Koira haluaa purra ihmisen kaulan ja korvat

korvat.irti

Mitä koira viestittää, kun se haluaa tavatessa kiihkeästi purra omistajansa kaulan ja korvat pitäen samalla omia korviaan niin päätä myöten kuin ikinä. Koira on samalla superiloinen ja hökötyksillään, kun näkee omistajan. Koira on pieni, joten tämä tapahtuu silloin, kun otan koiran syliin. Syliin pääsee istumalla ensin kauniisti. Olen tulkinnut puremishalun miellyttämiseleeksi ja korvien välisen asennon vuoksi myös alistumiseleeksi. Lienenkö oikeassa vai väärässä?

Pentuna näin kuinka pentueen kaikki pennut purivat aina toistensa naamoja.

En ole kieltänyt puremista, kun se ei minua haittaa. Kasvoja en anna purra hygieniasyistä, mutta kyllä se varmaan purisi nekin, jos antaisin. Vieraita annan Hänen purra kasvoihinkin.
I

7

244

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Leikkisäkoiruli

      Ihan tavallista leikkisän koirulin leikkiä. Sille voi välillä antaa vaikka sianveressä marinoidun herkkusormen palkinnoksi, esimerkiksi Pedicree valmistaa marinoituja tekosormia

    • omistajaaiheuttaa

      On vaan niin sekaisin.Ja jos omistaja hössöttää,niin eipä koira tiedä miten päin sen pitäis olla.Ja sitten koira vaan säheltää,koheltaa, kun omistajat sen sellaiseksi omalla käytöksellään opettaa .siitä tulee sellainen tapa, jolla selviydytään .Kannattas koittaa itse pysyä neutraalina,rauhallisena,ja kun koira käy ylikierroksilla antaa sen olla vaan lattialla.
      Kokeile miten oma käytöksesi vaikuttaa koiraasi.

      1)Kun näet koiran älä heti kiinnitä huomiota,älä katso,äläkä puhu.Kuljet vaan ohi,ja alat lukea vaikka lehteä.Silität vasta, kun koira makaa rauhallisena.

      2)Kun näet koiran, juttele höpöttele sille heti,ja ojella kätesi silityksiin ja paijauksiin.Höpöttele kokoajan.

      Oliko koirasi käytöksissä eroja?

      Yleensä,omistajat saavat ihan itse omalla hössötyksellään,ja liiallisella huomiolla koiransa sekoamaan .Ja käyttäytymään huonosti.Omistajien vääränlaisen käytöksen vuoksi, koira ei osaa rauhoittua,vaan menee kierroksille.Sitten kierroksilla yliinnokkaana koira riekkuu,hyppii,haukkuu,nuolee,näykkii ja jotkut jopa pissivät siinä samalla alleenXD

      • Leikkisäkoiruli

        Niinhän se on. Meissä koiranomistajissa kuin vain on niin paljon hössöttäjiä. En tiedä, miksi


    • mitäänjärkeä

      Miksi matkit täällä ollutta kysymystä?

    • grsklp

      tämä tapaus on aika selvä. omistaja on käsitellyt koiraansa väkivaltaisesti ja koira on traumatisoitunut. koira ei tästä enään välttämättä toivu, joten sen voi joutua lopettamaan. koiran omistaja on vietävä saunan taakse ja annettava vanhanajan selkäsauna. eli perseelle rautakettingillä niin paljon, kuin lähtee. jos sitten on havaittavissa, että omistaja vielä edes katsoo koiriin päin, niin hingataan omistajan selkä vielä karkeimmalla hiekkapaperilla, mitä kaupasta löytyy.

    • PsykiatriEVP

      Kerroit tapauksen, jossa koira pitää lopettaa ja omistaja viedä suljetulle hoitoon.

    • koirakouluttajapitkälinj

      Koira on ollut ikävissään ja nähdessään isännän/emännän se osoittaa iloaan ja kiintymystään. Kierroksia kannattaa hillitä jättämällä koira huomiotta n 5 minuutiksi, kun se on rauhoittunut, kutsu se luoksesi ja pidä hyvänä. Koira on muuten se, eikä "Hän".

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10250
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      421
      4543
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3084
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2704
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1874
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1640
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe