Skoda on vika-auto

KonserninHeikoin

Mitäs sanotte tästä?
Suuri hylkäysprosentti katsastuksissa ei näy suoraan autojen ensirekisteröintitilastossa.
Heikko menestys katsastusasemilta kootuissa vikatilastoissa ei välttämättä vaikuta automerkin suosioon.

Esimerkiksi Skodan eri mallit löytyvät lähinnä tilaston huonommalta puolikkaalta, mutta vuoden 2014 ensirekisteröintitilastossa merkki keikkuu kolmantena.

Ykkösenä olevan Volkswagenin mallit ovat katsastuksen hylkäysprosenttien valossa keskitasoa.

Huomatkaa viiminen lainaus: Volkswagenin mallit ovat keskitasoa mutta Skodat ovat huonommalta puolelta. Vai eikö faktat kelpaa?

http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/288982-tilastot-yllattavat-naita-vika-autoja-suomalaiset-ostavat-eniten

76

979

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KuinkaTyhmäSaaOlla

      Ja kun lukee ne syyt, niin onko kuluneet renkaat vika ja päästöt jos on ajaa nöpötelty eikä ole koskaan kierrätetty konetta yli 3000kierroksen?

      • FactChecking

        Ja jostain kumman syystä nämä ongelmat kasaantuvat Skodalle keskivertoa enemmän?

        Miksi muuten Octavian hylkäysprosentti on 1,9% mutta "sama tekniikka mutta kalliimpi"-Golf plussalla vain 0,7% ?

        Tai Prius, joiden akkujen ja turvatyynyjen piti räjähdellä jatkuvasti, hylkäysprosentti 0,4%?

        Käyttääkö Toyota ja VW kulumattomia renkaita?


      • Suhteuta.vähän.asioita
        FactChecking kirjoitti:

        Ja jostain kumman syystä nämä ongelmat kasaantuvat Skodalle keskivertoa enemmän?

        Miksi muuten Octavian hylkäysprosentti on 1,9% mutta "sama tekniikka mutta kalliimpi"-Golf plussalla vain 0,7% ?

        Tai Prius, joiden akkujen ja turvatyynyjen piti räjähdellä jatkuvasti, hylkäysprosentti 0,4%?

        Käyttääkö Toyota ja VW kulumattomia renkaita?

        Mitähän dramaattista eroa autoissa on, jos toisen hylkäysprosentti on 1,9 ja toisen 0,7 ? Pienillä prosenteilla joka tapauksessa mennään.


      • FactChecking
        Suhteuta.vähän.asioita kirjoitti:

        Mitähän dramaattista eroa autoissa on, jos toisen hylkäysprosentti on 1,9 ja toisen 0,7 ? Pienillä prosenteilla joka tapauksessa mennään.

        Sitä että viime vuonna hylättiin vuoden 2013 Octaavioita 93 kappaletta. Golfia hylättiin 92 kappaletta vaikka niitä on kolmannes enemmän.

        Avensiksella jäätävät 28 kappaletta. Nissan Jukella taas puhdas nolla.

        Koska Skoda pärjää keskimäärin huonommin, voidaan jokaisesta vastaan tulevasta muusta merkistä päätellä turvallisesti, että kyse on Skodaa paremmin katsastuksessa menestyvästä autosta.


    • VäliäköHällä

      VW:n autolla ajetaan monta kertaa enemmän kuin monilla muilla. No hyvin niitä myydäänkö, joten ei noilla listoilla ole virkaa.

      • FactChecking

        Keskimääräiset henkilöautojen kilometrimäärät trafin avoimesta datasta:

        Volkswagen 209tkm
        Audi 202tkm
        Skoda 163tkm
        Seat 183tkm

        Keskiarvo ko. merkeille on 196 tkm kun kaikkien henkilöautojen keskiarvo on 190 tkm. Onko tuo kuusi tuhatta kilometriä päällystetty kullalla vai mistä tämä "monta kertaa enemmän" mahtaa tulla?

