Pakko ajaa riskillä, edelleen...!

Tetr3w

Kirjoitin aikaisemmin samalla otsikolla siitä, että epi kohtauksen jälkeen en enää mene lääkäriin koska ensimmäiseksi minulta viedään ajokortti. Eikä lääkäreitä, kelaa ym kiinnosta pätkääkään millä minä kuljen töihin naapurikaupunkiin 80km päähän, eli ketään ei myöskään kiinnosta millä minä elän. Eli Minä jatkan ajamista edelleen..
Minut haukuttiin isekkääksi jne jne. Mutta jos kysymys olisikin vain minusta asia olisi helppo. Mutta kun minun on elätettävä yksin myös lukioikäinen lapseni, joka harrastaa urheilua ihan sm-tasolla ja joitakin kansainvälisiä kisoja on käyty. Tällä tasolla urheileminen käy kalliiksi, niin minun on pakko„ jatkaa ajamista kiellosta huolimatta. On niin tosi hienoa kuunnella kun lekuri oikein hymyillen sanoo että "en tiedä millä sinä töihin pääset mutta
koita v-,tun köyhä pärjätä.. Eli edelleen åminun on pakko ajaa siihen asti kun joku päättäjä tajuaa että tämä systeemi on hanurista. Eikö olisi paremi mennä lääkäriin, laittaa lääkitys kohdalleen, ja olla sairaus lomalla" siihen asti kunnes on "terve"...
Eli pakko ajaa riskillä, edelleen..

7

157

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kirjailijana

      Kyllä puuhun tai toiseen autoon ajaminen vielä onnistuu sinulta.

    • tsemiäz

      Työkaverilla oli sama juttu, taisi olla vuoden kortti pois, ei pitkä työmatka ja työvuoroja muutettiin hänelle sopivammaksi.
      itsekästä ajatella itseä, entä jos käy jotain ja saikku, kuinka sit käy lapsellesi, ilman korttia joutuu maksaa kaikki kulut.
      olisiko muutto hyvä vaihtoehto työpaikalle, takaisin pääsee aina sit vaaikka kun voi ajaa jälleen.

      • 2465timox1

        Et näköjään tajua mitä kirjoitin. Koska jos minun tarvitsisi ajatella vain iseäni niin asia olisi helppo, voisin irtisanoutua ja elää vaikka yhteskunnan tuella. Mutta on kysymys paljon isommista asioista, niin kuin mainitsin, lapseni opiskelusta, urheilu-urasta ym. Ja silloin kun vaakakupissa painaa tämmöiset asiat, niin minä todellakin otan nämä riskit. Edelleenkään, Lääkäreitä, Kelaa, yhteskuntaa ym ei kiinnosta millä minä, lapseni ja perheeni elää, niin miksi minä välittäisin muista tielläliikkujista. Täällä joku kirjoittaa että kyllä työmatkat, työajat ym voi järjestää. Mutta kun ei vittu vain voi, luuletteko että en ole yrittänyt...


      • Kolaroinutepileptikko

        Mutta riski, että saa kohtauksen ratin takana KUN on viemässä lasta treeneihin... Ei huhhuh...


    • Jussiboy53

      Multa vietiin rekka-ajo lupa reilu vuosi sitten epin takia. Omistin rekan ja toimin yrittäjänä. Multa meni siis yritys ja ammatti. Sairaslomalle laittoivat vuodeksi ja nyt oon työttömänä. Niin ja on mullakin lukioikäisiä lapsia. Aja riskillä vaan. Kokemuksesta voin kertoa että ketään ei kiinnosta sun kohtalo. Kaikki vaan hokeet että oot muille vaaraksi liikenteessä ja kortti pois mutta sitten sun asioitten ei ole mitään väliä. Mua ei ainakaan ole mitenkään kukaan eikä mikään auttanut.

    • eenymmärrä

      Mitä jos saat kohtauksen ajaessa, kun lapsesi ovat kyydissä? Oletko ajatellut asiaa näin päin? Eikö lastesi turvallisuus ole tärkeää? JOs lapsesi on jo lukio ikäinen eikö voi pyöräillä tai kulkea bussilla? Miksi asut niin kaukana töistä? Itse en ikinä laittaisi omia lapsiani siihen vaaraan että saan kohtauksen ajaessani autoa, vaikka en saa edes päivisin kohtauksia en voisi ottaa sitä riskiä.

    • 2465Timox1

      Edelleenkään minun ei tarvitse kuskata lapsiani kouluun, treeneihin, kisoihin ym. Eikä lapseni istu kyydissä kun minä ajan. Mutta lasteni takia minun on pakko käydä töissä, ja minä en vain pääse töihin millään muulla kuin omalla autolla. Kyllähän täällä joku lässyttää että eikö voi järjestellä työaikoja ym, tai muuttaa työpaikkakunnalle, mutta kun ei vain voi. Ja vielä kerran, minä hevon peet välitän muista tielläliikkujista niin kauan kun lääkäreitä, kelaa, ym yhteiskuntaa ei kiinnosta millä minä tulen toimeen...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      132
      1308
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1175
    3. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      24
      804
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      147
      798
    5. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      736
    6. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      723
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      149
      705
    8. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      48
      698
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      27
      578
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      36
      551
    Aihe