Karambit veitsi?

Karambittyttö

Saako alaikäinen ostettua karambit veitsen ja jos saa niin mistä saisin hyvinkäältä tai riihimäeltä tai oisko jollai myydä täällä mulle karambittia ja haluisin siis ihan temppuja varten ei tarvii olla terotettu

5

1245

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kahdelta puolelta teroitettujen karambitien myynti Suomessa on mielestäni laitonta.

      • Porno-Jalmari

        Ei ole...


      • Porno-Jalmari kirjoitti:

        Ei ole...

        Teräaselaki

        Eduskunnan päätöksen mukaisesti säädetään:


        Vaarallisella teräaseella tarkoitetaan tässä laissa tikaria, stilettiä ja pistintä.

        Tämän lain säännöksiä vaarallisesta teräaseesta on sovellettava myös jousipatukkaan ja nyrkkirautaan.

        Asetuksella voidaan säätää, että tämän lain säännöksiä vaarallisesta teräaseesta on sovellettava myös muuhun 1 ja 2 momentissa tarkoitettua terä- tai lyömäasetta vastaavaan aseeseen, joka on tarkoitettu käytettäväksi toisen vahingoittamiseen.


        Vaarallisen teräaseen maahantuonti ja valmistus myyntiä varten sekä kauppa on kielletty.

        Asetuksella voidaan säätää historiallisesti tai taiteellisesti arvokkaita teräaseita koskevia poikkeuksia 1 momentin kielloista.


      • yuggis_ kirjoitti:

        Teräaselaki

        Eduskunnan päätöksen mukaisesti säädetään:


        Vaarallisella teräaseella tarkoitetaan tässä laissa tikaria, stilettiä ja pistintä.

        Tämän lain säännöksiä vaarallisesta teräaseesta on sovellettava myös jousipatukkaan ja nyrkkirautaan.

        Asetuksella voidaan säätää, että tämän lain säännöksiä vaarallisesta teräaseesta on sovellettava myös muuhun 1 ja 2 momentissa tarkoitettua terä- tai lyömäasetta vastaavaan aseeseen, joka on tarkoitettu käytettäväksi toisen vahingoittamiseen.


        Vaarallisen teräaseen maahantuonti ja valmistus myyntiä varten sekä kauppa on kielletty.

        Asetuksella voidaan säätää historiallisesti tai taiteellisesti arvokkaita teräaseita koskevia poikkeuksia 1 momentin kielloista.

        Teräaselaki kumottiin järjestyslain tullessa voimaan, muistaakseni jo 2003.

        Suunnilleen sama asia on säädetty järjestyslakiinkin, kiellettyjen eli vaarallisten esineiden listalle on vaan lisätty mm. teleskooppipatukat, sähkölamauttimet yms. Tikaria ei kuitenkaan enää listalta enää löydy.
        (Järjestyslaki 9 pykälä)


      • Oldie kirjoitti:

        Teräaselaki kumottiin järjestyslain tullessa voimaan, muistaakseni jo 2003.

        Suunnilleen sama asia on säädetty järjestyslakiinkin, kiellettyjen eli vaarallisten esineiden listalle on vaan lisätty mm. teleskooppipatukat, sähkölamauttimet yms. Tikaria ei kuitenkaan enää listalta enää löydy.
        (Järjestyslaki 9 pykälä)

        Asiasta ohrapeltoon, tekstiä lukiessani muistin uutisen tältä kesältä. Ilkassa oli artikkeli, että jotkut olivat menneet autolla ympäri Kauhajokea ja ampuneet ihmisiä kuulapyssyllä. Asialla mustalaiset.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1756
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      683
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      567
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      523
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      24
      475
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe