti:

        Siis onko tuo 60 euroa sen mittaus-lähetinyksikön hinta, mutta mitä maksaa itse sensorilaite?

        Jeps, tuommoisia hintoja on näkynyt eli laite 60 € ja sensorit 60 € kpl. Sensori toimii sitten max 2 viikkoa.


      • deekaksi
        hpv27 kirjoitti:

        Jeps, tuommoisia hintoja on näkynyt eli laite 60 € ja sensorit 60 € kpl. Sensori toimii sitten max 2 viikkoa.

        Mitä tuolle sensorille luvataan toiminta-aikaa minimissään? Itseäni kiinnostaisisi joskus katsoa, mitä tapahtuu illan ja aamun välillä verensokereissa. Olen D2. Samalla tietysti saisi pitemmänkin jakson mitattua.

        Mittaan aika paljon verensokereita päivän mittaan itse hankituilla liuskoilla. Liuskat hankittu puolet halvemmalla kuin Suomessa samat liuskat. Terkkarista en tablettikäyttöisenä saa enää yhtäkään liuskaa.


      • hpv27
        deekaksi kirjoitti:

        Mitä tuolle sensorille luvataan toiminta-aikaa minimissään? Itseäni kiinnostaisisi joskus katsoa, mitä tapahtuu illan ja aamun välillä verensokereissa. Olen D2. Samalla tietysti saisi pitemmänkin jakson mitattua.

        Mittaan aika paljon verensokereita päivän mittaan itse hankituilla liuskoilla. Liuskat hankittu puolet halvemmalla kuin Suomessa samat liuskat. Terkkarista en tablettikäyttöisenä saa enää yhtäkään liuskaa.

        Minimiaikaa ei ole sanottu. Riippunee siitä miten hyvin sensori kestää ihossa kiinni ja maksimiaika on sitten 2 viikkoa. Jos ajattelee 10 mittausta päivässä ja 14 päivää niin liuskoja menee 140 kpl ja Diabeteskaupan hinnoilla tulee hintaa 60-90€ eli samoissa pyöritään. Sensorista tulee kylläkin enemmän dataa ja itseä kiinnostaa eniten yönaikaiset sokerit.


      • hgvytfuygvcf

        Tarkennus tuolle kysyjälle: Sensori mittaa verensokeria 24/7 sen ajan kun on paikallaan kudoksessa.


      • veijo398736
        vekutäällä kirjoitti:

        Noudattakaa minun neuvoja, ette tarvitse mitään mittareita.

        vekutäällä

        Eikö järkesi riitä oman nimimerkin keksimiseen-eipä tietenkään.


      • Anonyymi
        Kallista_lystiä kirjoitti:

        Sensorin mittausyksiköitä joutuu myös vaihtamaan muutaman päivän välein ja niistä kertyy melkoinen kuluerä jos joutuu ostamaan ne itse.

        Eikä joudu. Libre -sensoria vaihdetaan kahden viikon välein, ei siis muutaman päivän välein. Kallis se toki on, jos itse sen joutuu ostamaan. Itse tyypin 1 diabeetikkona saan noita sensoreita tarvikejakelusta ilmaiseksi.


      • Anonyymi
        Kallista_lystiä kirjoitti:

        Sensorin mittausyksiköitä joutuu myös vaihtamaan muutaman päivän välein ja niistä kertyy melkoinen kuluerä jos joutuu ostamaan ne itse.

        Eikä joudu vaihtamaan muutaman päivän välein. Yksi sensori toimii kaksi viikkoa, eli sensori vaihdetaan kahden viikon välein.

        T. miksuh,


      • Anonyymi
        hpv27 kirjoitti:

        Niinpäs olikin. Tuo on sensorointilaite eikä pisarasta mittaava. Sitä ei edes saa ostettua Suomesta:
        "FreeStyle Libre on toistaiseksi saatavana vain julkisen terveydenhuollon kautta. Tuotetta ei voi ostaa tai tilata yksityisesti muuta kautta"

        Tuo lainaus lalmistajan sivulta. Valmistajahan päättää missä laitettaan myy jos luvat ovat kunnossa. Laitteen hinta on jotain 60 € mutta pakettiin kuulunee myös sensoreita.

