Meneekö liian lujaa

hidas

Pysytko maailman menossa mukana? Mielestäni kaikki ympärilläni muuttuu aivan liian nopeasti, en pysy millään mukana. Tässä voisin ottaa muutaman esimerkin. Töissä pitäisi jaksaa vielä muutama vuosi, mutta helppoa ei tule olemaan kaiken uudistuksen keskellä,tietokone, jolla työskentelen, ohjelmat muuttuvat koko ajan on uuden oppimista ennenkun on entistäkään sisäistänyt. Sitten vapaa-aikana tulevat uudet puhelimet ja televisio vastaanottimet, pitäisi osata asnnukset ja viritykset jotta ne saisi toimimaan eikä niiden käyttökään käy heti aivan helposti.Olenko ainut joka on kuin puusta pudonnut????

79

3098

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xxx

Kun opettelet yhden uuden asian jokseenkin perusteellisesti, toinen uusi asia toimii mitä luultavammin edellisen tapaan. Ihminenhän nämä asiat on keksinyt, mikset sitten sinäkin voisi niitä oppia. Tässähän on vain kyse ajattelutavasta, eikös?

• Juntti

Kun muistelee lapsuuttaan maalla on paljon muuttunut,jopa maisema!

• olennainen

kyllä me yliviiskymppiset mukana pysytään.
      Uusia asioita oppii kun on vaan halu oppia.

Mun teki hirveesti mieli joululahjaksi uutta kännykkää, joka oli kaunis kuin koru.
      Tyttäreni sanoi että sä oot niin vanha ettet opi käyttämään muuta kuin yksinkertaista "kotimaista".
      Ostin sen itselleni lahjaksi ja hyvin toimii yhteistyö korukännykän kanssa.

• Rudi

Pari-kolmekymppisillä on todella paljon tietoa ja taitoa joka perustuu asian pintahipaisuun.
        Yleensä vähän vanhempi henkilö haluaa selvittää asiaa hieman syvemmältä.
        Onkin hauska aina silloin tällöin pudotella nuoria kyydistä. =)

• Juntti

Ei kai kännykkää valita ulkokuoren perusteella,ei se ole mikään vaatekappale!

• Rudi
        Juntti kirjoitti:

Ei kai kännykkää valita ulkokuoren perusteella,ei se ole mikään vaatekappale!

Kyllä mukana kuljetettavat kellotkin ovat kai hiukka kehittyneet siitä ekasta taskunauriista..
        Ja vissiin Valmetinkin muotoilu siitä piikkilangankiristinmallista...?

• Juntti
        Rudi kirjoitti:

Kyllä mukana kuljetettavat kellotkin ovat kai hiukka kehittyneet siitä ekasta taskunauriista..
        Ja vissiin Valmetinkin muotoilu siitä piikkilangankiristinmallista...?

Kaunis kännykkä ei välttämättä hyvä!

• Rudi
        Juntti kirjoitti:

Hyvännäköinen tai kaunis tuote ei välttämättä ole huono. Mutta aina mukavampi katsella. ;)

• olennainen
        Juntti kirjoitti:

on ihan samat toiminnot kuin "kotimaisessakin", käyttö on vaan hieman monimutkaisempi.
        Ääni on aavistuksen verran parempi eikä taustalta kuulu mitään sivuääniä.
        Lataus ei kestä ihan yhtä kauan, mutta ei niin pieneen voi vaatiakkaan tehokkaampaa akkua.
        Yhä olen sitä mieltä, että pysyn kehityksen mukana.

• Vanas*
        Rudi kirjoitti:

Hyvännäköinen tai kaunis tuote ei välttämättä ole huono. Mutta aina mukavampi katsella. ;)

kertakäyttökulttuuriin. Se uusin ja kaunein on usein myös lyhytikäisin. ;)

• olennainen
        Vanas* kirjoitti:

Myönnettäköön kuitenkin, että 70-luvulla vielä tehtiin käyttöesineitä.
        Sen ajan kodinkoneet kesti yli tuotteille asetetun elinkaaren.
        Sen ajan kännyköitä ei valitettavasti ole.

• Rudi
        Vanas* kirjoitti:

Laadukas, hyvin muotoiltu ja kaunis tuote on käyttöiältään moninkertainen bulkkituotteeseen verrattuna. Eli nimenomaan EI ole kertakäyttökulttuuria, vaan kestää aikaa.

• Vanas*
        Rudi kirjoitti:

Laadukas, hyvin muotoiltu ja kaunis tuote on käyttöiältään moninkertainen bulkkituotteeseen verrattuna. Eli nimenomaan EI ole kertakäyttökulttuuria, vaan kestää aikaa.

OK, mutta se tekniikka ei kyllä pitkälle jaksa.

• Juntti
        Rudi kirjoitti:

Käännetäänpä vielä,siis korunkaunis kännykkä voi sattumalta olla hyväkin?

• vaatimaton
        olennainen kirjoitti:

on ihan samat toiminnot kuin "kotimaisessakin", käyttö on vaan hieman monimutkaisempi.
        Lataus ei kestä ihan yhtä kauan, mutta ei niin pieneen voi vaatiakkaan tehokkaampaa akkua.

Miksi pitää joku kännykkä olla kuin tietokone? Ennenhän oli puhelin ja siitä sitä on alettu jalostaa vaikka miksi. Varmaan vähän vaatimattomampikin riittäisi monelle, jos niitä olisi tarjolla. Kameraa ja pelejä en siinä mm. tarvitse.

• Juntti
        Vanas* kirjoitti:

OK, mutta se tekniikka ei kyllä pitkälle jaksa.

Osta kännykkä ennenkaikkea sen mukaan mitä toimintoja tarvitset ja käytät!

• Rudi
        Juntti kirjoitti:

Käännetäänpä vielä,siis korunkaunis kännykkä voi sattumalta olla hyväkin?

Mutta älä ole huolissasi, junttimallit tulevat aina olemaan eniten myytyjä.

• helppokäyttöinen
        Juntti kirjoitti:

Kuinka vanhamalli pitää olla ettei siinä ole muuta kuin perustoiminnot?

• Rudi
        Juntti kirjoitti:

Kolmas kommunikaattorisukupolvi itellä menossa.
        Ei siroin ja kaunein, mutta ominaisuudet mulle ok.

• Juntti
        helppokäyttöinen kirjoitti:

Kuinka vanhamalli pitää olla ettei siinä ole muuta kuin perustoiminnot?

Kyllä sitäpaitsi vanha 1711 edellenkin toimii hyvin,ainoa haittahan siinä kai on koko jos nyt haluaa peruspuhelimen jolla voi soittaa,vastata ja lähettää/ottaa vastaa viestejä!
        Uusissa sitäpaitsi usein liian pienet näppäimet isokouraiselle!

• Juntti
        Rudi kirjoitti:

Mutta älä ole huolissasi, junttimallit tulevat aina olemaan eniten myytyjä.

Osta vain uusi korunkaunis vaikka joka kuukausi,uusia mallejahan tulee jatkuvasti!

• Vanas*
        Rudi kirjoitti:

Kolmas kommunikaattorisukupolvi itellä menossa.
        Ei siroin ja kaunein, mutta ominaisuudet mulle ok.

eli miestä myöten. Oma historiani on 1. Mobira 6kg, 2. Eriksson 388, 0,3kg, 3.eli nykyään 0.1kg Siemens. Eli ei ole vaihdettu liian usein, ja tuntuu silti, että mukana on tekniikkaa puolet liikaa.

• Rudi
        Vanas* kirjoitti:

eli miestä myöten. Oma historiani on 1. Mobira 6kg, 2. Eriksson 388, 0,3kg, 3.eli nykyään 0.1kg Siemens. Eli ei ole vaihdettu liian usein, ja tuntuu silti, että mukana on tekniikkaa puolet liikaa.

