Synnyin Pieksämäellä vuonna 1970, ja muutin pois etelään vuonna 1990. Jos nyt vertaan eloa tänne Espoon ja pääkaupunkiseudun ruuha-Suomeen, niin kyllä sitä oli ja eli Pieksämäessä lähempänä luontoa kuin täällä.
Isäni omisti vähän metsää entisen maalaiskunnan puolella, ja keväisin oli taimienistutusta tai männynsiemenien kylvöä. Kesäisin melkein joka vuosi taimistonhoitoa. Katiskat olivat usein järvessä, soutuveneellä liikuttiin, ja syksyisin olin isäni mukana metsästyksessä.
Tuntui, että osasin hyvin monet ja olennaiset kasvit ja eläimet nimeltä.
Täällä Espoossa olen käynyt pari kertaa onkimassa merenrannassa. Siinä melkein kaikki. En jostain syystä ole oppinut edes kunnolla tunnistamaan näitä etelän reheviä puita. Paljon on unohtunut luonto-osaamisesta.
Täällä on käsittääkseni paljon lehtoja ja tuoretta kangasta. Pieksämäellä se oli etupäässä kuivahkoa tai kuivaa kangasta tai suota.
Nuoruuteni Pieksämäki
13
1063
Vastaukset
- Villapaitaerätakki
Minä synnyin myös 70 ja nyt pettävä mies ja lääkehuurunen elämä.
- Latexasufetish
Synnyin kuuskytluvulla.
- Anonyymi
Onko ketäön tutuja minäki 1970.
- Anonyymi
Vapaaehtoinen yksinolo on eri asia kuin yksinäisyys. Yksinolo voi myös olla positiivinen voimavara. Yksinolo voi antaa mahdollisuuden rentoutua ja rauhoittua oman itsensä ja ajatustensa kanssa. Yksin oleminen on yhtä tärkeää kuin yhdessäolo. On tärkeää oppia viihtymään yksin.
- Anonyymi
Mitäs läksit niii-iiih!
- Anonyymi
Minäkin sinkkuna. Synnyin Pieksämäellä 1972'
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minäkin sinkkuna. Synnyin Pieksämäellä 1972'
Täh! Synnyit siis viime vuosisadalla,
Oliko silloin jo polkupyörä keksitty?🤣
- Anonyymi
Mutta täällä tapellaan viadian safkoista. Koronastakin viis. Petetään,huijataan yms.
- Anonyymi
Samanlaista se on muuallakin, ei Pieksämäki ole mitenkään erikoinen tai poikkeava. Luonnoltaan kyllä poikkeaa jonkin verran. Hienot mäntykankaat ja suot välissä.
- Anonyymi
Korona leviää, kapakat sulkee ovensa ja salakapakat tekee paluun.
- Anonyymi
Kerro salakapakan osoite niin puhtaasti käräytän moiset kyypparit ja verojenkiertäjät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerro salakapakan osoite niin puhtaasti käräytän moiset kyypparit ja verojenkiertäjät.
Se mikään salakapakka ole, samanlaisia juoppojen yhteiskämppiä joka kaupungissa. Deekut kokoontuu jonkun kämppään imemään kiljua.
- Anonyymi
Minä synnyin 1873, nyt olen haahuillut hautausmaan kulmilla jo toistasataa vuotta.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1176011Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631503894Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503295Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4702740Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2701755Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321423- 871406
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151356Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1591288- 771268