Osaisiko joku selittää minulle miksi ihmiset matkustavat/liikkuvat muutaman euron tähden kaupungin toiselle puolelle, kun saavat passikuvan "halvalla". Kuvan saa muutaman euron erolla lähimmästä fotoliikkeestä.
Vaikka se on koko passin uusimisen halvin osa?
Passikuvat juoksuttaa ihmisiä
13
306
Vastaukset
- Nikon_kamera_tai_Fuji
Passikuvan saa ilmaiseksi kun kuvaa itse, tekee kuvan poliisin ohjeen mukaan ja lähettää poliisin serverille. Näin meillä ainakin.
- liianhalpa
Varmasti ja jokainen voi itse vaihtaa sulakkeen jne.
Se ei ole kysyjällä itse pointti, vaan valokuvapalveluihin kohdistuvaan hintamielikuvaan.
Jos valokuvaaja/harrastaja vastaa näin niin kuin yllä, ei valokuvilla ole enään mitään arvoa ja se viestii koko alaa käsittelevästä alennustilasta. Harrastajat huutavat kovaan ääneen, että on hieno kuvata ilmaiseksi, samalla kuitenkin ihmetellen ettei kukaan enää ole kiinnostunut heidän otoksistaan :-) - Nikon_kamera_tai_Sony
liianhalpa kirjoitti:
Se ei ole kysyjällä itse pointti, vaan valokuvapalveluihin kohdistuvaan hintamielikuvaan.
Jos valokuvaaja/harrastaja vastaa näin niin kuin yllä, ei valokuvilla ole enään mitään arvoa ja se viestii koko alaa käsittelevästä alennustilasta. Harrastajat huutavat kovaan ääneen, että on hieno kuvata ilmaiseksi, samalla kuitenkin ihmetellen ettei kukaan enää ole kiinnostunut heidän otoksistaan :-)Sanotaan mieluummin että passikuvalla ei ole mitään arvoa kun sellaisen voi digikameran ja kuvankäsittelyohjelman omistava tehdä itse.
Paljon on muita kuvia joilla on arvoa, mainos, PR, lehtikuvat, koulukuvat, häät, kuoppakuvat, onhan noita. Minullakin palkka juoksee valokuvaamisesta. - lähimmäisemme
liianhalpa kirjoitti:
Jos valokuvaaja/harrastaja vastaa näin niin kuin yllä, ei valokuvilla ole enään mitään arvoa ja se viestii koko alaa käsittelevästä alennustilasta. Harrastajat huutavat kovaan ääneen, että on hieno kuvata ilmaiseksi, samalla kuitenkin ihmetellen ettei kukaan enää ole kiinnostunut heidän otoksistaan :-)Täytyy käydä hyvä-hyvä klikkaamassa toisten kuvia Flickr:ssä siinä toivossa että lähimmäinen kohtelee itseä yhtä rakkaasti...
- roistomaisuus
Passikuvassahan pitää poseerata mahdollisimman roistomaisen näköisenä niin että kyllä roistomaisuus parhaiten ilmenee itse otetussa itselaukisijakuvassa.
- Kävinköturhaan
Erään tunnetun kodinkoneketjun kuvien hylkäysprosentti on suurin.
- Halvin.on.paras
Harmittaako kun asiakkaat eivät tule hakemaan sinulta ylihintaisia passikuvia?
- haluatkovalokuvaajaksi
Ei harmita, koska uusintakuvaukset työllistää eniten.
- ei-tipu-ylimääräistä
Passikuvia tarvitaan muuallekin kuin passeihin.
Kuten henkkareihin.
Ei huvita maksaa yhtään ylimääräistä 50 € lisäksi, ja viiden vuoden välein.- eiolepassikuva
Passikuvaa ei tarvitse kuin passiin. Vastaavia valokuvia pärstävärkistä saattaa tarvita jossain muuallakin, mutta se on harvinaista. Esimerkiksi työpaikkojen kulkukortteihin otetaan kuva yleensä työpaikan pokkarilla. Kännykkäkin saattaa nykyään käydä, ehkä jopa passikuviin, jos on hienompi malli.
- näin_kyllä_on
eiolepassikuva kirjoitti:
Passikuvaa ei tarvitse kuin passiin. Vastaavia valokuvia pärstävärkistä saattaa tarvita jossain muuallakin, mutta se on harvinaista. Esimerkiksi työpaikkojen kulkukortteihin otetaan kuva yleensä työpaikan pokkarilla. Kännykkäkin saattaa nykyään käydä, ehkä jopa passikuviin, jos on hienompi malli.
Henkkarivalokuvaa koskee aivan samat säännöt kuin passikuvaakin.
Nykyisiä henkkareita voi käyttää matkustusasiakirjana matkustettaessa niihin maihin joihin matkustettaessa passia ei tarvitse.
- Kuvaonedullinen
Suurin kustannus on kuitenkin itse passi, väännetäänkö peistä väärässä kohdassa? Tänne voi jokainen tehdä huomautuksen passin hinnasta. http://valtioneuvosto.fi/paatokset/paatos?decisionId=0900908f8050202c
En passin hintaan ei juuri voi vaikuttaa, kuvan hintaan voi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1496441
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k263848Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1323014- 442946
- 512796
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262136Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2711968Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt511898- 351750
- 291736