Muutin vuokra-asuntoon ja huomasin vasta sinne muutettuani, ettei edellinen ollut tehnyt loppusiivousta. Siellä oli hyvin likaista ja kesti 8 tuntia saada kaikki siellä siivottua. Mietin reklamaation lähettämistä vuokranantajalle vaatien korvausta omasta siivouksestani, mutta samalla pelkään voiko vuokranantaja irtisanoa vuokrasopimukseni, jos pitää hankalana vuokralaisena?
asunnon loppusiivous
7
1383
Vastaukset
- vastamuuttanut
Kerroin vuokranantajalle asiasta, mutta hän vain sanoi, että on jo vuokravakuuden maksanut takaisin eikä voi enää tehdä asialle mitään.Mutta näin hän laiminlyö velvollisuuttansa tarkastaa asunto. Asunnossa ei ollut sähköjä käydessäni sitä katsomassa, joten en nähnyt niin hyvin.
- vnmcn
Periaatteessa siivouskorvauksen voisi veloittaa vuokranantajalta, mutta siivoamattomuus täytyisi pystyä vaadittaessa osoittamaan kuin myös, että olette sopineet asunnon olevan tiettyyn tasoon siivottu, koska loppusiivous on edellisen vuokralaisen ja vuokranantajan välinen, etkä sen vuoksi voi suoraan vedota edellisen vuokralaisen mahdollisiin laiminlyönteihin, sillä voihan niinkin sopia, ettei loppusiivousta tarvitse tehdä kuhan huoneisto on tyhjä määräaikaan mennessä. Riippuu ihan mitä olette puhuneet vuokranantajan kanssa ja millätavoin olet tarkastunut asunnon kunnon.
- Useinmuuttanut
Tämä homma meni, nyt sinun omaksi tappioksi. Kannattaa aina ennen, muuttamista tarkistaa asunto läpikohtaisin päivänvalossa. Sinulla oletettavasti on hallussasi lomake, johon pyydetään merkitsemään kaikki, asunnossa olevat viat, rikkoutuneet kohdat. Lomake pitää palauttaa vuokranantajalle. Tähän lomakkeeseen voit kirjoittaa huonosta siivouksesta uudessa asunnossa.
Muista tutkia tarkasti asuntosi joka neliömetriltä ja merkitä mahdolliset viat, puutteet siihen lomakkeeseen. Nämä asiat tulee saada kuntoon kohtuullisessa ajassa.
Olet myös itse vastuussa, kaikesta siitä mitä tapahtuu asunnossasi asumisesi aikana.
Tästä syystä turvaksi kannattaa hankkia kotivakuutus: Ainakin tulipalon, vesivahingon ja ilkivallan varalta. Vuokranantaja on vakuuttanut asunnon ulkoiset puitteet ei sinun omia tavaroitasi. - Useinmuuttanut
Eikä vuokranantajasi voi sanoa irti vuokrasopimustasi laillisesti, antamasi reklamaation takia.
Korvausta siivouksestasi, et varmaan saa enään..
Hankala vuokralainen on esimerkiksi: Rettelöitsijä, muille asukkaille ongelmia aiheuttava, henkilö joka ei maksa vuokria sopimuksen mukaan. - ilaed
Minun kokemus on se, että asuntoa ei tarkastettu ennen seuraavan asukkaan sisäänmuuttoa. Sen jälkeen vuokranantaja kieltäytyi palauttamasta minulle vuokravakuutta, koska asunnossa oli muka poltettu.
Tosiasia on se, että en ole eläessäni polttanut yhtäkään tupakkaa. Kiinteistönvälittäjä ilmeisesti kävi katsomassa asuntoa sen jälkeen, kun uusi asukas oli siellä poltellut!
Mitään perustetta ei ollut pidättää minun vuokravakuuttani ja epäilenkin, että kyseessä oli tahallinen petos.- vastamuuttanut
Päätin jättää asian, ajattelen pääseväni näin paljon helpommalla. Mutta sinun olisi kyllä pitänyt kuluttajalautakunnalle tehdä valitus tuossa tapauksessa. Kyllä oikeuksistaan kannattaa pitää huoli.
- ilaed
No minulla on jo niin monta kokemusta siitä, että tässä maassa ei saa minkäänlaista oikeutta, että en viitsinyt. Minulta on huijattu paljon suurempiakin rahamääriä ja rikollisten puolta pitävä oikeuslaitos löytää aina jonkin syyn olla tuomitsematta heitä.
Sitten kun on vielä muun muassa kaikesta tästä miten minua on kohdeltu johtuen hyvin masentunut niin ei siinä enää jaksa edes yrittää pitää puoliaan epäoikeusvaltiossa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941749
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2401553- 891356
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651025Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46931- 47918
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38908Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9894- 46852
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35829