Olen reilut 50-vuotias entinen himoliikkuja, tosin tuo liikunta jäi yli 30 vuotta sitten.
Liikunnan lopettamisen jälkeen kuvioon astui juominen ja tupakointi, jossain vaiheessa mukaan tuli stressi, liian lyhyet yöunet ja epäterveelliset ruokailutottumukset. Ylipainoa alkoi kertymään vaikka en nyt ihan muodottomaksi lihonutkaan, mutta sydämentykytykset ja lievät rytmihäiriöt saivat minut kiinnostumaan terveistä elämäntavoista.
Ensin vähensin juomista, pari vuotta sitten loppui tupakointi. Hyvä alku terveellisille elämäntavoille, mutta paino jatkoi nousemistaan. Seuraavaksi irtisanouduin stressaavasta työstä ja aloin keskittymään hyvinvointiini. Kevyttä liikuntaa ja ruokavaliomuutos seuraavaksi, paino alkoi laskemaan.
Noudatin kai jonkin lajin karppausruokavaliota, vähensin nopeita hiilareita ja söin paljon lihaa ja rasvaa. Vointi ei ollut kuitenkaan kauhean hyvä, oli sellainen raskas olo.
Muutama viikko takaperin satuin näkemään youtubessa pätkän ultrapitkien matkojen juoksijasta joka kertoi vegaaniruokavaliostaan ja väitti että hän pärjää lajissaan puhtaasti kasvisruokavaliolla. Päätin että jos tuollaisessa lajissa menestyy vegaanit, niin miksipä en kokeilisi ruokavaliota jossa korvaan puolet proteiinin kulutuksestani kasvisproteiinilla.
En ole kummemmin kärsinyt erektiohäiriöistä, mutta kyllähän tuolta alapäästä oli se viimeinen kovuus ja tuntoherkkyys kadonnut elämän varrella. Seksistä oli tullut sellainen ihan jees juttu, mutta kiinnostus oli laimenemaan päin kun ei se enää tuntunut niin hyvälle. Homma oli tapahtunut pikkuhiljaa, niin etten ollut asiaan kiinnittänyt edes huomiota.
Muutamassa päivässä sen jälkeen kun vähensin rasvankulutusta, puolitin lihansyönnin ja aloin nauttimaan kasvisproteiinia, tajusin että tunto alapäässä oli yhtä herkkä kuin nuoruudessa. Tunnon palaaminen vaikuttaa myös kiihottumisen asteeseen ja näin elimen kovettumiseen. Nykyään voin jauhaa siittimelläni pippuria huhmareessa murskaksi.
Keski-ikäiset miehet valehtelevat itselleen väittämällä että kyllähän mulla stondaisi, mutta ei sentään kenelle tahansa naiselle (syyllistyin tuohon itsekin). Totuus on kuitenkin se, että ei hyvässä mieskunnossa oleva testosteronia uhkuva siitosori tarvitse maailman himottavinta naista ja pitkää esileikkiä saadakseen stondiksen, riittää kun vastapuolella on vagina.
ylipaino ja epäterveet ruokailutottumukset
kas_näin
0
255
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html412685Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4132209Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens212086Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau171845Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1391746Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1371679Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat211163Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,01132- 741049
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.63935