Mikä ihme on aborttiväki?

Anna.Lee-38

Täällä tulee vähän väliä vastaan tällanen sana. Että joku joka tämän on keksinyt , niin voitko kuvata mitä tämä tarkoittaa? Onko esimerkiksi Itu-Projekti aborttiväkeä? Heidän toiminta kun pyörii kokonaan abortin ympärillä. Onko sellaiset ihmiset aborttiväkeä, joiden elämä pyörii abortin ympärillä?

7

173

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juuri kirjoitin Itu-Projekti -asiasta tuossa aloituksessani. :) Aborttiväki on niin abstrakti käsite, ettei siitä ole havaintoa kuin yhdellä abortinvastustajalla tällä forumilla. Vähän kuin mielikuvitusystävä lapsella jne. Itse kun kuulin sanan ekaa kertaa, niin oletin ilman muuta sen tarkoittavan ihmisiä, joiden elämän päätehtävänä on abortin vastustaminen ja varsinkin aborttioikeuden puolustajien solvaaminen. Varsinkin viimemainittua.

    • kummajuttu_
      • Aborttikeskustelua leimaa paljolti sama mustavalkoinen ajattelu kuin ääriuskonnollisuutta tai ääriajattelua muutenkin.

        Mustavalkoinen ihminen kokee tarvetta jakaa ihmiset selkeästi hyviin ja pahoihin. Hän itse kuuluu tietenkin niihin hyviin ja oikeamielisiin. Mitään harmaan sävyjä ei havaita.

        "Mustavalkoinen ajattelu yksinkertaistaa todellisuuden monimutkaisuuden kahdeksi vastakkaiseksi kannaksi. ”Jos et ole puolellamme, olet meitä vastaan.” ”Ihmisiä on kahdenlaisia: niitä, jotka jakavat asiat kahteen kategoriaan ja niitä, jotka eivät."

        https://peda.net/kalajoki/kalajoen-lukio/opiskelu-lukiossa/oppiaineet2/filosofia/filosofia1-100115/luku-1/faykja/a/tv

        Tuossa muuten kattava tälläkin forumilla esiintyvä argumenttivirhegalleria. :)

        Tässä on kehitysneuvojakin:
        https://yle.fi/aihe/artikkeli/2017/06/06/oletko-aaripaiden-ihminen-mustavalkoisuus-ei-toimi-nain-opit-joustavaksi


      • kylkyl_
        tieteilijä kirjoitti:

        Aborttikeskustelua leimaa paljolti sama mustavalkoinen ajattelu kuin ääriuskonnollisuutta tai ääriajattelua muutenkin.

        Mustavalkoinen ihminen kokee tarvetta jakaa ihmiset selkeästi hyviin ja pahoihin. Hän itse kuuluu tietenkin niihin hyviin ja oikeamielisiin. Mitään harmaan sävyjä ei havaita.

        "Mustavalkoinen ajattelu yksinkertaistaa todellisuuden monimutkaisuuden kahdeksi vastakkaiseksi kannaksi. ”Jos et ole puolellamme, olet meitä vastaan.” ”Ihmisiä on kahdenlaisia: niitä, jotka jakavat asiat kahteen kategoriaan ja niitä, jotka eivät."

        https://peda.net/kalajoki/kalajoen-lukio/opiskelu-lukiossa/oppiaineet2/filosofia/filosofia1-100115/luku-1/faykja/a/tv

        Tuossa muuten kattava tälläkin forumilla esiintyvä argumenttivirhegalleria. :)

        Tässä on kehitysneuvojakin:
        https://yle.fi/aihe/artikkeli/2017/06/06/oletko-aaripaiden-ihminen-mustavalkoisuus-ei-toimi-nain-opit-joustavaksi

        Itseanalysointisi on saavuttanu ihan uuden tason, hienoa!


      • satunnainen.käväisijä

        Ei kaikki ole lukeneet vanhoja juttuja.


    • Väki.mikäväki

      Abortti väkeä on Räsänen Soini ja se Sari Panos tai Penis tms. Näin mä olen ainakin luullut. Ainakun ollaan jotain kieltämässä niin nää samat nimet tulee esille. Ei sallita viinaa seksiä eikä ehkäisyä.

    • Yksmääritelmä

      Aborttiväki tarkoittaa mielestäni niitä ihmisiä, joiden koko elämä pyörii muiden ihmiten abortin ympärillä. Eli radikaalit abortinvastustajat ovat tyypillistä aborttiväkeä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2392
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      142
      1538
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1234
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      109
      1033
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      386
      965
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe