No, kannattaako muuttaa Pieksämäjelle? Minkälaista porukkaa on? Mites yöelämä ja harrastusmahdollisuudet? Miltä alueelta kannattaisi vuokrata kämppä? Mitä muuta?
muuttaisinko Pieksämäjelle?
44
781
Vastaukset
- Lasvegasallmightlomg
Kaikki on upeeta mahtavaa. Hakalta luksuskämppä. Ja baarit on kuin las Vegasista. Kiitos terapia baarin viime yö olin kiva. Tappiin asti juotiin. Sitten naitiin.
- petetty.olo
Aivan sika kalliita suhteutettuna muuhun tarjontaan ja normaalisti vielä keksivät lähtiessä jotain vikaa ja vievät takuuvuokrat tiedän monta tapausta minkäs teet kun et kuvannut kämppää tullessa ei mitään todisteita ole.
- Tervetuloapmäelle
Porukkahan on monenikäistä ja eipä sitä enempää voi yleistää, kuten ei muillakaan paikkakunnilla. Hyvin täällä on keskenään toimeen tultu. Yöelämään on omassa kaupungissa muutama paikka, eikä Varkaus ja Mikkelikään ole kuin 30 min - 1 h ajomatkan päässä, samoin Jyväskylä ja Kuopio. Täällä voi harrastaa luonnossa erilaisia asioita, lisäksi voi harrastaa mm. agilityä, itämaisia itsepuolustuslajeja, lentistä, sisäpelilajeja, kansalaisopiston erittäin monipuolista tarjontaa kannattaa myös käyttää harrastuksiensa etsintään. Lisäksi on uimahalli, useita hyviä kuntosaleja, kahvi- ja ruokapaikkoja. Nuorille on omia toiminta- ja tukitoimintamuotoja. Löytyy elintarvikekauppoja varsin runsaasti, on Alkokin, samoin useita huonekaluliikkeitä, hyviä autohuoltamoita, alennustavarataloja, kukkakauppoja, jne. Vuokra-asuntoja on hyvin tarjolla. Asuinalueiden valikoimasta en osaa sanoa muuta, kuin että omat tarpeesi ratkaisevat sen, mistä päin vuokraisit asunnon, eli mm. liikutko jalan, autolla, paikallisbusseilla, haluatko asua keskustassa vai enempi maaseutumaisesti, kalastatko, lenkkeiletkö, onko lapsia, pitääkö koulun / päivähoidon olla lähellä, jne. Tässä kaupungissa on mielestäni kaikki perusasiat ok. Isompiin ympyröihin ei tosiaankaan ole sitten kuin n. tunnin matka. Ja mm. VR:n säästölipuilla pääsee edullisesti.
- karu.totuus.esille
Joku onneton pelle yrittää myydä kohta omaa asuntoa kun puhui puuta heinää paskaa olisit kertonut totuuden miksi haluat vielä pilata muidenkin elämän ?
karu.totuus.esille kirjoitti:
Joku onneton pelle yrittää myydä kohta omaa asuntoa kun puhui puuta heinää paskaa olisit kertonut totuuden miksi haluat vielä pilata muidenkin elämän ?
Katohhan niät! Meekäpoeka jo kerkes ihmetellä jotta omppaan kerrannii pelekästtää myöntteisijä arvijoeta pikkukaapunnista:D Vua olhhaan se kuitennii joku lätkkäättännä perrään oman aevoyrjösä:D:D Samahan se on tiälläe missä meekäpoeka assuu, elikkä Savollinnassa:D
- tervetuloapieksämäelle
Pyydän, älä usko joutavia negatiivisia kommentteja, jotka yleensä kääntyvät lisäksi alatyylisiksi takapään jutuiksi. Olen asunut tässä kaupungissa 30 vuotta perheineni. Työn perässä tulimme, ja työssä olemme edelleen olleet, tosin itse alaa vaihdettuani olen omasta halustani myös pendelöinyt työssä kauampana. Täällä on ollut hyvä ja edullista asua, kaikki oleelliset palvelut on tässä saatavilla, terveyskeskus toimii, ihan kaikki mitä ihminen perusasioita elääkseen tarvitsee. Voit ihan hyvin muuttaa tänne. Pieksämäen Haka vuokraa kaupungin asuntoja.
http://www.pieksamaenhaka.fi/
Ja itse en ole tosiaankaan Hakalla enkä kaupungilla töissä. Eli, ihan puolueeton on kommenttini. Enkä myöskään ole "omaa asuntoa myymässä", kuten edellinen väitti. En ole siis mitenkään hyötymässä siitä, että olen positiivisella mielellä ja kerron näkemykseni tänne muutosta. Jos joskus tulisi tarve myydä asuntoni, niin en sitä tekisi suomi24-sivustolla. :DD - onneton.valehtelia
Kyllä täällä hehkutetaan aivan vääriä asioita ja kaunistellaan ja olen kuullut sitten kun joku asia menee pieleen ja kysyy kyseiseltä ihmiselta että miksi no kun mä luulin niin tommoiset pitäis pistää turkin hihaan ja nussia uudestaan jos alkais edes hivenen järki kulkee.
- alkaa.helvetti
Tällä kyseisellä asioiden kaunistajalla on vain takaa ajatus kun olet täällä niin alkaa manipuloimaan ja todennäköisesti alkaa hirvittävä juorumylly ja yritys hyväksikäytöstä kyllä postissa tietää milloin uusi uhri muuttaa kylään ja mihin osotteeseen.
- Ihmetyyppejä
alkaa.helvetti kirjoitti:
Tällä kyseisellä asioiden kaunistajalla on vain takaa ajatus kun olet täällä niin alkaa manipuloimaan ja todennäköisesti alkaa hirvittävä juorumylly ja yritys hyväksikäytöstä kyllä postissa tietää milloin uusi uhri muuttaa kylään ja mihin osotteeseen.
Pientä paranoidisuuttako meinaa pukata?
- saunantaakse
karu.totuus.esille kirjoitti:
Selvää oman edun tavottelua toisen hädällä leikitään ja haetaan vain itselle maximaalinen hyöty
- vitunvinkujat
Kyllä ette oikeesti ole tosissanne - olette kyllä NIIN paranoidista sakkia jotkut täällä. Jos joku kirjoittaa positiivisesti asioista, niin heti on pari psykoottista kirjoittajaa kirjoittamassa täyttä soopaa. Muistakaa: vain otettu lääke auttaa.
- tervetuloajunttilaan
Porukkaa on monenlaista joo...ketä viiraa milläkin tavalla. Nuppivikaisia, juoppoja savolaisjuntteja. Harrastaa voi juopottelua, juoruilua, selän takana pahan puhumusta,, naapurien kyttäystä. Urheilu- tai kulttuuriharrastuksiin jos yrität muualta muuttanena mukaan niin joudut juorujen ja töllistelyn kohteeksi sekä leimaudut hulluksi tyyliin "mikä tuokin kuvittelee olevansa". pmäen "kaunis luonto" on suota, hoitamatonta ryteikköä ja soramonttuja. Ihan tavallinen asioiden hoitaminen esim. virastoissa ei onnistu takkuamatta-pmäkeläiset, jostakin katuojasta lämpimiin sisätöihin nostetut apukoulutaustaiset savolaisakan lohjakkeet eivät hallitse asiakaspalvelua,. Urkkivat vaan asiakkaiden tietoja ja levittelevät niitä pitkin kyliä. Terveyskeskuksen "sisaret läskit valkoiset" tässä pahimpia.
- vara.pelaaja
Ensinnäkään jos olet muualta muuttanut tänne niin kyllä pääset auliisti harrastusten piiriin ja jäsenmaksun kullä huolivat mutta sitten oletkin vain vara pelaaja elikkä et pääse ollenkaan pelaamaan vaikka annetaan ymmärtää kun kermaperseiden lasten pitää pelata ja loistaa ilman kykyjä kahdelle lapselleni on käynyt näin eli kirjoita kokemuksesta en kuulopuheista.
- Mehuämpäri
Älä helevetissä muuta tänne ,ei täällä ole edes kunnon tansseja.Muutama räkälä bubi kaksi karaoke paikkaa .Yksi baari vaihtoi omistajaa äskettäin,uusi omistaja on nuori nainen joka on päättänyt että hänen baarissa soitetaan metalli musaa ja hevi rokkia.Ja saatanan lujaa ei siellä voi edes keskustella.Eiköhän panna boikotti päälle.Corona on hyvä baari.
- ei.ikinä.muuttoa.tänne
Samaa mieltä jos muutat tulet katumaan sitä lopun elämääsi ja älä ainakaan tuo perhettä asumaan tänne
- Vakiovalittajat
Hyvä on käsitys joillakin Pieksämäestä. Kaikki kurjimmat kommenttien kirjoittajat ovat juuri niitä baarien kiertäjiä, jotka ovat elämäänsä pettyneitä. Tavallinen ihminen on tässäkin kaupungissa ihan tyytyväinen. Joka on itse elämänsä pilannut, valittaa vaan ja syyttelee muita.
- älkää.pilatko.elämäänne
No kyllä tämän paikan ankeus ja vaarallisuus on todettu moneen otteeseen on telkkarista oikein tehty vartavasten tosi dokumentti mitä pieksämäellä on ja minkälaisia ihmisiä täällä piileskelee ohjelma löytyy netistä kannattaa tutustua ennen kuin muuttaa tähän kylään ja homma eikun on vain huonontunut siitä elokuvasta varmaan noin 40 henkilöä enemmän puukotettu rammaksi.
- Hitsaajajumalanarmosta
Kannattaa tietysti muuttaa jos työpaikan sait.. Muuten kannattaa asua vielä äiskän ja izkän luona.
- tulossajoo
Keskustan asunnot kiinnostaa, mitkäs alueet on Hakalla vuokralla? Entäs kämpät 5-7km keskustasta mielellään luonnon äärellä, onkos sellaisia?
- Tervetuloapieksämäelle
http://www.pieksamaenhaka.fi/
Soitapa ja kysele. Tältä sivustolta et saa asiallisia vastauksia. Valitan. - persläpi.on.tämä.kylä
Kyllä Pieksämäen nimi pitäis muuttaa persläveksi osuisi kaikista parhaiten en ole enään moneen vuoteen kehdannut sanoa missä asun muuten saa aina heti jonkun hullun tai vammaisen leiman otsaan
- elämäniparaspäätös
Oneksi muutan kolmen viikon sisällä kuopioon pääsen täältä helvetin kiusaajista etoon on mennyt jo kaikki henkisetkin voimat voimia niille jotka joutuu jäämään
- Voevoetokkiisa
No, eipähän tuo sillä paremmaksi ainakaan tule. Petoselleko meinasit?
- kunnonelämää
En mene slummiin vaan puijonkadulle panen paremmaksi elämää ei niin montaa vuotta ole enään jäljellä enkä halua enään yhtään ongelmaa itselle ainakaan tietoisesti ja varsinkaan kiusantekoa ja uhkailua ja fyysistä väkivaltaa
- sairaanhoitajatar
Sanoit, että "ei ole montaa vuotta jäljellä". Olen pahoillani. Toivon sinulle kaikkea hyvää uudessa asuinpaikassasi. Kannan sinua ajatuksissani.
- Tyytuväinen
Olen asunut täällä 6 vuotta ja aiemmin asunut esim. Lapissa, Pohjanmaalla, Varsinais-Suomessa, Päijät-Hämeessä ja Kymenlaaksossa. Tämä on itselleni paras paikka, joka paikassa on hyvää ja huonoa, kaikki riippuu kuitenkin loppupeleissä itsestä. Ensinnäkin sijainti, melkein keskellä Suomea, helppo liikkua ihan mihin suuntaan tahansa. Näin autottomana keskusta asujana, kävelen asemalle (n.500m) ja hyppään junaan, niin pääsee helposti ihan minne vaan. Täällä edulliset asunnot, vuokratasosta ei ole kokemuksia, mutta omistusasunnot edullisia muuhun maahan verrattuna. Mukavat ihmiset, hyvä palvelu, kaikki lähellä, kaunis luonto. Yöelämästä ei juurikaan ole kokemuksia, koska ne ei kuulu minun elämääni. Harmi että muutamat ihmiset kommenteilla mustamaalaa tätä kaupunkia. EI kannata uskoa mitä muut sanoo vaan tulla ja todeta itse mitä täällä on. ELI TERVETULOA PIEKSÄMÄELLE! Toivottaa tyytyväinen asukas Tuula
- Tyytyväinenminäkin
Hyvä. Komppaan.
- persoonat
Jos olet päihde riippuvainen niin tavaraa on helppo ainakin hankkia ja tutustuu ainakin uusiin narkkari persoonoihin ja jos olet iisisti niin su ei ainakaan heti hakata
- Hoitsupa
Tässä kaupungissa pyritään siihen, että päihderiippuvaisia hoidetaan. Itsetarkoitus ei ole, että saadaan lisää huumeidenkäyttäjiä rinkiin. Sillä tämän sanon, koska täällä keskusteluissa tuntuu välillä olevan päihdehuuruisia ja -asenteisia kommenttejakin.
- mummeli62
Kannattaa jos olet töihin tulossa ja osaat asiasi hoitaa. Seuransa jokainen voi itse valita aivan kuten muuallakin päin. Ihmiset ovat ihan tavallisia. Harrastusmahdollisuuksia, asuntoja ja yöelämääkin on varmasti ihan tarpeen mukaan. Tervetuloa tänne savolaisten joukkoon <3
- pois.ja.äkkiä
En ole ikinä pettynyt niin pahasti kun saavuin sinne mieheni kanssa ja onneamme kesti vajaat 2 vuotta oli viinaa ja naisia ja lopuksi pahoinpitely ja oli niin sanottu paremman perheen poika mikä saapui takas kotikaupunkiin vantaalta.