Mun eka käsipuhelin oli korbatsovi. Makso sillon muistaakseni 13.000mk. Eikä ees tekstareita viä tunnettu.=)

• Kaija
        Rudi kirjoitti:

Eikö se ole tärkeätä?

• iso näppinen
        Juntti kirjoitti:

Kyllä sitäpaitsi vanha 1711 edellenkin toimii hyvin,ainoa haittahan siinä kai on koko jos nyt haluaa peruspuhelimen jolla voi soittaa,vastata ja lähettää/ottaa vastaa viestejä!
        Uusissa sitäpaitsi usein liian pienet näppäimet isokouraiselle!

Mielestäni nykyisin kännykät ovat jo liiankin pieniä,minulle ainakin tuottaa vaikeuksia näppäimet kun pitäisi painaa joko toiselta laidalta tai keskeltä, virheitä tulee.

• Juntti
        iso näppinen kirjoitti:

Mielestäni nykyisin kännykät ovat jo liiankin pieniä,minulle ainakin tuottaa vaikeuksia näppäimet kun pitäisi painaa joko toiselta laidalta tai keskeltä, virheitä tulee.

Nyt satsataan vain naisiin ja teineihin!

• ??????????
        Juntti kirjoitti:

Millaisen kännykän mies haluaa?

• Juntti
        ?????????? kirjoitti:

Millaisen kännykän mies haluaa?

Ja kunnolliset näppäimet!

• Rudi
        Juntti kirjoitti:

Soittoäänenä tulis olla aidolta kuullostava V8-hörpötys, vähän sais vaikka haista bensalle, ja ei oli pöllömpää ku siihen olis ympätty viä hirvikivääri =)

• olennainen
        Kaija kirjoitti:

Eikö se ole tärkeätä?

pari kriteeriä joiden perusteella teen ostopäätöksen.
        Käyttötarkoitus ja käyttötarkoitus.
        Jos ostan kännykän, en tarvitse siinä huonolaatuista kameraa, koska minulla on jo hyvälaatuinen digikamera, en myöskään tarvitse tietokonetta kännykkääni, koska mulla on jo kannettava tietokone.
        Kun ostin tietokoneen en ostanut pöytämallia, koska tarvitsen konetta muuallakin kuin yhden pöydän ääressä.
        Kun ostan tiskikoneen, en tarvitse hienoja monimutkaisia ohjelmia, kun laitan astiat koneeseen painan vaan yhtä nappia joka pesee astiat.
        Pyykinpesukoneeseen riittää lämpötilan ja linkouksen nopeuden säätö. Kaikki muu on turhaa ja nostaa hintaa.

• Juntti
        olennainen kirjoitti:

Jos ostan kännykän, en tarvitse siinä huonolaatuista kameraa, koska minulla on jo hyvälaatuinen digikamera, en myöskään tarvitse tietokonetta kännykkääni, koska mulla on jo kannettava tietokone.
        Kun ostin tietokoneen en ostanut pöytämallia, koska tarvitsen konetta muuallakin kuin yhden pöydän ääressä.
        Kun ostan tiskikoneen, en tarvitse hienoja monimutkaisia ohjelmia, kun laitan astiat koneeseen painan vaan yhtä nappia joka pesee astiat.
        Pyykinpesukoneeseen riittää lämpötilan ja linkouksen nopeuden säätö. Kaikki muu on turhaa ja nostaa hintaa.

Sama periaate,esimerkiksi mikrossa lämmitän tai sulatan,grillit ja paistouunit minulla jo on!

• olennainen
        Juntti kirjoitti:

Ootko jämähtäny paikoilleen?
        Tilaa soittoääneksi Seppo Kääriäisen "Paina vihreää luuria" ;-)

• kuluttaja
        olennainen kirjoitti:

Puhut asiaa. Tuollaisia tuotteita minäkin kaipaan ja mikä parasta luulisi niiden olevan kestävämpiäkin kuin nämä monitoimi koneet.

• Juntti
        olennainen kirjoitti:

Kännykkä on minulle PUHELIN,ei tietokone/leikkikalu/kamera ynnä muuta ja sen pitää toimia ulko-olosuhteissakin!

• Rudi
        Juntti kirjoitti:

..ole löytänyt itselles sellaista mallia?

• Juntti
        olennainen kirjoitti:

Vai etkä ole sama "oleennainen" joka tuolla vasemmalla kirjoittaa ostavansa tavaroita kahdella kriteerillä jotka ovat käyttökelpoisuus ja käyttökelpoisuus?

• olennainen
        Juntti kirjoitti:

Kännykkä on minulle PUHELIN,ei tietokone/leikkikalu/kamera ynnä muuta ja sen pitää toimia ulko-olosuhteissakin!

kuittasin aiemmat vastauksesi mulle.
        Mulle on kännykkä ainoa puhelin, joudun kuljettamaan sitä mukanani aina. Sen vuoksi haluan että se on myös kaunis.

• Juntti
        Rudi kirjoitti:

..ole löytänyt itselles sellaista mallia?

Mutta tarvitsijoita on muitakin, ulkotöissä olevia esimerkiksi,tästä nykyisestä kun akku loppuu niin uutta en saa mistään!

• Juntti
        Juntti kirjoitti:

Näkökin heikko!

• heikko näkö
        Juntti kirjoitti:

Näkökin heikko!

Ensimmäinen edellytys on että näppäimet ovat tarpeeksi isot.

• Rudi
        Juntti kirjoitti:

Näkökin heikko!

Sekä Nokialla että Ericssonilla on sellaisia malleja olemassa, ehkä muillakin valmistajilla.

Mutta kymmenen vuotta vanhoja malleja ei ole kyllä myynnissä...

• Rudi
        Juntti kirjoitti:

Mutta tarvitsijoita on muitakin, ulkotöissä olevia esimerkiksi,tästä nykyisestä kun akku loppuu niin uutta en saa mistään!

Ja jos ei löydy, tekevät.
        http://www.insmat.fi

• nainen
        Kaija kirjoitti:

Eikö se ole tärkeätä?

No miehet ei tarvii käsilaukkuu... niin isompikin malli lienet käytössä parempi. Näppäimistön koko tuottaa ongelmia omille vanhemmille. Kohta varmasti jakavat suurennuslaseja kylkiäisenä heikkonäköisille.

• Juntti
        olennainen kirjoitti:

Metsäkämpillä kun ei ole sähköä!

• Bea*
        iso näppinen kirjoitti:

Useimmiten korukellot on aina huonoja ne on vain koristeita ja turhan kalliita .
        Samoin taitaa olla joidenkin kauniiden puhelimien kanssa
        Nyt viiskymppisenä mun näkö on heikennyt joten ne näytöt pitäs olla isot joten kyllä pitää olla tarkka kännykän ostossa ettei ole liianpieni näyttö niissä. Onhan ne rillit mulla mutta siltikin valitsen mieluimmin sen hyvänpuhelimen jossa on edelleen hyvä näyttö ei liianpieni .
        3100 nokianpuhelimessa ainakin on vähän pieni se näyttö ja muutenkin turhia vilkkuvaloja joten annoin sen teini ikään just saapuvalle lapsenlapselle ,ja ostin uuden paremman ja uudemmankin hyvän puhelimen .
        Kyllä hienoja keksintöjä tulee kuin sieniä sateella mutta onneksi kaikkea ei tarvitse opetella ja noita tekniikanlaitteita voi sitten harkita mitä yleensä tarvi ja ei ne vielä liian vaikeiksi ole tullut noi tietsikat .
        Onneksi on nuoria joille se on kovin helppoa kaikki tuo tekninen maailma ja auttavat ja onhan miehet keksitty sitä varten että ne laitta kaikki noi tietokoneet ja autot ja muuta härvelit kuntoon ja asentelee ne kohdalleen .
        Iloista Runeberginpäivän iltaa

• olennainen
        Juntti kirjoitti:

Metsäkämpillä kun ei ole sähköä!

akku vajaan viikon kestää, tokkopa sä niin kauan mettäkämpillä oot?

• Juntti
        olennainen kirjoitti:

akku vajaan viikon kestää, tokkopa sä niin kauan mettäkämpillä oot?

Sehän riippuu siitä onko känny koko ajan päällä ja kuinka paljon sitä käyttää!

• pohtija
        nainen kirjoitti:

No miehet ei tarvii käsilaukkuu... niin isompikin malli lienet käytössä parempi. Näppäimistön koko tuottaa ongelmia omille vanhemmille. Kohta varmasti jakavat suurennuslaseja kylkiäisenä heikkonäköisille.

Tämähän on ristiriitainen juttu.Miehillä ei ole käsilaukkua,joten isompikin kännykkä käy ja siihen sopii isommat näppäimet,mutta missä ne miehet sitten kännykkää kantaa, repussako?

• olennainen
        Juntti kirjoitti:

Sehän riippuu siitä onko känny koko ajan päällä ja kuinka paljon sitä käyttää!

en mä niin hirveesti pälätä puhelimessa.

• nainen
        pohtija kirjoitti:

Tämähän on ristiriitainen juttu.Miehillä ei ole käsilaukkua,joten isompikin kännykkä käy ja siihen sopii isommat näppäimet,mutta missä ne miehet sitten kännykkää kantaa, repussako?

Taskussa ;)

• Juntti
        olennainen kirjoitti:

en mä niin hirveesti pälätä puhelimessa.

Vai?Ja soittoäänikin vie paljon virtaa!

• olennainen
        Juntti kirjoitti:

Vai?Ja soittoäänikin vie paljon virtaa!

kuinka paljon sä puhut. Mulla on kännykkä aina päällä, kotona äänet päällä ja töissä äänettömänä.
        Tänään on soinut kolmekertaa, puhelut lyhyitä asiapuheluita.

• Juntti
        olennainen kirjoitti:

kuinka paljon sä puhut. Mulla on kännykkä aina päällä, kotona äänet päällä ja töissä äänettömänä.
        Tänään on soinut kolmekertaa, puhelut lyhyitä asiapuheluita.

Mitäs siellä muuten iltapuhteina puuhailisi?

• apu
        Juntti kirjoitti:

Mitäs siellä muuten iltapuhteina puuhailisi?

Sinne eräkämpälle vois hankkia aurinkopanelin, mistä saisit virtaa akkuun.

• Juntti
        apu kirjoitti:

Sinne eräkämpälle vois hankkia aurinkopanelin, mistä saisit virtaa akkuun.

Montakos kertaa viimekin kesänä ja syksynä paistoi aurinko?

• apu
        Juntti kirjoitti:

Montakos kertaa viimekin kesänä ja syksynä paistoi aurinko?

Näin varhaiskeväällä on hyvä elää toivossa, että joskus aurinkokin paistaa.

• hessu51

Perin yleensä nuoremman poikani vanhan hänen ostaessaan uuden!

• olennainen
        hessu51 kirjoitti:

Perin yleensä nuoremman poikani vanhan hänen ostaessaan uuden!

tähän asti teheny, perintökännykkä on saanu jatkoaikaa mun käytössä.
        Mutta nyt en voinu vastustaa, ei tässäkään oo muuta kuin perustoiminnot, siitä hyvä ettei nuoriso edes kadehti sitä multa, mutta se ulkonäkö on nätti ku sika pienenä.

• niinkö?
        apu kirjoitti:

Näin varhaiskeväällä on hyvä elää toivossa, että joskus aurinkokin paistaa.

Täällä jo joku ajattelee kevättä. Ulos jos katsoo niin voisi sanoa, että on harmain lokakuu. Miten tästä vois jotain parempaa saada?

• Vanas*

millaisella kiiruulla syöksyt uutuuksiin mukaan. Ei se ole mielestäni mikään häpeä, jos jättää muutaman tietokonepäivityksen tai kännykkäuutuuden väliin. Se että työnantaja "hiillostaa" jatkuvilla uusilla "jutuilla" sattuu kyllä sen omaan nilkkaan. Siinä toimii varmaankin se massojen hysteria, että kaikki luulevat, että kaikkien pitää olla uusimassa ohjelmistojaan jatkuvasti, - se on harhaa!

• mummeli

Onneksi olen saanut apua pojaltani. Taloyhtiöömme vaihdettiin joku digiantenni ja telkkari meni pimeeksi. Kehoitettiin kääntymään jokun asentajan puoleen että siihen pitää asentaa lisälaitteita, mutta onneksi juttelin poikani kanssa ja selvisin melko pienin kustannuksin.

• Hexa

Insinöörit yrittävät kehitellä mitä ihmeellisimpiä tarpeita tavalliselle ihimiselle, joka ei niitä tarvitse. Sitten käyttöliittymistä tulee niin monimutkaisia, että yksinkertaisen asian hoitaminen on hankalaa. No onhan niissä uusisssa nokialaisissakin jo pelkistettyjä, halpoja perusmalleja joten ehkä parempaan suuntaan ollaan menossa.

• Pirre*

olen utelias kaiken uuden tekniikan suhteen.

• Vanhana avioon.

On ne vaan, nykyajan vempaimet niin mutkikkaita, että ei meidän ikäluokka oikein jaksa niiden mukana seurata. Eikä osaakaan.
      Siitä olen tyytyväinen, että on poikiani kotosalla vielä, menin nimittäin naimisiin yli kolmekymmentä vuotiaana ja siksi on pojat vielä melkein kaikki kotona.
      Ja heillähän on homma hanskassa. Tietokoneet, videot ja televisiot. Kun uuden ostaa, eipä sitä itse saa toimimaan, ainakaan aina.
      Lapsen lapsia ei kylläkään ole, juuri edellämainitun seikan takia. Sehän on aikamoinen puute.

• hidas

Onpas se kivaa kun joku uskaltaa tunnustaa, että ikä alkaa painaa.

• Juntti

No toisaalta kannattavaa koska pidän mallista!

• nykysin eläkkeellä

Putosin kyydistä ja siksipä viettelen eläkepäiviä ja tallaan omaa tahtiani. Näin pärjäilen.

• hessu51

Olen aina ollut aika teknillinen (kasvanut isoveljien kanssa) sekä joudun päivittäin tekemisiin nuorison kanssa sekä työssä että vapaa-aikana,pakko pysyä ajan tasalla!

• nopea

Taidetaan olla tässä iässä aika erilaisia, minä tunnen itseni erittäin energiseksi ja voisin sanoa, että nythän se vasta alkaa nimittäin se viidenkympin villitys.

• haloo

kävin lauantaina katsomassa uutta kännykkää... likkeessä ei ollut tavallista kännykkää vaan kaikisssa oli kamera tai puhelin yms... hölynpölyä, joita en tarvitse...ostin sitten keltaisesta pörssistä eilen vähän käytetyn peruspuhelimen..

• itselleen

kännykän puusta, niin sillon ei mee ees mitään perusmaksuja. Ja näppärä saa ihan sopivan kokoisen ilman turhia toimintoja.

• tave
        itselleen kirjoitti:

kännykän puusta, niin sillon ei mee ees mitään perusmaksuja. Ja näppärä saa ihan sopivan kokoisen ilman turhia toimintoja.

Mitä pahaa siinä on, jos joku haluaa vaikka kännykän, joka on vain puhelin. Minä en muuta tarvitse, mutta sellaistahan ei enää valmisteta, harmi.

• pahaa
        tave kirjoitti:

Mitä pahaa siinä on, jos joku haluaa vaikka kännykän, joka on vain puhelin. Minä en muuta tarvitse, mutta sellaistahan ei enää valmisteta, harmi.

yks tuttu hakee sellasta telkkaria josta näkyisi vaan kakkonen kun se ei kuulemma katso muuta.
        Eikä ole paha ihminen hänkään.

