Hiustensiirto - infopaketti

pepso

Hiustensiirto ei ole helppo tai nopea ratkaisu hiustenlähtöön. Operaatio kestää useita tunteja ja lopulliset tulokset ovat nähtävissä vasta 12 – 18 kuukauden kuluttua. Leikkaus jättää satoja tai tuhansia pysyviä arpia päänahkaan, joiden paraneminen sekä näkyvyys johtuu leikkauksen laadusta sekä potilaan fyysistä ominaisuuksista. Paranemisaika ei ole 3 päivää tai pari viikkoa, vaan kuukausia, joiden aikana pään punoitus on todella näkyvää.

Hiustensiirtojen markkinointi on äärimmäisen harhaanjohtavaa. Oikeassa valossa otetut poikkeuksellisen hyvin onnistuneet ennen ja jälkeen -valokuvat eivät vastaa todellisuutta. Vaikka lopputulos olisikin hyvä 12kk jälkeen niin hiustenlähtö jatkuu, jolloin lopputulos muuttuu aina vain huonommaksi. FUE-tekniikkaa mainostetaan ”arvettomana” mitä se ei ole. Istutettavan alueen ongelmat, kuten pysyvä punoitus ja epätasaisuus ovat erittäin todennäköisiä. Alue josta siirteet otetaan jää myös näkyvästi harvemmaksi.

Hyviä lopputuloksia voi saada aikaan vain huippukirurgit, joita ei ole Euroopassakaan kuin pari. Valtaosa hiustensiirtopotilaista katuu operaatiotaan hyvin paljon. Huonon lopputuloksen tai hiustensiirtokierteen kanssa on erittäin vaikea elää. Ihon arpeutumisen takia kaljuksi ajaminenkaan ei ole vaihtoehto.

Epäeettinen mainonta sekä operaatiot yleistyvät koko ajan. Turkki ja Intia etupäässä suorittavat päivittäin todella laaduttomia ja jopa vaarallisia hiustensiirtoja tietämättömille potilaille.

En suosittele hiustensiirtoa kenellekään. Jos kuitenkin päätät ryhtyä toimenpiteeseen tutki asiaa todella pitkään. Leikkaukseen tulisi suhtautua samalla vakavuudella kuin esim nenäleikkaukseen. Älä luota klinikoiden mainosteksteihin tai netti"konsultaatioihin", vaan hae tietoa foorumeilta ja ihmisiltä keillä on hiussiirteitä. Älä missään nimessä etsi halpaa vaihtoehtoa. Hyvien klinikoiden asiakkaista suuri osa on halpojen toimenpiteiden runtelemia potilaita, myös peruukkeja myydään aina vain enemmän näille tapauksille.

http://www.bbc.co.uk/newsbeat/article/14747894/top-surgeon-warns-against-hair-transplants-too-young

https://www.google.fi/search?q=bad hair transplant&dcr=0&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjmtLvcsZrWAhVqCZoKHXfJCbAQ_AUICigB&biw=1920&bih=965

https://www.baldtruthtalk.com/threads/21364-Young-hair-transplant-victim-in-depression-seeking-help-in-repair-options?s=8db5427131993056352dcd799544cb2c

https://qz.com/954680/in-turkeys-cutthroat-hair-transplant-tourism-industry-the-biggest-losers-are-the-patients-and-syrian-refugees/

[email protected]

45

15185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hmnn

      Ihan puppua. Siirto punottaa tosiaan jonkun viikon FUE:ssa

      • Riippuu paljon siirteiden määrästä, potilaan ihonväristä ja ihon yksilöllisistä taipumuksista parantua. Ihon pysyvä värimuutos, hyperpigmentaatio, on myös tavallista. Joillakin voi punoittaa viikon, toisilla kolme kuukautta ja osalla ihon väri muuttuu pysyvästi.


    • Rexo

      Tärkeää on huomioida, että hiustensiirto on elintensiirto. Jokainen karvatuppi on oma elimensä, jos yksikin vaihe menee pieleen kuolee karvatuppi, jos ei kuole niin pienikin virhe nin karva asennetaan väärään asentoon jne.

      Jotku plastiikkakirurgian alan asiantuntijat sanovat että hiustensiirto on kaikkein vaativin plastiikkakirurginen toimenpide. Mene ja tiedä, itse jätin menemättä.

    • EiKannata

      Olen aloittajan kanssa samoilla linjoilla. Takana megasessio strip menetelmällä, tekijänä Victor Hasson joka käsittääkseni maailman huippuja. Hiusrajaan en ole tottunut vieläkään, siirrosta kohta kahdeksan vuotta. Punoitus kesti minulla vuodesta kahteen. Tukkaa on täysin tuntemattomat katselleet koko siirron jälkeisen ajan, nykyisin varmaankin enimmäkseen kiinnittää huomiota alta paistava päänahka. Taakse kammattuna hiusraja on kun Berlusconi:lla ja sivuun tai osittain eteen kammattuna on hieno lippalakki kuten Trump:lla. Päänahka kuultaa läpi kauttaaltaan, nyt etsinnässä keino miten saisi meikattua piiloon että voi käydä töissä. Arpi on hiusrajasta hiusrajaan eikä korvasta korvaan. Tukkahommaan on mennyt lähes koko aikuisikä ja valtaosa pienipalkkaisen tuloista ja ikää kohta 50v. Miten olisi helpottavaa vetää koneella sängeksi vaikka kerran viikossa. Taakse ei enää pääse ja vaihtoehdot vähissä. Täytyy varmaan suunnitella tuuheuttavaa toista siirtoa ja uskoa, että hyvä siitä tulee. Tahtoo vaan loppua mielenterveys, rahat ja elämä ennen kuin tästä tulee ns. valmista. Mikään sosiaalinen elämä ei ole ollut vaihtoehtona siirron jälkeen. Kannattaa miettiä mitä voi menettää jos uskoa olikin enemmän kuin saavutettuja tuloksia.

    • Jarno78

      Se kannattaako mennä hiustensiirtoon riippuu monesta tekijästä, joista osa ei ole ollenkaan omassa hallinnassa. Itse kävin 10v. sitten Belgiassa hiustensiirrossa, jossa tehtiin suht pieni ja helppo operaatio ohimoille, 800 siirrettä joilla hiusraja muuttui norwood asteikolla n. 3:sta n. 2:een. Hain siis hiusrajaa joka näyttäisi hyvältä vielä kun olen vanhempi enkä liian alhaalle, mnkä virheen monet nuoret tekevät. Hyvä säkä ollut kun hiustenlähtö ollut sen jälkeen minimaalista: varmasti hiuksia lähtenyt. En käytä lääkkeitä, ainoastaan ketoconazol shampoota. Lisäksi vertasin itseäni vanhempiin veljiin joilla hiusraja oli paennut n. norwood 2-3:een. Silloin luin kaiken mahdollisen hiustensiirroista ja kävin läpi kaikki foorumit. Fue-leikkaus ja less-is-more lähestyminen näytti parhaalta vaihtoehdolta. Myös leikkauksen tehnyt lääkäri oli saanut hyviä arvosteluja, mutta myös huonoja.

      Mietin silloin paljonkin että mitä jos hiuksia lähtee vielä enemmän niin menenkö uuteen operaatioon vai ajelenko vain sängen. Fueta hehkutettiin silloin paljon arvettomana leikkauksena, joten tämä taisi ratkaista asian. Itsellä vaalea iho ja neula joilla hiustuput irrotettiin oli 8mm, ja leikkausarvet ovat melko näkymättömiä. En olisi ikinä mennyt strip leikkaukseen, enkä ikinä tehnyt leikausta Suomessa. Lisäksi siirteiden vähäinen määrä ja edullinen hinta ratkaisi silloin 30 vuotiaana asian. Leikkaus oli kuin pitkä juurihoito mukavuusasteikolla, punaisuutta kesti ehkä 3kk:tta. Puolen vuoden kuluttua olin jo tyytyväinen, ja edelleen tyytyväinen tulokseen. Etenkin vähemmän on enemmän ratkaisuun. Klinikka itseasiassa ehdotti enemmän siirteitä. Siirtoalueella ohimoilla hiusten tuuheus on n. 60 siirrettä neliösentillä, eli vähemmän kuin muualla päälaella. Riippuen miten pitkä tukkani on, millainen kampaus, ovatko hiukset märät, joskus vähäisempi tuuheus näkyy ja joskus ei. Siirto siis, ainakin omassa tapauksessa onnistui eli se antaa illuusion tuuheammasta tukasta, ja hiusraja näyttää paremmalta.

