Hei,olen 19vuotias ja minulla on ollut kuukauden ajan muutama imusolmuke turvoksissa kaulalla. Olen kuukauden aikana sairastanut angiinan sekä flunssan ja taas minulla on tukkoinen olo nenässä sekä kurkku/kitalaki arkana. Olen käynyt monta kertaa lääkärissä ja minulta on otettu laajat verikokeet ja niissä paljastui anemia eli raudanpuutos. Olin eilen kaulan ultraäänitutkimuksessa ja siellä paljastui imusolmukkeiden olevan normaaleja mutta kilpirauhasessa taisi olla struuma? En ole varma mitä ultraaja sanoi. Minulla on ensiviikolla ultraan liittyen lääkäri. Huomaan myös että kaulan seutu ja selkä alkavat kutia jos alan stressaamaan pahasti asiaa (mitä teen useasti päivässä, enkä saa sitä mielestäni pois) minulla on suuri huoli sillä pelkään kamalasti syöpää ja olen sen myötä myös ahdistunut ja masentunut. Käyn nykyään psykologilla purkaamassa asiaa. Mitä teen tilanteelleni? Siskollani on todettu lapsena kilpirauhasen vajaatoiminta. En löydä enää elämän intoa mistään sillä olen kovin huolissani asiasta. Jos minulle ilmaantuu jokin vaiva olen varma että kyseessä on ensimmäisenä syöpä.
Pelkään kamalasti
3
144
Vastaukset
- aiaini
Odota nyt rauhassa sitä ensi viikolla olevaa lääkärikäyntiä. Tuskin syövästä on kuitenkaan kyse. Olisi se siinä ultrassa näkynyt ja sinulle sanottu. Jännittäminen aiheuttaa noita iho-oireita. Oletko saanut mitään lääkettä tuohon ahdistukseen? Hyvä kun käyt psykologilla. Jos et pelkäisi syöpää , varmaan pelkäisit jotain muuta. Onkohan paniikkihäiriöstä ennemminkin kyse? Silloin voi pienikin vaiva saada isot mittasuhteet. Jaksamista!
- majuska
Olisi ultrassa näkynyt,ei sinulla syöpää ole.se vaan tulee ensimmäisenä aina mieleen.
rauhastulehdus melko varmasti. Kiitos että joku vastaa! Olin eilen uudestaan ultrassa ja siellä todettiin myös imusolmukkeiden olevan normaalikaikuisia sekä niiden sisällä olevan rasvakudosta. Olivat alla 1cm kokoisia ehkä max 8mm... ultraaja oli mukava ja näytti omaakin kaulaansa minulle koska hänelläkin oli flunssa päällä ja hänellä oli osa imusolmukkeista jopa suurempia tällä hetkellä mitä minulla... olen päiväkodissa töissä ja sieltä saan koko ajan uusia tauteja joten voi ehkä olla mahdollista että senkin takia ne ovat suurentuneet? Miten rauhastulehdus todetaan? Olen miettinyt myös että voiko kilpirauhasen vajaa/liikatoiminta aiheuttaa imusolmukkeiden turpoamista?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123940MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar802049Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5481641Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin851308Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671097Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331028Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214908Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60883- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3818