Paljon mustikasta,pihlajan marjoista,puolukasta ja lakasta saa rahaa.
Marja hinta
20
5201
Vastaukset
- Keppolamai
Puhdistetusta mustikasta 40€ ämpäri 10l. Sata kun myy se on 4000€ - kulut
- ex-kerääjä
puolukka 0,80e/kg tällä hetkellä..kerätköön muut..
- mantukimalainen
Kyllä 20e aion pyytää puhdistetusta marjaämpärillisetä puolukkaa. Viime syksynä löin 200e:n edestä saa nähdä mihinkä rahkeet riittää tänä vuonna.
- Myymättä
Joo, Joutsensillan Supermarketin parkkipaikalla ostetaan 0,80 eurolla kilo puolukkaa. Jäi minulta myymättä.
- hrmi
10 litraa puolukkaa painaa n. 6 kg. 6 kg x 0,80 € = 4,80 € selkäkipu - matkakulut. Ja jotkut kadehtivat verottomia tuloja!
- looliloo
tyhjän saa pyytämättäkin
- Anonyymi
Ei saa sanoa puolukan hintaa 2019.Sanon kuitenki 102euroa roskaisena ja karttina.
- kankkustaduo365
Varokaa Kankkusta duo-laihispillereitä, ei laihdu, ei saa rahoja takaisin.
- Marjastaja123
Kiitos paljon.olen marjastanut useana vuonna ja nyt ajattelin myydäkkin koska metsässä on paljon marjaa.
- haravaHeilui
Marjalla ei paljon nykyään saa (0,5 - 1 e/kg). Toista se oli ennen itämarjan tuloa. Marjastin itse aikanaan jotakuinkin ammattilaisena (ts syksyisin noin 1.5 kk). Vuodet olivat välillä 1985-1999. Nykyrahaksi muutettuna mustikasta sai parhaimmillaan noin 4 euroa kilo (olikohan 1986) ja puolukasta noin 3 euroa (noin 1995). Hyvinä vuosina tyyliin 2-3 euroa kilo mustikasta ja puolukasta puolet tästä. Oli se aikaa. Keruupaikkana kotivaaran rinne Kainuussa. Ei tullut kuluja, kun paikallinen välittäjä ajeli pakettiautollaan joka toinen päivä pitkin kyliä ja otti marjat kyytiinsä. Paras mustikkapäivä oli noin 120 kiloa (22 ämpäriä/ 10 h). Joten kyllä tuolloin kelpasi. Kohta alkaa joku lapsuudessaan käsin puolilitraa poiminut itkemään, että ei voi kerätä päivässä kerätä päivässä noin paljoa... kyllä voi ja sillä hyvä.
- Vanhamiesvantaalta
Ostin kotiin tuotuna savolaista saaripuolukkaa 25 € ämpäri.
- Erämies-76
Olin pitkästä aikaa metsällä isä-ukkoni kanssa otin huvikseni marjapoimurin ja pari sankoa mukaan. Puolukoita oli siellä täällä, mutta ei mitenkään paljoa, kun ämpärit oli täynnä, aikaa oli mennyt aikalailla tasan kaksi tuntia. Jos olisi hyvä paikka, niin arvoisin että saman määrän keräisi tuntiin. Sillä mielenkiinnosta aloin kuuklettamaan mitä puolukoista saisi jos niitä keräisi myyntiin, eli ei oikein tuntipalkoille pääsisi 5-10 euroa tunti. Olisihan tuo tietysti työttömälle hyvä ruokaraha, jos esim. 30-50 eurolla päivässä poimisi.
- marjanhinta
Oulussa Marjan hinta 80 euroa/yö
- Anonyymi
Jos puolukkan hinta on 1,15 € / Kg minä mietin.
- Anonyymi
niistä saa ihan sikana, minäkin olen saanut jo melkein tonnin tänä vuonna mustikoista
- Anonyymi
30€ myyny roskasia mustikoita ja 50€ puhistettuna, reilu tonni tullut käteen.
Puolukat jää poimimatta, huono sato ja paska hinta.
- Anonyymi
joo puolukasta maksavat tänä syksynä jopa 1,20 € / kilo, eli ämpärillisestä saa noin vitosen, hiukan päälle. Ensin itketään, että marjat jää mettään, tarvitaan thaimaalaisia jne.. Mutta se kaikki on pelkkää paskaa, ja tyhmä joka syöttää ittensä hirvikärpäsille tuohin hintaan ja rahtaa jumalan selän takaa noita marjoja jobbareille joutaakin kadota omaan mahdottomuuteensa ja nälkäkuolemaan.
- Anonyymi
Täällä nousi hinta 1,3 e/kg eli ämpäri noin 6,5 euroon. Jos ei asu ihan vimosen päälle pelipaikalla ja ostaja alle 10 km päässä niin eipä se tosiaan kannata. Keräsin itte mustikan (500 kg) päälle noin 300 kiloa puolukkaa ja vaiheessa kun tuntipalkka jää alle 10 euron (kulujen jälkeen) on sopiva hetki lopettaa.
- Anonyymi
Puolukka fuuturit 11,90 € / Kg
- Anonyymi
tuskiin sulle mitään
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581371Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491185Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä221104Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111060- 1261041
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72885
- 73859