      Eli oma neuvo on että ota selvää kaikesta hiustensiirtoon liittyvästä; mieti mikä tuleva hiustenlähtösi voisi olla(miespuoliset sukulaiset); älä hae teini-iän hiusrajaa vaan mieti vanhempaa itseäsi; älä mene lääkärille joka tekee monen tuhannen siirron alhaisen hiusrajan leikkauksia; kokeile ensin miltä sänki/ kalju näyttää; leikkauksen jälkeen ainakin 3kk:tta punaisuus on varmasti näkyvää vaalealla iholla; parempi vaihtoehto on tod.näk. olla menemättä, mutta vaikeaahan kaljuuntuminen nuorelle miehelle on.

    • Testattuon

      Ei kannata koko homma. Ainoastaan siinä tapauksessa, jos alue on tosi pieni ja olet varma että se ei jatkossa laajene. Älkää uskoko kuvia, mitä näette hyvistä tuloksista. Päässä ei tarvitse olla paljoakaan hiusta, kun ne saadaan näyttämään hyvältä oikeassa valossa. Saatika sitten kun hiuksiin vielä lisätään tuuhenteita ym. Koko päälaen peitto tarvitsee useita tuhansien siirteiden operaatioita, mikä vie monta vuotta, paljon rahaa ja mielenterveyden. Ja ihmisellä, jolla on tämä tarve, ei luovutusalueella ole lähellekkään tarpeeksi hiuksia. Pää alkaa pikkuhiljaa näyttää luonnottomalle siirtojen edetessä. Hukkaan heitettyä aikaa elämästä ja paljon huolta ja stressiä. Hiustensiirto ei toimi.

    • Karvinen12

      Hello. Kävin hiustensiirrossa Norrella vuosina 2011 ja 2012. Kumpanakin vuonna tehtiin megasessiot FUE-strip tekniikalla. Siirrettyjen hiusten määrää en muista, mutta se oli maksimaalinen, mitä ehditään yhden päivän aikana siirtämään. Olen nykyisin lopputulokseen erittäin tyytyväinen. Jäljelle jäi vielä muutama tuhat siirrettävää hiusta ja saatan käydä nekin vielä joskus siirrättämässä. Minkäänlaisia arpia ei niskasta pysty enää löytämään. Punoitus kesti tosiaan sen noin kolme kuukautta. Koko hoito maksoi about 20.000 €.

      • Norren

        Täysin sama juttu. Kävin Norrella vuosina 2010 ja 20111. Todella upea lopputulos ilman mitään arpia. Siirettiin yhteensä 8400 hiusta ja hinta tuo sama 20.000 euroa. Kaksi päivää meni aamu 8.00 - 16.00.

        Näkyvää arpea ei jää kun leikkaushaava suljettiin tricho-sulkuna (trichophytic closure)

        https://www.drrobertjones.com/trichophytic-closure/

        Hiuksia säästyy tällä Strip-tekniikalla ja kaikki lähtevät kasvamaan. Fue-tekniika ei Norrella ollut ainakaan tuolloin ollenkaan käytössä.

        Toimipiste on tainnut siirtyä Annankadulta Stockmannille. Sillä norren jutut ova nyt Dexralla:

        https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/iho-ja-estetiikka/hiustensiirto-ja-hiuspohjan-hoidot


    • Norrehaloo

      FUE-Strip? Ei sellaista ole olemassakaan.

      Strip on FUT. Kirjoitat lisäksi saman tekstin lähes jokaiseen keskustelupalstaan.

    • Anonyymi

      Norren jutut on loppunut ei ne oo siirtynyt minnekään

    • Anonyymi

      Tuo trichophytic closure leikkaushaavan sulku on täyttä puppua. Kävin yhdellä klinikalla konsultaatiossa ja sanoivat, että ei tuo sulkutekniikka oikeasti toimi. En vielä ole siirroissa käynyt, sillä pari vuotta olen eri tekniikoista ja klinikoista lukenut juttuja ja tullut siihen tulokseen, että maksoi mitä maksoi, niin vaadin vain parasta laatua ja Turkin halpaklinikat siis pois suljettuja.

    • Anonyymi

      En ole hiustensiirrossa käynyt mutta harkitsen kyllä. Jos menen niin luultavasti menen teettämään sen Medousalle.

      http://www.medousa.fi/

      Tässä syyt miksi olen harkinnut teettäväni operaation tuolla:
      1. Kotimainen
      2. Firman omat ennen-jälkeen kuvat näyttävät lupaavilta
      3. Olen lukenut tuolla käyneiltä pari hyvää arviota. Tältä foorumilta löytyi ainakin yksi ja muro bbs:ssä oli joku laittanut kuvia ajalta heti operaation jälkeen ja useita kuukausia operaation jälkeen ja hyvältä näytti.

      • Anonyymi

        Joko kävit? Ootko miettiny, miks ennen ja jälkeen-kuvat on mustalla taustalla? Jos tausta ois vaalea ja valaistus erilainen, et olisi enää samaa mieltä tuloskuvista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joko kävit? Ootko miettiny, miks ennen ja jälkeen-kuvat on mustalla taustalla? Jos tausta ois vaalea ja valaistus erilainen, et olisi enää samaa mieltä tuloskuvista.

        Eiköhän tämäkin riipu siirteiden määrästä. Medousa tekee pienempiä max. muutaman tuhannen HIUKSEN siirtoja. Turkissa tehdään taas yli 3500 graftin siirtoja, jolloin saat tukan tuuheaksi, mutta montakaan operaatiota et tee enää sen jälkeen. Arpikudosta on sitten noin pesäpallon koon verran, ja koin syömältä näyttävä takaraivo, jos haluat ajella kaljuksi.

        Varmasti valaisu vaikuttaa, mutta esim. huonosti tehtyä hiusrajaa ei peitä mikään valaistus tai tausta. Eteen sijoitettuja multigrafteja näkee vieläkin harmillisen usein. Medousan kuvissa ei ainakaan moista näkynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän tämäkin riipu siirteiden määrästä. Medousa tekee pienempiä max. muutaman tuhannen HIUKSEN siirtoja. Turkissa tehdään taas yli 3500 graftin siirtoja, jolloin saat tukan tuuheaksi, mutta montakaan operaatiota et tee enää sen jälkeen. Arpikudosta on sitten noin pesäpallon koon verran, ja koin syömältä näyttävä takaraivo, jos haluat ajella kaljuksi.

        Varmasti valaisu vaikuttaa, mutta esim. huonosti tehtyä hiusrajaa ei peitä mikään valaistus tai tausta. Eteen sijoitettuja multigrafteja näkee vieläkin harmillisen usein. Medousan kuvissa ei ainakaan moista näkynyt.

        Tää on vitun vaikee asia, oikeesti. Miehen ei kuulu miettiä hiustenlähtöö. Ku kerran teetättää hiustensiirron, sitä alkaa miettiä, se alkaa vaivata jne. Vertaisin heroiniin käyttöön: eka kerta tuntuu hyvältä, mut kohta tajuut että vihaat koko hommaa, mut pakko jatkaa ku et voi elää ilman.. kukaan ei puhu täällä psyykkisistä asioista, mitä se tekee ihmiselle. Se on turhaa elämän haaskausta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tää on vitun vaikee asia, oikeesti. Miehen ei kuulu miettiä hiustenlähtöö. Ku kerran teetättää hiustensiirron, sitä alkaa miettiä, se alkaa vaivata jne. Vertaisin heroiniin käyttöön: eka kerta tuntuu hyvältä, mut kohta tajuut että vihaat koko hommaa, mut pakko jatkaa ku et voi elää ilman.. kukaan ei puhu täällä psyykkisistä asioista, mitä se tekee ihmiselle. Se on turhaa elämän haaskausta

        Monilla siirron tehneillä elämänlaatu on parantunut, eikä päinvastoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monilla siirron tehneillä elämänlaatu on parantunut, eikä päinvastoin.

        Et vieläkään oo kertonu, joko oot teetättäny?


    • Anonyymi

      Vaihtoehtona löytyy myös lääke/lääkkeitä, jos hiuksia vielä löytyy. Finasterid voi hyvin pysäyttää hiustenlähdön, mutta takaisin se tuskin kasvattaa yhtään.

      Ihan vinkkinä, jos joku taistelee harvenevien hiusten kanssa.

      • Anonyymi

        Eikä siirtoa tule edes harkita, jos ei ole Finaa alla. Se ehkäisee samalla siirrosta usein aiheutuvaa shock lossia.


      • Anonyymi

        Hiustensiirto turkissa helposti , edullisesti ja paras lopputulos.


    • Anonyymi

      Hiustensiirrosta liikkuu monenlaisia huhuja. Haluan kertoa oman kokemukseni:

      Olen käynyt hiustensiirrossa Turkki/Istanbull kahdessa eri paikassa. Lopputulokseen olen tosi tyytyväinen. Olin Turkissa vuosina 2019 ja 2020.

