Öljyä menee

4x4 tdi, kaks, kolme litraa 30 000km huoltovälillä, että näin.
2
Ilmianna
Jaa

38 Vastausta


Saksalaisen Auto Bildin tuore laaturaportti penää takuupidennyksiä.

Auto Bild Saksan tuoreessa laaturaportissa moititaan uusien autojen uutta ja hienoa tekniikkaa. Pahimmillaan uutuustekniikka pelaa koeajoissa erinomaisesti, mutta voi olla vikaherkkää vuosien mittaan.

Esimerkeiksi lehti nostaa muun muassa huonot nykyakut, Volkswagenin TSI-moottorien jakoketju- ja seitsenvaihteisen DSG-vaihteiston ongelmat sekä Mazdan kehnon ruosteeneston.

Ikävimmät viat ilmenevät kun autojen takuu on jo rauennut, eli noin kolmen-neljän vuoden ikäisenä. Lääkkeeksi tähän Auto Bild suosittelee erityisesti saksalaismerkeille takuuajan pidentämistä.

luulen ettei mikään tehdas enää kerkeä uusia moottoreita ja vaihdelaatikoita tekemään,hajoavat varmasti ja tyhmä asiakas maksaa.

samoin öljyn kulutuksellekaan ei näköjään vw mahda mitään,myös turbojen heikko laatu kummastuttaa,esim tm,n kestotestissä 1,4 tsi moottorin turbo vaihtokunnossa jo 60 th ajettuna,päästi jo öljyäkin läpi.kertakäyttö kulttuuria totesi tm.samoin skodan heikosta äänieristyksistä on informoitu monelta eri taholta,skodan melua on verrattu jopa istumista popkorn kattilassa

On hyvä ja tärkeää, että moniongelmaisesta ja vikaantuvasta itäautosta varoitellaan asiallisesti, koska Skodakauppias ei kerro näitä asioita, mutta menee kyllä melkoisen vaikeaksi, jos asiakas osaa näistä kysyä. Siinä kohtaa alkaa yleensä skodamyyjää "virkayskä" vaivata ja puhe käännetään nopeasti ja siististi muihin asioihin, jotta pulkan ylistys voi jatkua ilman myyjän kannalta ikäviä tosiasioita.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Sulla tuo laskutaito vaatisi opettelua. Jopa sun Nokialaisesta löytyy laskin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
Usassa VW autoilla jo 8 vuoden takuu.
Ootellaanpa Suomeenki ennenkuin uuden VW tuotteen hankkii
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Alle desi tuhannelle onkin jo ihan ok mutta joutuu ehkä litran lisäämään huoltovälillä. Jutut malliin "ei kuluta tippaakaan huoltovälillä" voi jättää autoa omistamattomien satuiluiksi.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
On niitä automerkkejä joihin ei tarvitse lisätä öljyä 30t.n huoltovälin aikana, mutta ne ei tule Saksas
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Rrrrrrrrrr kirjoitti:
On niitä automerkkejä joihin ei tarvitse lisätä öljyä 30t.n huoltovälin aikana, mutta ne ei tule Saksas
Hyvä olosi jos vaikka litran lisää öljyä huoltovälin aikana. Öljyn ominaisuudet pysyy näin parempana vaihtovälin ajan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Kuluu siedettäviin ominaisuuksiin,skodaa ostaessa pitää tietää suuresta öljyn kulutuksesta.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Kerrohan sitten, mikä olisi mielestäsi kohtuullinen öljyn kulutus?

Aloittajan kertoma lukema on täysin normaali mille tahansa nykyaikaiselle autolle. Ei 30 tkm huoltoväliä ihan ilman öljyn lisäystä mennä eikä öljyä tarvitse lisätä max-merkkiin saakka koska huoltoon on lisäyshetkellä enää muutama tuhat kilsaa. TM:n kestotestissä lisättiin puoli litraa kun määräaikaishuoltoon oli enää vajaat 5000 km. Kustannuslisä oli kokonaista yksi sentti per 100km.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Kyllähän se Audikin sitä öljyä haukkaa samat viat kaikissa moottoreissa siihen pitää varautua
kun ostaa VAG konsernin auton
1
Ilmianna
Jaa
Saman verran öljyä syö myös Honda Civic 1.8 vm. 2013.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
6 VASTAUSTA:
Mula menee Honda ilman lisäyksiä huolonvälin..
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
omakokemus kirjoitti:
Mula menee Honda ilman lisäyksiä huolonvälin..
"Autoa omistamattoman satuilua", jos Skoda, mutta totta, koska Honda?

