Rintama mies talot?

homesieni

Kuinka kauan toi kiima noitten 50 luvun taloihin jatkuu? Onhan ne nostalgisia... mut se vuosiluku talosta milloin on rakennettu ei poistu koskaan. Ne olivat aikoinaan hyviä taloja. Ulkosaunat. Ulkohuusit. Sitten päätettiin että sisävessa, sauna. Toinen wc / kylppäri. Tehdään miten tehdään.... luullaan et nyt nopea rahapois. Ja käräjille. Parhaassa tapauksessa ostaja sairastuu iäksi ja jää home loukkuun.

Hyvää ja halpaa ei vieläkään ole.........

http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005362764.html

21

829

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yhdyssanaonyhdyssana

      kyllä meillä on ollu kaikki sisävempeleet sit viiskytluvun ja sisäilma on oikeen raikas, kun on tää luonnollinen ilmanvaihto. Ei asuta pullossa, kuten jotkut. Persiistä on tää sokkeloisuus. Eikä ihmiset oikeesti halaja enää minkään rintamamiestalojen perään, kerrostaloissa ne haluaa asua helppoa elämää. Opettele edes kirjottamaan.

      • lausealkaaisolla

        Samaa sinulle. Opettele.


    • tyyytyväinen

      Kyllä tuli hyvät löylyt rintamiestaloon rakennetusta sisäsaunasta. Ei tarvi tarpoa pitkin pihoja myrskylyhdyn valossa saunaan ja paskalle. Pönttöuunin pellin löin kiinni niin taas tarkenee paripäivää. Ai että on hyvä asua ei muovia muussa kun puupinon päällä. Painovoimanen ilmastoisti paras, jos osaa venttiileitä pyöritellä. Vielä jos puuhellassa iltateet keittelis.( ja tiskiveet tulee samalla) tiskais. Ei kulu sähköä höpöjuttuihin.

      • Remontti-Rami

        "ilmastoisti "
        Se ei ole painovoimainen ilmastointi. Se on painovoimainen ilmanvaihto. Pönttöuuni on hyvä.


    • ulosvaialassaunaan

      Paras talo mitä rahalla saa. Persaukiset voi haaveilla.

      • pillari.on.jo.käynnissä

        Eihän tuo ole vielä mitään... kyllä rantasauna pitää olla vielä kolmantena.


    • suomessa

      Kyllä suomen sodan käyneet miehet on osannu rakentaa vapaa-ajallaan perhelleen kodin ja vielä ilman sähköä. Oli talkoita suurimmissa töissä, kuten maan kärrääminen kottikärryllä tai hevosella, sokkelinvalu käsipelissä, veen kantaminen, kattopäreitten höyläys ja asentaminen, sahanpurun kuivattaminen, tiilien tekeminen muotilla, Ja alussa piti se tontti raivata justeerilla sahapuuksi ja kannot poistaa. ei siinä keritty paljon mehmosilla makoilla ja oottaa valmista pöytää niinkuin auvilan pojat.

    • äkkiä-hoitoon

      Joko pii-paa-auto on hakenut porukan lataukseen?

    • ykspaskojentekijä

      Pahimmat hometalot tehtiin 80-93 . Timpurit tahkos rahaa, ja kiire kuhan äkkiä käsistä pois.

    • halkometriä

      Suomi sata on juuri oikea kohde rintamies taloille. Rintamamiehet niitä teki saamalleen tontille sodassa menetettyä aikaa vastaa..käsityönä ja ilman sähköö rakentui jämsään useita karjalasta evakkoon lähteneille uusikoti lämmin rintamamiestalo..

    • Aikapoikia

      Pahimmat taitaa olla 70 luvulta. Tasakatto, valesokkeli.... voi voi sitä kosteuden ja mikrobien määrää sisällä.

      • Kauhiistihämmästynyt

        Minä olen luullut, että hometta ja mikrobeja esiintyy vain uudehkoissa julkisissa rakennuksissa, kuten jokseenkin kaikissa kouluissa, virastoissa ja kirjastoissakin. En ole kuullut, että kenenkään kotoa niitä olisi löydetty.


      • Korvalääkäri
        Kauhiistihämmästynyt kirjoitti:

        Minä olen luullut, että hometta ja mikrobeja esiintyy vain uudehkoissa julkisissa rakennuksissa, kuten jokseenkin kaikissa kouluissa, virastoissa ja kirjastoissakin. En ole kuullut, että kenenkään kotoa niitä olisi löydetty.

        Haittana nämä huono kuulo.


    • aöhjlöpkj

      Vai että "rintama mies talot".

      • harvoinmyynnissähyvät

        Puhutaan yleensä -50 luvun Rintamamies taloista, vaikka harvempi tuli -50 ja -60 luvun alusta rintamalta.


    • Talossa

      Rintamamiestalojen suosio perustuu enimmäkseen sijaintiin isoissa kaupungeissa, tontit ovat lähellä keskustoja.
      Maaseudulla ovat lähestulkoon arvottomia.
      Isoja eroja on, kun kaikesta oli pulaa, kaikessa on säästetty, toki on hyviäkin taloja.
      On hyödyllistä kehua omaa ostostaan julkisuudessa, kuten vaikka talonrakennusalan julkaisuissa.
      Toimittajatkin ovat vain ihmisiä.
      Rintamamiehethän sinänsä rakensivat paljon muunkinlaisia taloja, paljon vielä 60- ja 70- luvuillakin.

      • näin-se-menee

        Ei nykyisin pääse suuremmissa kaupungeissa enää mitenkään muuten asumaan lähelle keskustaa uuteen omakotitaloon, kuin ostamalla keskustan tuntumasta vanhan rintamamiestalon. Vanha talo nurin ja uusi pystyyn samalle tontille. Hyvä puusto on tontilla yleensä myös jo valmiina.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2032
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1569
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      150
      1505
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1328
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1260
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      275
      1105
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1012
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      127
      1007
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      112
      988
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      52
      818
    Aihe