      Hiustensiirto on tiimityötä, johon kuuluu 3-4 henkilöä. Lääkäri arvio tilanteen ja tekee alustavan suunnitelman yhdessä potilaan kanssa. Lääkäri myös puuduttaa päänahan. Usein nämä jäävätkin lääkärin osuudeksi koko operaatiossa. Hän voi toki pari kertaa käydä kysymässä, onko kaikki hyvin!

      Laaja hiustensiirto voi kestää 10 tuntia. Taukoja pidetään yksi (15 min) ja silloin syödään.
      Itse hiustensiirron tekevät hoitajat, jotka ovat tehneet niitä useita, useita (toivottavasti) ja saaneet siitä tarvittavaa kokemusta.

      Minulla kaksi hoitajaa työskenteli yhtä aikaa pääni kimpussa ja kolmas järjesteli siirteitä jossakin liemessä vähän sivummalla.

      Usein kuulee väitettävän, että päänahan punoitus jatkuu pitkään. Minulla se kesti näkyvästi noin puolitoista kuukautta ja sen jälkeen sitä ei huomannut.

      Varovainen täytyy olla pari ensimmäistä viikkoa pesujen ja muun kanssa mutta sitten kaikki menee omalla painollaan.

      No niin, tässä tämä tällä kertaa...

    • Anonyymi

      Jos vähänkin mietityttää älä mene. Itse kävin ja kadun syvästi. Huono lopputulos ja kallis toimenpide. Varokaa Helsingin Tilkassa tehtävää toimenpide-tiimiä. Pihlajalinna organisoima. Ennen oli tukka nyt ei kiitos hiusten ”lisäyksen”. Pysykää kaukana. Päävastuuta kannattelee lähihoitaja, just saying.

      • Anonyymi

        Kiitos varoituksesta! Meinasin käydä tuolla konsultaatiossa, mutta taidanpa skipata. Medousassa kävin myös konsultaatiossa, mutta hieman epäilytti se, että uudempia tuloskuvia ei ollut, ainoastaan nuo nettisivulla olevat (kaikki FUT). En mielelläni maksaisi 5k operaatiosta, josta ei löydy yhtäkään kunnollista tuloskuvaa.

        Ilter clinic ruotsissa sentään antoi realistisen arvion ja hinnan operaatiosta. Heillä on myös takuu lopputuloksesta. Enkä siis mainosta tässä mitään firmaa, mutta onhan tämä klinikan valinta aikamoista arpomista.


      • Anonyymi

        Suomessa hiustensiirtoa ei todellakaan kannata tehdä. Suomessa saa huonon työn kalliilla hinnalla. Suomessa ei ole yhtäkään klinikkaa joka olisi erikoistunut hiustensiirtoihin ja menetelmät on todella vanhanaikaisia. Tarjoavat yleensä vain FUT ja siitä jää iso arpi takaraivoon ja siirteiden alue todella harvaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa hiustensiirtoa ei todellakaan kannata tehdä. Suomessa saa huonon työn kalliilla hinnalla. Suomessa ei ole yhtäkään klinikkaa joka olisi erikoistunut hiustensiirtoihin ja menetelmät on todella vanhanaikaisia. Tarjoavat yleensä vain FUT ja siitä jää iso arpi takaraivoon ja siirteiden alue todella harvaksi.

        Itse kävin täällä Suomessa ja aivan helvetin hyvä lopputulos :D Halpa ei tosin ollut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse kävin täällä Suomessa ja aivan helvetin hyvä lopputulos :D Halpa ei tosin ollut

        Missä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä?

        Cityklinikalla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Cityklinikalla

