Pyramid head

SH pelattu

Hei raiskaako toi pyramid head niitä hirviöitä, kun se on aika sekava? Tai mikä kammotus se muutenkin on.

44

3560

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • T.H

      Joo kyllä se raiskaa :)
      Kaikki mitä se tekee, niin se liittyy Jamessiin.
      Pyramid Head on Jamesin oman mielen tuote.

    • james suderland

      ei se niit raiskaa se taittaa niiltä niskat ja tappaa ne.. ootko huomannu et nii red pyramid.. otuksii on siin kaks erilaista.. ootko pelannu sen läpi?? jos joku tarttee neuvoja tai haluu tietää jotain sh2 sesta nii eiku kysymään..

      • T.H

        Olen lukenut, että ph ensiksi raiskaa ja sitten vasta tappaa.
        No näitä asiota ei voi tietää ihan 100 prosentin varmuudella.


      • james suderland
        T.H kirjoitti:

        Olen lukenut, että ph ensiksi raiskaa ja sitten vasta tappaa.
        No näitä asiota ei voi tietää ihan 100 prosentin varmuudella.

        mistä sää ton luit?? voi kyl olla iha mahollista ku ihan siltä se näyttää :D


      • ...
        T.H kirjoitti:

        Olen lukenut, että ph ensiksi raiskaa ja sitten vasta tappaa.
        No näitä asiota ei voi tietää ihan 100 prosentin varmuudella.

        Ihan mielenkiintoinen teoria... Miksiköhän se ei raiskaa Jamesia?


      • T.H
        ... kirjoitti:

        Ihan mielenkiintoinen teoria... Miksiköhän se ei raiskaa Jamesia?

        Tuolla on englanniksi teoriota Silent Hilleille.
        http://www.silenthillforum.co.uk/

        Luultavasti sen takia se ei raiskaa Jamesia, koska hän on itse luonut Pyramid headin. Itse olen tajunnut, että PH on jamesin mielen, sekä Silent Hillin yhteistyöllä tehty örkki.

        Oikeastaan PH ei ole olemassa siinä pelissä. Melkeinpä kaikki mitä siinä näkyy, niin tulee Jamesin mielestä. Oikeastaan toi on kuin unta. PH on rangaitsemassa jamesia siitä, mitä hän on tehnyt.

        Maria kuolee 3 kertaa pelissä rangaistukseksi Jamesille. Pyramid Headit tappoivat itsensä pelin lopussa, koska heidän tehtävä oli tehty.


      • james suderland
        T.H kirjoitti:

        Tuolla on englanniksi teoriota Silent Hilleille.
        http://www.silenthillforum.co.uk/

        Luultavasti sen takia se ei raiskaa Jamesia, koska hän on itse luonut Pyramid headin. Itse olen tajunnut, että PH on jamesin mielen, sekä Silent Hillin yhteistyöllä tehty örkki.

        Oikeastaan PH ei ole olemassa siinä pelissä. Melkeinpä kaikki mitä siinä näkyy, niin tulee Jamesin mielestä. Oikeastaan toi on kuin unta. PH on rangaitsemassa jamesia siitä, mitä hän on tehnyt.

        Maria kuolee 3 kertaa pelissä rangaistukseksi Jamesille. Pyramid Headit tappoivat itsensä pelin lopussa, koska heidän tehtävä oli tehty.

        periaatteessahan ph voi raiskata jamesin mutta sitä ei näytetä.. tai sitten se vain tappaa kaikki muut paitsi "Lying Creature" örkit se raiskaa ensin.. eihän missään kohdassa näytetä että se raiskaisi jotain muuta.. toi sun kertoma teoria on ihan hyvä mut en usko siihen. ja onkohan sh2 seen vain yhtä oikeaa teoriaa..


      • james suderland
        T.H kirjoitti:

        Tuolla on englanniksi teoriota Silent Hilleille.
        http://www.silenthillforum.co.uk/

        Luultavasti sen takia se ei raiskaa Jamesia, koska hän on itse luonut Pyramid headin. Itse olen tajunnut, että PH on jamesin mielen, sekä Silent Hillin yhteistyöllä tehty örkki.

        Oikeastaan PH ei ole olemassa siinä pelissä. Melkeinpä kaikki mitä siinä näkyy, niin tulee Jamesin mielestä. Oikeastaan toi on kuin unta. PH on rangaitsemassa jamesia siitä, mitä hän on tehnyt.

        Maria kuolee 3 kertaa pelissä rangaistukseksi Jamesille. Pyramid Headit tappoivat itsensä pelin lopussa, koska heidän tehtävä oli tehty.

        en usko että ph:t tappais ite itsenä, koska ne yrittää tappaa jamesin.. ja siinä lopussa siinä huoneessa missä maria kuolee,, niin siinä pitää tappaa vain 2 ph ta niitä on siellä ylhäällä 3.. minnekkähän yksi hävis?


      • Silliä Hillossa
        T.H kirjoitti:

        Tuolla on englanniksi teoriota Silent Hilleille.
        http://www.silenthillforum.co.uk/

        Luultavasti sen takia se ei raiskaa Jamesia, koska hän on itse luonut Pyramid headin. Itse olen tajunnut, että PH on jamesin mielen, sekä Silent Hillin yhteistyöllä tehty örkki.

        Oikeastaan PH ei ole olemassa siinä pelissä. Melkeinpä kaikki mitä siinä näkyy, niin tulee Jamesin mielestä. Oikeastaan toi on kuin unta. PH on rangaitsemassa jamesia siitä, mitä hän on tehnyt.

        Maria kuolee 3 kertaa pelissä rangaistukseksi Jamesille. Pyramid Headit tappoivat itsensä pelin lopussa, koska heidän tehtävä oli tehty.

        Oma teoriani on, että Jamesin tarina on yksinkertaisesti vain yksi tarina muiden joukossa ja että Jamesia, Angelaa, Eddietä (ja Mariaa?) yhdistää se, että kaikki ovat olleet Silent Hillissä ja tehneet jonkin rangaistavan teon.
        Myös tuo james suderlandin teoria, joka väittää että PH raiskaa vain niitä tiettyjä örkkejä on mielestäni hyvä, koska eihän PH raiskannut Mariaakaan.
        Lauralle en keksinyt yhtään selitystä. Kuuluukohan hän Jamesin, Angelan, Eddien (ja Marian?) joukkoon?


      • james suderland
        Silliä Hillossa kirjoitti:

        Oma teoriani on, että Jamesin tarina on yksinkertaisesti vain yksi tarina muiden joukossa ja että Jamesia, Angelaa, Eddietä (ja Mariaa?) yhdistää se, että kaikki ovat olleet Silent Hillissä ja tehneet jonkin rangaistavan teon.
        Myös tuo james suderlandin teoria, joka väittää että PH raiskaa vain niitä tiettyjä örkkejä on mielestäni hyvä, koska eihän PH raiskannut Mariaakaan.
        Lauralle en keksinyt yhtään selitystä. Kuuluukohan hän Jamesin, Angelan, Eddien (ja Marian?) joukkoon?

        niin laurhan on maryn ystävä ja kuten pelissä tulee ilmi hän ei tykkää yhtään jamesista..


      • T.H
        james suderland kirjoitti:

        en usko että ph:t tappais ite itsenä, koska ne yrittää tappaa jamesin.. ja siinä lopussa siinä huoneessa missä maria kuolee,, niin siinä pitää tappaa vain 2 ph ta niitä on siellä ylhäällä 3.. minnekkähän yksi hävis?

        Jos Silent Hill 2 tapahtuu Jamesin päässä, niin silloinhan niitä örkkejä ei ole ollut olemassa, joten ei tarvitse jäädä miettimään minne se viimeinen örkki jäi.


        In 'Silent Hill 2', James created his environments to an extent, as well as the creatures & Maria. Though Laura, Eddie, and Angela are very real and they too have their own versions of Silent Hill in their own minds with enemies and everything.


        Tässä vähän juttua pyramid headista.

        ..with Pyramid Head and the Mannequins (PH getting it on!) was James' inner sexual needs coming out in a contorted way, which is Silent Hill's way of course.

        Eli tästä voisi päätellä, että kaikki Silent Hillissä tapahtuva on jonkun päästä.


      • Silliä Hillossa
        Silliä Hillossa kirjoitti:

        Oma teoriani on, että Jamesin tarina on yksinkertaisesti vain yksi tarina muiden joukossa ja että Jamesia, Angelaa, Eddietä (ja Mariaa?) yhdistää se, että kaikki ovat olleet Silent Hillissä ja tehneet jonkin rangaistavan teon.
        Myös tuo james suderlandin teoria, joka väittää että PH raiskaa vain niitä tiettyjä örkkejä on mielestäni hyvä, koska eihän PH raiskannut Mariaakaan.
        Lauralle en keksinyt yhtään selitystä. Kuuluukohan hän Jamesin, Angelan, Eddien (ja Marian?) joukkoon?

        Kahdeksan vuotta ennen pelin tapahtumia kun Mary ja James eivät olleet vielä tavanneet, Mary synnytti itselleen tyttären, jonka hän antoi adoptoitavaksi. Tytön nimeksi annettiin Laura, joten loput tiedättekin.

        Toinen teoria, jota en oikein pitänyt hyvänä, oli se, että kahdeksan vuotta ennen pelin tapahtumia raskaana ollut Mary sai keskenmenon. Lapsi olisi ollut tyttö, jonka nimeksi Mary ja James aikoivat antaa Laura.
        Tämä teoria ei vain selitä miksi Laura inhoaa Jamesia.

        Päättäkää kumpi on parempi teoria ja jos teillä on omakin niin vastailkaa.


      • james suderland
        Silliä Hillossa kirjoitti:

        Kahdeksan vuotta ennen pelin tapahtumia kun Mary ja James eivät olleet vielä tavanneet, Mary synnytti itselleen tyttären, jonka hän antoi adoptoitavaksi. Tytön nimeksi annettiin Laura, joten loput tiedättekin.

        Toinen teoria, jota en oikein pitänyt hyvänä, oli se, että kahdeksan vuotta ennen pelin tapahtumia raskaana ollut Mary sai keskenmenon. Lapsi olisi ollut tyttö, jonka nimeksi Mary ja James aikoivat antaa Laura.
        Tämä teoria ei vain selitä miksi Laura inhoaa Jamesia.

        Päättäkää kumpi on parempi teoria ja jos teillä on omakin niin vastailkaa.

        toi eka teoria vois olla parempi.. mut ei sekään selitä miks se vihaa jamesia.. ja laura sanoo pelin aikana et mary on sen ystävä.. missään vaiheessa ei puhuta et se olis sen tytär.. ja siin kirjeessä minkä mary kirjotti lauralle siin lopussa tais lukee jtn et ,,ystäväsi ikuisesti..


      • T.H
        james suderland kirjoitti:

        toi eka teoria vois olla parempi.. mut ei sekään selitä miks se vihaa jamesia.. ja laura sanoo pelin aikana et mary on sen ystävä.. missään vaiheessa ei puhuta et se olis sen tytär.. ja siin kirjeessä minkä mary kirjotti lauralle siin lopussa tais lukee jtn et ,,ystäväsi ikuisesti..

        Menit sitten kumoamaan ton teorian :)
        Noi asiat mitkä sanoit, niin ne todellakin kertovat, ettei Laura voi olla hänen tyttärensä.

        Mutta miksi ihmeessä Laura on Silent Hillissä? No hän tuli ainakin etsimään Maryä. Jotenkin musta tuntuu, että Laura asuu Silent Hillissä.


      • Magus
        T.H kirjoitti:

        Menit sitten kumoamaan ton teorian :)
        Noi asiat mitkä sanoit, niin ne todellakin kertovat, ettei Laura voi olla hänen tyttärensä.

        Mutta miksi ihmeessä Laura on Silent Hillissä? No hän tuli ainakin etsimään Maryä. Jotenkin musta tuntuu, että Laura asuu Silent Hillissä.

        Itse uskon siihen teoriaan, että Pyramid Head (ja kaikki muutkin hirviöt yms.) ovat Jamesin mielen ja kaupungin luomia asioita, ei siis oikeita. Pyramid Head on nimenomaan "rankaisija", jonka tarkoitus on rankaista henkilöä hänen tekemistään synneistä. Lopussa PH:t tappavat itsensä, koska James ei enää tarvitse niitä - hän myöntää itselleen mitä on tehnyt (tappoi Maryn hänen ollessan sairas) eikä tarvitse enää rankaisijaa. Maria oli myös kaupungin ja Jamesin luoma hahmo, jonka tarkoituksena oli kai muistuttaa Jamesia pikkuhiljaa siitä, mitä hän on tehnyt. Mariahan vihjailee lähes koko ajan kaikkea Marysta ("Do I look like your girlfriend?") ja siitä mitä James teki hänelle ("Or maybe you hated her").

        Miksi Pyramid Head sitten raiskaa/kurittaa toisia hirviöitä? T.H. pastesi jostain tämän tekstin yhdessä viestissään: "..with Pyramid Head and the Mannequins (PH getting it on!) was James' inner sexual needs coming out in a contorted way, which is Silent Hill's way of course." Tuo on ehkä paras teoria jonka olen tästä kuullut. Eli ne ovat Jamesin syvimpien seksuaalisten mielihalujen ja tarpeiden "vääristymiä" - tai jotain... ;)

        Sitten Lauran tapaukseen... ensinnäkin on päivän selvää, että Laura ei näe hirviöitä. Hän on pelin ainoa viaton henkilö. Hän on lapsi, joten hänen mielensä on puhdas - sinne ei ole kertynyt vielä suurempia patoutumia synneistä sun muista, toisin kuten aikusilla. Laura oli Maryn kanssa samassa sairaallassa silloin 3 (?) vuotta sitten, kun he ystävystyivät. Sitä miksi Laura oli sairaalassa, ei ole koskaan kerrottu. Onkohan tuolla oikeastaan edes väliä, mene ja tiedä... Olen myös lukenut teorioita, että Laura ei ole oikea henkilö vaan Silent Hillin/Jamesin luoma hahmo, mutta itse olen tätä teoriaa vastaan. Minusta Laura on aivan oikea, hän ei vaan näe hirviöitä ja muita kammotuksia, kuten aikaisemmin jo kirjotin.

        Silläkään tuskin on merkitystä asuuko Laura Silent Hillissä vai ei... muistanko väärin, vai kertoiko Laura yhdessä vaiheessa tulleensa kaupunkiin Eddien kanssa?! Jos näin on, niin silloin hän ei varmaan asu S. Hillissä, vaan jossain lähistöllä. Voin kyllä muistaa väärin..

        Luulenpa että Lauran tehtävä Silent Hill 2:ssa on hieman sama kuin Marian - eli muistuttaa Jamesia siitä mitä hän on tehnyt. Ainoa ero on vaan se, että Maria ei ollut oikea henkilö vaan Jamesin mielikuvituksen tuotetta. Laura puolestaan on oikea henkilö, jolla oli ollut fyysinen kontakti Maryyn - tällä on paljonkin tekemistä sen asian kanssa, miksi hän on Silent Hillissä ja miksi hän etsii Marya. Ehkä Laura vihaa Jamesia siksi, että hän pohjimmiltaan alitajunnassaan tietää Maryn olevan kuollut ja Jamesin tappaneen hänet? Ehkä hän on vain typerä, vilkas kakara joka pitää Jamesia jostain syystä vastenmielisenä? Teorioita on paljon, eikä yksikään välttämättä ole se ainoa oikea :D

        Kysyttävää? Oliko sekavaa tekstiä, haluatteko että selvennän jotain? Kertokaa toki myös lisää omia teorioitanne SH2:n hahmoista tai tapahtumista - niitä on aina mukava lukea. :)

        - Magus


      • james suderland
        Magus kirjoitti:

        Itse uskon siihen teoriaan, että Pyramid Head (ja kaikki muutkin hirviöt yms.) ovat Jamesin mielen ja kaupungin luomia asioita, ei siis oikeita. Pyramid Head on nimenomaan "rankaisija", jonka tarkoitus on rankaista henkilöä hänen tekemistään synneistä. Lopussa PH:t tappavat itsensä, koska James ei enää tarvitse niitä - hän myöntää itselleen mitä on tehnyt (tappoi Maryn hänen ollessan sairas) eikä tarvitse enää rankaisijaa. Maria oli myös kaupungin ja Jamesin luoma hahmo, jonka tarkoituksena oli kai muistuttaa Jamesia pikkuhiljaa siitä, mitä hän on tehnyt. Mariahan vihjailee lähes koko ajan kaikkea Marysta ("Do I look like your girlfriend?") ja siitä mitä James teki hänelle ("Or maybe you hated her").

        Miksi Pyramid Head sitten raiskaa/kurittaa toisia hirviöitä? T.H. pastesi jostain tämän tekstin yhdessä viestissään: "..with Pyramid Head and the Mannequins (PH getting it on!) was James' inner sexual needs coming out in a contorted way, which is Silent Hill's way of course." Tuo on ehkä paras teoria jonka olen tästä kuullut. Eli ne ovat Jamesin syvimpien seksuaalisten mielihalujen ja tarpeiden "vääristymiä" - tai jotain... ;)

        Sitten Lauran tapaukseen... ensinnäkin on päivän selvää, että Laura ei näe hirviöitä. Hän on pelin ainoa viaton henkilö. Hän on lapsi, joten hänen mielensä on puhdas - sinne ei ole kertynyt vielä suurempia patoutumia synneistä sun muista, toisin kuten aikusilla. Laura oli Maryn kanssa samassa sairaallassa silloin 3 (?) vuotta sitten, kun he ystävystyivät. Sitä miksi Laura oli sairaalassa, ei ole koskaan kerrottu. Onkohan tuolla oikeastaan edes väliä, mene ja tiedä... Olen myös lukenut teorioita, että Laura ei ole oikea henkilö vaan Silent Hillin/Jamesin luoma hahmo, mutta itse olen tätä teoriaa vastaan. Minusta Laura on aivan oikea, hän ei vaan näe hirviöitä ja muita kammotuksia, kuten aikaisemmin jo kirjotin.

        Silläkään tuskin on merkitystä asuuko Laura Silent Hillissä vai ei... muistanko väärin, vai kertoiko Laura yhdessä vaiheessa tulleensa kaupunkiin Eddien kanssa?! Jos näin on, niin silloin hän ei varmaan asu S. Hillissä, vaan jossain lähistöllä. Voin kyllä muistaa väärin..

        Luulenpa että Lauran tehtävä Silent Hill 2:ssa on hieman sama kuin Marian - eli muistuttaa Jamesia siitä mitä hän on tehnyt. Ainoa ero on vaan se, että Maria ei ollut oikea henkilö vaan Jamesin mielikuvituksen tuotetta. Laura puolestaan on oikea henkilö, jolla oli ollut fyysinen kontakti Maryyn - tällä on paljonkin tekemistä sen asian kanssa, miksi hän on Silent Hillissä ja miksi hän etsii Marya. Ehkä Laura vihaa Jamesia siksi, että hän pohjimmiltaan alitajunnassaan tietää Maryn olevan kuollut ja Jamesin tappaneen hänet? Ehkä hän on vain typerä, vilkas kakara joka pitää Jamesia jostain syystä vastenmielisenä? Teorioita on paljon, eikä yksikään välttämättä ole se ainoa oikea :D

        Kysyttävää? Oliko sekavaa tekstiä, haluatteko että selvennän jotain? Kertokaa toki myös lisää omia teorioitanne SH2:n hahmoista tai tapahtumista - niitä on aina mukava lukea. :)

        - Magus

        voi olla että laura ei näe hirviöitä, mutta väit että laura olisi viaton.. siihen en usko sillä laurahan yrittää estää jamesia löytämästä marya.
        laura taitaa olla maryn tytär.. ja voi olla eetä james ei muista sitä , sillä hänhän ei muista pelin aikana olleensa maryn kanssa silent hillissä.. ja aika selkä juttu on kun james sai kirjeen vaimoltaan,, niin vaimo halusi kostaa hänelle..

        jossain peliarvostelussa sanottiin että kaupunki on joutunut hirviöiden hyökkäämisen kohteeksi.. jos joku hirviö olisi jamesin mielikuvituksen luomaa, niin eihän ne voisi satuttaa sitä kun henkisesti.. mut pelissä ne tappaa sen.. tai ainaki yrittää kovasti :D tästä aiheesta tulee vielä lisää...


      • T.H
        Magus kirjoitti:

        Itse uskon siihen teoriaan, että Pyramid Head (ja kaikki muutkin hirviöt yms.) ovat Jamesin mielen ja kaupungin luomia asioita, ei siis oikeita. Pyramid Head on nimenomaan "rankaisija", jonka tarkoitus on rankaista henkilöä hänen tekemistään synneistä. Lopussa PH:t tappavat itsensä, koska James ei enää tarvitse niitä - hän myöntää itselleen mitä on tehnyt (tappoi Maryn hänen ollessan sairas) eikä tarvitse enää rankaisijaa. Maria oli myös kaupungin ja Jamesin luoma hahmo, jonka tarkoituksena oli kai muistuttaa Jamesia pikkuhiljaa siitä, mitä hän on tehnyt. Mariahan vihjailee lähes koko ajan kaikkea Marysta ("Do I look like your girlfriend?") ja siitä mitä James teki hänelle ("Or maybe you hated her").

        Miksi Pyramid Head sitten raiskaa/kurittaa toisia hirviöitä? T.H. pastesi jostain tämän tekstin yhdessä viestissään: "..with Pyramid Head and the Mannequins (PH getting it on!) was James' inner sexual needs coming out in a contorted way, which is Silent Hill's way of course." Tuo on ehkä paras teoria jonka olen tästä kuullut. Eli ne ovat Jamesin syvimpien seksuaalisten mielihalujen ja tarpeiden "vääristymiä" - tai jotain... ;)

        Sitten Lauran tapaukseen... ensinnäkin on päivän selvää, että Laura ei näe hirviöitä. Hän on pelin ainoa viaton henkilö. Hän on lapsi, joten hänen mielensä on puhdas - sinne ei ole kertynyt vielä suurempia patoutumia synneistä sun muista, toisin kuten aikusilla. Laura oli Maryn kanssa samassa sairaallassa silloin 3 (?) vuotta sitten, kun he ystävystyivät. Sitä miksi Laura oli sairaalassa, ei ole koskaan kerrottu. Onkohan tuolla oikeastaan edes väliä, mene ja tiedä... Olen myös lukenut teorioita, että Laura ei ole oikea henkilö vaan Silent Hillin/Jamesin luoma hahmo, mutta itse olen tätä teoriaa vastaan. Minusta Laura on aivan oikea, hän ei vaan näe hirviöitä ja muita kammotuksia, kuten aikaisemmin jo kirjotin.

        Silläkään tuskin on merkitystä asuuko Laura Silent Hillissä vai ei... muistanko väärin, vai kertoiko Laura yhdessä vaiheessa tulleensa kaupunkiin Eddien kanssa?! Jos näin on, niin silloin hän ei varmaan asu S. Hillissä, vaan jossain lähistöllä. Voin kyllä muistaa väärin..

        Luulenpa että Lauran tehtävä Silent Hill 2:ssa on hieman sama kuin Marian - eli muistuttaa Jamesia siitä mitä hän on tehnyt. Ainoa ero on vaan se, että Maria ei ollut oikea henkilö vaan Jamesin mielikuvituksen tuotetta. Laura puolestaan on oikea henkilö, jolla oli ollut fyysinen kontakti Maryyn - tällä on paljonkin tekemistä sen asian kanssa, miksi hän on Silent Hillissä ja miksi hän etsii Marya. Ehkä Laura vihaa Jamesia siksi, että hän pohjimmiltaan alitajunnassaan tietää Maryn olevan kuollut ja Jamesin tappaneen hänet? Ehkä hän on vain typerä, vilkas kakara joka pitää Jamesia jostain syystä vastenmielisenä? Teorioita on paljon, eikä yksikään välttämättä ole se ainoa oikea :D

        Kysyttävää? Oliko sekavaa tekstiä, haluatteko että selvennän jotain? Kertokaa toki myös lisää omia teorioitanne SH2:n hahmoista tai tapahtumista - niitä on aina mukava lukea. :)

        - Magus

        Tämä on täydellisesti kirjoitettu! Itse uskon myös tuohon teoriaan. Toi teoria on mielestäni todella hyvä. Hyvä että jaksoit kirjoittaa!


      • james suderland
        T.H kirjoitti:

        Menit sitten kumoamaan ton teorian :)
        Noi asiat mitkä sanoit, niin ne todellakin kertovat, ettei Laura voi olla hänen tyttärensä.

        Mutta miksi ihmeessä Laura on Silent Hillissä? No hän tuli ainakin etsimään Maryä. Jotenkin musta tuntuu, että Laura asuu Silent Hillissä.

        se laura onki maryn ainut tytär.. mut laura ei sano sitä missään vaiheess.. mut luin et se on.. en kumonnu sun teoriaa =)


      • T.H
        james suderland kirjoitti:

        se laura onki maryn ainut tytär.. mut laura ei sano sitä missään vaiheess.. mut luin et se on.. en kumonnu sun teoriaa =)

        Onko James hänen isänsä?
        En ole ikinä nähnyt täällä näin hyviä teorioita!


      • james suderland
        T.H kirjoitti:

        Onko James hänen isänsä?
        En ole ikinä nähnyt täällä näin hyviä teorioita!

        sitä en kyl osaa sanoo onko james hänen isänsä, mutta luulen että on.. mistä laura muuten tuntisi hänen ja miksi hän muuten olisi niin ilkeä.. james ei tunne lauraa pelin aikana, mutta se ei tarkota etteikö se voisi olla hänen isänsä, sillä hän on unohtanut kaiken mitä silloin 3 vuotta sitten tapahtui.


      • T.H
        james suderland kirjoitti:

        sitä en kyl osaa sanoo onko james hänen isänsä, mutta luulen että on.. mistä laura muuten tuntisi hänen ja miksi hän muuten olisi niin ilkeä.. james ei tunne lauraa pelin aikana, mutta se ei tarkota etteikö se voisi olla hänen isänsä, sillä hän on unohtanut kaiken mitä silloin 3 vuotta sitten tapahtui.

        On yksi teoria, että Mary ei kuollut 3 vuotta sitten vaan se tauti rupes näkymään vasta silloin. Oikeasti Mary kuoli ihan vähän ennen, kuin Silent Hill 2 alkaa.


      • james suderland
        T.H kirjoitti:

        On yksi teoria, että Mary ei kuollut 3 vuotta sitten vaan se tauti rupes näkymään vasta silloin. Oikeasti Mary kuoli ihan vähän ennen, kuin Silent Hill 2 alkaa.

        voi olla sillä laurallahan on kirje jossa mary onnittelee häntä 8 vuotis syntymäpäivänä.. ja hän täytti siinä pelissä viime viikolla. mutta jos james ei tappanut marya niin miksi tämä sitten kostaa... voi olla että mary on kuollut mutta se ei estä häntä kirjoittamasta lauralle.. ehkä hän on kuollut jamesin elämästä muttei lauran.,.,.


      • T.H
        james suderland kirjoitti:

        voi olla sillä laurallahan on kirje jossa mary onnittelee häntä 8 vuotis syntymäpäivänä.. ja hän täytti siinä pelissä viime viikolla. mutta jos james ei tappanut marya niin miksi tämä sitten kostaa... voi olla että mary on kuollut mutta se ei estä häntä kirjoittamasta lauralle.. ehkä hän on kuollut jamesin elämästä muttei lauran.,.,.

        Kyllä James tappoi Maryn. Mielestäni se näkyy siitä nauhasta. Näytti vähän siltä, että hän olisi tukehduttanut Maryn tyynyllä.

        Laura ja James luulevat, että Mary olisi hengissä. James pakotti itsensä uskomaan, että hän olisi hengissä. Yhden teorian mukaan hän kuvitteli sen kirjeen pelin alussa.
        Mielestäni Silent Hill 2:sen tarina on uskomattoman hyvä!


      • james suderland
        T.H kirjoitti:

        Kyllä James tappoi Maryn. Mielestäni se näkyy siitä nauhasta. Näytti vähän siltä, että hän olisi tukehduttanut Maryn tyynyllä.

        Laura ja James luulevat, että Mary olisi hengissä. James pakotti itsensä uskomaan, että hän olisi hengissä. Yhden teorian mukaan hän kuvitteli sen kirjeen pelin alussa.
        Mielestäni Silent Hill 2:sen tarina on uskomattoman hyvä!

        siinä nauhalla ei näytetä sitä ainakaan kokonaan se nauhahan on huono ja se loppu ei näy selvästi.. mullekki jäi sellanen käsitys et se tukehdutti sen..
        en usko että james kuvitteli sen kirjeen vaan maryn "demoni" lähetti sen.. james oli luvannut marylle että hän tuo hänet silent hilliin uudestaan mutta ei tuonut.. tietystä syystä.. nyt he ovat siellä taas..

        joo sh2 sen tarina on todella tehty tyylillä..! musta siinä on kaikkein paras juoni mitä muissa sh peleis.. se ei tavallaan oo vaan peli vaan siinä on tarina joka on täynnä salaisuuksia..


      • Susanne
        Silliä Hillossa kirjoitti:

        Kahdeksan vuotta ennen pelin tapahtumia kun Mary ja James eivät olleet vielä tavanneet, Mary synnytti itselleen tyttären, jonka hän antoi adoptoitavaksi. Tytön nimeksi annettiin Laura, joten loput tiedättekin.

        Toinen teoria, jota en oikein pitänyt hyvänä, oli se, että kahdeksan vuotta ennen pelin tapahtumia raskaana ollut Mary sai keskenmenon. Lapsi olisi ollut tyttö, jonka nimeksi Mary ja James aikoivat antaa Laura.
        Tämä teoria ei vain selitä miksi Laura inhoaa Jamesia.

        Päättäkää kumpi on parempi teoria ja jos teillä on omakin niin vastailkaa.

        Ihan hyvä teoria.

        Itse olen aina ajatellut että Laura ja Mary ovat tutustuneet sairaalassa, eli kumpikin on ollut kuoleman sairaita.

        Marylla on ollut ongelmainen suhde mieheensä(Jameshan on itseasiassa halunnut jo Maryn kuolemaa,kuten video kertoo, missä hän tukehduttaa vaimonsa tyynyllä).
        ja Lauralla ehkäpä vanhempiinsa.
        Mary on tietenkin kertonut Lauralle ihanasta Silent Hillistä.

        Laura on tarkkavaisena lapsena huomannut Jamesin ja Maryn välien tulehtuneen luonteen joten Laura on Maryn ystävänä syyttänyt mielessään Jamesia Maryn heikkenevästä tilasta.

        Ehkä James on nähnyt Maryn ja Lauran yhdessä sairaalassa ja sitä myötä tämä hahmo tulee esiin Silent Hilliin.

        Hahmo tulee jossain määrin rankaisemaan Jamesia ja on vihamielinen Jamesia kohtaan.

        Jamesin syyllisyys se sieltä kurkistaa.

        Mutta,mutta... Teorioita on varmasti ihan yhtä paljon kuin on pelaajia! :)


      • james suderland
        Susanne kirjoitti:

        Ihan hyvä teoria.

        Itse olen aina ajatellut että Laura ja Mary ovat tutustuneet sairaalassa, eli kumpikin on ollut kuoleman sairaita.

        Marylla on ollut ongelmainen suhde mieheensä(Jameshan on itseasiassa halunnut jo Maryn kuolemaa,kuten video kertoo, missä hän tukehduttaa vaimonsa tyynyllä).
        ja Lauralla ehkäpä vanhempiinsa.
        Mary on tietenkin kertonut Lauralle ihanasta Silent Hillistä.

        Laura on tarkkavaisena lapsena huomannut Jamesin ja Maryn välien tulehtuneen luonteen joten Laura on Maryn ystävänä syyttänyt mielessään Jamesia Maryn heikkenevästä tilasta.

        Ehkä James on nähnyt Maryn ja Lauran yhdessä sairaalassa ja sitä myötä tämä hahmo tulee esiin Silent Hilliin.

        Hahmo tulee jossain määrin rankaisemaan Jamesia ja on vihamielinen Jamesia kohtaan.

        Jamesin syyllisyys se sieltä kurkistaa.

        Mutta,mutta... Teorioita on varmasti ihan yhtä paljon kuin on pelaajia! :)

        hyvä teoria mut se ei kestä kokonaan.. laura on maryn ainoa tytär.. en haluu kuitenkaan kumota tätä teoriaa.. lauran on pakko olla marylle todella läheinen, kun hänen suhtautumisensa jamesiin on aika negatiivinen..


      • Silliä Hillossa
        Susanne kirjoitti:

        Ihan hyvä teoria.

        Itse olen aina ajatellut että Laura ja Mary ovat tutustuneet sairaalassa, eli kumpikin on ollut kuoleman sairaita.

        Marylla on ollut ongelmainen suhde mieheensä(Jameshan on itseasiassa halunnut jo Maryn kuolemaa,kuten video kertoo, missä hän tukehduttaa vaimonsa tyynyllä).
        ja Lauralla ehkäpä vanhempiinsa.
        Mary on tietenkin kertonut Lauralle ihanasta Silent Hillistä.

        Laura on tarkkavaisena lapsena huomannut Jamesin ja Maryn välien tulehtuneen luonteen joten Laura on Maryn ystävänä syyttänyt mielessään Jamesia Maryn heikkenevästä tilasta.

        Ehkä James on nähnyt Maryn ja Lauran yhdessä sairaalassa ja sitä myötä tämä hahmo tulee esiin Silent Hilliin.

        Hahmo tulee jossain määrin rankaisemaan Jamesia ja on vihamielinen Jamesia kohtaan.

        Jamesin syyllisyys se sieltä kurkistaa.

        Mutta,mutta... Teorioita on varmasti ihan yhtä paljon kuin on pelaajia! :)

        Olet mielestäni aivan oikeassa siinä, että teorioita yhtä paljon kuin pelaajia... Ehkä enemmänkin ;)
        Eivätkös nuo Silent Hillien tarinat olekin tarkoitettu suurimmalta osin pelaajan itsensä pähkäiltäväksi?

        Myös tuo sinunkin teoriasi on tosi hyvä, mutta (anteeksi, jos hieno teoriasi menee pilalle takiani) jos vaikka Laura myös olisi kuollut aivan niin kuin Mary. Teoriassasi molemmat olivat kuolemansairaita.
        Laura vain sattuu olemaan erilaisempi kuin Mary (ei muutu miksikään demoniksi tai muuksi), koska oli kuolessaan mieleltään viaton aivan kuten joku aikaisemmin sanoi.


      • T.H
        james suderland kirjoitti:

        hyvä teoria mut se ei kestä kokonaan.. laura on maryn ainoa tytär.. en haluu kuitenkaan kumota tätä teoriaa.. lauran on pakko olla marylle todella läheinen, kun hänen suhtautumisensa jamesiin on aika negatiivinen..

        Siis ei kukaan täällä ole oikeastaan kumoamassa näitä teorioita. Ei totakaan voi kumota, että Laura olisi Maryn tytär. Me esitellään vain hyviä teorioita joihin voi vastata. Kun olet lukenut näitä teorioita, niin sinä saat ITSE päättää mihin uskot ja mihin taas et.


      • james suderland
        T.H kirjoitti:

        Siis ei kukaan täällä ole oikeastaan kumoamassa näitä teorioita. Ei totakaan voi kumota, että Laura olisi Maryn tytär. Me esitellään vain hyviä teorioita joihin voi vastata. Kun olet lukenut näitä teorioita, niin sinä saat ITSE päättää mihin uskot ja mihin taas et.

        se että laura on maryn tytär on pelin melkovarma fakta tieto..


      • Silent Hill
        Silliä Hillossa kirjoitti:

        Olet mielestäni aivan oikeassa siinä, että teorioita yhtä paljon kuin pelaajia... Ehkä enemmänkin ;)
        Eivätkös nuo Silent Hillien tarinat olekin tarkoitettu suurimmalta osin pelaajan itsensä pähkäiltäväksi?

        Myös tuo sinunkin teoriasi on tosi hyvä, mutta (anteeksi, jos hieno teoriasi menee pilalle takiani) jos vaikka Laura myös olisi kuollut aivan niin kuin Mary. Teoriassasi molemmat olivat kuolemansairaita.
        Laura vain sattuu olemaan erilaisempi kuin Mary (ei muutu miksikään demoniksi tai muuksi), koska oli kuolessaan mieleltään viaton aivan kuten joku aikaisemmin sanoi.

        Ei tokikaan mennyt pilalle.

        Kaikkihan me tiedämme että Silent Hill on mysteerioiden paikka. Antaa jokaiselle ansionsa mukaan,toisille vähemmän ja toisille rutkasti enemmän.


      • j.k.
        james suderland kirjoitti:

        se että laura on maryn tytär on pelin melkovarma fakta tieto..

        jos kerran laura on maryn tytär niin miks mary sitten halus adoptoida lauran?


      • james suderland
        j.k. kirjoitti:

        jos kerran laura on maryn tytär niin miks mary sitten halus adoptoida lauran?

        sitä en tiiä.. ja en sano adoptiosta mitään.. nehän on voinu erota jotenkin muuten.. jamesilla voi olla jotain tekemistä tämän kanssa..


      • Valtiel
        Magus kirjoitti:

        Itse uskon siihen teoriaan, että Pyramid Head (ja kaikki muutkin hirviöt yms.) ovat Jamesin mielen ja kaupungin luomia asioita, ei siis oikeita. Pyramid Head on nimenomaan "rankaisija", jonka tarkoitus on rankaista henkilöä hänen tekemistään synneistä. Lopussa PH:t tappavat itsensä, koska James ei enää tarvitse niitä - hän myöntää itselleen mitä on tehnyt (tappoi Maryn hänen ollessan sairas) eikä tarvitse enää rankaisijaa. Maria oli myös kaupungin ja Jamesin luoma hahmo, jonka tarkoituksena oli kai muistuttaa Jamesia pikkuhiljaa siitä, mitä hän on tehnyt. Mariahan vihjailee lähes koko ajan kaikkea Marysta ("Do I look like your girlfriend?") ja siitä mitä James teki hänelle ("Or maybe you hated her").

        Miksi Pyramid Head sitten raiskaa/kurittaa toisia hirviöitä? T.H. pastesi jostain tämän tekstin yhdessä viestissään: "..with Pyramid Head and the Mannequins (PH getting it on!) was James' inner sexual needs coming out in a contorted way, which is Silent Hill's way of course." Tuo on ehkä paras teoria jonka olen tästä kuullut. Eli ne ovat Jamesin syvimpien seksuaalisten mielihalujen ja tarpeiden "vääristymiä" - tai jotain... ;)

        Sitten Lauran tapaukseen... ensinnäkin on päivän selvää, että Laura ei näe hirviöitä. Hän on pelin ainoa viaton henkilö. Hän on lapsi, joten hänen mielensä on puhdas - sinne ei ole kertynyt vielä suurempia patoutumia synneistä sun muista, toisin kuten aikusilla. Laura oli Maryn kanssa samassa sairaallassa silloin 3 (?) vuotta sitten, kun he ystävystyivät. Sitä miksi Laura oli sairaalassa, ei ole koskaan kerrottu. Onkohan tuolla oikeastaan edes väliä, mene ja tiedä... Olen myös lukenut teorioita, että Laura ei ole oikea henkilö vaan Silent Hillin/Jamesin luoma hahmo, mutta itse olen tätä teoriaa vastaan. Minusta Laura on aivan oikea, hän ei vaan näe hirviöitä ja muita kammotuksia, kuten aikaisemmin jo kirjotin.

        Silläkään tuskin on merkitystä asuuko Laura Silent Hillissä vai ei... muistanko väärin, vai kertoiko Laura yhdessä vaiheessa tulleensa kaupunkiin Eddien kanssa?! Jos näin on, niin silloin hän ei varmaan asu S. Hillissä, vaan jossain lähistöllä. Voin kyllä muistaa väärin..

        Luulenpa että Lauran tehtävä Silent Hill 2:ssa on hieman sama kuin Marian - eli muistuttaa Jamesia siitä mitä hän on tehnyt. Ainoa ero on vaan se, että Maria ei ollut oikea henkilö vaan Jamesin mielikuvituksen tuotetta. Laura puolestaan on oikea henkilö, jolla oli ollut fyysinen kontakti Maryyn - tällä on paljonkin tekemistä sen asian kanssa, miksi hän on Silent Hillissä ja miksi hän etsii Marya. Ehkä Laura vihaa Jamesia siksi, että hän pohjimmiltaan alitajunnassaan tietää Maryn olevan kuollut ja Jamesin tappaneen hänet? Ehkä hän on vain typerä, vilkas kakara joka pitää Jamesia jostain syystä vastenmielisenä? Teorioita on paljon, eikä yksikään välttämättä ole se ainoa oikea :D

        Kysyttävää? Oliko sekavaa tekstiä, haluatteko että selvennän jotain? Kertokaa toki myös lisää omia teorioitanne SH2:n hahmoista tai tapahtumista - niitä on aina mukava lukea. :)

        - Magus

        Tässä oli tosi hyviä teorioita :D


      • T.H
        james suderland kirjoitti:

        sitä en tiiä.. ja en sano adoptiosta mitään.. nehän on voinu erota jotenkin muuten.. jamesilla voi olla jotain tekemistä tämän kanssa..

        Hei ja hei!
        Siinähän aika lopussa peliä James lukee kirjeen, jossa yhdessä kohdassa lukee näin ---> Rakastan sinua KUIN omaa tytärtäni.

        Tosta voisi päätellä ettei Laura ole Maryn tytär.


      • james suderland
        T.H kirjoitti:

        Hei ja hei!
        Siinähän aika lopussa peliä James lukee kirjeen, jossa yhdessä kohdassa lukee näin ---> Rakastan sinua KUIN omaa tytärtäni.

        Tosta voisi päätellä ettei Laura ole Maryn tytär.

        pitää tarkistaa se kohta..
        onks sulla muute kumpi versio silent hill2 sesta?
        alkuperänen vai director`s cut?


      • T.H
        james suderland kirjoitti:

        pitää tarkistaa se kohta..
        onks sulla muute kumpi versio silent hill2 sesta?
        alkuperänen vai director`s cut?

        Pelaan PC:llä.


    • Kurojaki89

      Eiköhän se niin ole, että vaikka kuinka mielikuvitushirviöiltä nämä Pyramidheadit vaikuttaisivat, ne ovat (se on) kuitenkin jumal(i)a.
      Maria-versiossa Baldwinien talossa voi lukea sitä kirjaa jossa puhutaan Xuchilpabasta, jonkinsortin elämäntuojasta. (Enempää en muista)
      Kolmosessa palataan taas noihin, jossa mainitaan eräässä pätkässä; "God created beings to lead people in obiedence to her. The Red God; Xuchilbara (sama kuin kakkosessa mainittu Xuchilpaba), The Yellow God; Lobsel Vith. Many gods and angels."
      Ei kai tämä nyt ole mitn turhaa sattumaakaan?
      Tässäpä taas lisää vettä myllyyn.

      • T.H

        Nyt menen sekaisin. Tämä on aivan liian monimutkaista mulle =)
        Itselläni on koneella toi kertomasi juttu. Olen kuunnellut ton jutun aika monesti, mutta en ole ikinä ottanut sitä tosissani. Nyt pääsen miettimään tätäkin asiaa.

        Eli ton mukaan tämä pyramid head on jumala? Toi kylläkin kumoaa monen asiat mihin olen uskonut.


      • joku vaan
        T.H kirjoitti:

        Nyt menen sekaisin. Tämä on aivan liian monimutkaista mulle =)
        Itselläni on koneella toi kertomasi juttu. Olen kuunnellut ton jutun aika monesti, mutta en ole ikinä ottanut sitä tosissani. Nyt pääsen miettimään tätäkin asiaa.

        Eli ton mukaan tämä pyramid head on jumala? Toi kylläkin kumoaa monen asiat mihin olen uskonut.

        Eikös siellä roskakuilussa, josta se talismaani tai mikälie piti hakea, ollut joku lehtiartikkeli siitä lastensurmaajasta? Ja eikös sen mukaan se surmaaja höpissyt jostain punaisesta hirviöstä?


      • Kurojaki89
        joku vaan kirjoitti:

        Eikös siellä roskakuilussa, josta se talismaani tai mikälie piti hakea, ollut joku lehtiartikkeli siitä lastensurmaajasta? Ja eikös sen mukaan se surmaaja höpissyt jostain punaisesta hirviöstä?

        Kyllä? Ja miten tuo liittyy sinun viestisi osalta siihen että Pyramidhead(=tuo punainen hirviö) olisi jumala?

        Muttajoo, näin on että Xuchilbara = Pyramidhead ja samalla myös paljonpuhuttu Red God.
        Ja jos siinä Silent Hill kakkosessa Maria-seikkailun eräässä kirjassakin puhutaan siitä jumalana, ja jonkinlaisena elämäntuojana, niin eikös se sitten ole aika selvä juttu.


      • T.H
        joku vaan kirjoitti:

        Eikös siellä roskakuilussa, josta se talismaani tai mikälie piti hakea, ollut joku lehtiartikkeli siitä lastensurmaajasta? Ja eikös sen mukaan se surmaaja höpissyt jostain punaisesta hirviöstä?

        The Red God is not the "red devil"--we know this because the "red devil" is Walter's first victim, a human priest.

        Eli se punainen hirviö on Waltterin ensimmäinen uhri.


      • james suderland

        hyvä ku oot huomannu =) miekää en oo noin ajatellu tota juttuu.. toi tieto muuttaa teorioita vähän,,


      • surmur
        T.H kirjoitti:

        The Red God is not the "red devil"--we know this because the "red devil" is Walter's first victim, a human priest.

        Eli se punainen hirviö on Waltterin ensimmäinen uhri.

        mistä sie tuon poimit?
        mieki oon lukenu paljon juttua että pyramid head on jumala/demoni ja uskon tähän teoriaan aika vahvasti. ne kuvat jotka oli siellä kirkossa löytää googlettamalla. käyttäen hakusanana vaikka red pyramid head.
        xuchilpada rankaisee syntisiä!!


    • asdasdasdasdgfg

      niin pelaateko tietokoneella vai pleikalla? & kakkosta kun pleikalla pelattiian, ni nätiin ku yks ph raiskas sellasta zombihoitsuu :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4815
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3056
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1777
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1591
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1451
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1218
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1189
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1157
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1147
    Aihe