Osaan mutten osaakaan

Juniorikoodari

Mistä seuraava johtuu? Olen itseopiskellut ohjelmointia lukemalla yliopistotason oppikirjoja ja tehnyt omia softia onnistuneesti. Kuitenkin välillä jään jumiin omissa projekteissa. Kun sitten koetan kysyä apua Stack Overflowsta, kysymyksiäni pidetään huonoina, negaa tulee ja joskus kysymys suljetaan.

Eli miten ohjelmoija ratkoo vastaan tulevia ongelmia, kun kerran netissä en osaa kysyä oikein? IT-ala kiinnostaisi, mutta kolleegojen tyly asenne vie motivaatiota.

5

233

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jjsdaflkk

      "Eli miten ohjelmoija ratkoo vastaan tulevia ongelmia, kun kerran netissä en osaa kysyä oikein? "

      Omalla kohdallani suurimpaan osaan ellei kaikkiin kysymyksiin on jo netissä vastattu. Ehkäpä sinun pitäisi kehittää Google-Fu:tasi?

    • pörprörrr

      Kannataa stakfloasta katsoa ennemmin vanhoja kyssiä kuin tehdä uusia, se on viime vuosina täyttynyt teineillä (siis vähän kuin jonkun dota2 vakio pelaajilla jotka täynnä negatiivisyytä ja reaktiivisyyttä) ja taso mennyt alas päin kauheasti eli vastaukset uusiin kysymyksiin on suurelta osin pashaa. Eli googlen kautta vanhoja kysymyksiä sekkaa

      • pörrörröööö

        kysyy jotain melko helppoa niin ne on iloisia kun saavat copypastatta vastauksen jonkun vanhanparran aijemmasta vastauksesta ja näin keräävät pisteitä, kysyy jotain uutta juttua johon ei ole vielä vastauksia niin menee suu vääärään


    • löalsöd

      En tiedä millasia kysymyksiä olet kysymys, mutta itse olen saanut ihan asiallisia vastauksia siten, että olen ensin avannut mitä olen yrittänyt saada aikaiseksi ja sen jälkeen esitellyt oman siihen mennessä aikaan saamani ratkaisun, olkoon se miten huono tahansa, eli laittanut mukaan kirjoittamani koodin. Sitten olen kertonut mikä on ongelma ja kysynyt neuvoa. Yleensä ihan hyviä vastauksia on tullut.

      Olen huomannut, että kysymykset joissa ei ole mitään koodia mukana teilataan usein samantien.

      • Juniorikoodari

        Hmm. Ehkä kyse oli vaan siitä, että yritin käyttämää sellaista kirjastoa, jonka käyttö vaati vähän kikkailua että sen sai toimimaan. Ehkä jollain toisella tavalla toteutettuna homman olisi voinut tehdä yksinkertaisemminkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1631
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1289
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1277
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe