On taas muistutettava näin Elokuun viimeisenä iltana joka syksyisestä ongelmasta. Se on valottomat polkupyörät. Olin kävelylenkillä kun ihmettelin mitä on pimeällä kevyenliikenteen väylällä noin 50 metrin päässä edessä. Jotain siellä on, mutta selvää ei saa. Se oli valoton polkupyörä. Pyöräilijäksi tunnistin kohteen kun pyörä kääntyi. Polkupyöräilijät luulee, että heidät näkee ilman valoja. Klo 21 on jo pimeää. Liikennettä on tuohon aikaan vielä paljon. Vastaan tuli toki pyöriä joissa valoasiat oli kunnossa.
Pimeitä pyöriä
4
234
Vastaukset
- Niin_da
Kannattaa olla todella varovainen kun sokkailee siellä pyörätiellä jalan ilman heijastinta.
Hyvä, että nostit tämän ongelman taas esiin. Valitettavasti ne ilman valoja pyöräilevät eivät lue tätä palstaa. - varmista_näkyvyytesi
Tärkeä pointti. Vanhempienkin kannattaisi muistaa hankkia lapsilleen valot, tämä heiltä helposti unohtuu jos eivät itse pyöräile. Meiltä aktiivipyöräilijöiltä löytyy tietysti kaikki tarvittavat varusteet kaikkiin tilanteisiin. Itse kävin eilen lenkillä lämpimässä syysillassa, heijastinliivi käytössä, takavalo ja tangossa 5000 lumenin ajovalo, hyvin autoilijatklin huomioivat ja vaihtoivat lyhyille kohdatessa.
- tekosyytönkö
Itsellä on usein tapana ajaa kesän ensimmäinen pimeässä ilta-ajo ilman valoja. Se on ikään kuin jäähyväiset kesälle. Seuraavalla kerralla on aina kunnon valot toivottamassa syksylle tervetuloa! Moni pyöräilijä kuitenkin jää kellumaan limboon kesän ja syksyn välille ilman valoja. Mun tulee käytyä esim. kaupassa kun on hiukan hämärää, jos tulee muutakin menoa niin on sitten jo pimeä. Tuli pitkä reissu kun kahdesta ekasta kaupasta ei löytynyt maustamatonta tuotetta. Huomenna laitan valot.
- 37mäni
Uskokaa tai älkää, mutta kohta joku jalankulkija valittaa, että pyöräilijöiden liian kirkkaat valot häikäisevät jalankulkijoita. niin ettei tietä näe ohituksen jälkeen.
Tosiasia kuitenkin on, että vain aivan pyörän eteen suunnatulla valolla ei pimeällä tiellä kulkevaa jalankulkijaa kovin kaukaa näe, vaikka hänellä olisi heijastimetkin.
Muuten, mitä alempana heijastimet ovat, sen paremmin ne pyöräilijä havaitsee.
Ne rinnan korkeudelle sijoitetut heijastimet heijastaa vain otsalamppua käyttävälle takaisin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 204954
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni861762Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2881612Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä741574Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2561438Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1351197Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121170Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041119Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi691104- 931064