        Vanhentunutta tietoa!


      • Anonyymi
        hpv27 kirjoitti:

        Niinpäs olikin. Tuo on sensorointilaite eikä pisarasta mittaava. Sitä ei edes saa ostettua Suomesta:
        "FreeStyle Libre on toistaiseksi saatavana vain julkisen terveydenhuollon kautta. Tuotetta ei voi ostaa tai tilata yksityisesti muuta kautta"

        Tuo lainaus lalmistajan sivulta. Valmistajahan päättää missä laitettaan myy jos luvat ovat kunnossa. Laitteen hinta on jotain 60 € mutta pakettiin kuulunee myös sensoreita.

        Ei kuulu sensorit maksavat ymmärtääkseni 50€ / kpl


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kuulu sensorit maksavat ymmärtääkseni 50€ / kpl

        Näyttävät olevan 120 € 2 kpl. Tuo on 28 päivää eli 4 € per päivä.


    • gtfhbv
      • gtfhbv

        Suomi24 näköjään katkaisi linkin tuttuun tapaan. Kannattaa kopioida se kokonaan ja avata selaimessa.


      • yjtfhdyutf
        gtfhbv kirjoitti:

        Suomi24 näköjään katkaisi linkin tuttuun tapaan. Kannattaa kopioida se kokonaan ja avata selaimessa.

        Taitaa olla ongelmana kaikkialla, linkkien "väärät" merkit katkaisevat automaattitoiminnon.


      • Vammaiset_ohjelmoijat

        SUoli24 on 1980-luvulla ohjelmoitu roskakasa, jossa ei edes normaalit nettilinkit toimi. Voi vidulla päähän.


      • hpv27
        Vammaiset_ohjelmoijat kirjoitti:

        SUoli24 on 1980-luvulla ohjelmoitu roskakasa, jossa ei edes normaalit nettilinkit toimi. Voi vidulla päähän.

        HTTP:täkään ei ollut keksitty tuolloin. Nykyään Suomi24 pyörii Amazonin pilvessä eli on varsin moderni.


    • Anonyymi

      Jokohan libre 2 saatavilla? Missä, millä kriteereillä, kuinka eroaa ykkösestä?

      • Anonyymi

        Ainakin täällä Espoossa Libre 2 -sensori on ollut käytössä jo jonkin aikaa. Itselläni on tyypin 1 diabetes ja sain Libre 2 -sensorin käyttööni lokakuussa kun kävin Espoon diabeteskeskuksessa vuosikäynnillä lääkärin ja hoitajan luona. Samalla sain kuulla, että Libre 3 -sensori tulee ehkä käyttöön tämän vuoden puolella.

        Libre 2 -sensori lukulaitteineen on ulkoisesti aivan samanlainen kuin vanhempi alkuperäinen Libre -sensori ja sen lukulaite. Se mikä Libre 2 -sensorissa on uuta on se, että siinä on Bluetooth -yhteys ja automaattiset hälytykset liian matalalle ja korkealle verensokerille. Eli sensorin lukulaite tai puhelin alkaa piippailla kun verensokeri tippuu liian alas tai nousee liian ylös. Käyttäjä voi itse asettaa hälytysrajan liian matalalle ja liian korkealle verensokerille. Lisäksi sensorin lukulaite tai puhelin voi antaa hälytyksen kun yhteys sensoriin katkeaa. Kaikki hälytykset voi halutessaan kytkeä päälle tai pois päältä. Tuo hälytysominaisuus on erittäin hyvä parannus. Itselläni sensori on esimerkiksi herättänyt minut kun verensokeri on tippunut liian alas yöllä nukkuessani.

        Itse odotan jo Libre 3 -sensorin saamista. Mulla on käynti diabeteskeskuksessa huhtikuussa seuraavan kerran ja kysyn siellä sitten mikä tuon tilanne on. Libre 3 -sensorissa verensokerimittaukset siirtyy automaattisesti sensoista Bluetooth -yhteyden kautta puhelimeen, eli sensoriaei enää tarvitse skannailla. Lisäksi Libre 3 -sensori on 70% pienempi kuin Libre 2 -sensori ja alkuperäinen Libre -sensori. Eli jos tämä Libre 2 -sensori on noin 2 euron kolikon kokoinen niin Libre 3 -sensori on luultavasti noin 10 sentin kolikon kokoinen. Libre 3 -sensorin mukana ei enää ilmeisesti tule lukulaitetta, vaan sitä käytetään vain puhelimen kanssa.

        T. miksuh


    • Anonyymi

      äiti on 92 v käyttää insulinia ja ruokainsuliinia , diabetes lääkkeitä ,ottaa suun kautta muita diabetis lääkkeitä .Mittaa sokerin arvoja 4-5 kertaa päivässä .Hän ei saa libre 14 kun ei ole sytä .Are they kidding ???Pitääkö se ostaa USA .Kun hän on vanhus ,ei välitetä ja hän ei jaksa taistella .Tämä helpottaisi hänen elämää huomattomasti.Onko halvempaa maksaa kaliita sairaskuluja?just a thought

      • Kyse on samasta kuin koronarokotteista eli niitä ei pystytä valmistamaan riittävästi. Siksi ne varataan eniten niistä hyötyville. Lisäksi tietysti vaikuttaa raha eli jos mittaaminen liuskoilla maksaa 2 € per päivä versus libre 4 € per päivä.


      • Anonyymi

        Unohda Freestyle Libre (ja Abbott), se on erittäin puutteellinen laite (olen käyttänyt), ja niiden asiakaspalvelu on ihan ******. Yritä sen sijaan saada Eversense XL, joka on paljon järkevämpi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Unohda Freestyle Libre (ja Abbott), se on erittäin puutteellinen laite (olen käyttänyt), ja niiden asiakaspalvelu on ihan ******. Yritä sen sijaan saada Eversense XL, joka on paljon järkevämpi.

        Tuo on aika mahdoton itse ostettavaksi kun sensori asetetaan ihon alle. 2 krt vuodessa @ 200 € laite sensorit niin taitaa mennä pari tonnia vuodessa


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Tuo on aika mahdoton itse ostettavaksi kun sensori asetetaan ihon alle. 2 krt vuodessa @ 200 € laite sensorit niin taitaa mennä pari tonnia vuodessa

        En enää yhtään ihmettele, miksei yhteiskunta halua antaa mittaria maksutta 2-tyypin deiabeetikoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unohda Freestyle Libre (ja Abbott), se on erittäin puutteellinen laite (olen käyttänyt), ja niiden asiakaspalvelu on ihan ******. Yritä sen sijaan saada Eversense XL, joka on paljon järkevämpi.

        Kyllä itse pidä Libre -sensoria parempana kuin tuo sinun mainitsemasi Eversense XL, jonka ainoa varsinainen etu Libreen verrattuna tuntuu olevan se, ettei sensoria tarvitse vaihtaa yhtä usein. Tuo sinun mainitsemasi systeemi mittaa verensokeria 5 minuutin välein kun Libre taas mittaa minuutin välein (Ainakin Libre 3 tekee niin). Lisäksi Libreähän voi skannata koska tahansa, vaikka usean kerran minuutissa. Libre 3:sta alkaen mittaustulokset menee automaattisesti puhelimelle. Lisäksi tuota sun mainitsemaasi systeemiä ei voi itse vaihtaa kuten Libren voi.


    • Anonyymi

      Suomesta ei liene saatavilla, mutta Ruotsin tilanne olisko ne innokkaampia myymää niille jotka ei ole täällä hoisun kanssa väleissä?

    • Anonyymi

      Ruokintasuosituksissa hän pitäytyy tarkasti virallisterveellisessä löpinässä eikä suostu uskomaan vaikkapa VIRTA HEALTHIN saavutettuja tuloksia.
      VHH on ohimenevä juttu ja ajan vouhotus, sanoi enenvanhaan Pekka Puska. Ei ole pitkäaikaisia tutkimustuloksia kuten ei myöskään virallisterveellisestä ruokintasuosituksesta. VHH:ta ja KETOgeenista ruokavaliota ei uskalleta asettaa vertailuun virallisen höpötyksen kanssa eikä jatkuvalle verensokerimittarille anneta myyntilupaa yksityiselle ihmiselle, vaikka maksaisi sen kokonaan itse. Tämmöinen tutkimus olisi luonnolllisesti huu-haata ainakin turkulaisen tuulimyllyjä vastaan taistelevan ritarin aseenkantajan mielestä, joka ratsastaa aasilla. Näitä aasintuntijoita tuntuu Suomessa riittävän, kun koulupojatkin kelpaavat mukaan.

      • Anonyymi

        Ketodieetti vaatii perehtymistä, ja sitä on vaikea noudattaa. Laihtuminen perustuu energiavajeeseen, ei ketoosiin. Ketoosi laske verensokeria nopeasti, siinä yksi hyvä puoli. Mutta normaalillakin dieetillä veriarvot paranevat, jahka laihtuminen etenee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketodieetti vaatii perehtymistä, ja sitä on vaikea noudattaa. Laihtuminen perustuu energiavajeeseen, ei ketoosiin. Ketoosi laske verensokeria nopeasti, siinä yksi hyvä puoli. Mutta normaalillakin dieetillä veriarvot paranevat, jahka laihtuminen etenee.

        Kuus vuotta on vähillä hiilareilla menty eikä yhtään ees vaikiaa. Sun väitteet on täysin tuulesta temmattuja tahi täysin jatuskyvytöntä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuus vuotta on vähillä hiilareilla menty eikä yhtään ees vaikiaa. Sun väitteet on täysin tuulesta temmattuja tahi täysin jatuskyvytöntä.

        Vhh ja keto ovat kaksi eri asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vhh ja keto ovat kaksi eri asiaa.

        Saapi olla mitä lystää, mutta minä syöpöttelen niillä sapuskoilla joilla sokerit pysyvät alhaalla. Ja on muuten painokin laskenut.

        Siitä vuan inttämää ja vääntämään asiota mahdollisimman sekavaan muotoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saapi olla mitä lystää, mutta minä syöpöttelen niillä sapuskoilla joilla sokerit pysyvät alhaalla. Ja on muuten painokin laskenut.

        Siitä vuan inttämää ja vääntämään asiota mahdollisimman sekavaan muotoon.

        Sinä se sotket asioita, kun et osaa lukea. Minulla ei ole mitään vvhh:ta tai ketoa vastaan, tosin jälkimmäisessä on liikaa rajoitteita, sen takia vaikeampi noudattaa. En halua käyttää kalkulaattoria sen tutkimiseen saanko kaikkia ravintoaineita tarpeeksi tai tutkia tarkasti kaupan hyllyjä löytyisikö sieltä uusia jännittäviä ketotuotteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä se sotket asioita, kun et osaa lukea. Minulla ei ole mitään vvhh:ta tai ketoa vastaan, tosin jälkimmäisessä on liikaa rajoitteita, sen takia vaikeampi noudattaa. En halua käyttää kalkulaattoria sen tutkimiseen saanko kaikkia ravintoaineita tarpeeksi tai tutkia tarkasti kaupan hyllyjä löytyisikö sieltä uusia jännittäviä ketotuotteita.

        Miksi tämä ketju pilattiin taas noilla laihdutusriitelyillä! Ketjussa keskustellaan Freestyle Libre mittarista eikä mistään laihdutustapojen paremmuudesta.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ei tarvitse ostaa ulkomailta enää. Tilauskaavakkeen avulla sen saa.