        Älkää alkako tuohon hommaan, ihan oikeesti. Puhun kokemuksella. Sillä ei oo mitään merkitystä, missä ja miten se tehdään. Se alkaa kaduttamaan jossain vaiheessa, lievästi sanottuna. Tää on semmonen asia, mitä on hankala selittää ja ymmärtää itsekkään, mutta näin se vaan on. Ihminen oikeesti haluaa luonnollisuuttä, varsinkin hiusten suhteen, vaikka se nuorena ei siltä tuntuisikaan. Hiuksiaan ku alkaa miettiä ja korjailla, siitä tulee ISO asia, minkä kaa on vaikea elää.
        Tuloskuvilla on hyvin helppo antaa täysin väärä kuva kokonaisuudesta, niitä ei kannata katsella ja antaa huijata itseään.
        Höylä vaan käteen ja kaikki pois, se on paras ratkaisu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älkää alkako tuohon hommaan, ihan oikeesti. Puhun kokemuksella. Sillä ei oo mitään merkitystä, missä ja miten se tehdään. Se alkaa kaduttamaan jossain vaiheessa, lievästi sanottuna. Tää on semmonen asia, mitä on hankala selittää ja ymmärtää itsekkään, mutta näin se vaan on. Ihminen oikeesti haluaa luonnollisuuttä, varsinkin hiusten suhteen, vaikka se nuorena ei siltä tuntuisikaan. Hiuksiaan ku alkaa miettiä ja korjailla, siitä tulee ISO asia, minkä kaa on vaikea elää.
        Tuloskuvilla on hyvin helppo antaa täysin väärä kuva kokonaisuudesta, niitä ei kannata katsella ja antaa huijata itseään.
        Höylä vaan käteen ja kaikki pois, se on paras ratkaisu!

        En oikein ymmärrä mistä puhut. Mua ei kaduta tippaakaan kun sain melkeinpä yhtä tuuheat hiukset kuin 15-vuotiaana. Rahaa kyllä meni, mutta oli sen arvoista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En oikein ymmärrä mistä puhut. Mua ei kaduta tippaakaan kun sain melkeinpä yhtä tuuheat hiukset kuin 15-vuotiaana. Rahaa kyllä meni, mutta oli sen arvoista!

        Saanko kysyä, kuinka vanha olet nyt ja milloin teetätit siirron?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saanko kysyä, kuinka vanha olet nyt ja milloin teetätit siirron?

        Alle 30v oon. Siirrosta noin vajaat pari vuotta ja nyt tuntuu, että on se ”lopullinen tulos”. Todella tyytyväinen olen.


    • Anonyymi

      Terveiset Turkista!! 2 päivää sitten minulle tehtiin megasiirto täällä 5000 graftia Hair of Istanbul klinikalla. Tuo infopaketti joka tämän aloitti on osittain puppua. Jos haluatte hiustensiirron, maailman parhaat klinikat ovat nimenomaan Turkissa. Halpaa se ei enää ole, täällä parhaat klinikat maksavat noin 5000-13000 €, hinnat ovat tuplaantuneet koronakriisin aikana. Halpoihin klinikoihin ei kannata mennä, silloin riskit kasvavat. Maailman parhaat tulokset ovat tällä hetkellä Turkissa Asmed Clinic ja Hair of Istanbul. Aika kannattaa varata esim kesäloman alkuun jotta toipumisaikaa jää 3-4 viikkoa. 5000 graftia maksaa Asmed Clinicissä noin 12500 ja Hair of Istanbul noin 5000 €.

    • Anonyymi

      Civasin klinikka on kyllä ihan ykkönen Euroopassa, hintataso ainakin -50% Suomen hinnoista. Mies hoitaa kaikki leikkaukset itse, yksi asiakas päivässä, on akateemisesti ja käsityön tekijänä omaa luokkaa, erinomainen silmä, näkee heti mitä/miten tehdä. Hän on tehnyt yli 3000 toimenpidettä. Kivuton leikkaus ja viikossa takaisin töihin. Hänellä on paljon tyytyväisiä asiakkaita Suomessa. Hiusalan ammattilaisetkin käyttää Civasta. Tykkää tehdä suomalaisten kanssa, on kuulemma molemminpuolinen luottamus.

      • Anonyymi

        KUULEMMA molemminpuolinen luottamus! Eli et ole itse edes käynyt siellä!?


    • Anonyymi

      Vahva suositus tohtori Ekrem Civasista Ankarassa. Euroopan huippu. Lopputulos ja hinta, erinomainen. Viikossa takaisin töissä. Puolessa vuodessa tuli uudet ja upeat sekä paksut hiukset takaisin. Ei leikkausjälkeä, voi sanoa ihmisille vaikkapa, että ajoin lyhyeksi muuten vain, kun sampoo ärsytti päänahkaa. Alussa pientä punoitusta. Elämän laatu parani hurjasti. Parempi itsetunto ja saan naisia joita en olisi saanut aikaisemmin. En kadu sekuntiakaan, ehdottomasti hintansa arvoinen juttu.

    • Anonyymi

      Civas Ekrem Ankarassa hoiti homman. Olin viikossa takaisin duunissa. Lopputulos parempi kuin pystyin kuvittelemaan. Mies on Suomi fani. Euroopan huippua alallaan tämä tohtori/proffa. Tosi tyytyväinen olen. Edullinenkin.

    • Anonyymi

      Joo, höpö, höpö. Kävin Civasin klinikalla Turkissa ja kaikki ongelmat loppuivat. Pää punotti hetken, meni nopeasti ohi. Lopputulos oli paljon parempi kuin odotin. Ehdoton suositus Civasin laatuklinikalle!

    • Anonyymi

      Niin, kannattaa valita Turkista, Ankarasta kunnon lääkäri kuten Civas Ekrem. Mies on maailmanlaajuisesti tunnustettu hiustensiirron kirurgi. Voin sanoa tämän kokemuksesta, teki upean työn minulle. En lähtisi Istanbuliin. Suosittelen lämpimästi Civasin klinikkaa!

      • Anonyymi

        Milloin kävit siellä? Mitä sulle tehtiin? Voitko laittaa jotain tuloksia osoitteeseeni
        tukkatuuheeks(at)hotmail.com

        Terveisin, hiusiirtoa harkitseva


    • Anonyymi

      Kävin ensimmäisen siirron 2019.
      Tänä keväänä toisen.
      Molemmat Istambulissa paikallisen kaverin opastamana.

      Kun katselin tilannetta ennen 2019 ja sen jälkeen, niin onhan muutos ollut iso.
      Puoli päätä oli kaljuna ja ykskin lääkäri sanoi että ei onnistu.

      Mutta tää taikoi 2019 ihan ok tilanteen ja nyt sitten paikkailtiin loput.
      Enempää ei ole mistä ottaa, että tällä mennään loppuelämä.

      Ottaa kyllä yli puoli vuotta, melkein vuoden että alkaa tulosta oikeasti tulla.
      Pari kolme viikkoa, niin vähän tummalla kaverilla ei punotus näy.

      10 päivää töistä pois, jos edustushommia.
      Itse vedin lippiksellä aika pitkään duunit.

      En kadu, vaan suosittelen. Mun kautta saa kontaktit jos tarvis. Ja tuloksetkin saa nähtäväksi.

      • Anonyymi

        No laitahan kontaktit ja vaikka kuvia tuloksistakin osoitteeseen
        [email protected]

        Jännä, että näillä keskustelupalstoilla hehkutetaan niin tuota Ankarassa sijaitsevaa Civasin klinikkaa. Onko tosiaan noin monta suomalaista käynyt siellä? Sinnehän on hankalampi matkustaakin, kuin Istanbuliin, minne on runsaasti lentoja tarjolla.


    • Anonyymi

      Hei. Minulle tehtiin 2/20 hiustensiirto Turkissa. Nyt aikaa on mennyt lähes 4kuukautta ja ohimot punnittava edelleen. Onko tähän jotain apukeinoja millä punaisuutta saisi häivennettyä? Kaverillani punoitus loppui kuukauden kuluttua toimenpiteestä.

    • Anonyymi

      No ainakin kun rupeet ottaa viinaa päivittäin ni alkaa naamakin punottaa eikä niin erotu enää..

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Itse kävin hiustensiirrossa Nordströmillä vuosina 1993 ja 1998. On todella harmi, että Suomen taso on noista romahtanut. Kumpikin kerta maksoi noin 20 000 FIM eli reilu 3000 eur ja oli toki silloin paljon rahaa. Hiusraja on aika korkea toki mutta ei ole muuttunut mihinkään 30 vuoteen. Jos joskus haluan vähän tuuheutta, käytän Topikkia.

      Harmi, että tuo surkea Pihlajalinna osti Nordströmin ja lopetti täysin hiustensiirrot. Suomi oli 20 vuotta sitten edelläkävijä näissä juuri Nordströmin ansiosta.

      Ikää on nyt 64v ja mitään ongelmia ei missään vaiheessa tullut kummankan leikkauksen jälkeen. Arpi oli joku 10v sitten vielä takaraivossa mutta taitaa olla aika lailla hävinnyt nyt. Itse kyllä suosittelen hiustensiirtoa ehdottomasti, jos koneella ajo ei ole vaihtoehto.

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1495
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1301
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1282
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1227
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1204
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1106
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1087
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1076
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1074
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe