Hankitkaa tälle mallille UV suodatin vastavalosuojan (55 mm) niin saatte hyvän roiske,lumi ja pölysuojan - itse käytän nämä Polarisaatiosuodatin - mainio juttu.
PS - varoitus niistä ns. nopeista laturiesta - lataus on liian nopea - periaate on sama kuin kaikille muille akuille: äkkiä sisään - äkkiä ulos, eli rauhallisempi lataus on sitkeämpi !
Fuji S 5000 - parannuksia
6
1217
Vastaukset
- Filo
Kiitti vinkeistä. Yön yli laturia olen itse käyttänyt alusta lähtien ja akut kestää..
- van der G
Jep - Vartan laturi Vartan omat vihreät AA:t, siinä sitkeä pari - varsinkin S5000 kanssa jolla on muutenkin erittäin alhainen kulutus.
PS : Älä sekoita niitä akkuja vaan pidä ne 4 akun ryhmissä niin tiedät milloin niitä on lopullisesti syytä vaihtaa - muuten voi mennä ihan uusia vahingossa vaihtoon ... - KKK
van der G kirjoitti:
Jep - Vartan laturi Vartan omat vihreät AA:t, siinä sitkeä pari - varsinkin S5000 kanssa jolla on muutenkin erittäin alhainen kulutus.
PS : Älä sekoita niitä akkuja vaan pidä ne 4 akun ryhmissä niin tiedät milloin niitä on lopullisesti syytä vaihtaa - muuten voi mennä ihan uusia vahingossa vaihtoon ...Ei pidä paikkaansa väite, että nopeat laturit polttaisivat paristot nopeammin loppuun. Esimerkiksi GP:n valmistama Smart -laturi tunnistaa kun paristot on lataantunut täyteen (noin tunnissa) ja lopettaa latauksen siihen (latauksen merkkivalot sammuu). Sen tuntee myös siitä kun tämän jälkeen paristot taas viilenee vaikka on kytkettynä laturiin.
Itse olen käyttänyt tällaista laturia jo kohta kolmen vuoden ajan ja sinä aikana käyttänyt pelkästään kahta 4 kpl AA-paristosettiä (2100mAh). Latauskertoja on kymmeniä, enkä ole huomannut mitään eroa siihen kun ne uutena otin käyttöön. - Vokkie
KKK kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa väite, että nopeat laturit polttaisivat paristot nopeammin loppuun. Esimerkiksi GP:n valmistama Smart -laturi tunnistaa kun paristot on lataantunut täyteen (noin tunnissa) ja lopettaa latauksen siihen (latauksen merkkivalot sammuu). Sen tuntee myös siitä kun tämän jälkeen paristot taas viilenee vaikka on kytkettynä laturiin.
Itse olen käyttänyt tällaista laturia jo kohta kolmen vuoden ajan ja sinä aikana käyttänyt pelkästään kahta 4 kpl AA-paristosettiä (2100mAh). Latauskertoja on kymmeniä, enkä ole huomannut mitään eroa siihen kun ne uutena otin käyttöön. - van der G
Vokkie kirjoitti:
Kiitos linkistä :
"Vartan pikalataus on nopea, mutta ei pysty varaamaan akkuja täyteen. Pitkällä latauksella saadaan selvästi paremmat tulokset. Akuista löytyi pitkällä latauksella enemmän tehoa jopa kolmen viikon tauon jälkeen kuin välittömästi pikalatauksen jälkeen"
- Kymy
Ainakin fujin oma "vastavalosuojus" / adapteri (AR-FX9) on huomattavasti kalliimpi kuin Raynox:in (Raynox RT5255)!
fuji = 70€
Raynox= 25€
Eli onko toi Raynox ok?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1522165
Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa
Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir3401401Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.941365- 1681271
- 681061
- 35968
Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31929Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos59910Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?
https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta27862Onko kaivattusi
Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?46839