- Tyhmyydestä_Sakotetaan
pois.ja.äkkiä kirjoitti:
En ole ikinä pettynyt niin pahasti kun saavuin sinne mieheni kanssa ja onneamme kesti vajaat 2 vuotta oli viinaa ja naisia ja lopuksi pahoinpitely ja oli niin sanottu paremman perheen poika mikä saapui takas kotikaupunkiin vantaalta.
Oma valinta ei ole kaupungin ja kaupunkilaisten syytä!
- turhaa-harmia
Kyllä tässä kaupungissa kotikasvatus on aivan eläinten koulutuksen tasolla sen kertoo jo äskeinenkin kirjoitus jos hyväksytää naisten hakkaaminen eikä vanhemmat edes puutu vaan nauraa ja hymyilee vaikka ovat itse kasvattanee poikansa ja itse todistamassa tapahtumaa ja soittavat ampulanssin lähtiessä vielä yrittävät kuiskata että älä kerro miten asiat meni tulee vaan turhaa harmia.
- elintarvike.ala
Älä ainakaan ensimmäisen vuoden aikana osta omaa asuntoa vaikka kuinka tarjoisi pieksämäellä on monta yritäjää että vuosi ja sitten taas yt päälle etkä varmasti pääse siitä asunnosta ainakaan voitolla eroon
- karkuun
Kyllä täällä tuntee itsensä aivan vammaiseksi taitaa seura tehdä kaltaisekseen ja kaupan kassat miten ne on voitu ottamaan asiakaspalveluun on niin itseensä kyllästyneen olosia henkilöit
- jossain.paras
Tilastojen mukaan täällä on eniten lääkeriippuvaisia (rauhoittavissa)lääkkeissä suhteutettuna väkilukuun että nappia huuleen että ei mene muut edelle vaan
- hoitsupa
Voitko laittaa näkyviin lähteen, mihin perustat edellisen väitteesi, että "täällä on eniten lääkeriippuvaisia suhteutettuna väkilukuun".
Eräänlaista tiastoa tässäkin, joskaan ei tue edellistä väitettä, mutta kiinnostava silti:
https://www.julkari.fi/bitstream/handle/10024/110571/karjalainen.pdf?sequence=2 - ei.vieras.koreita
Nyt alan minäkin uskoa että tämä kaupunki on sieltä mihin aurinko ei paista tultiin kaverin kanssa baarista kotiin niin eikö yksi ponihäntä juippi jo pyytänyt tupakkaa ja lyönyt sitä onneksi on aikoinaan harrastanut urheilua ja nopeat jalat huomenna kuhmu päässä junalla kotiin
- edes.vastuutonta
Normaali tervehdys p.mäellä nyrkillä naamaan hyvä että juoksivat karkuun olis muuten ollu reikiä täys tai jotain muuta vakavaa vammaa tullut.
- itselläkin-lääkitys
Jos haluat elämääsi ongelmia ja haasteita niin muut pieksuun takaan että tulet olemaan aivan kusessa alle vuodessa kyllä nämä täällä sen osaa eikä tarvitse edes itse hölmöillä yhtään.
- ankeettositilastot
Paljon lääkeriippuvaisia , alkoholi- ja psyykenongelmaisia tosiaan...ja eniten lääkäreiden ja "hoitajattarien"keskuudessa.
- palkkionappeina
Mälli tuula ainakin käyttää sitä säälimättömästi hyväksi kun on nuorempaa miestä vaille nappi sulle ja mälli mulle
- eipäsmennäyleistämään
No maanlaajuisesti riippuvuusongelmia on toki myös hoitoalalla, muttei nyt kuitenkaan "eniten", kuten ylläoleva kirjoittaja väittää. Jos koet tulleesi huonosti kohdelluksi hoitoalan työntekijän toimesta, kuuluu palautteesi asianomaiselle itselleen kertoa, eikä tällä sivustolla purkaa pahaa oloaan herjaamalla kaikkia hoitajia ja lääkäreitä. Taitaakin olla niin, että jos alat aukomaan päätäsi tuolla asenteellasi tkssa, niin pian pääsetkin valtion pahnoille vartijan ja poliisien saattelemana saaden lisäksi riskihenkilön merkinnän potilaspapereihisi. Taitaa olla siis tämä sivusto se ainoa oikea purkukanava sinulle, arvoisa "ankeettositilastot".
- bmw4ever
Kuka on mällituula?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 646237
- 635639
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise1284585- 573909
- 143815
- 323239
- 683009
- 592856
- 702609
- 471960