Tentti luku

Kertokaakokemuksia

Hei, paljon luette tentteihin yleensä 😊 Tarkoitan siis tuntimäärä/päivä ja aloitatteko lukemisen heti edellisen tentin mennessä ohi. Entäs luentopäivinä (esim 6h luennot) luetteko paljon 😊 Paljon tunteja keräänty per tentti

3

407

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tässäyksikokemus

      En osaa kokonaistuntimäärää sanoa, mutta itse luin tyypilliseen perustenttiin (laajuus 5 - 6 op) yleensä noin 4 viikkoa. Joskus tuli kyllä niin kiire, että täytyi opiskella vähän alle kahdessa viikossa koko tenttialue. Isompiin tentteihin (laajuus yli 6 op) pyrin lukemaan 5-6 viikkoa. Tavoite oli yleensä aloittaa tenttiin lukeminen melko pian edellisen tentin jälkeen, mutta eihän siitä juuri koskaan tullut mitään. Tentin jälkeen takki oli aina vähän tyhjä ja oli pakko vetää happea välissä ja nauttia opiskelijaelämästäkin :o)

      Itse korvailin tenttikirjoja käymällä luentoja melkein aina kun se oli vaan mahdollista. Luettavaa nimittäin oikiksessa riittää muutenkin. Toisaalta luentosarjoilla on sitten tietysti omat luentokuulustelunsa ja mahdolliset kotitehtävät. Jotkut luennoitsijat tykkäsivät oppimispäiväkirjoistakin, joten saahan niidenkin eteen puuhastalla. Samalla yleensä kokoajan pyrki lukemaan kyseisen tenttialueen kirjoja. Kokoajanhan on joku tentti päällä ja välillä joutui lukemaan pariinkin tenttiin samaan aikaan, mikä ei ollut kyllä kovin optimaalista.

      Summa summarum: Pitkinä luentopäivinä (6 - 8h) lukeminen oli melko heikkoa. Joku 3 h tehokasta lukemista oli jo aika hyvä saavutus pitkänä luentopäivänä. Välillä pitkien luentosettien jälkeen ei jaksanut lukea ollenkaan, vaan teki mieli tehdä jotain aivan. Itse luin tentteihin sitten enemmän välipäivinä tai viikonloppuisin. Jos ei ollut luentoja, niin pyrin lukemaan päivässä joku 6 - 7 h. Jos oli kiire, niin sitten paahdettiin kahvin voimalla jopa 10 tuntisia päiviä.

      Nyttemminhän parin viime vuoden sisällähän monia tenttejä (kuten esine- ja velvoiteoikeus) on jaettu pienempiin osakokonaisuuksiin, joten lukemisestakin on tullut inhimillisempää.

      • Jovalmisotmguug

        Tämä vastaus kuvastaa omaakin lukemista silloin aikanaan. Päivittäin sellaiset 4-6 tuntia ja noin 3-4 viikkoa ennen tenttiä, riippuen alueen laajuudesta ja tentin vaativuudesta. Esim finanssin tentti vaati 4 viikkoa tiukkaa lukemista.


      • Kokenutoikkari

        Oikealla lukutekniikalla 40-60 tuntia riittää 6-8 op tenttiin, mutta yleensä tulee vain ykkösiä ja kakkosia tuolla panostuksella. Keskeisintä on lukea hyvin luentomateriaali.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1605
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1056
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe