Tämä on sitä todellista kestävyyttä.

Ostin 1986 Uuden Corolla 1.3 Se:n. On sinistä plyyssipenkkiä ja 12 venttiiliä.

Olen ajanut autolla uudesta alkaen ja nyt mittarissa on 250tkm. Tänä aikana on vaihdettu kerran kytkin, takaiskarit, pakoputken takapönttö pariin kertaan ja takakaaria korjailtu joskus 15v sitten. Normihuolloilla on menty ja autoa ruostesuojattu usein

Mitään muuta ei ole tarvinnut tehdä. Tämä on todellinen laatuauto kyllä ja meinaan ajaa tällä ikuisesti. Kulutttaa jonkin 6-7 litraakin vain.
1
Ilmianna
Jaa

29 Vastausta


Ei tuo kerro auton kestävyydestä mitään, todistaa vain huolenpidon merkityksen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Näille ei auta huolenpitokaan. Aina menee paaliin kymmenvuotiaina.

Suomalaisen Volkswagen on keskimäärin 10 vuotta vanha, ja sen todennäköisin väri on harmaa. Harmaavarpunen ei kestä sen pidempään. Toyotan keski-ikä on kaikkein pisin eli 12 vuotta.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tallaisia-ovat-suomen-volkswagenit--katso-tasta-vuosimallit--varit-ja-mittarilukemat/7LNinqYT
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
Tai järkevä ja ansaitseva ihminen ei viitsi kitkutella ikivanhoilla autoilla. Tosin VW:llä ajetaan tuplakilsat Toyotaan verrattuna. Ikivanhaan perusautoon ai kannata isoja rahoja uhrata, sillä ne menevät hukkaan ja uudemmat autot ovat turvallisempia ja mukavampia.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Tuo eka etuveto oli ainakin 10 vuotta edellä sen ajan eurooppalaisia autoja. Ei ihme, ettei ole vieläkään pahasti vanhanaikainen.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Hihii, mikä uskomaton setämies.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
TM:n koeajossa kehuttiin, että tuon corollan ajo-ominaisuudet ovat vihdoin eurooppalaisten tasolla tai jopa niiden edellä. Lisäksi auto on hyvännäköinen erityisesti viisiovisena liftbackina.

1.3 12 valve on todella hyvä moottori; Se on sitkeä jo alhaisilla kierroksilla huipputehoa on saman verran kuin monen kilpailijan 1.6:sessa
Kommentoi
2
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Oi niitä aikoja, mutta mitä tekemistä tuolla on nykypäivänä?
Hauskoja nämä Toyotasedät jotka ovat ylpeitä sellaisesta autosta joka ei kelpaa kenellekään.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Kyllähän se kelpaa yhä. Tuo on jo nostalginen ja yhä hyvä käyttöauto. Valitettavasti ne on kaikki viety afrikkaan täältä.

Tuollaisella ajaessa ei tarvitse pelätä, että auto vetää jonkun saatanan limpmoden päälle tai jostain kyrvähtää mikäkin boksi tai anturi. Perinteistä ja luotettavaa tekniikkaa ja vanhoihin toyotiin saa myös varaosia hyvin.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Taitaa ne jotkut vaaritkin keitellä vielä pannukahvitkin, mutta ei se mitään lisäarvoa kuralle anna.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Ei turvatyynyjä
Ei ilmastointia
Ei vakionopeussäädintä
Kulkee mutkille kuin ajokoira, meluisa ja juoppo nykyautoihin verrattuna.

Tullaiset autot eivät pärjää missään kohtaa nykyautoille. Ainoastaan seniiliukkojen muisteluissa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
7 VASTAUSTA:
Juoppo?

Taitaa Auris 1.2t enemmän horia kuin tuo Corolla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ajelin ihan äskettäin naapurin vuoden 1991 Corolla 1.3 LB :llä.

Oikein hyvä auto paikasta toiseen siirtymiseen lähireviirillä! Pienihän se tietysti oli aikuisen kokoiselle miehelle, mutta ainoa mitä siihen lisää kaipasin, oli ohjaustehostin.
Ja kokemusta autoista on kuitenkin laidasta laitaan, ja jos en tarvitseisi mihinkään uutta ja isoa autoa, niin kyllä tuo tuollainen vanha Tojo olisi silloin yksi hyvin varteenotettava vaihtoehto.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Paljonajanut kirjoitti:
Ajelin ihan äskettäin naapurin vuoden 1991 Corolla 1.3 LB :llä.

Oikein hyvä auto paikasta toiseen siirtymiseen lähireviirillä! Pienihän se tietysti oli aikuisen kokoiselle miehelle, mutta ainoa mitä siihen lisää kaipasin, oli ohjaustehostin.
Ja kokemusta autoista on kuitenkin laidasta laitaan, ja jos en tarvitseisi mihinkään uutta ja isoa autoa, niin kyllä tuo tuollainen vanha Tojo olisi silloin yksi hyvin varteenotettava vaihtoehto.
Rima on matalalla jos edes harkitsee autoa jossa ei ole ilmastointia tai muita nykyauton itsestäänselvyyksiä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ei ilmastoinnilla mitään tee nurkka-ajossa. Ja tehostimella varustettu joku 90-luvun alun Corolla on huippupeli, aivan loistava ajettava, jos vertaa vaikka saman ajan eurooppalaiisiin, joiden ajettavuus oli tuolloin aivan kauhea. Tehostettu ohjaus oli Corollassa upean kevyt ja herkkä, matkustusmukavuutta oli kuin isommissa autoissa, ei tuntunut kuopat niinkuin vaikka Golfissa, tai Astrassa, kun oli mukava alusta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
KaihollaMuistelen kirjoitti:
Ei ilmastoinnilla mitään tee nurkka-ajossa. Ja tehostimella varustettu joku 90-luvun alun Corolla on huippupeli, aivan loistava ajettava, jos vertaa vaikka saman ajan eurooppalaiisiin, joiden ajettavuus oli tuolloin aivan kauhea. Tehostettu ohjaus oli Corollassa upean kevyt ja herkkä, matkustusmukavuutta oli kuin isommissa autoissa, ei tuntunut kuopat niinkuin vaikka Golfissa, tai Astrassa, kun oli mukava alusta.
Miksi vertaisi mitään autoa 90-luvun autoihin? Ne ovat kaikki todella paljon jäljessä nykyautoja.
Vain pappojen kultaisissa muistoissa niillä on mitään arvoa. Oikeasti nuo ovat ongelmajätettä ja pelkkää harmia jos tuollainen on jäänyt pihaan mätänemään.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Mukavuus.puuttuu kirjoitti:
Rima on matalalla jos edes harkitsee autoa jossa ei ole ilmastointia tai muita nykyauton itsestäänselvyyksiä.
matalalla jos edes jaksaa lukea sairaita oksennuksiasi, Tojota-palstan trollipoju. Ymmärrämme kyllä että olet sairas, mutta silti ihmetyttää että jaksan vastata edes vittuiluviestillä räkänokalle.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ilmastointi oli aikoinaan kyllä saatavana, kuten myös sähkötoiminen kattoluukku. Vakionopeudensäätimen sai ainakin carinaan, joten miksei myös corollaan voisi asentaa sellaista.

