Olisiko kellään tietoa onko suomalaisia minkä verrän töissä? entä kokemuksia pidempää olosta dubaissa?
Töihin dubaihin...
11
8763
Vastaukset
- Expat
Muistaakseni UAEssa asuu noin 700 suomalaista. Itse asuin Dubaissa yli 4 vuotta ja viihdyin erittain hyvin.
- taatti
oLITKO ITE TÖISSÄ DUBAISSA VAI MUUTEN VAA?? ASUITKO VUOKRALLA JOSSAIN VAI MITEN?
- Expat
taatti kirjoitti:
oLITKO ITE TÖISSÄ DUBAISSA VAI MUUTEN VAA?? ASUITKO VUOKRALLA JOSSAIN VAI MITEN?
toissa, ei siella niin kauan voi oleskella "muuten vaan" ilman tyolupaa. Vuokrasin talon, ainoastaan pari vuotta sitten laki muuttui niin etta ulkomaalaiset voivat ostaa taloja / asuntoja.
Jos haluat paljon tietoa Dubaista niin katso www.expatwoman.com, sielta loytyy kaikenlaista informaatiota Dubaista. - tatti
Expat kirjoitti:
toissa, ei siella niin kauan voi oleskella "muuten vaan" ilman tyolupaa. Vuokrasin talon, ainoastaan pari vuotta sitten laki muuttui niin etta ulkomaalaiset voivat ostaa taloja / asuntoja.
Jos haluat paljon tietoa Dubaista niin katso www.expatwoman.com, sielta loytyy kaikenlaista informaatiota Dubaista.Minkäs hintainen oli asunnon vuokra? eikös viisummin tarvitse jos meinaa olla pidempääkin? Miten löysit työ paikan? onko mitään mitä kannattaa ottaa huomioon jos meinaa mennä dubaihin töihin? kiitos netti osotteesta, pitääne perehty niihin ajan kanssa..
- Expat
tatti kirjoitti:
Minkäs hintainen oli asunnon vuokra? eikös viisummin tarvitse jos meinaa olla pidempääkin? Miten löysit työ paikan? onko mitään mitä kannattaa ottaa huomioon jos meinaa mennä dubaihin töihin? kiitos netti osotteesta, pitääne perehty niihin ajan kanssa..
Dubaissa on aika kallista. Neljan makuhuoneen talosta “compoundilla” kuukausivuokra on jotain 2,000 – 2,500 euroa. Tama on alueella missa suurin osa lansimaalaisista asuu. Asuntoja kerrostalosta saa halvemmalla mutta on nekin aika kalliita. Usein myos tyonantaja maksaa vuokran tai niillaa on taloja/asuntoja, se riippuu ihan siita mita tyota teet,
Pitaa olla tyolupaa jos on siella toissa, tyonantaja hoitaa luvan kun saat tyopaikan. Mina sain tyopaikan “headhunterin” kautta joka otti yhteytta ja kysyi jos olen kiinnostunut paikasta Dubaissa. Luulisin etta helpoin tapa etsia tyota on internetin kautta.
Vaikeata sanoa mita pitaisi ottaa huomioon, riippuu niin paljon sinun tilanteesta, onko lapsia, menetko yksin jne. Varmasti pitaa ottaa huomioon ihan samat asiat kuin muuttaisi jonnekin muualle ulkomaille. - tatti
Expat kirjoitti:
Dubaissa on aika kallista. Neljan makuhuoneen talosta “compoundilla” kuukausivuokra on jotain 2,000 – 2,500 euroa. Tama on alueella missa suurin osa lansimaalaisista asuu. Asuntoja kerrostalosta saa halvemmalla mutta on nekin aika kalliita. Usein myos tyonantaja maksaa vuokran tai niillaa on taloja/asuntoja, se riippuu ihan siita mita tyota teet,
Pitaa olla tyolupaa jos on siella toissa, tyonantaja hoitaa luvan kun saat tyopaikan. Mina sain tyopaikan “headhunterin” kautta joka otti yhteytta ja kysyi jos olen kiinnostunut paikasta Dubaissa. Luulisin etta helpoin tapa etsia tyota on internetin kautta.
Vaikeata sanoa mita pitaisi ottaa huomioon, riippuu niin paljon sinun tilanteesta, onko lapsia, menetko yksin jne. Varmasti pitaa ottaa huomioon ihan samat asiat kuin muuttaisi jonnekin muualle ulkomaille.Minkälaista työtä teit dubaissa? tiedätkö onko siellä mitään suomalaisia yrityksiä?
- Expat
tatti kirjoitti:
Minkälaista työtä teit dubaissa? tiedätkö onko siellä mitään suomalaisia yrityksiä?
Olin eran yrityksen johtotehtavassa. On siella muutama suomalainen yritys, sekin tieto varmasti loytyy netista.
- Mimix
Expat kirjoitti:
Dubaissa on aika kallista. Neljan makuhuoneen talosta “compoundilla” kuukausivuokra on jotain 2,000 – 2,500 euroa. Tama on alueella missa suurin osa lansimaalaisista asuu. Asuntoja kerrostalosta saa halvemmalla mutta on nekin aika kalliita. Usein myos tyonantaja maksaa vuokran tai niillaa on taloja/asuntoja, se riippuu ihan siita mita tyota teet,
Pitaa olla tyolupaa jos on siella toissa, tyonantaja hoitaa luvan kun saat tyopaikan. Mina sain tyopaikan “headhunterin” kautta joka otti yhteytta ja kysyi jos olen kiinnostunut paikasta Dubaissa. Luulisin etta helpoin tapa etsia tyota on internetin kautta.
Vaikeata sanoa mita pitaisi ottaa huomioon, riippuu niin paljon sinun tilanteesta, onko lapsia, menetko yksin jne. Varmasti pitaa ottaa huomioon ihan samat asiat kuin muuttaisi jonnekin muualle ulkomaille.Hei Expatti, mitä headhunteria käytit??? Et varmaan suomalaista kuitenkaan?
- Että tämmöttii
Olin serkkuni kanssa Dubaissa on ja off töissä. Se oli aikamoinen kokemus - eikä suurimmaksi osaksi niinkään positiivinen. Oltiin nuoria ja hulluja. Töitä löytyy jos on valmis työskentelemään 6 päivää viikossa 10 tuntia päivässä ja palkka suurin piirtein sama kun Suomessa markkinatuki. Sinne ei tosiaankaan kannata lähteä seikkailemaan ja töitä etsimään. Elämä maksaa siellä hirveesti, jos aikoo elää edes lähellä sitä standardia mihin olemme tottuneet koto Suomessa. Tämä ei tietenkään koske niitä jotka lähtevät työkomennukselle johonkin esim. suomalaiseen tai muuhun kansainväliseen firmaan joka järjestää viisumin, kunnon asunnon
ja palkan. Siinä tapauksessa pari vuotta voi olla hieno kokemus. Me kuitenkin saimme tuta hirveitä rahavaikeuksia, koska niin monasti aloittamme työ ei vastannut lähi mainkaan sitä mitä oli luvattu. Kaikki Suomessa tienaamamme säästöt menivät. Töitä tehdäkseen täytyy olla residence visa ja sen saaminen onkin toinen juttu. Se firma joka sen viisumin tekee se myös peruu sen heti jos haluat firmasta eroon. Hyvin usein
ollaan töissä turisti viisumilla joka on voimassa 3 kk (tietysti se ole sallitua lain puitteissa). Sitten kun se umpeutuu lennetään naapurimaahan esim Dohaan ja takaisin ja taas ollaan "uusia" ja 3kk alkaa alusta. Se ei
tietenkään ole halpaa lystiä ja siinäkin tarvitsee suhteita, että saa jonkun sen viisumin tekemään.
Dubaista on suomalaisia tullut "maitojunalla" takaisin. Siellä eläminen on todella vaikeaa, etenkin jos olet nainen. Minullekin tarjottiin töitä, jos ensin käydään illallisella ja niin edelleen. Monella oli paikallinen poikaystävä
joka tietenkin oli naimisissa, eikä se ollut mitenkään ihmeellistä. Tapailu oli salassa muilta, mutta kaikki siitä
kuitenkin tiesivät, usein myös vaimo.
Ilmasto on joko kuuma tai tuskallisen kuuma. Ulkoilma harrastukset piti näin ollen unohtaa. Juokseminen kuumaa asfaltin reunaa loppumattomalla tasaisella maastolla ei houkutellut. Monasti autot myös seurasivat ja
jos erehtyi jollekin hiljaiselle kadulle sattoi kuulla huudot "sharmuuta" eli huora arabiaksi. Meitä luultiin aina
venäläisiksi, joka ei tosiaankaan ollut mieltä ylentävää.
Auto on siellä must. Joka paikkaan on jokseenkin pitkä matka ja takseilla ajelu käy myös kalliksi.
Se mikä turistin silmään näkyy, ei ole se todellisuus mitä elämä siellä on. Alkoholia käytetään siinä missä muuallakin, huumeita on saatavilla ja prostituutio kukoistaa, mutta erona on se, että se tapahtuu piilossa.
Jos tykkää shoppailla, kauppoja ja ostoskeskuksia on pilvin pimein. Jos olet XL kokoa, ainakin siihen aikaan oikein mitään ei oikein tahtonut löytyä. Terve! Mä etsin töitä UAE ssa! osan Arabia,Kurdia,Englantia,Suomea ja vähään Turkkia... osaako joku kertoa mulle joku yritys??tai Suomalaiset firmat siellä.kiitos
- infopistetieto.
uuu.ae.horola.com siellähän ne työpaikat on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131208
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1181047- 130930
- 96792
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten295746Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81666Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 75504