Miksi Toyota ruostuu nopeasti

ToyotaTietäjät

Johtuuko Toyotien nopea ruostuminen siitä, että Japanissa autot on ajateltu ja suunniteltu vain viiden vuoden käyttöä varten ja sen jälkeen verotuksellisista syitä ne hylätään ja paalataan?
Nyt on tullut julki useita karmaisevia tapauksia ympäri maailman Toyotan ruostumisesta. Kaikkein pahin lienee Usa:n katkeilevat pickupit joiden runko ruostuu poikki. Eurooppalaisissa autolehdistä on ollut useita kestotestejä joissa on todettu ja kauhisteltu kun auton on täysin ruosteessa jo kaksi vuotiaana ja 100tkm ajettuna. Ainahan Toyota on ollut ruostuvan maineessa, mutta onko laatua huononnettu entisestään?

116

3234

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • historianTakaaTapana

      Suunniteltua heikentämistä on harrastettu Japanissa kautta historian.
      Jokainen kokeneempi muistaa taatusti ajan jolloin Japani oli kuuluisa koipionnista ja kaiken keventämisestä ja heikontamisesta.

      • Kilpailukykymennut

        Muistan ajan jolloin japani teki ensisijaisesti halpaa. Sitten tuli aika jolloin laatuun salaattiin. Laatua sai halvemmalla idästä kuin Euroopasta. Kolmas vaihe - aivan kaikkia talouden lainalaisuuksia noudattaen- on että Japani oli kallis. Pysyäkseen kilpailussa mukana oli pakko myymällä vanhalla laatuimaģolla huonolaatuista kamaa. Vain estoton kopiointi on pysynyt samana kaikki nämä vuodet.

        Samoja vaiheita ne Korealaisetkin käy. Nyt on laatu jo kohdillaan, mutta hinnat karkaavat.


    • Corolla_Kuski

      Tuo Toyotan nopea ruostuminen ei pidä paikkaansa. Päinvastoin Toyota on yksi vähiten ruostuvista autoista. Ruostuminen on Ranskalaisten autojen ongelma vieläkin ja osittain myös Saksalaisten. Ranskalaisilla pitkät perinteet ruostuvien autojen valmistamisesta. Toyota on viattomuudestaan kuuluisa, mutta ranskalaiset autot on vika herkkyydestä tunnettuja.

      • että.sellaiset.tiedot

        Yaris on ranskalainen auto, siksikö se ruostuu?


      • suojautestienkinJumbo

        Voin kertoa sinulle, että elät jossain menneisyydessä. Toyotan viimeisimmät kestotesti ketovat karua kieltään sen nopeasta ruostumisesta. En muista yhtään muuta autoa joka olisi ruostunut noin pahasti testien aikana kuin Toyota. Vikojahan noissa on myös paljon ja sen todistaa pelkästään lukuisat takaisinkutsut.
        Ranskalaiset taitavat olla tänä päivänä ruostumisen suhteen parhaasta päästä ja vikaisuudestakin ovat päässeet eroon aika hyvin.
        Ei kannat yrittää kääntää puhetta muihin jos ei löydy mitään faktaa uskosi pohjaksi.


      • rellut

        Ranskalaiset eivät ruostu nykyään. Mersukin ruostuu puolet nopeammin. Toyota on keskitasoa. Pahimpia ovat vanhat Samarat, Mondeot, Fiestat, Focukset. Mazda tietenkin ruostuu hyvin. Volvo ja Audi ovat Rellun tasoa ruosteettomuudessa.


      • RapeinonJarppa
        että.sellaiset.tiedot kirjoitti:

        Yaris on ranskalainen auto, siksikö se ruostuu?

        Yarppa taitaa kyllä olla ainot ranskalainen joka enää ruostuu


      • Anonyymi
        suojautestienkinJumbo kirjoitti:

        Voin kertoa sinulle, että elät jossain menneisyydessä. Toyotan viimeisimmät kestotesti ketovat karua kieltään sen nopeasta ruostumisesta. En muista yhtään muuta autoa joka olisi ruostunut noin pahasti testien aikana kuin Toyota. Vikojahan noissa on myös paljon ja sen todistaa pelkästään lukuisat takaisinkutsut.
        Ranskalaiset taitavat olla tänä päivänä ruostumisen suhteen parhaasta päästä ja vikaisuudestakin ovat päässeet eroon aika hyvin.
        Ei kannat yrittää kääntää puhetta muihin jos ei löydy mitään faktaa uskosi pohjaksi.

        Näin se menee.


    • ilman.ruostetta.ja.vikoj

      Oliko se "ranskalainen Yaris, josta sitä ruostetta on löytynyt, niinkuin ranskalaisista yleensäkin?
      Ei minun 19-vuotiaasta japanilaisesta Avensiksesta ole vielä katsuri ruostetta löytänyt. On ihan itse kokemaani faktaa enkä usko automyyjien satuja.

      • JuuJuuHihii

        Nyt puhutaan Toyotan nykyisistä autoista.
        Hyvin on sedän Toyota suojattu ja haalittu jos ei ole ruosteista, tai sitten ole sekaisin.


      • Anonyymi

        Toyotan sisällä kuuluvat kitinät ja natinat heti uutena.Samaa on sanonut moni muu,kun on ollut puhetta korin ääntelyistä. nirsk,nirsk,narsk,narsk.Vaihdoin japanialaisen äänettömämpään ja kokonaan toisen maan tuotteeseen.Haluan,että auto on uutenakin hiljainen.


    • Liianko_hyvä

      Itselläni 4 litranen diesel HJ60 -86 eikä vielä ole tarvinnut ruostetta korjailla...
      Ilmeisesti jotenkin viallinen toyota?

      • JuuJuuHihii

        Historia autot on erikseen. 2000 luvun Toyota on nopein ruostua.


      • specsavers.auttaa

        Tarvetta varmaan olisi mutta rungollisessa ei pakollista. Vesi tulee katosta sisään ja menee lattiasta ulos.


    • JapaninToyotaEiRuostu

      Japanissa valmistetut aidot Toyotat ovat kuuluisia ruostumattomuudestaan, sen sijaan Euroopassa valmistetuissa Toyotissa ruostumista on, mutta tästäkin huolimatta paljon vähemmän kuin useimmissa muissa merkeissä. Aidoissa Japanin Toyotissa on teräksen laatu parasta mitä saatavilla on.

      Jos haluaa auton, joka kestää tiesuolan, kuran ja vaihtelevat kelit ruostumatta, ainoa oikea ratkaisu on ostaa Japanissa valmistettu auto ja mieluiten vielä se paras eli Toyota. Japan-made-Toyotaa ei ruoste vaivaa.

      • KuinkaTyhmäSaaOlla

        Juu ihme terästähän nuo japanilaiset on, on siinä mainokset uponneet ryhmään maaperään ja helposti.


      • Anonyymi
        KuinkaTyhmäSaaOlla kirjoitti:

        Juu ihme terästähän nuo japanilaiset on, on siinä mainokset uponneet ryhmään maaperään ja helposti.