        Mielenkiintoista että Skodalla ajetaan kaikkein vähiten ja se menee VAGineista heikoiten katsastuksesta läpi.....mistä tuokin sitten kielii


      • VAGonMunannut

        Niin varsinkin kun ne on tehty samoista osista, koria lukuun ottamatta. Ehkä se kertoo Helkaman huolto kriteereistä ja laadun valvonnan puutteista huollon osalta. Eli käyttäjissä ja huollossa täytyy olla eroa jos toinen auto (Audi , Seat ja VW )samoilla osilla kestää paremmin. Joku raidetangonpää ei tiedä minkä merkkiseen autoon se on asennettu.
        Mutta Audin maahantuoja korjautti(n.7000€ remppa) niitä öljysyöppöja2009-2011 mallisia . Mitä samalla moottorilla varustettuihin Skodiin ei korjausta tehty. En tiedä mikä on VW:n tai Seatin kanta kyseiseen moka moottoriin.


    • KuinkaTyhmäSaaOlla

      Ja vuoden 2015 artikkeli kaivettu arkistoista, noloa.

      • FactChecking

        Tarkoitatko ettei vuonna 2014-2015 katsastutettuja Skodia enää ole liikenteessä?


      • Anonyymi
        FactChecking kirjoitti:

        Tarkoitatko ettei vuonna 2014-2015 katsastutettuja Skodia enää ole liikenteessä?

        Niitä on vielä ainakin 30 vuotta liikenteessä, jos kommunistien juttuihin on uskominen.


    • FactChecking

      "Lahden mukaan nykyautojen laatueroja selittää se, kuinka pitkän ajan valmistaja on suunnitellut ajopelin kestävän."

      Ehkä Skodaa ei ole edes tarkoitettu kestäväksi?

    • HOLISTI74.91

      itäauto skoda huonolaatuisin ajoneuvo 2016!!!!! ei mene arvaus pahasti pieleen jos sama tulos on tänäkin vuonna :D

    • sopivat.tilastot

      Faktansekoittaja kriitikkokyykman on taas valinnut tarkoituksella otannan, joka sopii hänen tarkoitukseensa.

      Otetaanpa toisenlaisia esimerkkejä.
      A-katsastuksen vikatilastot, 3 vuotta vanhat autot (otettu käyttöön 2012):

      Skoda Octavia hylkäysprosentti 1,43 % , kilometrit 71 tkm
      VW Golf 1,52 % , keskim. ajokilometrit 54 tkm
      Toyota Avensis 2,04 %, 64 tkm, yleisin hylkäyssyy renkaat
      BMW 3-sarja 2,43 %, 71 tkm
      Mercedes C-sarja 3,51 %, 73 tkm
      Volvo V60 6,91 %, 79 tkm

      https://www.a-katsastus.fi/documents/10180/341797/A-Katsastus-vikatilastot-2015-03-vuotta-vanhat-2012-kayttoonotetut.pdf/2d6a04ab-85f0-44b8-9f9c-299269a6722d

      • FactChecking

      • Trollimikätrolli
        FactChecking kirjoitti:

        2015? Etkö löytänyt yhtään vanhempaa tilastoa?

        Trafin valtakunnalliset vikatilastot viime vuodelta: 3 vuotta vanhat autot (otettu käyttöön 2013)

        Octavia 1,9% (hylkäysprosentti kasvanut vuodessa mukavasti)
        Golf 1,5%
        Avensis 0,9%


        https://www.trafi.fi/filebank/a/1485257522/1827ad5fbcc57e14cb93fcc32a0a137e/23894-Kov2013_M1_Kv16.pdf

        Trafin tilastoissa ei muuten näy ajetut kilometrit.
        Ja ei, en löytänyt A-katsastukselta uudempaa tilastoa. Ehkä syytät minua siitä, ettei tilastoa ole saatavissa?

        Entä se aikaisempi kysymykseni, jos hylkäysprosentti on 1,9 % tai 1,5 %, kuinka paljon huonompi auto silloin on?


      • Laskelmaa
        Trollimikätrolli kirjoitti:

        Trafin tilastoissa ei muuten näy ajetut kilometrit.
        Ja ei, en löytänyt A-katsastukselta uudempaa tilastoa. Ehkä syytät minua siitä, ettei tilastoa ole saatavissa?

        Entä se aikaisempi kysymykseni, jos hylkäysprosentti on 1,9 % tai 1,5 %, kuinka paljon huonompi auto silloin on?

        Tarkoittaa sitä, että 500 katsastettua autoa (siis 250 250) kohden tulee YKSI hylky enemmän toiselle merkille.
        En pitäisi valinnan perusteena.


      • FactChecking
        Trollimikätrolli kirjoitti:

        Trafin tilastoissa ei muuten näy ajetut kilometrit.
        Ja ei, en löytänyt A-katsastukselta uudempaa tilastoa. Ehkä syytät minua siitä, ettei tilastoa ole saatavissa?

        Entä se aikaisempi kysymykseni, jos hylkäysprosentti on 1,9 % tai 1,5 %, kuinka paljon huonompi auto silloin on?

        Ainakin Auto Bildin mukaan Octavian viimeistely oli selvästi Golfia heikompi, että näköjään se säästäminen näkyy hylkäysprosenttien lisäksi myös ihan kestotestissä.

        Ja koska aika kuluu niin on paikallaan kertoa kuinka 10 vuotta vanhoissa erot alkavat olla jo melkoisia, esimerkiksi Corolla 8,4% ja Octavia 22,9%. Ja näitä 2006 Octavioitahan on rekisterissä suunnilleen saman verran kuin vuoden 2013 Octavioita eli vuodessa yli tuhat tuon vuoden Octaviaa menee katsastuksesta korjaamolle...


      • Statistico
        FactChecking kirjoitti:

        Ainakin Auto Bildin mukaan Octavian viimeistely oli selvästi Golfia heikompi, että näköjään se säästäminen näkyy hylkäysprosenttien lisäksi myös ihan kestotestissä.

        Ja koska aika kuluu niin on paikallaan kertoa kuinka 10 vuotta vanhoissa erot alkavat olla jo melkoisia, esimerkiksi Corolla 8,4% ja Octavia 22,9%. Ja näitä 2006 Octavioitahan on rekisterissä suunnilleen saman verran kuin vuoden 2013 Octavioita eli vuodessa yli tuhat tuon vuoden Octaviaa menee katsastuksesta korjaamolle...

        Vikojen määrän voi suhteuttaa ajettuihin kilometreihin. Octavialla rullattu keskimäärin 201 tkm, Corollalla vanha lippalakkipappa on käynyt tupakkaa ostamassa vain silloin tällöin, keskim. kilometrit vain 147 tkm.


      • FactChecking
        Statistico kirjoitti:

        Vikojen määrän voi suhteuttaa ajettuihin kilometreihin. Octavialla rullattu keskimäärin 201 tkm, Corollalla vanha lippalakkipappa on käynyt tupakkaa ostamassa vain silloin tällöin, keskim. kilometrit vain 147 tkm.

        Avoin data ei tue väitettäsi.

        Octavian keskimääräinen ajomäärä on 154 tuhatta ja Corollalla 176. Mediaanit Octavia 166 ja Corolla 180.


      • mustaa-valkoisella
        FactChecking kirjoitti:

        Avoin data ei tue väitettäsi.

        Octavian keskimääräinen ajomäärä on 154 tuhatta ja Corollalla 176. Mediaanit Octavia 166 ja Corolla 180.

        PUHE OLI 2006 VUODEN autoista, ja käytettävissä oleva A-katsastuksen tilasto ilmoittaa selvästi, että Corollan keskimääräiset kilometrit on 147 tuhatta, Octavian 201 tuhatta,

        https://www.a-katsastus.fi/documents/10180/341797/A-Katsastus-vikatilastot-2015-09-vuotta-vanhat-2006-kayttoonotetut.pdf/438a0875-c95d-42cf-8bb9-1f215b41dc66


      • FactChecking
        mustaa-valkoisella kirjoitti:

        PUHE OLI 2006 VUODEN autoista, ja käytettävissä oleva A-katsastuksen tilasto ilmoittaa selvästi, että Corollan keskimääräiset kilometrit on 147 tuhatta, Octavian 201 tuhatta,

        https://www.a-katsastus.fi/documents/10180/341797/A-Katsastus-vikatilastot-2015-09-vuotta-vanhat-2006-kayttoonotetut.pdf/438a0875-c95d-42cf-8bb9-1f215b41dc66

        "Lähde: A-Katsastus-konsernissa 1.1. - 31.12.2015 suoritetut henkilöautojen määräaikaiskatsastukset"

        A-katsastuksen tiedot koskevat vain A-katsastuksella tehtyjä katsastuksia. Trafin luvut koskevat kaikkia joten ne ovat luotettavampia.