Voihan sitä kulutusta olla, mutta ylärajalle täytetystä öljymäärästä ei 0,127 litraa erotu, kun vuoden päästä katselee pikaisesti määrän olevan riittävä.

Oma 1.2 TSI ei kuluta vuoden/max 15 tkm huoltoväleillä öljyä havaittavasti. Se auton mukana tullut öljypullo on avaamatta. Nyt huoltovälinäyttö kertoo, että 6000 km:n jälkeen saisi ajella huoltoon 19500 km tai 450 päivää. Sinne saakka en odota, mutta toki säästäväinen pitää ajoturvan ja virhevastuun voimassa halvemmalla, jos ajaa ajotietokoneen mukaan. Katkoajo kyllä lyhentää huoltoväliä jatkossa selvästi ja niin pitääkin...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
TSI2012 kirjoitti:
"Autoa omistamattoman satuilua", jos Skoda, mutta totta, koska Honda?

Voihan sitä kulutusta olla, mutta ylärajalle täytetystä öljymäärästä ei 0,127 litraa erotu, kun vuoden päästä katselee pikaisesti määrän olevan riittävä.

Oma 1.2 TSI ei kuluta vuoden/max 15 tkm huoltoväleillä öljyä havaittavasti. Se auton mukana tullut öljypullo on avaamatta. Nyt huoltovälinäyttö kertoo, että 6000 km:n jälkeen saisi ajella huoltoon 19500 km tai 450 päivää. Sinne saakka en odota, mutta toki säästäväinen pitää ajoturvan ja virhevastuun voimassa halvemmalla, jos ajaa ajotietokoneen mukaan. Katkoajo kyllä lyhentää huoltoväliä jatkossa selvästi ja niin pitääkin...
Oma 1.8 TSI -13 näytti kuluttaneen kaupunkipainotteisessa kesäajossa puolisen litraa tuhannella. Saa nähdä miltä talven kulutus näyttää. Voi olla että testaan tollaisen tiivisteiden elvytysaineen jos sais kulutusta ales
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
Skodassa olisi muuten kiva olla mittaristossa öljymäärän mittari koska öljyä kuluu. Jotain turhaa tietoa kuten rengaspaineet ja öljyn lämpö kyllä näkyy.. Rengaspaineen näytöstä on jopa enemmän haittaa kuin hyötyä kun pitää resetoida ja pari kertaa tullut jotain huuhaa-hälytyksiä
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
LR_ kirjoitti:
Skodassa olisi muuten kiva olla mittaristossa öljymäärän mittari koska öljyä kuluu. Jotain turhaa tietoa kuten rengaspaineet ja öljyn lämpö kyllä näkyy.. Rengaspaineen näytöstä on jopa enemmän haittaa kuin hyötyä kun pitää resetoida ja pari kertaa tullut jotain huuhaa-hälytyksiä
II Ocussa ei ole ongelmaa "näytöistä". Renkaiden vaihdon jälkeen kalibrointi ja homma ok. Öljyn lämpömittari kertoo mielestäni oleellista, nopeasti muuttuvaa tietoa, kun varsinainen lämpömittari näyttää 90-astetta koko ajan. Olen antanut itselleni kertoa, että jäähdytys veden todellinen lämpötila voi olla 75 - 100, mutta näyttö 90-astettaa...

Toki öljyn määrän mittari voisi olla. Suorastaan suositeltavaa, jos öljyä oikeasti s a a kulua, kuten valmistaja väittää...
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
LR_ kirjoitti:
Skodassa olisi muuten kiva olla mittaristossa öljymäärän mittari koska öljyä kuluu. Jotain turhaa tietoa kuten rengaspaineet ja öljyn lämpö kyllä näkyy.. Rengaspaineen näytöstä on jopa enemmän haittaa kuin hyötyä kun pitää resetoida ja pari kertaa tullut jotain huuhaa-hälytyksiä
Renkaiden painevahti tulee EU:n direktiivistä. Auton valmistajan on sellaiset aina laitettava. Tosin Skodassa ei ole mitään ongelmaa koska erillisiä paineantureita ei tarvita. Ei tule kustannuksia esim. talvirenkaisiin. Iisi biisi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Varmaan joku itte remppailtu ja 300 000 km ajettu
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Se on isse remppailtu.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
minun entinen 2002 Toyota Avensis diesel ei kuluttanut yhtään öljyä 15tkm vaihtovälillä vaikka oli ajettu 786tkm kun serkulleni möin lappiin pitkälle ajolle, kyllä tuo on normaali öljynkulutus skodalle, yleensä vievät 1,5l/1000km uudesta asti josta öljynkulutus vaan lisääntyy. eihän skodiin tai volkkareihin enää öljyjä vaihdella, 30tkm välein öljynsuodatin ja 60-80tkm välein moottori vaihtoon. tämmöiseksi on vw mennyt nykyään.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Late Lapista is back, terve poikaan! Mites muuten? Poroja panemassa ja silleen?

