Fuji S 5000 - parannuksia

van der G

Hankitkaa tälle mallille UV suodatin vastavalosuojan (55 mm) niin saatte hyvän roiske,lumi ja pölysuojan - itse käytän nämä Polarisaatiosuodatin - mainio juttu.

PS - varoitus niistä ns. nopeista laturiesta - lataus on liian nopea - periaate on sama kuin kaikille muille akuille: äkkiä sisään - äkkiä ulos, eli rauhallisempi lataus on sitkeämpi !

6

1217

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Filo

Kiitti vinkeistä. Yön yli laturia olen itse käyttänyt alusta lähtien ja akut kestää..

• van der G

Jep - Vartan laturi Vartan omat vihreät AA:t, siinä sitkeä pari - varsinkin S5000 kanssa jolla on muutenkin erittäin alhainen kulutus.

PS : Älä sekoita niitä akkuja vaan pidä ne 4 akun ryhmissä niin tiedät milloin niitä on lopullisesti syytä vaihtaa - muuten voi mennä ihan uusia vahingossa vaihtoon ...

• KKK
        van der G kirjoitti:

Jep - Vartan laturi Vartan omat vihreät AA:t, siinä sitkeä pari - varsinkin S5000 kanssa jolla on muutenkin erittäin alhainen kulutus.

PS : Älä sekoita niitä akkuja vaan pidä ne 4 akun ryhmissä niin tiedät milloin niitä on lopullisesti syytä vaihtaa - muuten voi mennä ihan uusia vahingossa vaihtoon ...

Ei pidä paikkaansa väite, että nopeat laturit polttaisivat paristot nopeammin loppuun. Esimerkiksi GP:n valmistama Smart -laturi tunnistaa kun paristot on lataantunut täyteen (noin tunnissa) ja lopettaa latauksen siihen (latauksen merkkivalot sammuu). Sen tuntee myös siitä kun tämän jälkeen paristot taas viilenee vaikka on kytkettynä laturiin.

Itse olen käyttänyt tällaista laturia jo kohta kolmen vuoden ajan ja sinä aikana käyttänyt pelkästään kahta 4 kpl AA-paristosettiä (2100mAh). Latauskertoja on kymmeniä, enkä ole huomannut mitään eroa siihen kun ne uutena otin käyttöön.

• Vokkie
        KKK kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa väite, että nopeat laturit polttaisivat paristot nopeammin loppuun. Esimerkiksi GP:n valmistama Smart -laturi tunnistaa kun paristot on lataantunut täyteen (noin tunnissa) ja lopettaa latauksen siihen (latauksen merkkivalot sammuu). Sen tuntee myös siitä kun tämän jälkeen paristot taas viilenee vaikka on kytkettynä laturiin.

Itse olen käyttänyt tällaista laturia jo kohta kolmen vuoden ajan ja sinä aikana käyttänyt pelkästään kahta 4 kpl AA-paristosettiä (2100mAh). Latauskertoja on kymmeniä, enkä ole huomannut mitään eroa siihen kun ne uutena otin käyttöön.

http://www.mikrobitti.fi/nettijatkot/2005/02/akku/

-Vokkie-

• van der G
        Vokkie kirjoitti:

http://www.mikrobitti.fi/nettijatkot/2005/02/akku/

-Vokkie-

Kiitos linkistä :

"Vartan pikalataus on nopea, mutta ei pysty varaamaan akkuja täyteen. Pitkällä latauksella saadaan selvästi paremmat tulokset. Akuista löytyi pitkällä latauksella enemmän tehoa jopa kolmen viikon tauon jälkeen kuin välittömästi pikalatauksen jälkeen"

• Kymy

Ainakin fujin oma "vastavalosuojus" / adapteri (AR-FX9) on huomattavasti kalliimpi kuin Raynox:in (Raynox RT5255)!

fuji = 70€
      Raynox= 25€

Eli onko toi Raynox ok?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      152
      2165
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      340
      1401
    3. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      94
      1365
    4. 168
      1271
    5. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      68
      1061
    6. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      968
    7. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      929
    8. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      59
      910
    9. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      27
      862
    10. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      46
      839
    Aihe