Tuon corollan dynaamisilla ajo-ominaisuuksilla ei herrasmies joudu kolariin, joten turvatyynyn perään haikailu on turhaa. Jos ahdistaa, niin teippailee sohvatyynyn ratin keskiöön.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
paljonhan noita corollia näkee nykyäänkin liikenteessä eivätkä ruostu kuten nykyiset volkkarit ja skodat, parissa vuodessa paaliin eikä tekniikka kestä edes öljynvaihtoväliä.
1
Ilmianna
Jaa
Teroilta todellinen pohjanoteeraus kehua -86 mallista Corollaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
7 VASTAUSTA:
Tuollainen Corolla oli silloin 80-luvulla upea peli. Teknisesti edistyksellinen, kiva ajaa, taloudellinen, suorituskyky hyvä, kestävyys vertaansa vailla.
Ruoste iski noihin tosi vähän ja siksi niitä on yhä arkikäytössä.
Nykyautoillei ne ei häviä kuin varusteissa ja turvallisuudessa, se jos mikä kertoo Toyotan etumatkasta.
Eli kyllä voi kehua.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
30vuottaCorollalla kirjoitti:
Tuollainen Corolla oli silloin 80-luvulla upea peli. Teknisesti edistyksellinen, kiva ajaa, taloudellinen, suorituskyky hyvä, kestävyys vertaansa vailla.
Ruoste iski noihin tosi vähän ja siksi niitä on yhä arkikäytössä.
Nykyautoillei ne ei häviä kuin varusteissa ja turvallisuudessa, se jos mikä kertoo Toyotan etumatkasta.
Eli kyllä voi kehua.
Mitähän hyvää ominaisuutta noista löytyy jos verrataan muihin. Ajo-ominaisuudet ei, mukavuus ei, kestävyys ehkä yksittäistapauksissa, suorituskyky ei, teknisesti edistyksellinen no ehkä silloin varauksella. No mutta mitä se merkitsee nykypäivänä? Ei sitten yhtikäs mitään.
Tuo on ehkä Terojen avunhuutoa ja kuoleman kouristuksia kun pitää hakea perusteluja yli 20 vuoden takaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
aasialainenHalpisRules kirjoitti:
Mitähän hyvää ominaisuutta noista löytyy jos verrataan muihin. Ajo-ominaisuudet ei, mukavuus ei, kestävyys ehkä yksittäistapauksissa, suorituskyky ei, teknisesti edistyksellinen no ehkä silloin varauksella. No mutta mitä se merkitsee nykypäivänä? Ei sitten yhtikäs mitään.
Tuo on ehkä Terojen avunhuutoa ja kuoleman kouristuksia kun pitää hakea perusteluja yli 20 vuoden takaa.
Corolla vm -86 oli tehokas ja kulutti vähän, C-HR vm -16 on tehoton ja kuluttaa paljon.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
12-venttiilinen kone, eurooppalaisilla ei ollut yhdelläkään merkillä ja tuosta otettiin tehoa reippaat 75 hevosta, eurooppalaiset saivat irti saman verran 1600-kuutioisissa. Kevyt koppa, niin liikkui ärhäkäst, kiihtyvyys muistaakseni alle 13 sekuntia nollasta sataan ja se oli silloin kova lukema, kun kaikki kaksilitraiset eivät päässeet samaan.
Kulutus noilla pyöri kuuden litran tuntumassa kesällä , talvella meni seitsemän eli taloudellinen oli.
Ja oli hyvä ajaa, ei edes tehostinta kaivannut, sen verran kevyt oli sompailla. Lämmin, laadukkaat materiaalit, hiljainen...Kyllä se kuulkaas oli ihan eri luokan laite kuin euromerkkien tekeleet.
Ja entäs tämän päivän Corolla, sehän on upea, tilava, näyttävän näköinen, erinomaisesti varusteltu, huipputaloudellinen ja hyvä ajaa kaikissa oloissa. Ja varusteitaan ja materiaaliltaan aivan selvää Premiumia eli vertailtavissa vaikka Audin ja Mersun pikkumalleihin tässä suhteessa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Corolla17 kirjoitti:
12-venttiilinen kone, eurooppalaisilla ei ollut yhdelläkään merkillä ja tuosta otettiin tehoa reippaat 75 hevosta, eurooppalaiset saivat irti saman verran 1600-kuutioisissa. Kevyt koppa, niin liikkui ärhäkäst, kiihtyvyys muistaakseni alle 13 sekuntia nollasta sataan ja se oli silloin kova lukema, kun kaikki kaksilitraiset eivät päässeet samaan.
Kulutus noilla pyöri kuuden litran tuntumassa kesällä , talvella meni seitsemän eli taloudellinen oli.
Ja oli hyvä ajaa, ei edes tehostinta kaivannut, sen verran kevyt oli sompailla. Lämmin, laadukkaat materiaalit, hiljainen...Kyllä se kuulkaas oli ihan eri luokan laite kuin euromerkkien tekeleet.
Ja entäs tämän päivän Corolla, sehän on upea, tilava, näyttävän näköinen, erinomaisesti varusteltu, huipputaloudellinen ja hyvä ajaa kaikissa oloissa. Ja varusteitaan ja materiaaliltaan aivan selvää Premiumia eli vertailtavissa vaikka Audin ja Mersun pikkumalleihin tässä suhteessa.
Vuonna 1985 Alfa-Romeo 75, 16-venttiilinen 1570 cm3, 81 kW (109 hv)/5800 r/min
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
kehityksen.suunta kirjoitti:
Corolla vm -86 oli tehokas ja kulutti vähän, C-HR vm -16 on tehoton ja kuluttaa paljon.
Nyt vasta keksinkin että voin jopa kehua vähän vanhaa Tojotaa ja sen päälle solvata Tojotan huippumodernia C-HR:ää. Kylläpä tämä skitsofreniani kieroonnuttaa sairaan mieleni somasti.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
vai.ei.yhdelläkään kirjoitti:
Vuonna 1985 Alfa-Romeo 75, 16-venttiilinen 1570 cm3, 81 kW (109 hv)/5800 r/min
Alfa Romeot tänä päivänä ovat. Paalissapa tietenkin. Harvinaisempia kuin Ferrarit.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Vuonna 1986 Volkswagen Golf 1.3 tuotti 60 hevosvoimaa. Auto oli siis täysin tehoton ja muutenkin täysi paska verrattuna Toyotan ylivoimaiseen moniventtiiliteknologiaan. Lisäksi Golf on ruma kuin mikä linjakkaan Toyotan rinnalla.

Toyota on tunnettu tuotekehitykseen sijoitetusta rahastaan. Toyota on innovatiivinen yritys toisin kuin VW.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Komppaan edellistä, monen jullin ihailema Golf edusti 80-luvun lopulla ja 90-luvun alussa 60-luvun tekniikkaa eli teknisesti ekojen Suomeen tuotujen Corollien tasolla!
Esimerkiksi jäykkä taka-akseli, yksikurkkuinen kaasutin, neljä vaihdetta, erilliset ovipeilit, olematon lämmityslaite...tähän kun yhdistetään kanttimuotoilu, joka on vallalla vieläkin, niin kyllä Corolla oli tuolloin huimasti edellä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Ei kahta sanaa. Meillä oli -88 1.3 sedan Corolla ja kun rva halusi ohjaustehostimen, tilalle tuli -92 2.2 aut. Camry. No sitten vaadittiin ilmastointia niin tuli -98 1.8 aut. Avensis. No sitten vaadittiin neliveto niin tuli -04 Rav4 2.0 aut. No sitten vaadittiin sitä sun tätä ja kaikkea mahdollista piti pystyä vetämään ja Lapissa piti päästä joka paikkaan niin tuli -10 LC 3.0d aut. Yhteistä kaikille malleille on ylivertainen käytännön kestävyys ja huolettomuus, hyvästä jämy-arvosta puhumattakaan.
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Tämä on sitä todellista kestävyyttä.

Ostin 1986 Uuden Corolla 1.3 Se:n. On sinistä plyyssipenkkiä ja 12 venttiiliä.

Olen ajanut autolla uudesta alkaen ja nyt mittarissa on 250tkm. Tänä aikana on vaihdettu kerran kytkin, takaiskarit, pakoputken takapönttö pariin kertaan ja takakaaria korjailtu joskus 15v sitten. Normihuolloilla on menty ja autoa ruostesuojattu usein

Mitään muuta ei ole tarvinnut tehdä. Tämä on todellinen laatuauto kyllä ja meinaan ajaa tällä ikuisesti. Kulutttaa jonkin 6-7 litraakin vain.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta