asunnon loppusiivous

vastamuuttanut

Muutin vuokra-asuntoon ja huomasin vasta sinne muutettuani, ettei edellinen ollut tehnyt loppusiivousta. Siellä oli hyvin likaista ja kesti 8 tuntia saada kaikki siellä siivottua. Mietin reklamaation lähettämistä vuokranantajalle vaatien korvausta omasta siivouksestani, mutta samalla pelkään voiko vuokranantaja irtisanoa vuokrasopimukseni, jos pitää hankalana vuokralaisena?

7

1189

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastamuuttanut

      Kerroin vuokranantajalle asiasta, mutta hän vain sanoi, että on jo vuokravakuuden maksanut takaisin eikä voi enää tehdä asialle mitään.Mutta näin hän laiminlyö velvollisuuttansa tarkastaa asunto. Asunnossa ei ollut sähköjä käydessäni sitä katsomassa, joten en nähnyt niin hyvin.

      • vnmcn

        Periaatteessa siivouskorvauksen voisi veloittaa vuokranantajalta, mutta siivoamattomuus täytyisi pystyä vaadittaessa osoittamaan kuin myös, että olette sopineet asunnon olevan tiettyyn tasoon siivottu, koska loppusiivous on edellisen vuokralaisen ja vuokranantajan välinen, etkä sen vuoksi voi suoraan vedota edellisen vuokralaisen mahdollisiin laiminlyönteihin, sillä voihan niinkin sopia, ettei loppusiivousta tarvitse tehdä kuhan huoneisto on tyhjä määräaikaan mennessä. Riippuu ihan mitä olette puhuneet vuokranantajan kanssa ja millätavoin olet tarkastunut asunnon kunnon.


    • Useinmuuttanut

      Tämä homma meni, nyt sinun omaksi tappioksi. Kannattaa aina ennen, muuttamista tarkistaa asunto läpikohtaisin päivänvalossa. Sinulla oletettavasti on hallussasi lomake, johon pyydetään merkitsemään kaikki, asunnossa olevat viat, rikkoutuneet kohdat. Lomake pitää palauttaa vuokranantajalle. Tähän lomakkeeseen voit kirjoittaa huonosta siivouksesta uudessa asunnossa.
      Muista tutkia tarkasti asuntosi joka neliömetriltä ja merkitä mahdolliset viat, puutteet siihen lomakkeeseen. Nämä asiat tulee saada kuntoon kohtuullisessa ajassa.
      Olet myös itse vastuussa, kaikesta siitä mitä tapahtuu asunnossasi asumisesi aikana.
      Tästä syystä turvaksi kannattaa hankkia kotivakuutus: Ainakin tulipalon, vesivahingon ja ilkivallan varalta. Vuokranantaja on vakuuttanut asunnon ulkoiset puitteet ei sinun omia tavaroitasi.

    • Useinmuuttanut

      Eikä vuokranantajasi voi sanoa irti vuokrasopimustasi laillisesti, antamasi reklamaation takia.
      Korvausta siivouksestasi, et varmaan saa enään..
      Hankala vuokralainen on esimerkiksi: Rettelöitsijä, muille asukkaille ongelmia aiheuttava, henkilö joka ei maksa vuokria sopimuksen mukaan.

    • ilaed

      Minun kokemus on se, että asuntoa ei tarkastettu ennen seuraavan asukkaan sisäänmuuttoa. Sen jälkeen vuokranantaja kieltäytyi palauttamasta minulle vuokravakuutta, koska asunnossa oli muka poltettu.

      Tosiasia on se, että en ole eläessäni polttanut yhtäkään tupakkaa. Kiinteistönvälittäjä ilmeisesti kävi katsomassa asuntoa sen jälkeen, kun uusi asukas oli siellä poltellut!

      Mitään perustetta ei ollut pidättää minun vuokravakuuttani ja epäilenkin, että kyseessä oli tahallinen petos.

      • vastamuuttanut

        Päätin jättää asian, ajattelen pääseväni näin paljon helpommalla. Mutta sinun olisi kyllä pitänyt kuluttajalautakunnalle tehdä valitus tuossa tapauksessa. Kyllä oikeuksistaan kannattaa pitää huoli.


      • ilaed

        No minulla on jo niin monta kokemusta siitä, että tässä maassa ei saa minkäänlaista oikeutta, että en viitsinyt. Minulta on huijattu paljon suurempiakin rahamääriä ja rikollisten puolta pitävä oikeuslaitos löytää aina jonkin syyn olla tuomitsematta heitä.

        Sitten kun on vielä muun muassa kaikesta tästä miten minua on kohdeltu johtuen hyvin masentunut niin ei siinä enää jaksa edes yrittää pitää puoliaan epäoikeusvaltiossa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      139
      4051
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      121
      1581
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1402
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      70
      1396
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1254
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1131
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      47
      1128
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1086
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1071
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      60
      1028
    Aihe