Kasvisto uusiksi?

help!!

Minulla on akvaarioni täynnä tupsulevää. Lähes jokaikinen kasvi on ihan täynnä sitä ja se vaan leviää entistä enemmän. Olen kuullut, että tupsulevästä ei pääse mitenkään muuten eroon, kuin hävittämällä kasvit. Onko mitään muuta keinoa? Ja entä jos hankkisin uudet kasvit tilalle, tulisiko levä taas takaisin? Akvaario on 100 litranen, valot ovat päällä n.10 tuntia, olen yrittänyt ruokkia mahdollisimman vähän, joten tuskin siitäkään johtuu..? Monneja ja monnisia on yritetty, mutta ne eivät syö levää.. Kaloja akvaariossa 20, onko liikaa? Vai pitäisikö joku katkarapu sinne hankkia? Vesiarvot olen käynyt mittauttamassa akvaariokaupassa, myyjä sanoi, että niissä ei ole mitään vikaa.

3

372

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hessu

      Monniset eivät syö alkuunkaan levää, monneistakin vain osa ja erittäin valikoiden (=mikään ei syö juuri tupsulevää).

      Kuinkahan usein vaihdat vettä? Ja kuinka tehokas suodatus on?

      Kerro kaikki kalat koska on eroa sillä onko siellä 20 neontetraa vaiko 20 isompaa kalaa.

      Tupsulevästä pääsee kyllä eroon, itse en ole nähnyt tupsun tupsua vuosiin että kyllä toivoa on!

      • help!

        en käytä lannoitetabletteja, lamppuna on kaksi loisteputkea, ne tulivat akvaarioni mukana, eli niiden pitäisi olla oikeanlaisia.. Veden vaihdan kerran kahdessa viikossa, suodattimen tehosta en tiedä, ihan tavallinen suodatin se kai on..! 5 neontetraa, 2 platya, 4 jotain monnista, 1 partamonni, 3 imumonnia, 1 taistelukala, 4 keltabarbia (luultavasti).. Platyt söivät aluksi kyllä sitä levää, mutta sitten lopettivat harmi vaan..


      • Hessu
        help! kirjoitti:

        en käytä lannoitetabletteja, lamppuna on kaksi loisteputkea, ne tulivat akvaarioni mukana, eli niiden pitäisi olla oikeanlaisia.. Veden vaihdan kerran kahdessa viikossa, suodattimen tehosta en tiedä, ihan tavallinen suodatin se kai on..! 5 neontetraa, 2 platya, 4 jotain monnista, 1 partamonni, 3 imumonnia, 1 taistelukala, 4 keltabarbia (luultavasti).. Platyt söivät aluksi kyllä sitä levää, mutta sitten lopettivat harmi vaan..

        Sanot vaihtavasi veden kerran kahdessa viikossa. Vettä tulisi kuitenkin vaihtaa joka viikko ja ei tosiaan koko vettä vaan se 50%. Ei ole ihmekään jos levää on tullut. Ja kasvitkaan ei jaksa kasvaa jos ei ole lannoitettu, lannoittamattomuus siis lisää levän kasvua...


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4953
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      127
      4495
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2891
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1709
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1696
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1551
    Aihe