viekö uo palkasta nyt??

Iloinennainenn

EN kaipaa pään aukomista vaan neuvoja.
Olen ollut ulosotossa ja varattomaksi merkitty pari vuotta sitten. Olen tänä aikana tehnyt soppareita perintätoimiston kanssa ja niitä osan maksanu jo pois ja osa on loppusuoralla.
Aloitin nyt 5 kk työt ja mietin että viekö uo osan palkasta? vuosi sitten kun soitin velkojani sanoi ettei heillä ole enää mitään vaan palautuneet.
No sopii mulle koska hoidan nyt niitä pois ja osa on jo pois.
Mutta jos joku on saamatta yhä minulta, eikä minulle firma ole laittanut mitään postia viiteen vuoteen, niin laittaako ne suoraan uolle vai ensin ilmottaa ja pyytää maksua minulta? koska en nyt ole aivan varma onko joku ollu perimättä tai saanu mun maksua. Tarkoitan että haluaisin kaikkiin sopia mitä enää on mutta mistä tiedän? vuosi sitten uo sanoi ettei heillä oo mitään enää, mutta jollakin voi olla mun tietämättä vielä saatavaa.
Vinkkejä? pelottaa että nyt uo vie palkasta niihin paikkoihin mihin oon jo sopparin tehny ja maksanut ajallaan, jopa etukäteen eriä pois.

7

149

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikkelimies34

      voiko velkoja siirtää takaisin ulosottoon ilman ilmotusta velalliselle. tuskin. kai ne yritää eka ensin saada ja sit uudestaan uo.hon

      • 363437

        No tottakai voi ja siirtääkin.


      • eikiinnostaenää

        Joten antaa heidän (UO:n ja perintätoimistojen) pelata ihan vapaasti omaa "piiri pieni pyörii-peliään". Ei paljoa kiinnosta.


    • eroarahasta.fi

      Taloudenhoidon suhteen kannattaisi tulla 2000-luvulle, ettei tarvitsisi koroilla omaansa elätellä.

    • Käräjäsihteeri

      Ne saatavat jotka uo palauttanut velkojalle varattomuusesteelle, voivat palautua ulosottoon ilman erillistä ilmoitusta. Näiden perintä uo:n kautta tapahtuu saman kaavan mukaan kuin uudenkin saatavan. Eli ulosotto lähettää sinulle maksulapun kotiin, ja jos et sitä hoida, saattaa ilmoittaa työnantajallesi palkat pidätysmääräyksen. Joten, saat kyllä ensin ulosotosta laskun. Vaikka saatava siellä jo kerran ollut, on sen palautuminen sinne uusivireille tullut asia. Käräjäoikeuden päätöstä tähän EI uudelleen tarvi hakea, eli luottotietoihin e uutta häiriömerkintää "pelkästä" palautuksesta ulosottoon tule. Hienoa että olet saanut velkoihi otteen... Kyllä se siitä.

      • Käräjäsihteeri

        Tabletti oikoo sanoja, pahoittelut hieman epäpuhtaasta tekstistä


      • merkintäämerkintää

        Ulosottoon uudistamisesta ei tule merkintää, mutta siitä tulee uusi merkintä luottotietohin, jos ulosotto toteaa sinut varattomaksi, eli ei voi ulosmitata mitään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1806
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      44
      1387
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1352
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1324
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe