Vastaus on hyvin selvä, ei tunne.
Höpötetään kaikenmaailman parannuksen armosta, joka ei ole edes Uuden Testamentin termi, se ei esiinny siellä. He kokevat parannuksen liittymisenä lahkoonsa. Erikoista ja pakanallista.
Vanha Testamenttihan ei tunne parannusta laisinkaan, se on aina tapahtuma, jossa parannus tehdään Jeesukseen, jopa Jumalasta, kuten Paavali teki.
UT kertoo parannuksesta näin.
Mark 1:
14 Mutta sittenkuin Johannes oli pantu vankeuteen, meni Jeesus Galileaan ja saarnasi Jumalan evankeliumia
15 ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi".
Jeesus opetti niin, että uskomalla evankeliumi, Jeesuksesta Kristuksesta, tulee uskoon ja kaste seuraa sitten myöhemmin, josta kohta.
Parannushan on (kreikaksi metanoeo, katua ja muuttaa mieli, sekä ajatella uudella tavalla) mielenmuutos, kuten Paavalin kohdalla kävi
Se on synnin tunnustaminen Jumalaa kohtaan ja lupaa muuttaa elämänsä uskomalla Jeesus Herraksi. Pyhä Henki on tässä apuna ja antaa ne armolahjat, jotka Hän juuri haluaa antaa kullekin ihmiselle.
Luukas kirjoittaa tästä hyvin.
Luuk 24:
45 Silloin hän avasi heidän ymmärryksensä käsittämään kirjoitukset.
46 Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,
47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
Herran Jeesuksen opetuksen mukaan parannuksen ja uskon kautta Herraan Jeesukseen ihminen saa syntinsä anteeksi. Se ei tarvitse rokareita.
Luukas viittaa myös eskatologiaan.
Apt 17:
30 Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.
31 Sillä hän on säätänyt päivän, jona hän on tuomitseva maanpiirin vanhurskaudessa sen miehen kautta, jonka hän siihen on määrännyt; ja hän on antanut
Paavali julisti että jokaisen ihmisen Uuden Liiton aikakaudessa on tehtävä parannus, jossa Hän tunnustaa Jeesuksen Kaikkivaltiaaksi Herraksi ihmisten edessä, pelastuakseen Iankaikkisesta kadotuksesta.
VL opettaa, että ripottelu (vesikaste) on vauvoille tie pelastukseen. Kasteelle mennään aina uskovaisena, ei siitä tietämättömänä ja kastaja kysyy, ”uskotko Jeesuksen Kristuksen Herraksi”? Johon kastettava vastaan ”Uskon”, sitten seuraa pabtizoo/ pabtisma, upotus.
Tiit 3:5 pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson (lutron) ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,
Raamattua tuntemattomat ”kastajat” yleisesti opettavat väärin.
Väärä opetus sanoo uudestisyntymisen peson (pesun) tarkoittavan vesikastetta. Kohdassa on kreikankielen sana lutron, joka tarkoittaa pesua, peseytymistä, ei vesikastetta.
Tästä on tullut myös suomenkielinen sana ”lotrata/ lutrata vedellä, kun se näyttää siltä.
Tässä jakeessa kuitenkin on lutron, Herran Jeesuksen veripesu, joka puhdistaa synnistä, eli tuo syntien anteeksiantamuksen ihmiselle, joka tekee parannuksen ja uskoo Herraan Jeesukseen. Tästä seuraa uudestisyntyminen.
Uudestisyntymienhän oli SRK;lle aivan outo käsite vielä 5 vuotta sitten, nytkin sille osin naureskellaan.
Näin menetellään, kun pitää saada Raamattu tulkita omaan lahkon raameihin, hyvin heikolla teologisella tietämyksellä.
Johannes kirjoittaa asiasta, joka kumoaa VL;ien synninpäästön, (tai koko katolisen maailman, johon Lut kirkko ja SRK kuuluu)
1 Joh 1:7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niin kuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
Hebr 9:14 kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!
