Hei, paljon luette tentteihin yleensä 😊 Tarkoitan siis tuntimäärä/päivä ja aloitatteko lukemisen heti edellisen tentin mennessä ohi. Entäs luentopäivinä (esim 6h luennot) luetteko paljon 😊 Paljon tunteja keräänty per tentti
Tentti luku
3
518
Vastaukset
- tässäyksikokemus
En osaa kokonaistuntimäärää sanoa, mutta itse luin tyypilliseen perustenttiin (laajuus 5 - 6 op) yleensä noin 4 viikkoa. Joskus tuli kyllä niin kiire, että täytyi opiskella vähän alle kahdessa viikossa koko tenttialue. Isompiin tentteihin (laajuus yli 6 op) pyrin lukemaan 5-6 viikkoa. Tavoite oli yleensä aloittaa tenttiin lukeminen melko pian edellisen tentin jälkeen, mutta eihän siitä juuri koskaan tullut mitään. Tentin jälkeen takki oli aina vähän tyhjä ja oli pakko vetää happea välissä ja nauttia opiskelijaelämästäkin :o)
Itse korvailin tenttikirjoja käymällä luentoja melkein aina kun se oli vaan mahdollista. Luettavaa nimittäin oikiksessa riittää muutenkin. Toisaalta luentosarjoilla on sitten tietysti omat luentokuulustelunsa ja mahdolliset kotitehtävät. Jotkut luennoitsijat tykkäsivät oppimispäiväkirjoistakin, joten saahan niidenkin eteen puuhastalla. Samalla yleensä kokoajan pyrki lukemaan kyseisen tenttialueen kirjoja. Kokoajanhan on joku tentti päällä ja välillä joutui lukemaan pariinkin tenttiin samaan aikaan, mikä ei ollut kyllä kovin optimaalista.
Summa summarum: Pitkinä luentopäivinä (6 - 8h) lukeminen oli melko heikkoa. Joku 3 h tehokasta lukemista oli jo aika hyvä saavutus pitkänä luentopäivänä. Välillä pitkien luentosettien jälkeen ei jaksanut lukea ollenkaan, vaan teki mieli tehdä jotain aivan. Itse luin tentteihin sitten enemmän välipäivinä tai viikonloppuisin. Jos ei ollut luentoja, niin pyrin lukemaan päivässä joku 6 - 7 h. Jos oli kiire, niin sitten paahdettiin kahvin voimalla jopa 10 tuntisia päiviä.
Nyttemminhän parin viime vuoden sisällähän monia tenttejä (kuten esine- ja velvoiteoikeus) on jaettu pienempiin osakokonaisuuksiin, joten lukemisestakin on tullut inhimillisempää.- Jovalmisotmguug
Tämä vastaus kuvastaa omaakin lukemista silloin aikanaan. Päivittäin sellaiset 4-6 tuntia ja noin 3-4 viikkoa ennen tenttiä, riippuen alueen laajuudesta ja tentin vaativuudesta. Esim finanssin tentti vaati 4 viikkoa tiukkaa lukemista.
- Kokenutoikkari
Oikealla lukutekniikalla 40-60 tuntia riittää 6-8 op tenttiin, mutta yleensä tulee vain ykkösiä ja kakkosia tuolla panostuksella. Keskeisintä on lukea hyvin luentomateriaali.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2141809Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1471528- 781408
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla91271- 571246
- 741115
- 1091039
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva55990- 60964
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53890