    • Anonyymi

      Jokos porukat on tilaillut Espanjasta Libre 3 anturia?

    • Anonyymi

      Suomesta ei näyttäisi velä saavan tilattua. Aikaisintaan ensi vuonna voidaan ottaa terveydenhuollossa kilpailutukseen mukaan.

      • Anonyymi

        Pötyä. Libre 3 on tullut käyttöön suomessavuodenvaihteen jälkeen. Abbott toi Libre 3:n ssuomen markkinoille tämän vuoden alussa eli sitä alkanee saada tarvikejakeluista tämän uoden aikana, mahdollisesti jo keväällä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pötyä. Libre 3 on tullut käyttöön suomessavuodenvaihteen jälkeen. Abbott toi Libre 3:n ssuomen markkinoille tämän vuoden alussa eli sitä alkanee saada tarvikejakeluista tämän uoden aikana, mahdollisesti jo keväällä.

        Niissä paikoissa joissa tuo on ollut kilpailutuksessa. Se mitä paikallisesta terveydenhuollosta tarjotaan siis vaihtelee. Ihan sama mittareiden kanssa. Libre 3 on sen verran uusi että varmasti menee aikaa kunnes se on kaikkialla korvannut 2:sen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pötyä. Libre 3 on tullut käyttöön suomessavuodenvaihteen jälkeen. Abbott toi Libre 3:n ssuomen markkinoille tämän vuoden alussa eli sitä alkanee saada tarvikejakeluista tämän uoden aikana, mahdollisesti jo keväällä.

        Laittaisitko linkin, mistä voi tilata Libre3 anturia, oken käyttänyt Libreä siitä asti kun se tuli markkinoille. Tällä hetkellä Turun seudulla on ollut pienellä ryhmällä kokeilukäytössä tuo 3 versio, minkä dataa kerätään seuraavaan terveydenhuollon tarvikehankinnan kilpailutukseen. Se ei valitettavasti ketennyt edelliseen hanki takierrokseen mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laittaisitko linkin, mistä voi tilata Libre3 anturia, oken käyttänyt Libreä siitä asti kun se tuli markkinoille. Tällä hetkellä Turun seudulla on ollut pienellä ryhmällä kokeilukäytössä tuo 3 versio, minkä dataa kerätään seuraavaan terveydenhuollon tarvikehankinnan kilpailutukseen. Se ei valitettavasti ketennyt edelliseen hanki takierrokseen mukaan.

        Eli ei siis saa suomesta ostettua mistään Libre3 antureita. Onko joku tilannut noita 3 sia esim. Espanjasta?


    • Anonyymi

      Onko muilla ongelmia libre3 asennuksen jälkeen skannauksen kanssa? Näin epävarmako tämä systeemi on?

      • Anonyymi

        Mitä tarkoitat? Ilmoittaako sensorivirhettä vai mitä tapahtuu, kun koitat skannausta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tarkoitat? Ilmoittaako sensorivirhettä vai mitä tapahtuu, kun koitat skannausta?

        Ei ilmoita yhtään mitään...puhelin on kuin mykkä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ilmoita yhtään mitään...puhelin on kuin mykkä

        Ainakin vanha Libre lukee skannaustulokset NFC:llä, tästä uudesta en tiedä, mutta kannattaa tarkistaa onko puhelimessasi NFC toiminto ja kytkettynä päälle (hälytykset tulee BT:n kautta).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin vanha Libre lukee skannaustulokset NFC:llä, tästä uudesta en tiedä, mutta kannattaa tarkistaa onko puhelimessasi NFC toiminto ja kytkettynä päälle (hälytykset tulee BT:n kautta).

        Kiitän!


    • Anonyymi

      tarkkana että mittari on mmol/l mittari.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5228
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3397
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1532
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      185
      1399
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1056
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      968
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      759
    Aihe