        Noista vanhoista itäautoista kylläkin kerrottiin vitsinä, että siellä maalataan pelti molemmilta puolilta, minkä jälkeen pelti vedetään maalikerrosten välistä pois -> ei ruostu, kun ei ole peltiä.

        Mutta vitsihän se oli. Kyllä japsit ruostui nopsaan 80-luvulla. Muut vaan (mm. Opel 80ja 90-lukujen vaihteessa) ruostuivat vielä nopeammin. Mutta muut ovat sittemmin parantaneet laatuaan, taisi "rapeat ranskalaiset" ensimmäisinä tehdä täyskäännöksen tässä lajissa.


      • Anonyymi

        Mistäs ne toy-otan ( lelun otan ) teräkset oikein tulee?? Kas kun Japanissa ei ole omasta takaa mitään raaka-ainetta, tuontitavaraa kaikki tyynni. kyllä mä uskon silloin että kaikki on vedetty niin minimiin kuin suinkin, pellien paksuudet, kuten ruostesuojauksetkin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noista vanhoista itäautoista kylläkin kerrottiin vitsinä, että siellä maalataan pelti molemmilta puolilta, minkä jälkeen pelti vedetään maalikerrosten välistä pois -> ei ruostu, kun ei ole peltiä.

        Mutta vitsihän se oli. Kyllä japsit ruostui nopsaan 80-luvulla. Muut vaan (mm. Opel 80ja 90-lukujen vaihteessa) ruostuivat vielä nopeammin. Mutta muut ovat sittemmin parantaneet laatuaan, taisi "rapeat ranskalaiset" ensimmäisinä tehdä täyskäännöksen tässä lajissa.

        Citikassa ei ole peltiä,tai pelti on hyvin ohutta.Henkilö painoi konepellin kiinni,niin konepellin paino kohtaan tuli painauma/lommo.Auton omistajalta pääsi itku.Ohjeessa sanottiin,että konepelti pitää pudottaa vapaasti pienestä korkeudesta alas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistäs ne toy-otan ( lelun otan ) teräkset oikein tulee?? Kas kun Japanissa ei ole omasta takaa mitään raaka-ainetta, tuontitavaraa kaikki tyynni. kyllä mä uskon silloin että kaikki on vedetty niin minimiin kuin suinkin, pellien paksuudet, kuten ruostesuojauksetkin

        Auton romuista tehdään uusia.Maahantuoja kuulemma näkee korimerkinnöistä,montako kertaa auto on valmistettu romuista uusiks. 7-kertaa on maksimi,jonka auto on romusta uusiksi valmistettu.Sitä vanhempi materiaali menee peltisangon matskuksi.


    • korollistikake

      minun corolla 1994 ajettu 668tkm eikä yhtään ole ruostetta missään eikä kuluta öljyä, eipä ole korjaamoillakaan tarvinnut edes käväistä, niin kerrotko vielä tarkemmin että milloin se nopean ruostumisen vaihe sitten alkaa että osaa rueta varautumaan ja milloin niitä vikoja alkaa tulemaan???????

      • MukanaRuoste

        Juu, me uskomme kyllä satuja ja tarinoita.
        Aloituksessa on käsittääkseni puhe uusista ja uudehko osta autoista.


      • turha.varautua

        Ei 100 euron autoja kannata korjata ja hitsata.


      • Anonyymi
        turha.varautua kirjoitti:

        Ei 100 euron autoja kannata korjata ja hitsata.

        Ei vanhaa japsia VOI hitsata, kun ehjää peltiä ei löydy mistään!


      • Anonyymi

        Laittaisitko vielä kuvan mittaristosta? Taikka sitten vaihtomottorikuiteista?


      • Anonyymi

        Joku raja tossa corolla-mielipuolisuudessakin on, sitten kun sulla on toimivat lääkkeet niin palataan vaikka siihen mittarilukemaan, ja näytä niitä katsastusraporttejakin, eikö siis mitään, että paranee vaan ajaessa.


    • AveVeijo

      Toyotan ruostuminen on pelkkää trollausta. Vahva ja hyväpeltinen merkki. Mikään oikeasti puolueeton tutkimustulos tai testi ei tue väitettä Toyotan ruostumisesta. Ne, joissa väitetään Toyotan ruostuvan, ovat täysin huuhaata tai mututuntumalla tehtyjä. Käytäntö on osoittanut Toyotan kaikinpuolisen kestävyyden, korin kestävyys on yhtä lailla huippuluokka kuin tekniikankin.

      • JoOnEpätoivoista

        Väität siis, että esim. Auto Bild vääristelyä ja ruostumaankin Toyotan jollain salaisella tavalla. Lukuisat testit ovat siis väärennettyjä, luulisi Toyotan haastavan tuollaiset oikeuteen.


      • Anonyymi

        Tojoissa on aika paskat pellit, ja ohuet ennenkaikkea, pestessäkin pitää olla varovainen ettei paina liikaa, heti kuoppa tai klommo, kai ne jollain myrkyillä tai maalilla saadaan ehkä ruostevapaaksi. Mutta en mä kolarin tullen missään toyotassa haluais istua, todella kaukana. Isossa Opelissa, mersussa tai jossain autossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojoissa on aika paskat pellit, ja ohuet ennenkaikkea, pestessäkin pitää olla varovainen ettei paina liikaa, heti kuoppa tai klommo, kai ne jollain myrkyillä tai maalilla saadaan ehkä ruostevapaaksi. Mutta en mä kolarin tullen missään toyotassa haluais istua, todella kaukana. Isossa Opelissa, mersussa tai jossain autossa.

        Itäautoissa on myös ohuemmat sinkitykset. Sama juttu kuin varusteiden kanssa - ei väliä toimiiko. Riittä, kun saadaan laitettua rasti ruutuun varusteiden listauksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itäautoissa on myös ohuemmat sinkitykset. Sama juttu kuin varusteiden kanssa - ei väliä toimiiko. Riittä, kun saadaan laitettua rasti ruutuun varusteiden listauksessa.

        Näin se kun halvalla tehdään itäauto Tojot.


    • Kävisit.Specsaversilla

      Trollilla se ruostumisongelma taitaa olla ihan omassa tyhmässä päässä. Liikenteessä ei ruosteista Toyotaa tapaa. Toisin on laita vanhoissa Mersuissa ja Ranskan rapeissa. Omia silmiään on pakko uskoa kun olen vielä käynyt Specsversilla

      • sellaista.se.aina

        <<Specsversilla
        Saitko halvalla?


    • HOLISTI74.91

      ompas kummallinen uutinen, en ole yhtään 2000 luvun Toyotaa nähnyt jossa olisi ruostetta ollut, 80 luvun Toyotia näkee liikenteessä joissa on alkavaa ruostumista jo näkyvissä. ruostuvin automerkki 2000 luvulla on skoda octavia, ja kylläpä vaan ruostuu vw passattikin uusista autoista, kuten myös audit, 2 vuodessa jo pahoja näkyviä ruostevaurioita.

      • KyykmanHolistiSairas

        Kyykman, sinä näetkin ihan vaan sen mitä mielesi haluaa nähdä. Sen huomaa tuolla toisilla palstoilla. Tuossakin jutussa et malttanut olla mainitsematta toista merkkiä joka ei todellisuudessa ruostu, on nimittäin sekin tutkittu laajasti.


    • Vossikkakuski

      Toyotan ruostumiseen en ota kantaa, mutta Japanissa tosiaan oli joskus 1970-luvulla iän mukaan nouseva autoverotus, ja siksi ei kannattanut pitää vanhaa autoa. Minun tietoni tästä asiasta perustuu Tekniikan Maailmassa tuolloin julkaistuun juttuun, josta muistan vain osia. Siinä sanottiin jotain siihen suuntaan, että auton taloudellinen käyttöikä Japanissa on noin kuusi vuotta. Toisaalta siellä uuden auton hankkiminen on ollut halpaa.

      Voi olla, että tuollainen tilanne vaikuttaa myös autosuunnitteluun. Eihän ole mitään järkeä tehdä autoa pitkään kestäväksi, jos se poistetaan verosyistä liikenteestä jo kuusivuotiaana.

      • vainYarisPoikkeus

        Japanilainen suunnittelee kaikki tuotteet kestäviksi, ei sillä väliä, mikä on verotuksen merkitys. Toyotat ovat olleet pelleiltään parasta luokkaa ainakin 80-luvun lopulta lähtien, ne eivät todellakaan ruostu, ei uudet eikä vanhemmatkaan.
        Esim. kaikki 2000-luvun Corollat ja Avensikset ovat käytännössä vailla ruostetta ja siksi niitä ei ole juurikaan poistunut liikenteestä mitä kolareissa on mennyt lunastukseen.
        Ainoa malli, jossa on riskiä, on Yaris, mutta siihen on syynä valmistus Ranskassa. Siellä laatutasoa ei ole saatu valmistuksessa sille tasolle kuin mitä Toyota vaatii. Ranskan autot ovat aina olleet herkästi ruostuvia ja samaa vaivaa on vähän Yariksessa.


      • IhansairastaSakkia

        Jo on usko sokeaa ja itsensä pettäminen kunniassa Toyotalahkossa.


    • bvdfoikf

      vai japanin teräs hyvää otappa hieman selvää. japanissahan lähes kaikki teräs tulee tuontitavarana koska omaa kaivosteollisuutta juurikaan ole. tojoissa käytetään halvinta puolalaista bulkkirautaa ja siinä lienee osasyy nykytojojen ruosteherkkyyteen. ja muuten nykyranskikset ei ruostu. olen ostanut 23kpl uusia henkilöautoja ja ajanut niillä kaikilla yli 100.tuh km per. vuosi. ja on ollutlähes kaiken maalaisia autoja . joten minulla lienee kokemusperäistä tietoa kuin palstan amatööreillä. kyllähän saksassa ja ruotsissa edelleen tehdään ne parhaimmat autot. ja muuten ranskikset pesee kyllä nykyjapsit. 15v. sitten asia oli toisin päin. olkaa asintuntijoita vasta silloin kun teillä on puoliksikaan yhtä paljon kokemusta kuin minulla.

      • OnkoRaskastaTodellisuus

        Tuo on jo kovin huono yritys vääntää asiaa toiseksi mitä se on. Sinä 24/7 kunnian puolustaja olet todella nolo. Toyota se vaan ruostuu ihan tutkitusti, etkä sitä inttämällä tai kääntämällä asiaa johonkin muuhun hälvennä yhtään.


      • Memoru

        Puolueeton tutkimus olisi hyvä olla...Ei muuten voi uskoa.


      • josJoskusAjatteeIhanIte
        Memoru kirjoitti:

        Puolueeton tutkimus olisi hyvä olla...Ei muuten voi uskoa.

        Onhan noita ruosteenestokäsittelyjä vertailtu ainakin Suomessa ja Ruotsissa ja autojen kestotestejä tehdään ympäri maailmaa. Kyllä niitä lukemalla asia on hyvin selkeä ja varma.
        Vai luuletko että mm. ruotsalaiset vääristelisivät noita käsittelytutkimuksiaan? Volvo kun ei ole millään tapaa kilpailija Toyotan kanssa ja eikä Toyota ole siellä mikään kurjan ansanosan auto kuten meillä.


      • ranskanrapea

        Monimerkkihuoltaja sanoi minulle kun kyselin ranskalisten hyvyyttä, osto mielessäni että: "Jos välttämättä ranskalaisiin pitää sortua, niin katso että ostopaikka on grilli. Sieltä saat kunnollisia ja kaikilla mausteilla ja Renault pitää olla pullossa jos et halua hermojasi alkaa raastamaan"Se oli ammattilaisen lausumaa. Uskoin ammattilaista ja kun jälleenmyyntihintoja vertailee, niin taisi ukko olla oikeassa.


      • Avemies
        josJoskusAjatteeIhanIte kirjoitti:

        Onhan noita ruosteenestokäsittelyjä vertailtu ainakin Suomessa ja Ruotsissa ja autojen kestotestejä tehdään ympäri maailmaa. Kyllä niitä lukemalla asia on hyvin selkeä ja varma.
        Vai luuletko että mm. ruotsalaiset vääristelisivät noita käsittelytutkimuksiaan? Volvo kun ei ole millään tapaa kilpailija Toyotan kanssa ja eikä Toyota ole siellä mikään kurjan ansanosan auto kuten meillä.

        ne Suomessa ja Ruotsissa tehdyt ruosteenestokäsittelyjen vertailut eivät ole puolueettomia. Niissä suositaan euroautoja. Vaikka olisi massaa paksulti auto voi silti ruostua herkästi ja toisaalta puuttuva massa ei tarkoita ruostumis herkkyyttä. Toyotat ovat poikkeuksellisen ruostumattomia. Ranskalaiset taasen jo lähes uutena pahasti ruosteessa.


      • Tojollah

        Täsmälleen noin on asia. Toyota on kestävä auto pelleiltään, ei omistajaa hetkauta nuo puolueelliset testit mihinkään eikä kukaan usko ranskalaisten olevan vähäruosteisia.


      • ristoIlmari

        Itselläni on ollut 18 vuotta kosteassa autotallissa uutena ostettu Avensis (ajettu nyt 213000 km. Ainoastaan sisällä olevassa bensakannen avausvivussa ruostetta. Samaa ruostumattomuutta kehui veljeni 13v ikäisellä Avensiksella (uudempi korimalli).
        Alkukirjoitus muistuttaa näiltä osin ainakin Pietarin Trollitehtaiden tekemiltä "valeuutisilta".


    • eimitäänvikoja

      Aivan kuten tojossakin nuo edellämainitut viat on satuja, myös volkkarin dsg, jakoketju, ym viat on samanlaisia satuja. Puolin ja toisin vain trollaamista, eikä mitkään ole totta.
      Hyviä autoja ovat molemmat. Ostetaanhan niitä molempia ylivoimaisesti eniten.
      Peltilootiin ei kuitenkaan kannta rakastua.

      • Anonyymi

        Sinähän se vasta oletkin melkoinen pässinpää.


    • yksittäistapausko

      Naapurilla on Avensis jostain 2000-luvun alkupuolelta. Ei siinä ainakaan ruostetta näy missään.
      Kuinka "nopeasti" se ruostuminen alkaa? Alkaako jo nopeasti jo yli 15 vuotiaana?