Hebr 9:22 Niin puhdistetaan lain mukaan miltei kaikki verellä, ja ilman verenvuodatusta ei tapahdu anteeksiantamista.
Raamatun selkeän opetuksen mukaan Herran Jeesuksen veri pesee ja puhdistaa ihmisen synnit, eikä vesikaste sitä tee, vaan se kuuluu uskoon tuleen ruumiin puhdistamiseen, ottaessaan päällensä Kristus ruumiin.
UT;n opetus vesikasteesta on selvä, sitä ei voi ottaa, eikä antaa ennen uskoontuloa. Jos sen ottaa, ottaa sen turmiokseen.
Samoin yhtään selkeää parannusta VL liikkeessä ei ole tapahtunut, jossa ihminen selkeästi alkaa todistaa ottaneensa vastaan Jeesuksen ja luvaten seurata Häntä, ja vaatinut kastetta (upotusta) jolloin täyttyy Pyhällä Hengellä.
Kristillisissä seurakunnissa näin käy viikoittain, ja se ei jää huomaamatta, kuten sen jälkeinen Pyhän Hengen voitelu, joka tuo eri armoahjoja.
Puutteellisesta Jumalan palvelemisesta Jeesuksessa SRK;ssa tekee näin lahkon todellisesta uskon toiminnasta kuivan, ilman Pyhää Henkeä ja Jeesuksen seuraamista.
Että silleen.
Kes.
Tunteeko lestadiolaisuus ylipäätään parannusta.
13
250
Vastaukset
- ottakaaopiksenne
Olkaa veeällät onnellisia että teillä on tämä nettikanava josta saatte ihan ilmaiseksi kuulla tervettä Raamatun opetusta jota tuskin koskaan kuulette siellä onmissa seuroissanne.
- rasvanäppihierojalle
Mene helluntairikollinen psykiatrille, Raamattu on sekoittanut sairaan pienen pääsi.
- teeitsehelluntaisuoritus
Helluntairikollinen niin jeesuksessa, että piru on innoissaan:
Aikani lestadiolaisuudessa oli kuitenkin lyhyt, muutamia vuosia. Sitä edelsi kristillinen aika, sekä ”lapsenusko” jota sen ajan maalla toimiva lestadiolaisuus tuki, sitä se oli –50 luvun aikaan. RY oli Jeesuksen seurakukunta muiden seurakuntien joukossa, joka korostui siinä, että se jalkautui, piti seuroja ihmisten kodeissa.
Mutta sitten -60 luvun heti alussa alkoi jo tapahtua, ylistäviä mummuja alettiin ajaa ulos, olivat ”väärässä hengessä”, silloin alkoi kyttääminen ja ohentaminen, sekä Pyhä Henki lähti seurakunnasta, ja siitä tuli lahko,vain me.
Onneksi Isäni veti minut sieltä pois. Jumala ei ole Hampaaton Pojassaan. Jäin aika tyhjän päälle, mutta yhteys tätiini piti minut kiinni ”yhdellä sormella”.
- Osa ”maailmaan menneistä” voi ajatella olevansa ns. ”lavealla tiellä” ja ajattelee joskus palaavansa ”Jumalan valtakuntaan” takaisin. ** Minulle jokin muu tie ei koskaan ole ollut leveä. Nuoruudesta, ja jopa VL ajoistakin minulle jäi kolmiyhteinen Jumala. Tietoisuus siitä, että synti vie kadukseen ja sen sovittaa Jeesus.
Jumala oli, mutta Kristuksen sisäinen tuntemus uupui täysin.
Tästä uudesta hengellisestä kodista. Tähän on vain yksi tie, Jumalan itsensä tie, asia jossa Hän vielä pitää ihmisestä huoli, lasta lukuun ottamatta, Hän vetää ihmistä Jeesukseen. Muutoin Hän ei puhu, ei ole yhdellekään ihmiselle puhunut 2400 vuoteen, paitsi Jeesukselle. Raamatusta ei siihen löydy tartuntapintaa, joten ne, jotka kertoo, - Jumala puhui minulle??? kuulevat aivan muiden jumalien äänen, kun Abrahamin ja Iisakin Jumalan äänen, harhauttajan äänen. Puhujana kyllä voi olla enkeli, tai PH, mutta ei Jumala, Hän on nyt paitsioissa omasta tahdostaan, ja sen Jeesus itse kertoo näin. JOh 6;44 > Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka minut on lähettänyt, vedä häntä. Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivänä. << Siinä ilmenee Jumalan rakkaus, ja tahto, sekä Jeesuksen kuninkuus.
Jumala todella veti minua Jeesusta kohti. Miksi, juuri sikisi, kun olin kuitenkin pitänyt Jumalaa kuninkaana, vaikka se juuri vie kadotukseen. Kaikki Jumalaan uskoo, jopa saatanakin, mutta saatana ei tunnusta Jeesusta Herraksi, kuten ei SRK;kaan hoitokokouksen jälkeen. Heitä ”johtaa” vain Jumala, ja Jeesuksesta kelpaa vain veri.
Se hengellinen koti löytyi Kempeleen seurakunnasta. Silloinen kirkkoherra Kärnä, oli ylhäältä uudestisyntynyt Jeesuksen Herraksi tunnustava paimen. Jumalan vedossa etsin Jeesusta ja Hän löytyi vahan kirkon lattailta, ollessani siinä selällään ja sain uudestisyntyä Pyhässä Hengessä. Tapahtuma ei jäänyt keltään epäselväksi, vähiten minulta. Siellä sain huomata, että Jeesus on enemmän, Hän on Kristus, joka on maailman Herra, syntiemme sovittaja, ja vielä enemmän, lain täyttäjä, sekä vain Hänen kauttaan Jumala katsoo meihin, ei enää koskaan suoraan.
Siellä tuli eteen Golgatan ristinpuu, siellä se vanki, joka tunnusti Jeesuksen Messiaaksi, ja se riitti. Se vapautti minut, ei tarvitse enää – olla synnit anteeksi, muutamaksi minuutiksi, sain sieltä tuli täydellinen sovitus Kristuksessa, sairauksista ja epäkohdista lähtien. Tutustuin Kristukseen syvällisesti, ja Hän alkoi tehdä työtä minussa.
Mutta sitten sen Hengellisen kodin kanssa. Oliko EVlut seurakukunta oikea, oliko VL oikea, oliko joku muu oikea. Totesin, että nyt voin ylhäältä uudestisyntyneelle ja PH;lla täyttyneenä jättää asian Jeesukselle, Hän oli jo pohtinut ja kipuillut asiani kanssa ristillä. Vastaus tulikin aika pian, mutta itse kamppailin sen kanssa kolme vuotta, ja suotta.
Mikä estää teitä kastamasta, sanoi Hoviherra? Kristuksen sisäinen tunteminen, vastasi kastaja. Eli, hoviherra oli uskossa, mutta ei Kristuksessa, ja kun Hän kohtasi ihmisien, joka kertoi Hänelle, mitä se merkitsee, Hän löysi Jeesuksen ja kastettiin.
Näin kävi minullekin, en voinut estää itseäni menemältä kasteelle, jossa minut kastettiin Raamatun mukaan, Jeesukseen Kristukseen, ja siitä alkoi vasta todellinen vapaus ja elämä.
Tätä ei suostunut tekemään kirkko, joten oli pakko etsiä seurakunta, jolla Kristus on pää, ja He sen tekivät todistukseni jälkeen. Sinne jäi altaan pohjalle vaha ruumiini, ja uusi, Kristus ruumis nousi vedetä, johon ei synti tartu, ja sain sen mitä olin Jumalan vetämänä etsinyt, rauhaa.
Käsite oikea oppi. Tämä on liian lähellä, vain me, eli kuolemansynti lahkolaisuutta, sillä on vain Kristus Jeesus ja joka ei tunnusta Jeesusta Herraksi,sopii siihen edelliseen, mielestäni. Aivan sama millä opilla sen löytää, kuhan löytää Jumalan vetämänä.
-Toiset ovat puolestaan saaneet ”uskontokiintiönsä” täyteen ja eivät kaipaa enää minkäänlaista uskonnollisuutta.** Näin se sielunvihollinen rauhoittelee, nyt minä saan elää Uskon ja PH;n hedelmillä ja en pane kynttilää vakan alle.
Miten sinä olet kokenut ajatuksesi uskontoa/uskontoja kohtaan kehittyneen irtautumisesi aikoihin ja sen jälkeen? *’ Tiedän, olen siitä saanut tiedon, RY;llä saadaan vielä kirkastaa Jeesusta Kristusta,ja minä olen niistä evankelistoista yksi.- 123-4
Missä evankeliot?
- riittaraittila
123-4 kirjoitti:
Missä evankeliot?
"" RY;llä saadaan vielä kirkastaa Jeesusta Kristusta,ja minä olen niistä evankelistoista yksi.""
Kiitos samoin! Me voimme evankelioida myös RY:llä (mutta vähän niinkuin Raamattu sanoo: olkaa ovelia kuin käärmeet.) - mitäsanoojuhani
Kesitas kirjoitti:
Menikö tuo ihan oikein, en ole rikollinen vaan Sinä rikollisesti kopioit kirjoituksiani.
"Tätä ei suostunut tekemään kirkko, joten oli pakko etsiä seurakunta, jolla Kristus on pää, ja He sen tekivät todistukseni jälkeen. Sinne jäi altaan pohjalle vaha ruumiini, ja uusi, Kristus ruumis nousi vedetä, johon ei synti tartu, ja sain sen mitä olin Jumalan vetämänä etsinyt, rauhaa."
Onko mahdollisesti tuo " vaha ruumiisi" viety jonnekin kabinettiin, pahojen parvelle?
Vai vaihtuiko nuo ruumiit, kun tämän hetkisestä ruumiistasi huokuu pahuus?
Carlokin sanoi juttusi olevan kristityn heprealaisen mielikuvitusta, EVVK.
- ryöttösyntisyys
Seuroissa saarnataan syntejä anteeksi SRK toiminnan alla.
Mutta miten onkaan???
SRK on itse syntinen. Hoitokokous on anteeksi pyytämättä.
pedofiilisuus vl yleisestynyt, on anteeksi pyytämättä.
Siis.....
Syntisenä ei voi syntejä anteeksi antaa, julkisynnit on vielä korjaamatta.
-
Synnin "päästö" penkkirivistölle on siis mitätön. - SRKn_evankeliointia
SRK ja vl-puhujat evankelioivat vanhoillislestadiolaisia valheen isän saatanan opeilla.
Jälkeä syntyy = pedofiliaa ja muuta rikollisuutta. - tepoloiset
Mutta teistähän tuo näkyy henki hehkuvan kesitas ja muut pilkkaajat. Mitä te tuosta saatte, virvoitusta pahaanoloonneko.
- Hohkesitas
Parannuksen armo= Jeesuksen armo.
Älä viitsi.
Mitään parannuksen armoa ei ole Raamatussa.
Samoin ei evankeliumeissa ole Jeesuksen armoa.
Jeesus vaatii teon, parannuksen Häneen, ja näin Hän sovittaa omansa Jumalan edessä, joka ei ole armoa, vaan Jumalan lunastus Pojassaan, jonka Hän hyväksyy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1117277- 475156
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa562931Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän52378Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101438Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j1911328Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell921073Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai302991Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?222930Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30886