      • FactChecking

        A-katsastus on kutistunut monopoliajoistaan ja markkinaosuutensa on nykyään näköjään tuskin puolta


      • Faktantappaja
        FactChecking kirjoitti:

        A-katsastus on kutistunut monopoliajoistaan ja markkinaosuutensa on nykyään näköjään tuskin puolta

        HUONO HARHAUTUSYRITYS.

        Yritätkö vihjailla, että A-katsastukseen viedään vain ne hyväkuntoisimmat autot, ja muualla katsastetaan ne huonokuntoiset Skodat?

        Eiköhän tulokset kuitenkin ole samansuuntaiset, vaikka tutkittaisiin vain osajoukkoa. Prosenttilasku on suhteellista.


    • JaTämäOnFakta

      Yhdessä asiassa Kyykman on onnistunut: kukaan ei jaksa jauhaa "faktoista" hänen kanssaan. Lienee tarkoituskin. Kyykkis on kuin viimeinen henkiin jäänyt ydinsodan jälkeen. Miten kadehdittavaa menestystä...

      • apuakylläsaajostain

      • MiksiEtHaeApua

      • JaTämäOnFakta
        apuakylläsaajostain kirjoitti:

        Tarkoitat: Kun Trafin julkaisemat vikatilastot eivät tue mielipidettäsi, on vika tilastoissa

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Kognitiivinen_dissonanssi

        Hyvä on Kyykman, myönnät häviösi, sopii minulle: Aina löytyy vastuuntuntosia kansalaisia osoittamaan faktojen muuntelusi pelkäksi shaisseksi. Et siis olekaan "the last man standing"', jatkakaa Kyykkis on jyrätty...

        Kiitos kaikille disinformaation kumoajille!


    • Pannenstatistik

      Asiaa voi katsoa vähän toiseltakin suunnalta. Saksalaiset ovat myös tehneet tilastoja, joita Moottori-lehti on referoinut.

      2-3 vuotta vanhat autot, isojen vikojen osuus:
      Octavia keskim. ajokilometrit 53 tkm, isojen vikojen osuus 3,5 %
      VW Golf, ajokilometrit 43 tkm, isojen vikojen osuus 3,7 %
      Toyota Avensis, ajokilometrit 51 tkm, isojen vikojen osuus 5,4 %

      Keskimääräinen isojen vikojen prosentti 5,7 %, Skodassa on siis vikoja paljon keskimääräistä vähemmän.
      https://www.moottori.fi/liikenne/jutut/arvostetuin-vikaraportti-paljastaa-onko-autosi-pommi-vai-timantti/

      • FactChecking

        Ja heti toinen alaotsikko sanoo "Mersun ylivoimaa"


    • FiksutValitseeLaatua

      Mitenkäs se takavedon erinomaisuus ja Mersu?
      Katsastustilaston perusteella aivan kelvoton kun katsastusvikoja noinkin uudessa aivan eri lukemat Skodaan tai Volkkariin nähden!

      Ilmankos käytetyt mannelavetit onkin niin halpoja - pudottavat ripeästi arvonsa. Pääomakustannus ja ylläpitokulut lähinnä tähtitieteelliset. Ei kelpaisi hyvää hinta/laatua etsivälle fiksulle Skodistille!

    • kestotestien.nenestyjä

      Täytyypä sanoa, että aloittaja oli varomaton, kun laittoi kerrankin linkin noihin tilastoihin. Kalahti pahasti omaan nilkkaan!

      • Faktaa__pukkaa

        Sehän aloittajan tarkoituksena olikin, yrittää dissata Skodaa. Yritys on kuitenkin torpedoitu. Skoda on vikatilastoissa vähävikaisten puolella, vaikka kuinka tilastoja pyörittelisi.


      • FactChecking
        Faktaa__pukkaa kirjoitti:

        Sehän aloittajan tarkoituksena olikin, yrittää dissata Skodaa. Yritys on kuitenkin torpedoitu. Skoda on vikatilastoissa vähävikaisten puolella, vaikka kuinka tilastoja pyörittelisi.

        Dekran tarkoitus on kanssa "dissata skodaa"?

        http://i5.aijaa.com/m/00816/14444890.jpg


      • äköjlgdhsgeuykg
        FactChecking kirjoitti:

        Dekran tarkoitus on kanssa "dissata skodaa"?

        http://i5.aijaa.com/m/00816/14444890.jpg

        Riitikkorykman harrastaa taas sekoitustaktiikkaa. Kun aikasempaa viestiä ei halunnut kommentoida, niin heitti tilalle jotain muuta. Mites ne isojen vikojen ongelmat?


      • FactChecking

        Dekra ei edes ilmoita vikaindeksiä yli 100 tuhatta ajetulle, ilmeisesti eivät ole vielä tutkineet tarpeeksi ja se selittää myös miksi vikalista on lyhyt. Iskarit ainakin vuotaa.


      • po0opo0poo
        FactChecking kirjoitti:

        Dekra ei edes ilmoita vikaindeksiä yli 100 tuhatta ajetulle, ilmeisesti eivät ole vielä tutkineet tarpeeksi ja se selittää myös miksi vikalista on lyhyt. Iskarit ainakin vuotaa.

        Seliseli


      • Sarkasmi.sakari
        FactChecking kirjoitti:

        Dekra ei edes ilmoita vikaindeksiä yli 100 tuhatta ajetulle, ilmeisesti eivät ole vielä tutkineet tarpeeksi ja se selittää myös miksi vikalista on lyhyt. Iskarit ainakin vuotaa.

        Housuissas vuotaa, kyykkis.


      • FactChecking
        po0opo0poo kirjoitti:

        Seliseli

        No, kun sinulla on kerta tietoa niin mikäs on 100-150 tuhatta ajetun 5E Octavian Dekra-vikaindeksi väliltä 1-5?


      • Sarkasmi.sakari
        FactChecking kirjoitti:

        No, kun sinulla on kerta tietoa niin mikäs on 100-150 tuhatta ajetun 5E Octavian Dekra-vikaindeksi väliltä 1-5?

        Eikö nyt olisi jo aika lopettaa Jorman vedätys ja kertoa muunneltu fakta, miten Skoda paalataan reippaasti ennen 100 tkm. Ei ole mitään tilastoja Skodasta 100 - 150 tkm, vain Skoda-politrukin vakuutus kommarilootan kestävyydestä tyhmälle jormalle. Siinähän korjaamon jonossa odottelet edes kymppitonnin täyttymistä,kun on jo moottorikin on vaihdettu!


    • Mitäs.sanotte.tästä
    • Fatchecking

      Trafin yksikönpäällikkö Otto Lahti tähdentää, että katsastusasemilla kirjatut hylkäysprosentit eivät välttämättä kerro juuri mitään autojen laadusta.

      – Esimerkiksi työsuhdeautona suositun Volkswagen Passatin yleisin hylkäämissyy viisi vuotta sitten käyttöön otetuissa oli huonot renkaat. Näiden autojen tekniikka voi silti olla kunnossa.

      Mutku Vag

      • TotuusVastaanFakta

        Mutku totuus sattuu.


      • naurattaa-skoota

        "voi silti olla"

        Yritä enemmän. Trafin sivujen mukaan ko. henkilö ei työskentele tuolla tittelillä.


      • mitäs.riitikko.tähän

        Niinhän Skoda Octaviassakin yleisin hylkäyssyy on ollut renkaat. Skodassa ei siis ole isoja vikoja. Tekniikka on kunnossa. MOT.


    • onhan siinä kippanassa ihan v*tusti vikoja, kaikki sen tietää, skodistit ei vaan tunnusta, kuitenkin piipittävät kun itäkippana on lopulta myyty eteenpäin, kuinka huono se oli eikä enää ikinä skeidaa.... ja ihan pirun ruma kerkkänen koko kaalilaatikko

    • Fatchecking
      • FactChecking

        Päälliköstä asiantuntijaksi on etenemistä?


      • Fatchecking

        Johtava asiantuntija.
        Päällikkönä voi huinia, vaikka merkonomi. Mikä ei tarkoita asiantuntijuuttaa. Johtava asiantuntija on asiantuntijoiden pomo.
        Tuo saattaa olla uutta TE-keskuksen patistelemalle asikkaalle, joka tutustuu työelämään ruutupaperin avulla.


    • innostunut.trolli

      Väsähtikö kyykmanni vai kyllästyikö, kun kukaan ei enää halunnut torpedoida hänen ohuita argumenttejaan?
      Tämä osoittaa, että narsistitrollille on tärkeintä se, että omat kirjoitukset ovat esillä, sillä ei ole väliä vaikka tekstit olisivat ihan puutaheinää. Määrä korvaa laadun.

      • FactChecking

        Kumpi on luotettavampi lähde, Helsingin uutiset joka haastattelee asiantuntijoita vai nimetön trolli suolipalstalla?


      • suoli24.kääk
        FactChecking kirjoitti:

        Kumpi on luotettavampi lähde, Helsingin uutiset joka haastattelee asiantuntijoita vai nimetön trolli suolipalstalla?

        Se nimetön trolli suolipalstalla olet sinä. Eikö tunnu hienolta olla trolli?


    • ikuinen_itäauto_skeida

      Kyllähän sen kaikki tietää, että noissa itäblokin skeida kippanoissa on vikoja vaikka muille jakaa. Se on sitten eri asia, miten paljon niistä vioista korjataan ennen katsastukseen menoa. Kun katsastus on irvokkaalla skeidasella suoritettu, alkaa sama vikarumba uudelleen.

      Muutenkaan turha vedellä mitään johtopäätöksiä mistään pelkän A-katsastuksen tilastoista. Se kun on neuvosto-Suomen jatkumo, ja suosii itäautoja. Vielä 90 luvullakin sieltä sai kossupullolahjalla katsastusmiehelle etenkin itäauton läpi.

    • Qyyggendaaali

      Vw=vikawaagen. Skeida heikoin, syynä halpuutus: suuri osa venäläisiä ja neuvostoliittolaisia ja jopa pohjois-korealaisia osia. Pelti ohuempaa ja heikkoa paperipeltiä, maalaus paikka paikoin liian ohutta, suojaukset puutteelliset, öljyn syönti, vesivuodot. Puutteellinen viimeistelylinja, jopa vesipainetestaus puuttuu skeidan viimeistelylinjalta. Olen käynyt skootatehtaalla ja nähnyt omin silmin. Karmee vikakippana skeida, kerta kaikkiaan

    • Viranomaisasia

      Skoda on virka-auto. Monelle. Ja moni pääsee myös asiakkaana virka-auton kyytiin.

    • KQLMEKAKARAAJARAKKIorg

      Kolme kertaa tuon Fabian katsastanut, heittämällä läpi vaikka olen katsastus miehelle sanonut et KATSO TARKKAAN!
      Kun vuositasolla kilometrejä tulee paljon ni katsastus on paikka jossa saa nii alkavat viat. Eipä o vikoja löytynyt.

      • FactChecking

        Jooh, kyllähän toi faabio Dekran used car reportin mukaan näyttää olevan tasoissa jopa Alfa Romeo Miton kanssa


    • OnHyväOlla

      No, meidänkin skoda on saanut hylyn, oli 3 polttimoa pimeenä.
      Sitä vaan kun ajaa muutaman kymmene vuotta autosta tulee liikkumisväline eikä sitä vahaa eikä hoida. Ainoastaan 15 000 km välein ite öljyt ja suodattimen vaihdan.

      Minusta huolto on turhaa, se ei auta mitään, kyllä se vikapaikka ensin valittaa, en ole mistään viasta tielle jäänyt ja on sitä monta autoo ajettu 0-200 000 km.

      • FactChecking

        Hylätty polttimoista? No ehkä Skodan tapauksessa ihan OK kun niitä vikoja tuntuu muutenkin piisaavan.

        Eikö Skoda edes ilmoita rikkinäisistä polttimoista vai paloiko ne juuri katsastukseen ajaessa kuten "skodalla yleensä käy"


      • Facts.checked
        FactChecking kirjoitti:

        Hylätty polttimoista? No ehkä Skodan tapauksessa ihan OK kun niitä vikoja tuntuu muutenkin piisaavan.

        Eikö Skoda edes ilmoita rikkinäisistä polttimoista vai paloiko ne juuri katsastukseen ajaessa kuten "skodalla yleensä käy"

        Ajatteles, jos olisit mieleltäsi terve ja elämässäsi olisi jotain sisältöä, niin sinun ei tarvitsisi notkua täällä kirjoittelemassa trollauksia koko ajan.


      • FactChecking kirjoitti:

        Hylätty polttimoista? No ehkä Skodan tapauksessa ihan OK kun niitä vikoja tuntuu muutenkin piisaavan.

        Eikö Skoda edes ilmoita rikkinäisistä polttimoista vai paloiko ne juuri katsastukseen ajaessa kuten "skodalla yleensä käy"

        Erikoista todella *JOS* oikeasti on näin, että skootassa ei syty varoitusvalo, kun yksikin polttimo palaa. Omassa länsiautossani tulee ajotietokoneen näytölle kuva, jossa palanut polttimo paikallistetaan, ja kerrotaan vielä palaneen polttimon tyyppi.


      • TotuusVastaanFakta
        jormazzz kirjoitti:

        Erikoista todella *JOS* oikeasti on näin, että skootassa ei syty varoitusvalo, kun yksikin polttimo palaa. Omassa länsiautossani tulee ajotietokoneen näytölle kuva, jossa palanut polttimo paikallistetaan, ja kerrotaan vielä palaneen polttimon tyyppi.

        Tiedät kyllä, että myös Skodan ajotietokone näyttää polttimon palamisen tiedot. Entäpä jos kyseessä onkin niin vanha Skoda, ettei ko. toimintoa ollut muissakaan autoissa? Toki Sinun premium urheilullisessa Länsiautossasi, mutta ei 90-luvun perheautoissa. Toki kaikki Skodat paalataan alle viisi vuotta, mutta poikkeus mahdollinen?

        Kiva, kun taas käytät tuota kaapattua nimimerkkiä. Et kestänyt sen alkuperäisen käyttäjän itseesi kohdistunutta sarkastista huumoria. Toivottavasti voit jo paremmin "länsiautoinesi" ja peiliin katsominenkin onnistuu... ;)


    • MasaIa

      Vaihdoin länsimanuaaliin, kun uutena ostetun tsekkiläisen DSG:llä varustetun automerkin vaihdelaatikko petti 22tkm:n kohdalla. Automaattilaatikon öljystä löytyi metallia, mikä oli selitys jatkuvalle nykimiselle ja vaihteiden "arpomiselle", ohjelmaa päivitettiin useampaan kertaan ilman merkittävää tulosta. Onneksi meni takuuseen, koska sen hinta töineen oli hirvittävä summa verrattuna uuden auton ostohintaan. Ei enää Skodaa!

      • Sama juttu itsellä, kilometrejä oli tosin n. 45 000, enkä yhtään ihmettele, miksi skeida ruppanoissa on niin vähän automaattivaihteisia. Valtaosa manuaaleja, näin yksi paikka vähemmän hajottavaa.


    • OmistajanKertomaa

      Mulla kalliimmat korjaamoa vaatineet viat tuli aikoinaan n. 200 tkm tienoilla Octaviaan. Kytkin meni vaihtoon, takajousesta ylin kierros oli katkennut, raidetangon pää meni vaihtoon. Pikkasta aiemmin eupyörien laakerit meni vaihtokuntoon kanssa.
      Yhden kerran myöhemmin jouduin käyttämään hinausta kun 15v autolla tuli täyteen ja nokka-akselin asento-anturi sanoi sopimuksen irti.
      Joka tapauksessa murheet oli vähäisiä ja ylläpito edullista, konsernin yhteiseen alustaratkaisuun kulutusosia sai edullisesti ja osin omatoiminen ylläpito oli helppoa, VAG-tyyppivikoihin kuuluvat lämpöanturi ja jarruvalokytkin ei maksaneet esimerkiksi paljon mitään ja omatoimisesti niiden vaihto meni muutamassa minuutissa.
      Kaarasta jäi itselle positiivinen kuva, monta vuotta kerrallaan mentiin käytännössä pelkkien perusöljyn/suodatin vaihtojen ja pesujen/vahausten varassa. Valintani aikoinaan perustuikin autotekniikan tuntemukseen ja ennen kaikkea erinomaiseen tehtaalla tehtyyn ruostesuojaukseen, josta oli jo tutkimustietoa saatavilla, ja suuri pohjoismainen ruostetutkimus asian myöhemmin vahvisti, kolaroitujen autojen pellit, sinkitykset ja rakenteet siinä syynättiin tarkasti.
      Auton matka jatkuu uudella omistajalla ja jonain päivänä saatan hyvinkin ostaa Volkswagen-konsernin auton uudelleen. Sillä aikaa ajelen vähän kaukaisemman merkin euroopassa kasatulla tuotteella.

      • SiisOmistajanKertomaa

        Korjaus, siis kaikki nuo viat tulivat 200 km tienoilla.


      • Alkup.OmistajanKertomaa

        Ei ne ole vikoja vaan kulutusosien vaihtoja, ehkä sitä asentoanturia lukuunottamatta. Tätä nykyä autossa lienee kilsoja jo lähemmäs 300 tuhatta. Autoni ostaja ilmaissut tyytyväisyytensä. Eikä syyttä.


    • valheidenvaggine

      Skodaa ei katsasteta, se paalataan. Että se niistä katsastustilastoista...

    • autoajoavarten

      Näihin katsastuksien hylkäys prosentteihin on aika turha alkaa vääntämään. Ne on vain hylkäysprosentteja, ei kerro oikeastaan mitään muuta.
      Tietyt autot ostetaan ja käytetään tietyllä tavalla. Itse satun nyt ajamaan ranskalaisella autolla, mutta ostan auton siten, että sillä vain ajetaan ja vain pakolliset huollot tehdään, ettei jäädä tienpäälle. Jos auto viedään katsastukseen, sieltä saadaan joko hyväksytty taikka vikalista, viat sitten korjataan listan mukaan. Eli omalta osaltani teen ranskalaisille autoille hylkäyksiä katsastuksessa.
      Muutamilla lajitovereilla on Skoda samalla systeemillä, ajetaan, sitä vartenhan autot on tehty. Skoda on sen verran varma auto ajaa, että sillä ajaa hyvin. Ja katsastushan on sitten seuraavan omistajan murheita, jos ei itse katsasteta.
      On myös automerkkejä, joiden haltijat viitsivät rapsuttaa hammasharjallakin niitä "aarteitaan" ja huollattavat tämän tästä niitä. Heille auto on joku status ja jatke... He eivät tee katsastuksessa hylkäysprosenttaja tilastoihin.

      • Itsepetosta

        Käsittämätöntä selittelyä ja itsensä pettämistä!


      • Psykolookia
        Itsepetosta kirjoitti:

        Käsittämätöntä selittelyä ja itsensä pettämistä!

        Selittelyn tarve just paljastaa et ongelmia ja häpeää riittää skootistilla.


    • senverran

      varma AUTO!?

    • Rahanmenoatiedossa

      Säälittää skodaan haksahtajat

    • Skodahelvetti

      Paljon oli vikoja 2012 vuoden superbiissa. Lähes kuukausittain pajalla syystä tai toisesta

    • ajelen_ehjillä

      Lyhyesti: eipä voi vähempää kiinnostaa.

    • Hajoo.Ei.Kestä

      Kovasti on vikaa, skoodissa. 2 omistanut, kolmatta en ota vaikka maksettais.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi mies

      En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      27
      3441
    2. Ripeyttä asiointiin

      Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee
      Hyrynsalmi
      28
      2141
    3. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

      Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      114
      1680
    4. Mietin aina vain

      Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      7
      1418
    5. Koska me nähdään

      Seuraavan kerran ja odotanko sitä?
      Ikävä
      76
      1359
    6. Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!

      Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi
      Tunteet
      138
      1236
    7. En tunne muita

      Kohtaan tätä samaa polttavaa halua vain sinua kohtaan. Ei vaan muut sytytä
      Ikävä
      64
      1056
    8. Olen vähän

      Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      974
    9. Ollaan kuin yö ja päivä

      Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.
      Ikävä
      70
      931
    10. Oletko joskus lähestynyt jotakin

      väärällä identiteetillä? Miksi?
      Ikävä
      102
      912
    Aihe