      • MieliTekeeTepposiaKyykis

        Kyykman, et sinä mitään voi nähdä sieltä peräkammarin pimeästä nurkasta, ainoastaan tummia puita ja oravia voit nähdä.


    • Näyttäkääihmeessä

      Pistättekö linkin kestotestiin jossa ranskalainen ruostuu katsastuskelvottomaksi kestotestin aikana?

      Sellainen varmaan löytyy mutta miltä vuosikymmeniltä?

      • Ranskal.ruostuu.aina

        Ei niitä löydy. Syy on siinä, että eurooppalaiset autolehdet vetävät härskisti kotiinpäin pelastaakseen eurooppalaisen autoteollisuuden. Ranskalaisten ruosteherkkyydestä ollaan hiljaa ja joku pieni ja yksittäinen Toyotan ruostejuttu nostetaan tapetille. Ja sille ei uhrata riviäkään, että toyotisteilla ei ole mitään kokemusta merkin ruostumisesta, kun taas toisaalta ranskalaisten ruostumisesta on vankat käytännön kokemukset ja havainnot jo monen vuosikymmen ajalta.


      • EtInttämälläPärjää

        Ranskasta ovat nykyään parhaita ruostumattoman kannalta. Ja tämä on totuus.


      • Pierre-Pasteur

        Ranskassa valtio puuttui autojen nopeaan ruostumiseen uhaten kovilla sanktioill (muistaakesi 80-luvun lopussa). Tämän jälkeen ranskalaiset autot ovat olleet ruosteettomia.


      • kylläpäjuusalaliitto
        Ranskal.ruostuu.aina kirjoitti:

        Ei niitä löydy. Syy on siinä, että eurooppalaiset autolehdet vetävät härskisti kotiinpäin pelastaakseen eurooppalaisen autoteollisuuden. Ranskalaisten ruosteherkkyydestä ollaan hiljaa ja joku pieni ja yksittäinen Toyotan ruostejuttu nostetaan tapetille. Ja sille ei uhrata riviäkään, että toyotisteilla ei ole mitään kokemusta merkin ruostumisesta, kun taas toisaalta ranskalaisten ruostumisesta on vankat käytännön kokemukset ja havainnot jo monen vuosikymmen ajalta.

        Joo, salaliittoteoria...kuule, jos eurooppalainen lehdistö ei kelpaa niin linkkaa minkä tahansa maanosan lehti.


    • ei.mitään.syytä

      Jos Japanissa taloissa on seinät paperista, niin miksi autoissa olisi vanhemmat pellit.

      • Tulihan

        se viimein tänäänkin 18 tuntia täyteen Tojota-palstan oman trollipojun solvausta ja oksentelua palstalla. Trollipojuun voi luottaa, joka ainoa päivä.


      • päivittänNoitaNäkee
        Tulihan kirjoitti:

        se viimein tänäänkin 18 tuntia täyteen Tojota-palstan oman trollipojun solvausta ja oksentelua palstalla. Trollipojuun voi luottaa, joka ainoa päivä.

        Kunnian puolustajan "työ" on raskasta, joudut valvomaan pitkään ja heräämään aikaisin, jotta saat heitettyä tuon sylkäisyn sekaan, tosin noilla jutuillasi ei ole mitään merkitystä, sillä Toyota ei siitä mihinkään muutu ja me kyllä tiedämme mistä puhumme ja sinä et näköjään.
        Tuossa parkissa tuli äsken vastaan töpöperä Corolla ja siinä oli kukkia oven keskiosassa hieman listan alla ja lokasuojan reuna taka-oven laidasta olikin jo täysin mätä, takaluukusta puhumattakan. Näytti aika karulta kun auton väri oli metallin siniharmaa.


    • Rtghvcf

      Yksi osasyy voi myös olla ohuissa pelleissä 0,16mm. Ja tämän asian voivat kunnianpuolustajat tarkastaa mikrometriruuvilla. Ja mittaappa sen jälkeen Sakun tai ranskikset pellit voipi totuus yllättää.

      • Kertakäyyttöpinta

        Totta.

        Ja totta sekin että Japanissa laahaillssn riisipaperisia irtoseiniä yksityisyyden suojaksi ja nukutaan lattialla olevilla paikoilla. Ei siinä mitään mutta se antaa vähän osviittaa. Japanissa on erityinen juhlapäivä kerran vuodessa jolloin kaikista "seinistä" rikotaan vanhat riisipaperit ja liimataan uudet tilalle. Samoihin aikoihin vaihdetaan peltiä Tojotaan.


      • Anonyymi

        Toi on muuten ihan totta, japsivehkeitten materiaalivahvuudet on vielä nykyäänkin todella heikot, puhuit 0,16 pellistä, no lapsikin tietää että rautasahan teräkin on kovempaa kamaa.Saksalaisilla aina 0,8mm peltiä, ruhrin rautaa nääs, myös muutama poliisi/ palomiestuttu ovat sanoneet että aina vähänkään pahemmissa kolareissa japsilaitteet on aivan solmussa ja ovet eikä mitkään aukea, korirakenne edelleen luvattoman haperoa, vaikka on viisi tähteä uusissa kolaritesteissä sun muuta, tositilanteessa ihan hattaroita kuitenkin. Pelastusviranomaiset tekee kolareista jatkuvaa tilastoa ynnä raportoivat muille viranomaisille.Esim. opel on tehnyt aivan hurjan loikan mm.Kolariturvallisuudessa, lähes jokaisessa raportissa lukee näin.Erittäin vahva ja jäykkä korirakenne on suojannut matkustajia erittäin tehokkaasti, tojon penkit ja kojelauta joka on kuin tokyo by night voi houkuttaa, mutta tositilanteessa raatoa tulee enemmän.


    • Kukkii.ja.pahasti

      Kiitos vaan provolle, että on sitten näiden kirjoitusten ansiosta tullut seurattua asiaa normaalia enemmän. Onko se nyt sitten kauheaa jos joutuu yli 20 v vanhaan Toyotaan laittamaan pohjaan paikan, kun saksalaisissa pitäisi vaihtaa ovet ja luukut jo 10 v ikäisinä. Kumpikohan on se kalliimpi vaihtoehto tai alkuvaiheessa auton näköä ja arvoa vähentävä?

      • RuosteExPertti

        Ja 20-vuotiaana Toyotan tekniikka on paremmassa kunnossa kuin viisivuotiaan saksalaisen. Ruoste ei ole ongelma sekään, saksalaiset ruostuvat vanhoina paljon pahemmin.


    • 20vuottavanhaa

      Voihan se olla että 20-vuotiaissa on paljon Tojoja. Sen aikaisia autoja on yleensäkin aika vähän ja Tojo oli silloin edullinen auto, monessa perheessä ei ollut varaa länsiautoon mutta Tojo ostettiin ettei tarvitsisi ostaa Ladaa.

      Sen 20 vuoden jälkeen länsimaissa on ruvettu tekemään energiatehokkaita moottoreita ja opittu sinkitsemään pellit. Tojo tarjoaa edelleen sitä 20 vuotta vanhaa, irvistys keulalla vaihtuu mutta jenihymyn takaa alkaa sinkitsemätön pelti ja vaparikone.

      • Anonyymi

        > Voihan se olla että 20-vuotiaissa on paljon Tojoja.

        Se johtuu siitä, että Suomessa oli synkkä lama 90-luvun alkupuolella. Ei lamavuosina paljoa autoja osteltu ja niukkuutta pukkasi heti laman jälkeenkin. Pääkaupunkiseudullakin oli paljon vanhaa autoa ja paljon itäautoja, etenkin Corollaattoria, mutta myös Datsun (pappa-almera ja primera) olivat yleisiä.

        Kun lama oli vuosituhannen alkuun mennessä väistynyt, niin sitten rupesi porukka päivittämään autojaan uudemmiksi ja samalla itäautojen tähti kääntyi laskuun.

        Ne 90-luvun lamatunnelmissa ostetut sammakonnaamaiset corollat yms. tietenkin päätyivät kerta kerran jälkeen, aina iän karttuessa ja hinnan alentuessa, yhä kurjemmille alueille - surkeimpien vuokrakasarmien parkkipaikoile seisomaan ja pystyyn kuoleville maan itä- ja pohjoistosien ex teollisuuspaikkakunnille.

        Kun muuhun ei ole varaa, siellä ajellaan yhä ruosteen raiskaamilla ja rippikouluikäisillä itä-autoilla, joita ahkerasti tervataa ja hitsataan navetan takana ja kehutaa, etten mää uudempaa olisi halunnutkaan ;-D


    • HOLISTI74.91

      jälleen tämä viestiketjun aloitus on kopioitu suoraan VAG areenalta, kätevästi on osattu vaihtaa automerkiksi Toyota. Toyotaa syyttelevät viestitkin kopioitu suoraan VAG areenalta ja vaihdettu automerkeiksi Toyota. on jollain yökastelijapojulla ympäri vuorokauden aikaa etsiä sopivia trollaus aiheita eri palstoilta ja kopioida ne tänne ja esiintyä sadoilla eri nimimerkeillä aivan kuin kommentoijia olisi satamäärin, kyseessä vain yksi ja ainoa henkilö. onkohan kotiolot hiukan "hankalat" kun tämmöiseen on aikaa ja halua.....?

      • EikuuslostaVokkelolta

        Ai mikä osa on poimittu kenen palstalta?? Vanhanaikainen vaparitekniiikka vai sinkittömätnruostepesäkorit? Vai kenties se että alusta ruostui katsastuskelvottomaksi jo kestotestiin aikana?


      • HOLISTI74.91

        tuo viestin aloitus on kopioitu VAG AREENALTA skoda octavian omistajan kertomana. automerkiksi on vaihdettu vain Toyota, muuten sanasta sanaan täysi kopio.


      • ZKODAN_paljastaja
        HOLISTI74.91 kirjoitti:

        tuo viestin aloitus on kopioitu VAG AREENALTA skoda octavian omistajan kertomana. automerkiksi on vaihdettu vain Toyota, muuten sanasta sanaan täysi kopio.

        Helppo olis linkittää se kohta josta aloitus olisi kopioitu, mutta ethän sitä tietenkään tee, koska se "vagarena" on korviesi välissä!


    • aasialainenHalpisRules

      Kova säästöpaine on ajanut Toyotan ylimitoitettuihin säästöihin ja alihankkijoiden ahtaalle ajo kantaa nyt sitä hedelmää mitä Toyotan pääjohtajakin joutui julkisesti pyytämään anteeksi jo jokunen vuosi sitten. Hän on julkisuutta kaihtava tyyppi, mutta laski väärin tuossa asiassa, että pelkkä anteeksipyyntö hälventää ja palauttaa uskon, mutta laadulle ei tehty mitään parannusta.
      Ei se ohut laaduton teräspelti vaan kesä suojaamattomana kovin kauan meikäläisissä olosuhteissa. Kivet napsahtelevat pohjaa ja koteloihin ja sieltä se suola saa muhevan kasvupaikan kun ohut maali irtoaa pinnoista. Aasian lämpöisissä maissa ajetaan hissukseen asfalttiteillä ilman kivisuihkuja ja suolausta, niin siellä ne kestävät sen viisi vuotta kohtuu hyvin mutta meillä jo viimeistää 3 vuotiaana alkaa korroosion juhlat Toyotan muovilistojen alla ja pohjan puolella.

    • hiekkalaatikko.rules

      "Aasian lämpöisissä maissa ajetaan hissukseen asfalttiteillä"

      Niinpä, Suomessa vaan ajetaan lujaa, kahdeksankympin rajoituksella ja joulupukki asuu korvatunturilla!

      • sokeusTyhmentääTeron

        Mietihän taas ihan pikkuisen. Kuinka lujaa ajetaan aasialaisissa suurkaupungeissa ja ahtailla teillä? Tokiossako ajetaan elokuvan malliin ja kisaillaan joka paikassa.
        Älykkyys ei ole lahjasi tähän keskusteluun.


      • tiedon.tonavako
        sokeusTyhmentääTeron kirjoitti:

        Mietihän taas ihan pikkuisen. Kuinka lujaa ajetaan aasialaisissa suurkaupungeissa ja ahtailla teillä? Tokiossako ajetaan elokuvan malliin ja kisaillaan joka paikassa.
        Älykkyys ei ole lahjasi tähän keskusteluun.

        Eikö sinun Aasiassasi ole kuin Tokio , suurkaupunkeja ja ahtaita teitä? Paljonko oma tyhmyytesi tuo hilpeyttä keskusteluun?


    • JapanistaAsti

      Voi muuten puutteellisen ruosteeneston lisäksi olla pitkä merimatka joka ruostuttaa itäauton..

    • Riskejäpiisaa

      No ei ruoste suinkaan ole ainoandyy siihen että Toyotalta ajetaan vain n. 200 tuhatta kilsaa ennen pakkausta. Moottorin ja voimansiirto ongelmat nousee esiin varsinkin paljon ajettaessa. EsimerkiksinD4D-moottori oli aivan susi. Toyota joka oli viimeisten Crownien aikaan yleinen taksi, ein kadonnut tolpilta kokonaan. Ja vuokraamot poikkeuksetta välttelevät Toyotaa.

      • jaLegendaElääHihii

        Autoja säilyy merkistä riippumatta sen 20 vuotiaaksi jos autosta pidetään poikkeuksellista huolto,suojataa, korjataan ja ajetaan vähän. Jokaisesta merkistä näitä löytyy ja Toyotaa siksi, koska niitä on ollut aikoinaan todella paljon, eikä niillä ole koskaan ajettu paljoa ja innokkaimmat ovat suojauttaneet ne jo uutena.
        Taas Teron viimeisimpiä korahduksia ja siihen kuuluu kääntö toisen merkin suuntaan, noloa.
        Hän sokeasti kieltää tutkitut ja havaitut faktat ja kaivaa jotain yksittäisiä "ihme Toyotia" esiin ja yleistää ne kaikkiin yksilöihin. Naurettavaa yritystä.
        Pääsit paljon helpommalla kunhan myötäisit itsellesi ne selkeät faktat ja eläisit sen mukaan. Toyotalla pääsee paikasta toiseen kuten paremmillakin ja sehän Toyotasedälle ja tätille riittää ja siihen voit olla tyytyväinen. Suurin osa uusin Toyotien ostajista vaihtaa ne aina uusiin 2-3 vuoden sisään ja kyllä ne sen kestää hyvin ja luottomyyjän läpimäiset ja kauniit puheet suurista kehitysharppauksista ja tietenkin se panttiedun tuoma "parempi hyviityshinta" kannustaa pysymässä tuossa samassa merkissä, eihän siinä ollut juurikaan vikoja 15-25 tkm aikana jonka perusVaari ja Tero autollansa ajaa 2-3 vuodessa.


