Kirjan -Holy Hell - A Memoir Of Faith, Devotion, and Pure Madness-
On se hurjaa menoa tällaisissa lahkoissa, henkisyys on kyllä kaukana noista touhuista.
Luin Gail Tredwellin Amma lahkosta kertovan
2
187
Vastaukset 2
- KyseenalaistakaaAsiat
Ihmiset, joka tietävät, miten vallankäyttö ja manipulointi tapahtuu, tajuavat että kaikki New Age liikkeet ovat pohjimmiltaan manipulointia ja ihmisten aivopesua. Ihmisille uskotellaan auttamista ja parannusta karkkipaperikäärössä, mutta pahimmillaan tuloksena liikkeisiin kuulumisista on ihminen, joka on pahojen henkiolentojen vallassa, manipuloitu liikkeen johdon puheilla ja josta itsestään tulee seuraava eksyttäjä ja "opettaja". Usein nämä opettajat eivät itsekään tajua, mistä heidän oppinsa perimmiltään pohjautuu ja ketä kyseiset oppirakennelmat lopulta hyödyttävät. Niiden tarkoitus on viedä ihmiset pois Totuudesta ja antaa tilalle valetotuus. Niiden tarkoitus on tehdä yksilöstä kyseenalaistamaton ja robottimainen auktoriteettien seuraaja.
- Termistö
Onko "new age" siis kattomääritelmä kaikelle sellaiselle, jota kristinuskossakin yleisesti vastustetaan, mutta jota sisältyy näkyvän paljon myös kristinuskoisiin yhteisöihin? Useinhan näkee esim. Montreal-liikettä kutsuttavan new ageksi. Mutta sellainen new agen määritelmähän on jotakin aivan muuta kuin mitä lukee esim. täällä:
https://fi.wikipedia.org/wiki/New_Age
Näyttääkin siltä, että "new age" on monelle vain synonyymi kaikelle sellaiselle, mitä vastustetaan, riippumatta siitä, esiintyykö vastustettava ilmiö heidän omassa yhteisössään vai sen ulkopuolella. Kuvaavaa on myös se, että lähes kukaan todellinen ihminen ei koe kuuluvansa mihinkään "new age"-liikkeeseen, koska sellaista liikettä tai ideologiaa ei todellisuudessa ole olemassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää62763Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa25730- 153727
Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä27708Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.98702Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93667Kerro minulle totuus
Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒193626- 22582
- 61572
VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN
Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisikalaumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa40539Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!
Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks34508- 39455
- 57445
On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit76431Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25427- 70423
Useita poliisiautoja kunnantalolla
Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.9419sinulle....
Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.74412- 53399
On kyllä tosi surullista
jos kaivattuni (nainen) luulee palstan tyhmien viestien olevan multa. 😔Ei ole mitään syytä, miksi kirjoittaisin sellais68397