Kirjan -Holy Hell - A Memoir Of Faith, Devotion, and Pure Madness-
On se hurjaa menoa tällaisissa lahkoissa, henkisyys on kyllä kaukana noista touhuista.
Luin Gail Tredwellin Amma lahkosta kertovan
2
88
Vastaukset
- KyseenalaistakaaAsiat
Ihmiset, joka tietävät, miten vallankäyttö ja manipulointi tapahtuu, tajuavat että kaikki New Age liikkeet ovat pohjimmiltaan manipulointia ja ihmisten aivopesua. Ihmisille uskotellaan auttamista ja parannusta karkkipaperikäärössä, mutta pahimmillaan tuloksena liikkeisiin kuulumisista on ihminen, joka on pahojen henkiolentojen vallassa, manipuloitu liikkeen johdon puheilla ja josta itsestään tulee seuraava eksyttäjä ja "opettaja". Usein nämä opettajat eivät itsekään tajua, mistä heidän oppinsa perimmiltään pohjautuu ja ketä kyseiset oppirakennelmat lopulta hyödyttävät. Niiden tarkoitus on viedä ihmiset pois Totuudesta ja antaa tilalle valetotuus. Niiden tarkoitus on tehdä yksilöstä kyseenalaistamaton ja robottimainen auktoriteettien seuraaja.
- Termistö
Onko "new age" siis kattomääritelmä kaikelle sellaiselle, jota kristinuskossakin yleisesti vastustetaan, mutta jota sisältyy näkyvän paljon myös kristinuskoisiin yhteisöihin? Useinhan näkee esim. Montreal-liikettä kutsuttavan new ageksi. Mutta sellainen new agen määritelmähän on jotakin aivan muuta kuin mitä lukee esim. täällä:
https://fi.wikipedia.org/wiki/New_Age
Näyttääkin siltä, että "new age" on monelle vain synonyymi kaikelle sellaiselle, mitä vastustetaan, riippumatta siitä, esiintyykö vastustettava ilmiö heidän omassa yhteisössään vai sen ulkopuolella. Kuvaavaa on myös se, että lähes kukaan todellinen ihminen ei koe kuuluvansa mihinkään "new age"-liikkeeseen, koska sellaista liikettä tai ideologiaa ei todellisuudessa ole olemassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166010Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324107- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522064Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431817- 1431795
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569