    • oikein.hyvä

      "Seitsemän kymmenestä Toyotan omistajasta vaihtaa autonsa Toyotaan"
      Tuolla tavallahan Tojojen määrä vähenee ajan mittaan, 100...70...49...35 jne

    • Ketjusta_laskettu

      tässä vaiheessa 36 Tojota-palstan oman trollipojun solvausta kaikkiaan 64 kommentista. Miettikääpä, mitä sellainen kertoo trollipojun sairaudesta skitsofreniasta.

      • Varovaisuuskannattaa

        On sulla aikaa ja intoa laskeskella ja luokitella. Ehdotan että vaikka möyhäätkin trolleista ja pojuttelet aikuisia ihmisiä, niin työnnä se kinneris silti vuosittaiseen ruosteenestoon. Ettei tule ylläri kun "trollipojat" puhui kin asiaa.


    • analisaattori

      " ja Toyotaa siksi, koska niitä on ollut aikoinaan todella paljon, eikä niillä ole koskaan ajettu paljoa ja innokkaimmat ovat suojauttaneet ne jo uutena."

      Hmmm. Miksi juuri niitä (Toyota) on ollut aikoinaan "todella paljon" ja on liikenteessä vieläkin eniten? Ja myydään eniten, Miksi? Vastaukseksi ei kelpaa tero- eikä vaari- höpinät. Eikös tuon pitänyt ruostua nopeasti? Huomaatko kuinka idiootti olet kun puhut itsesi pussiin joka päivä ja vielä suolipalstan tasoisella saitilla? Vai oletko joku märkäkorvateini vielä?

    • joopajoooooo

      Ei ruostu. Toyota ruostuu hitaasti. Mulla kaksi isoo tojoo. Toinen 20 v ja toinen 8 v. Kumassakaan ei ole ruostetta. Pohjat suojattu kerran joskus kauan sitten.

      Mutta tiedoksi. Naapureiden samanikäiset Mersut ja Saabit olleet paalikunnossa jo kauan sitten. Eli vetäkää tästä.

      • suojattuJälkikäteenHihii

        Kyllä maailmaan tarinoita ja valheita mahtuu.
        Toyota vaan ruostuu ihan todistetusti, ei siinä sinun juttusi paljoa paina.


    • Das.vilppi

      Katkeraa jorinaa trollilta, kun tajuaa oman surkeutensa. Ja aina väärässä! Kyllä fiksu jo luovuttaisi ja pitäisi mölyt omassa mahassaan!

      • Eihän_Tojota-trollipoju

        edes tajua omaa surkeuttaan. Sehän ajattelee että on itse ainoa henkisesti terve ja kaikki muut ovat sairaita. Pakko toisaalta kadehtia trollipojun sitkeyttä ja antautumista asialleen. Tuon energian kun saisi ohjattua vaikka oikean työn tekoon niin sekä Helkama-Autolla että trollipojulla itsellään alkaisi mennä paljon paremmin.


    • Juujuueruostu

      Niin. Älkää uskoko ammattilaisten tekemiä kestotestejä älkääkä käyttöikätilastoja kun Toki mies kerta tietää jonkunvanhan kaarinan jolla on ajettu muutamia satoja tuhansia kilometrejä eikä viimeaikoina katsottu alle.

    • Milloinruostuu

      Millon pitäs ruostua..huolettaa kovasti.2 tojoa on..toinen 2000vm bensa ave jolla ajettu 330tkm eikä ruosteita ole näkyvissä ja toinen 2011vm corolla 180 tkm eikä ruostetta.
      Minkähän merkkiseen vaihdan ettei tarvi huolestua.

      • onSullaTyömaataTiedossa

        Kyllä se ruoste siellä hihittää sinulle päin naamaa oikein huolella. Ensin se iskee suojaamattomin paikkoihin alustassa niiden muovilärpäkkeiden alle, sitten listojen alle ja alustan rakenteisiin. Jos autoillesi on teetetty kunnollinen ruosteenestokäsittely, niin silloin voit päästä pidemmälle ja siitä saakin sitten nauttia seuraava omistaja ja sinä kustansit sen, hyvä setä.
        No jos palkataan asiaan, niin turhaan sinä kunnian puolustaja aamulla ensimmäisen ryntään näppiksen ääreen keksityillä tarinoilla ja taistelemaan tutkittuja faktoja vastaan.


      • PojullaMeneeHeikosti_
        onSullaTyömaataTiedossa kirjoitti:

        Kyllä se ruoste siellä hihittää sinulle päin naamaa oikein huolella. Ensin se iskee suojaamattomin paikkoihin alustassa niiden muovilärpäkkeiden alle, sitten listojen alle ja alustan rakenteisiin. Jos autoillesi on teetetty kunnollinen ruosteenestokäsittely, niin silloin voit päästä pidemmälle ja siitä saakin sitten nauttia seuraava omistaja ja sinä kustansit sen, hyvä setä.
        No jos palkataan asiaan, niin turhaan sinä kunnian puolustaja aamulla ensimmäisen ryntään näppiksen ääreen keksityillä tarinoilla ja taistelemaan tutkittuja faktoja vastaan.

        Poju on sekaisin, ei voi mitään


    • Ruuhkaabusseissa

      Tällaisena aamuna on bussit pullollaan säästäväisiä tojokuskeja ja tojot jää lämpimiin talleihin nukkumaan.

      • Ruostuuvielä

        Jep, Tojoa ei kannata pitää ulkona tällä säällä.


      • sadevaroitus
        Ruostuuvielä kirjoitti:

        Jep, Tojoa ei kannata pitää ulkona tällä säällä.

        Tällaisella säällä tunnetusti huonolaatuinen ja rosoinen VW-vesiväripinta hilseilee pois ja ruoste alkaa listojen alta nakertamaan kiinalaista sekundaa.


      • Tällä.kelillä
        sadevaroitus kirjoitti:

        Tällaisella säällä tunnetusti huonolaatuinen ja rosoinen VW-vesiväripinta hilseilee pois ja ruoste alkaa listojen alta nakertamaan kiinalaista sekundaa.

        Skodien ovet ovat täynnä vettä. On siinä nyt ison auton ääni kun oven lyö kiinni. Pitää kyllä toisaalta varoa ettei sisällä kastu pahasti.


      • AjatelkaaEdesVähän

        Älkää nyt ihan oikeasti olko sinisilmäisiä ja uskoko kaikenlaisia testejä, joissa sanotaan Toyotan ruostuvan nopeasti. Onko ihmiset tosiaan noin nenästä vedettäviä, että uskovat täysin, jos joku ns. autolehti väittää sitä sun tätä Toyotasta?
        Ettekö usko omia silmiänne, kun näette vaikka autoliikkeessä riveittäin Toyotia vailla ruosteen häivää?
        Ettekö usko, kun pitkään Toyotalla ajaneet sanovat, ettei koskaan ole ollut ruosteongelmia?
        Ettekö usko, kun näette parkkipaikalla viime vuosituhannen Toyota-malleja ja pelti on kirkas kuin uudessa?
        Ja uskotteko tosiaan, että eurooppalainen autolehdistö kohtelee puolueettomasti maailman ykköseksi noussutta japanilaismerkkiä?
        Automaailma on täynnä perättömiä huhuja ja naurettavia mukatestejä, väite Toyotan ruosteherkkyydestä on juuri tätä täysin perätöntä huuhaata.


      • Premiumruoste

        Premiumissa on premiumia ruostekkin
        http://www.talouselama.fi/uutiset/saksalaisen-laatuauton-uusi-ongelma-ruoste-kukkii-ja-asiakas-maksaa-3444482
        VAG Areenassa riittää ruostejuttuja
        http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6962.0
        http://www.vagarena.fi/index.php?topic=17490.0
        http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6962.330
        http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6962.240
        Audit kukkii myös
        http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=131763


      • TeroSeSäälittävinOlio

        Nyt onkin kyse Toyotan yleisestä ruostumisesta, eikä joistain muiden merkkien yksittäisistä tapauksista.
        Ei se Toyotan ongelma noilla linkeillä miksikään muutu, eikä kohu laannu, päinvastoin saat innostettua provoilijoita myös mukaan parjaamaan Toyotaa.


      • ToyotaOnHalpisAasiasta
        AjatelkaaEdesVähän kirjoitti:

        Älkää nyt ihan oikeasti olko sinisilmäisiä ja uskoko kaikenlaisia testejä, joissa sanotaan Toyotan ruostuvan nopeasti. Onko ihmiset tosiaan noin nenästä vedettäviä, että uskovat täysin, jos joku ns. autolehti väittää sitä sun tätä Toyotasta?
        Ettekö usko omia silmiänne, kun näette vaikka autoliikkeessä riveittäin Toyotia vailla ruosteen häivää?
        Ettekö usko, kun pitkään Toyotalla ajaneet sanovat, ettei koskaan ole ollut ruosteongelmia?
        Ettekö usko, kun näette parkkipaikalla viime vuosituhannen Toyota-malleja ja pelti on kirkas kuin uudessa?
        Ja uskotteko tosiaan, että eurooppalainen autolehdistö kohtelee puolueettomasti maailman ykköseksi noussutta japanilaismerkkiä?
        Automaailma on täynnä perättömiä huhuja ja naurettavia mukatestejä, väite Toyotan ruosteherkkyydestä on juuri tätä täysin perätöntä huuhaata.

        "Ja uskotteko tosiaan, että eurooppalainen autolehdistö kohtelee puolueettomasti maailman ykköseksi noussutta japanilaismerkkiä?
        Automaailma on täynnä perättömiä huhuja ja naurettavia mukatestejä, väite Toyotan ruosteherkkyydestä on juuri tätä täysin perätöntä huuhaata."
        Tuossa mättää vain se, että VW oli jo ykkönen kun nuo ruosteuutiset ja tutkimukset tulivat julki ja missä litossa ruotsalaiset ovat muihin eurooppalaisiin merkkeihin kun puolueeton järjestö tutki ruosteenestokäsittelyt eri autoista?
        Selitykset saavat jo epätoivoisia piirteitä ja taas mennään sille alimmalle tasolle, eli salaliittoteorioiden puolelle.


    • HOLISTI74.91

      ketjun aloittajan äidillä oli ollut hanuri ruosteessa kun mamu oli hänet raiskannut anaaliin 14 vuotta sitten josta trollipoju sai alkunsa.

      • KyykmanHolistiKunnia

        Kyykman onkin myös Holisti ja Toyotan kunnianpuolustaja, no kuluuhan luuserin tyhjät päivät Toyotaa puolustaessa ja muita haukkuessa ja runoillessa tyhmyyksiä.


    • peruspakkaEnsinkuntoon

      Toyotan nopea ruostuminen johtuu huonosta ruosteenestokäsittelystä joka on syynä ylimitoitettujen säästöjen. Tämä tuli julkiseksi kun Toyotalla alkoi olla hurja määrä takaisinkutsuja ja huhuttiin myös siitä kuinka ahtaalle Toyota on alihankkijansa ajanut säästöissään. Tätä soppaa pyrittiin hälventämään Toyotan pääjohtajan ulostulolla ja julkisella anteeksipyynnöllä, mutta valitettavasti se jäi vain puheen asteelle. Nyt Toyotan rahat menee kehitystyöhön joka polkee paikallaan hybridien osalta tai ainakin autot mitä markkinoille tulee ovat jo ilmestyessään vanhanaikaisia ja täyssähköautoa ei ole vielä edes näköpiirissä?

    • GunnarssonT

      2010 Avensikseni näyttää päällepäin ruosteettomalta. Yllätys oli, kun katsastaja näytti mistä Toyota nykyisin ruostuu. Alatukivarsista lähti paksuja ruostelepeitä. Kynnyskotelon pohja oli menossa puhki. Kaiken kaikkiaan auton alapuolella oli suojaamatonta hiiliteräsrakennetta jonkin verran, joka oli tulossa käyttöikänsä päähän. Tällä kertaa autohyväksyttiin rimaa hipoen.
      Auto liikkuu Tampereen maisemissa.

    • avenistiitsekin

      Tyyppivika Avensiksissa nuo läpimädät tukivarret. Todella kalliit korjattavat monimutkaisen nivelistön takia. Moni Ave lähtee tuon takia paaliin, vaikka muu tekniikka olisi vielä kunnossa. Katkeava kuskinpuolen vetoakselikin tulee monelle avenistille yllätyksenä.

      • Anonyymi

        Kaasu hirttää kiinni jos ei ruoste ehdi aiheuttaa onnettomuutta.


    • Anonyymi

      Luinpahan tuossa läpi kaikki 60000 km TM-käyttötestit Toyotasta tältä vuosituhannelta. MISSÄÄN EI MAINITTU, ETTÄ AUTO OLISI MILLÄÄN TAVALLA RUOSTUNUT. Lukekaa itse perässä!

      • Anonyymi

        Monessa kestotestissä Toyotan ruostumista ollaan kauhisteltu ja heti muistuu mieleen Yariksen kestotesti Auto Bildissä. Auto oli pohjastaan todella pahasti ruosteessa ja kun poistivat ne kymmenet pienet muovisuojat, niin katastrofin laajuus paljastui. Muoviläpysköjen alle kerääntynyt kura ja suola oli syönyt pellin ennätysajassa. Jarrukilvet oli puhki ruostuneet ja jopa sähköliittimien metallikuoret syöpyneet surkeaan kuntoon ja yhdestä kuori kadonnut kokonaan ja vain ihme sai kontaktit toimimaan.
        Finikorin kuvagalleriasta voi katsoa syyt miksi Toyotat ruostuvat nopeasti ja sielläkin on Yaris joka oli ruskeana 22tkm mittarissa ja ikää alle 3 vuotta. Voi kun näitä esimerkkejä löytää kunhan ei selkeää asiaa sulje mielestään.


    • Anonyymi

      Miä sitten nopeaa ruostumista kun 70-luvulla sitten purkuun isoja perheautoja 12 vuotiaina joita oli jo paklattu moneen kertaan ja yleensä 10 vuotta vanhoja pidettiin loppuun ajettuna ja jokin 150000 mittarissa jo lähinnä tarkoitti loppuun asti ajettua moottoria käyttöautoissa.

    • Anonyymi

      Ruosteesta Toyota tunnetaan. Ja muutkin riisarit.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Ingman saa maidon maistumaan

        Toyota muovin ruostumaan


    • Anonyymi

      Toyotan tekemät massiiviset säästöt suunnittelussa ja tuotannossa on romahduttanut autojen laadun todella surkeaksi.
      He palkkasivat muutama vuosi sitten seitsemän insinööriä keksimään lisää säästöjä ja nyt ruostuminen on jo suurin huolen aihe. Toyota on aina ollut kova ruostumaan, mutta nyt lyödään jo ennätyksiä ihan 60.luvun tahtiin.

    • Anonyymi

      SELITTÄKÄÄPÄ RUOSTEINTOILIJAT TÄMÄ:

      https://www.ksml.fi/teemat/autot/Tuoreet-katsastustilastot-ovat-Toyotan-hurja-riemujuhla/1107065

      Missä se ruoste näkyy, jos ei täällä?

      • Anonyymi

        Ruoste näkyy korjamolla, jonne tolloloota pitää viedä paikattavaksi ennen katsastusta.

        Johan tojopappakin aina neuvoi, että pesu järvivedellä, takakontin tuuletus ja katasastushuollon kautta katsastukseen, ettei tule vääriä tilastomerkintöjä.

        Nimim. tojon ex omistaja. 6 tai 7 vuotiaana hankittu auto meni 5-6 kertaa liehuvin lipuin läpi katsastuksesta, mutta kerran tuli hylsy. Vikaprosentti vain alle 20 % = erinomaisen edullinen ja luottava auto?

        Ja vitut oli. Tuon ruostepompun jälkeen hitsattiin uutta peltiä pariin otteeseen, uusittiin takaluukku ja muutakin remonttia riitti kerran tai kahdesti vuodessa... eli noin 5 tkm välein oli pajalle asiaa. 13 vuotiaana auto jo käytännössä korjauskelvoton.

        Katsastustilastot eivät kerro luotettavuudesta eikä käyttökuluista yhtään mitään. Paskimmat autot, kuten tolloloota, on pakko viedä paikkaltavaksi ennen kuin lähtee edes katsastusta yrittämään.

        Eikä katsastustilastoissa näy ajon keskeyttävät viatkaan. Esim. starttimoottorin hajoaminen, tuulilasinpyyhkijöiden mekanismin hajoaminen (toisen pyyhinsulan laakerointi napsahti irti rungosta... korroosio tässäkin taustalla?), PA tankkausputken ruostuminen poikki, jäähdyttimen muovipäädyn ratkeaminen irti metallikennostosta... monenlaista vikaa tuli vähistä ajokilometreistä huolimatta tollolootan kanssa tutuksi. Kalliita vikoja.

        Jotkin tukivarsien puslat tai liian kuluneet jarrulevyt, mistä enemmän ajetut autot voivat narahtaa, ovat helppoja ja halpoja korjattavia verrattuna em. vikoihin, mitä tollolootaan pukkasi jatkuvalla syötöllä.


      • Anonyymi

        Katsastuksessa ei olla kiinnostuneita ruosteesta ellei siellä ole välittömiä liikenneturvallisuuteen vaikuttavia heikennyksiä, eli reikiä voi olla ympäri auto, kunhan tukivarret ja niiden kiinnityskohdat on vielä kovia.
        Toyotan älyttömyyksiin vedetyt säästöt romautti auton laadun täysin. Ei enää edes sitä välttävää ruostesuojaa, ei äänieriteitä, kaikessa halvinta mahdollista osaa ja materiaalia, alihankkijat ahdingossa jatkuvien hinnan alennusvaatimusten paineessa jne.... tätähän Toyoan pääjohtaja MR. Toyoda pyyteli jo jokunen vuosi anteeksi julkisesti, mutta laatua on edelleen kuraa, mutta keksivät uuden linjan, ruman muotoilun ja taas on vaarit ostokiimassa tajuamatta millaisella kinnerillä ajavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsastuksessa ei olla kiinnostuneita ruosteesta ellei siellä ole välittömiä liikenneturvallisuuteen vaikuttavia heikennyksiä, eli reikiä voi olla ympäri auto, kunhan tukivarret ja niiden kiinnityskohdat on vielä kovia.
        Toyotan älyttömyyksiin vedetyt säästöt romautti auton laadun täysin. Ei enää edes sitä välttävää ruostesuojaa, ei äänieriteitä, kaikessa halvinta mahdollista osaa ja materiaalia, alihankkijat ahdingossa jatkuvien hinnan alennusvaatimusten paineessa jne.... tätähän Toyoan pääjohtaja MR. Toyoda pyyteli jo jokunen vuosi anteeksi julkisesti, mutta laatua on edelleen kuraa, mutta keksivät uuden linjan, ruman muotoilun ja taas on vaarit ostokiimassa tajuamatta millaisella kinnerillä ajavat.

        Aikamme pahin ruostuminen on Toyotan suurin ongelma. Ajettavuus on parantunut, mutta ei pärjää edes vanhentuneelle Octavialle testien mukaan. Melu on myös kova.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikamme pahin ruostuminen on Toyotan suurin ongelma. Ajettavuus on parantunut, mutta ei pärjää edes vanhentuneelle Octavialle testien mukaan. Melu on myös kova.

        Toyotalla on myös suuret ongelmat talvella.


    • Anonyymi

      Varmaan tuosta.

    • Anonyymi

      Honda CR-V ei ruostu oikein millään. Maalipintakin kestää ja kestää. Toisin oli aiempi Nissan.

    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Janne Ahonen E R O A A

      Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      2073
    2. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

      Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      130
      1543
    3. En kai koskaan saa sinua

      Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      94
      1408
    4. Nyt on aika laittaa parit selkoon.

      Onko pareja täällä. Laita kirjaimet kuka tykkää kenestäkin ?
      Ikävä
      63
      1244
    5. Saran ökytyyli käänsi katseita.

      On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      140
      1181
    6. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

      Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      12
      1111
    7. Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä

      Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall
      Maailman menoa
      223
      932
    8. Ootko huomannut miten

      pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      155
      895
    9. Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta

      Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht
      Ikävä
      57
      813
    10. Miksi ihmeessä?

      Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      20
      779
    Aihe