Suuret kiinteät ikkunat

ikkunat

Miltä valmistajilta saa suurehkoja välikarmittomia kiinteitä ikkunoita asennuksineen. Ikkunoita on useita, ne asennetaan eristevaluharkkoseiniin ja karmit eivät ole kiinni toisissaan lasiseinämäisesti eli ovat erillisiä ikkunoita. Ikkunat ovat kooltaan esim. 3200x2200 (~7m2) ja 3600x2000 (~7.2m2). Asennukseen tarvitaan ilmeisesti kuppinosturi, mutta ikkunta pitäisi asentaa rakennuksen toiselta puolelta, koska rakennus on jyrkällä rantakalliolla. Miten onnistuu asennus ja toimiiko puukarmit vai pitääkö niiden olla alumiinista? Kyselin muutamilta tunnetuilta valmistajilta, mutta väittivät ikkunoiden olevan heille liian suuria. Esim. asuntomessuilla oli kuitenkin jopa suurempia kiinteitä ikkunoita.

10

411

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pihlaasennus
    • Nosturi

      Klas1 oli ainakin yksi Mikkelin messuille suuria ikkunoita toimittanut valmistaja. Varmaan onnistuu puukarmi ja alumiini ulkovuoraus noilla mitoilla. En tiedä asentaako itse

    • DomluxByDomus
      • 1kkuna1

        Älä laita tollasia, maksaa aivan saateristi ja jos tulee lasirikko, mitä takuu ei korvaa, niin maksaa aivan saateristi. Pitkällä kokemuksella voin sanoa että joku 2,5x2,0 eli 5m2 on max, sekin painaa jo 200kg. Paitsi jos tilaa Skaalan ohutlasia, tuotteen paino puolittuu kuulemma!


      • u9j8uj8

        Taitaa olla puolittuminen myyntimiehen puhetta. Eikä Skaalalta kannata tällä hetkellä tilata, kun peruvat jo vanhojakin tilauksia. Toiminta kun on rahanpuutteessa kovin suppeaa.


      • Muuten_ohutlasi_hyvä
        1kkuna1 kirjoitti:

        Älä laita tollasia, maksaa aivan saateristi ja jos tulee lasirikko, mitä takuu ei korvaa, niin maksaa aivan saateristi. Pitkällä kokemuksella voin sanoa että joku 2,5x2,0 eli 5m2 on max, sekin painaa jo 200kg. Paitsi jos tilaa Skaalan ohutlasia, tuotteen paino puolittuu kuulemma!

        Skaalalta ei saa ohutlasia noilla mitoilla. Niiden karkaisu-uunin lyhyemmän sivun max. mitta oli muistaakseni 1700. Eikä siinä ohene kuin välilasi muutenkaan, joten tuossa tapauksessa ei paino puolitu.


    • ikkunanvalmistaja

      Lähes kaikilta ikkunan valmistajilta saa jopa erikoismittaisina tehtyjä . Kannattaa pyytää tarjouksia toimitusaikoineen ja jos haluaa, asnnettuna.

    • Ykskommenttivaan

      Pieni tarkennus... Kyse ei ole pelkästään aukon koosta, vaan myös siihen kohdistuvista tuulikuormista. Olen samaa mieltä kuin yksi aiemmista kirjoittajista, että noin isoja aukkoja ei kannata tehdä yhdestä lasista. Edullisemmaksi, käytännöllisemmäksi ja järkevämmäksi tulee tehdä välikarmmillisesti pienemmillä lasipakoilla.

      • ikkunat

        Mulla on näihin suuriin ikkunoihin vähän pakkomielle, koska näkymät ovat niin uniikit. Esim rantasaunan takkahuoneessa kaksi noin 1800 leveätä ikkunaa vierekkäin ei vaan vastaa yhtä 3600 leveää ikkunaa ;-)

        Ainakin Schucon täysalumiinisia ikkunoita valmistaa Suomessa monta yritystä ja niitä saa vaikka 8 m2 kokoisina asennettuina.

        Onko näistä kokemuksia?


      • Heitsemii
        ikkunat kirjoitti:

        Mulla on näihin suuriin ikkunoihin vähän pakkomielle, koska näkymät ovat niin uniikit. Esim rantasaunan takkahuoneessa kaksi noin 1800 leveätä ikkunaa vierekkäin ei vaan vastaa yhtä 3600 leveää ikkunaa ;-)

        Ainakin Schucon täysalumiinisia ikkunoita valmistaa Suomessa monta yritystä ja niitä saa vaikka 8 m2 kokoisina asennettuina.

        Onko näistä kokemuksia?

        No jos tuo ei ole rahasta kiinni ja taskussa on 10000€ ylimääräistä, niin alumiinilla vain


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 148
      4153
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3744
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      21
      2598
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1737
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1595
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1533
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1501
    Aihe