• tave
        pahaa kirjoitti:

yks tuttu hakee sellasta telkkaria josta näkyisi vaan kakkonen kun se ei kuulemma katso muuta.
        Eikä ole paha ihminen hänkään.

Tarkoitin, että puhelin on puhelin eikä tietokone ja kamera ja mitä kaikkea niissä onkaan.Telkkarista en puhunut.

• sellainen
        tave kirjoitti:

Tarkoitin, että puhelin on puhelin eikä tietokone ja kamera ja mitä kaikkea niissä onkaan.Telkkarista en puhunut.

pyöritettävä numerolevy parempi kuin näppäimistö siinä sinun puhelimessasi?

• Juntti

Maksan siitä mitä haluan,en muusta!

• Juntti
        sellainen kirjoitti:

pyöritettävä numerolevy parempi kuin näppäimistö siinä sinun puhelimessasi?

Taidat olla väärässä ikäryhmässä?Täällä keskustellaan,ei IRVITÄ!

• sentään
        Juntti kirjoitti:

Taidat olla väärässä ikäryhmässä?Täällä keskustellaan,ei IRVITÄ!

lukea? Eli toivoa on, älä hellitä.

• olen huomannut joidenkin tuttujen kohdalla, että he tuntevat pelkoa uutta tekniikkaa kohtaan ja siksi kokevat vaikeaksi uuden oppimisen.

Usein tilannetta helpottaa se, että suhtautuu asiaan rennommin ja kiinnostuneesti. Kun pääsee alkuun, huomaa usein etteivät laitteet tai ohjelmat niin kovin monimutkaisia olekaan. Yleensä ohjelmien muutokset on suunniteltu meidänkin työtämme helpottamaan. Otetaan ne siis ilolla vastaan. - Aivojumppa pitää nekin toimintakunnossa. Voidaan sitten vanhoina muistella, miten huikeaa oli kehitys meidänkin elämämme aikana.

Jos päättää itse, ettei opi eikä halua, on helppo pudota kärryiltä. Ehdotan, että istutaan me vaan rauhassa ja luetaan käyttöohjeet ensin huolellisesti. Jos putoamme kärryiltä, käyttöohjeissa on vikaa ja siitä meidän pitää tietenkin reklamoida.

Älä uskottelekaan, että olisit pudonnut, mutta toivottavasti et pudottaudukaan. ;))

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jaaha, sitä on vasemmistoryhmä käynyt häiriköimässä Purran kodin vieressä

On näköjään iso lakana levitetty puiden väliin, jossa lukee mm. "Haista vi*** Riikka Purra". Tunkekaa leikkaukset pers..
      Maailman menoa
      238
      6812
    2. Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour

(Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa
      Maailman menoa
      124
      5131
    3. Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu

Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu
      Maailman menoa
      171
      4879
    4. "Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana

Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste
      Maailman menoa
      66
      3330
    5. Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä

Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa
      Maailman menoa
      106
      2944
    6. En koskaan tule sinulle tätä kertomaan

Kun kirjoitin sinulle viimeisintä viestiä, huomasin kyynelten valuvan poskiani pitkin.
      Ikävä
      65
      2389
    7. Monella äärivasemmistolaisella C-paperit armeijasta

Kuinka kävisi sodan tullen noille? Puolustusvoimat huomauttaa, että C-luokituksen saaneiden sijoittumisesta sodan aikan
      Maailman menoa
      24
      2243
    8. Joroinen räjähdys

Ja siellä räjähti sähköpakettiauto,joka teki suuret tuhot.
      Hybridi- ja sähköautot
      78
      2072
    9. Saatoin tehdä elämäni isoimman virheen

Otsikko kertoo kaiken. Miksei kaikki voi olla yksinkertaisempaa?
      Ikävä
      139
      1960
    10. odotatko vielä viestiä minulta...

Mies...? En tiedä mitä sanoa 😔 auta vähän naista ja tule enemmän vastaan
      Ikävä
      139
      1784
    Aihe