Oisko kenelläkään antaa vinkkiä, mistä voisi johtua starttausongelma, joka on seuraavanlainen:
Puolilämpimänä, eli jonku aikaa ajon jälkeen, ei starttaa? Starttirele kyllä naksahtaa, mutta ei pyöritä starttia?
- kylmänä starttaa aina ongelmitta
- heti ajon jälkeen starttaa aina
Kampiakselin impulssianturi vaihdettu, uusi startti, akku kunnossa. Käy moitteetta, ei nykimisiä, ei mitään muita merkkejä häiriöistä.
On vähän mystinen ongelma.
Starttausongelma! Saab 95 2.0T 2002
7
130
Vastaukset
- madotus
Maadotuksen tarkistus mootor/vaihteisto?
- Partapirulainen
Viallinen sytytyskasetti voi aiheuttaa em. ongelmia. Yleensäkin tuon aikakauden Saabeissa sytytyskasetti on useimmiten syy mystisiin ongelmiin. Kasetti, bensapumppu, apulaitehihnan rullien kiinni hirttäminen, siinäpä yleisimmät syyt tielle jäämiseen.
Muutama sata tuollaista tullut korjattua ja hyviä autoja ovat, mutta vaativat omistajalta aktiivisuutta toimiakseen kunnolla.- C900
Ei sytkäkasetilla oli mitään yhteyttä siihen, että startti ei pyöritä.
- C900
C900 kirjoitti:
Ei sytkäkasetilla oli mitään yhteyttä siihen, että startti ei pyöritä.
Virtalukon pohja vaihtoon
- Saaabbisti
Onko starttimoottorin lisäksi myös Bendix vaihdettu ?
- tarkistaakku
Jos maadoitus ja virtakaapeli tarkistettu, niin vika voi myös olla akussa josta on sisältä napa lähes irti, niin ei kestä aina kuormaa! Itsellä hajosi vuoden vanha akku ja oireili tuolla tavoin, ilmeisesti kun akku sai hetken seisottuaan lämpöä niin ei saanut kontaktia akun sisältä mm.alot paloi kirkkaasti, mutta startti ei suostunut pyörittämään yhtään
- TB-baarista
Mulla oli kerran vastaava vika Saab 99:ssä vuosia sitten. Vika oli starttimoottorin johdossa/kuparikiskossa o, jossa oli katkos ja starttivirran/lämpölaajeneman vuoksi välillä veti startin päälle, välillä ei pyörittänyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882