Kasvisto uusiksi?

help!!

Minulla on akvaarioni täynnä tupsulevää. Lähes jokaikinen kasvi on ihan täynnä sitä ja se vaan leviää entistä enemmän. Olen kuullut, että tupsulevästä ei pääse mitenkään muuten eroon, kuin hävittämällä kasvit. Onko mitään muuta keinoa? Ja entä jos hankkisin uudet kasvit tilalle, tulisiko levä taas takaisin? Akvaario on 100 litranen, valot ovat päällä n.10 tuntia, olen yrittänyt ruokkia mahdollisimman vähän, joten tuskin siitäkään johtuu..? Monneja ja monnisia on yritetty, mutta ne eivät syö levää.. Kaloja akvaariossa 20, onko liikaa? Vai pitäisikö joku katkarapu sinne hankkia? Vesiarvot olen käynyt mittauttamassa akvaariokaupassa, myyjä sanoi, että niissä ei ole mitään vikaa.

3

450

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hessu

Monniset eivät syö alkuunkaan levää, monneistakin vain osa ja erittäin valikoiden (=mikään ei syö juuri tupsulevää).

Kuinkahan usein vaihdat vettä? Ja kuinka tehokas suodatus on?

Kerro kaikki kalat koska on eroa sillä onko siellä 20 neontetraa vaiko 20 isompaa kalaa.

Tupsulevästä pääsee kyllä eroon, itse en ole nähnyt tupsun tupsua vuosiin että kyllä toivoa on!

• help!

en käytä lannoitetabletteja, lamppuna on kaksi loisteputkea, ne tulivat akvaarioni mukana, eli niiden pitäisi olla oikeanlaisia.. Veden vaihdan kerran kahdessa viikossa, suodattimen tehosta en tiedä, ihan tavallinen suodatin se kai on..! 5 neontetraa, 2 platya, 4 jotain monnista, 1 partamonni, 3 imumonnia, 1 taistelukala, 4 keltabarbia (luultavasti).. Platyt söivät aluksi kyllä sitä levää, mutta sitten lopettivat harmi vaan..

• Hessu
        help! kirjoitti:

en käytä lannoitetabletteja, lamppuna on kaksi loisteputkea, ne tulivat akvaarioni mukana, eli niiden pitäisi olla oikeanlaisia.. Veden vaihdan kerran kahdessa viikossa, suodattimen tehosta en tiedä, ihan tavallinen suodatin se kai on..! 5 neontetraa, 2 platya, 4 jotain monnista, 1 partamonni, 3 imumonnia, 1 taistelukala, 4 keltabarbia (luultavasti).. Platyt söivät aluksi kyllä sitä levää, mutta sitten lopettivat harmi vaan..

Sanot vaihtavasi veden kerran kahdessa viikossa. Vettä tulisi kuitenkin vaihtaa joka viikko ja ei tosiaan koko vettä vaan se 50%. Ei ole ihmekään jos levää on tullut. Ja kasvitkaan ei jaksa kasvaa jos ei ole lannoitettu, lannoittamattomuus siis lisää levän kasvua...

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haapaveden upea kurvikuningatar

No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga
      Haapavesi
      106
      1424
    2. Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää

WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️
      Ikävä
      91
      817
    3. Sinulle viestiä

Me sitten oikeasti tutustutaan ensin!!
      Ikävä
      54
      706
    4. Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin

Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.
      Ikävä
      35
      701
    5. Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa

Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja
      Maailman menoa
      125
      645
    6. Lidilikö Suomussalmelle

Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat
      Suomussalmi
      34
      572
    7. Upeaa Google!

Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö
      Kajaani
      202
      542
    8. Ei makeat pimut sytytä

sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol
      Ikävä
      32
      536
    9. Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä

Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔
      Ikävä
      32
      534
    10. Mitä sä teet

Juuri nyt?
      Ikävä
      61
      530
    Aihe