Leikki leikkinä. Tojota on toki virheetön auto, mutta sille on oma palsta. 😃
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
minulla oli 2013vm skoda oktavia ja 43tkm ajettuna särkyi kaikki mikä särkyä voi ja kori mätäni. 74 hinauskertaa 2 vuodessa korjaamolle ajoon ja turvallisuuteen vaikuttavien vikojen takia, jatkuvasti joku merkkivalo syttyi ja kymmeniä kertoja jäin tielle, lämmityslaite oli lähinnä vitsi, kuulosuojaimet oli pakolliset yli 60km/h vauhdissa, jousitus pompotti ja kolisi uudesta asti, moottoriöljyä kulutti 4l/1000km uudesta asti, joka oli huollon mukaan normaalia. viimeaikoina peittelin mätiä helmoja höyläämättömällä laudalla ja kitillä mutta ei siitä oikein hyvä tullut. takuu ei korvannut mitään vaikka esitin LUJUUSLASKELMAT jokaisella korjaamoreissulla. onneksi viron romu ukko osti sen katiskan satasella rautanaulatehtaalle, mustamäen torilla kaupittelin uutta skoda lippislakkia niin minulle vain naurettiin kun ompeleet oli revennyt. eipähän tule enää ikinä meidän perheeseen mitään mitä vw valmistaa, ei edes sitä lippislakkia!!!!!!!!!!!! sellaista kuraa laatu on eikä takuun aikana myönnetä mitään, ei edes selviä tyyppivikoja!!!!!!
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
lisäys vielä,että olen hieronut sikaa jo vuodesta 2013 lähtien,ei ole vieläkään muuttunut koiraksi!!!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ZKODA kirjoitti:
lisäys vielä,että olen hieronut sikaa jo vuodesta 2013 lähtien,ei ole vieläkään muuttunut koiraksi!!!
hei älä käytä minun nimimerkkiäni!!!!!
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
ZKODA kirjoitti:
hei älä käytä minun nimimerkkiäni!!!!!
Sinä et nimimerkkiä omista. Sian ehkä, jos sikataloutta harjoitat. Pankki on tod näk sikalasi omistaja.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Paskapuhetta. Minäkin omistin 2013 Octavian, ainoa korjaus oli yksi imusarjan putki takuuseen. Muuten täysin ongelmaton auto, ei syönyt öljyä tms.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
skoda lähtee kumminki vaihtoon, 70000km mittarissa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Mikäpä siinä, haluttu vaihtoauto.

Jos olet saanut ajettua täydet 30 tkm huoltovälit, auto lienee iällisesti aika uusi.

Mukavaa ajatella näin ennakkoluulottomasti, että aloittajalla on Skoda. 🙂

Ps. Onhan Haldexin öljyt vaihdettu 60 tkm?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
KyyklordinTuki kirjoitti:
Mikäpä siinä, haluttu vaihtoauto.

Jos olet saanut ajettua täydet 30 tkm huoltovälit, auto lienee iällisesti aika uusi.

Mukavaa ajatella näin ennakkoluulottomasti, että aloittajalla on Skoda. 🙂

Ps. Onhan Haldexin öljyt vaihdettu 60 tkm?
Ei kukaan täysjärkinen kuvittele, että itäauto skodaa voisi huoltaa noin harvoin kuin 30 000 km, että se muka riittäisi. Juuri tuohon liian pitkään huoltoväliin perustuu esim. toi jakoketjuongelma ja konerikot skeidoissa. Skoda huolto suositteli itselle öljynvaihtoja 10 000 välein, ja tietty öljynsuodatin ja ilmansuodattimen panos samalla. Lisäksi ohjeistivat, että autoa ei saa missään tapauksessa jättää pelkän vaihteen varaan (se kuulemma just venyttää sitä jakoketjua), aina siis käsijarru päälle, kun auto parkkiin. Sellaista kikkailua en todellakaan halua autoni kanssa tehdä, ja nykyisin kun omistan länsiauton, joka on 100x parempi ajaa, tilavampi ja tehokkaampi, eikä vie öljyä, eipä enää tarvikaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
kaverin skoda octaviasta särkyi moottori 60tkm ajettuna. oli huollettu viimeisen päälle hyvin merkkihuollossa ja pidetty kuin kukkaa kämmenellä, ajettu äärimmäisen varovasti ettei synny käyttövirhettä, niin jopa motti hajosi 60tkm ajettuna, auto oli 2014vuosimallia, lokarin kaaret, ovet, helmat ja pohjapelti aivan ruosteessa. se siitä skodan laadusta, ei jatkoon!!!!!!!!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
Ja isse maksoi. Porsiko pahasti? Tuliko kampiakseli läpiruostuneesta alumiinilohkosta läpi? Lensikö vastaan tulevan länsiauton ikkunasta sisään? Tappoiko Skoda taas?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Taitaa kirjoitus olla Skoda merkkiä inhoavan trollin kirjoittama. Omassa Skoda Octavia RS:ssä (vm. 2014), jolla ajettu 62 tkm ei ole minkäänlaista vikaa. Ei ruoste-, moottori-, yms. vikaa. Vika taitaa olla trollin pääkopan sisällä, joka tänne tollaisia valheita kirjoittelee :) Ei Skoda Octavia olisi viime vuonna Suomen myydyin henkilöautomalli, jos siinä olisi niin paljon vikoja.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
OctaviaRS kirjoitti:
Taitaa kirjoitus olla Skoda merkkiä inhoavan trollin kirjoittama. Omassa Skoda Octavia RS:ssä (vm. 2014), jolla ajettu 62 tkm ei ole minkäänlaista vikaa. Ei ruoste-, moottori-, yms. vikaa. Vika taitaa olla trollin pääkopan sisällä, joka tänne tollaisia valheita kirjoittelee :) Ei Skoda Octavia olisi viime vuonna Suomen myydyin henkilöautomalli, jos siinä olisi niin paljon vikoja.
Toki näin. Mutta kaikki Skoda-jullit valehtelevat. Totuuden tietää ex-skodistin kaveri. Parhaiten ex-skodistin siskon veljen kummi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ei varmasti ole ruosteessa 2014 Skoda, säälittävää paskapuhetta
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Normikulutustahan tuo on... Vähän kun vielä kasvaa niin voit kuvitella ajavasi Bmw M5:lla jossa normikulutusta on tehtaan mukaan vielä 2litraa/1000km. No eihän toi mikään M5: n ole, mutta sillä samalla helvetin hyvällä mielikuvityksella millä ostohetkellä luulit ostavasi hyvän auton, luulisi onnistuvan helposti. :D
Ilmianna
Jaa
Korjaa sinäkin audi/skodan tyyppivikaa 6900 eurolla jos saisit öljynkulutuksen pienemmäksi kuin bensankulutuksen.
Sen jälkeen voit alkaa korjata automaatin vikoja muutamalla donalla.
Pistä öljysihti tukkiisee, taas palaa tuhansia.
Kaiken jälkeen voit kehua miten hyvä auto on skoda/auti.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Timittaja on tekstaillut taas. Ruplahobo mikä ruplahobo.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
juuri näin. MUTTA, on siinä skodan öljynkulutuksessa yksi hyväkin puoli, pakoputki tulee sisältä niin karstaiseksi ettei happamat pakojäämät syövytä pakoputkea sisältäpäin. samanlaisen jatkuvan öljy uiton kun saisi skodan pelteihin niin ei ruostuisi kahdessa vuodessa korjauskelvottomaksi.
Ilmianna
Jaa
Octavia TDI farkku, TM kestotesti 13E/2017:
Öljyä jouduttiin itse lisäämään 60 tkm kestotestin aikana kerran, puoli litraa. Tämäkin 25 tkm kohdalla. Tästä aiheutunut kustannus 1 sentti per 100km.
Historian havinat voi jo jättää omaan arvoonsa, kyllä niistä Volkswagen-yhtymässä lopulta otettiin opiksi.
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Öljyä menee

4x4 tdi, kaks, kolme litraa 30 000km huoltovälillä, että näin.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta