Hei,olen 19vuotias ja minulla on ollut kuukauden ajan muutama imusolmuke turvoksissa kaulalla. Olen kuukauden aikana sairastanut angiinan sekä flunssan ja taas minulla on tukkoinen olo nenässä sekä kurkku/kitalaki arkana. Olen käynyt monta kertaa lääkärissä ja minulta on otettu laajat verikokeet ja niissä paljastui anemia eli raudanpuutos. Olin eilen kaulan ultraäänitutkimuksessa ja siellä paljastui imusolmukkeiden olevan normaaleja mutta kilpirauhasessa taisi olla struuma? En ole varma mitä ultraaja sanoi. Minulla on ensiviikolla ultraan liittyen lääkäri. Huomaan myös että kaulan seutu ja selkä alkavat kutia jos alan stressaamaan pahasti asiaa (mitä teen useasti päivässä, enkä saa sitä mielestäni pois) minulla on suuri huoli sillä pelkään kamalasti syöpää ja olen sen myötä myös ahdistunut ja masentunut. Käyn nykyään psykologilla purkaamassa asiaa. Mitä teen tilanteelleni? Siskollani on todettu lapsena kilpirauhasen vajaatoiminta. En löydä enää elämän intoa mistään sillä olen kovin huolissani asiasta. Jos minulle ilmaantuu jokin vaiva olen varma että kyseessä on ensimmäisenä syöpä.
Pelkään kamalasti
3
184
Vastaukset
- aiaini
Odota nyt rauhassa sitä ensi viikolla olevaa lääkärikäyntiä. Tuskin syövästä on kuitenkaan kyse. Olisi se siinä ultrassa näkynyt ja sinulle sanottu. Jännittäminen aiheuttaa noita iho-oireita. Oletko saanut mitään lääkettä tuohon ahdistukseen? Hyvä kun käyt psykologilla. Jos et pelkäisi syöpää , varmaan pelkäisit jotain muuta. Onkohan paniikkihäiriöstä ennemminkin kyse? Silloin voi pienikin vaiva saada isot mittasuhteet. Jaksamista!
- majuska
Olisi ultrassa näkynyt,ei sinulla syöpää ole.se vaan tulee ensimmäisenä aina mieleen.
rauhastulehdus melko varmasti. Kiitos että joku vastaa! Olin eilen uudestaan ultrassa ja siellä todettiin myös imusolmukkeiden olevan normaalikaikuisia sekä niiden sisällä olevan rasvakudosta. Olivat alla 1cm kokoisia ehkä max 8mm... ultraaja oli mukava ja näytti omaakin kaulaansa minulle koska hänelläkin oli flunssa päällä ja hänellä oli osa imusolmukkeista jopa suurempia tällä hetkellä mitä minulla... olen päiväkodissa töissä ja sieltä saan koko ajan uusia tauteja joten voi ehkä olla mahdollista että senkin takia ne ovat suurentuneet? Miten rauhastulehdus todetaan? Olen miettinyt myös että voiko kilpirauhasen vajaa/liikatoiminta aiheuttaa imusolmukkeiden turpoamista?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit325189Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa
sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT3944479Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi1483799KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti1282902Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla
Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku112470Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei212282Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja181988Lindtman haluaa leikata Kela-korvauksista...oho!
Antti Lindtman sanoo Kauppalehdessä, että vuodesta 2028 voi tulla erittäin hankala, mikäli nykyinen hallitus ei tee riit1511962- 1231890
Typeryyttä
Se on kummallista, kun kaksi ihmistä tuntee selittämätöntä vetoa toisiinsa, mutta eivät vain pääse toistensa luokse. Mik1241449