Onko teillä hankittuna ajoturva? Mitä se maksaa ja onko se todella auton elinikäinen? & oletteko olleet tyytyväisiä. Silmään pisti meinaas ocun takuu 2v moottorille ilman km rajoitusta, mutta kun minulle tulee kilsoja vain n.25tuhatta vuodessa, niin tuskimpa moottori sinä aikana hajoaa.
Skodan
8
5234
Vastaukset
- tuleva skodisti
ei ajoturva itsessään maksa, vaan tulee uuden auton mukana, tietääkseni muissakin VAG tehtaan autoissa (audi, vw.)Ymmärtääkseni on elinikäinen, edellyttäen että auto huollatetaan aina valtuutetussa merkkihuollossa. korjatkaa jos olen väärässä...
- Skodillacin tuleva omistaja
Noin minäkin olen asian ymmärtänyt. Eli ainoa ehto sille on tuo mainittu merkkihuollattaminen.
Onhan se sikäli lisäarvo, että jos jää tielle Skodillacilla vian takia niin kaikki matkustajat pääsevät kuluitta tien päältä pois (tarkoittaa käytännössä taksia ja pitemmällä matkalla hotellimajoitusta) ja auto saa kyydin pajalle. Tuo sama asia taitaa kuulua laajaan kaskoonkin mutta ellei sitä ole, niin ajoturva täydentää hyvin "vakuutusturvaa". - Jappe
Skoda myöntää kaikille 1.3. 2000 jälkeen rekisteröidylle autolle elinikäisen ajoturvan.
Ajoturvaan kuuluu esim.
1. 24h tiepalvelu
2. Auton kuljetus vikapaikalta korjaamolle
3. vuokra-auto vain bensakuluilla
Ajoturva on voimassa takuun jälkeen ainoastaan, jos auto huolletaan merkkiliikkeessä jne..
Tässäpä melestäni tärkeimmät ajoturvan asiat. Löytyivät Skodan takuuehto kirjasesta.... - vrs
Jappe kirjoitti:
Skoda myöntää kaikille 1.3. 2000 jälkeen rekisteröidylle autolle elinikäisen ajoturvan.
Ajoturvaan kuuluu esim.
1. 24h tiepalvelu
2. Auton kuljetus vikapaikalta korjaamolle
3. vuokra-auto vain bensakuluilla
Ajoturva on voimassa takuun jälkeen ainoastaan, jos auto huolletaan merkkiliikkeessä jne..
Tässäpä melestäni tärkeimmät ajoturvan asiat. Löytyivät Skodan takuuehto kirjasesta....Koskeeko tuo ajoturva käytettynä ostettua autoa jonka huoltohistoria on ok?
- Jappe
vrs kirjoitti:
Koskeeko tuo ajoturva käytettynä ostettua autoa jonka huoltohistoria on ok?
Käsittääkseni ajoturva kulkee auton mukana.
Ainakin minun skodani kohdalla näin vakuutettiin, vaikka ostin sen käytettynä.
- Aivan sama
Halvan osakaskonkin (hirvi, palo, varkaus) mukana tulee autopalveluvakuutus, joka on voimassa 0-10 vuotiaille autoille (Tapiolalla näin, muilla yhtiöillä ehdot?).
Käytännössä sama asia kuin automerkin tarjoama, jos matka katkeaa niin saa auton lähimmälle korjaamolle ja itse pääsee pois tien päältä.
Aika kalliiksi tulee merkin vakuutus, jos tuon autoturvan takia ainoastaan huollattaa autonsa merkkiliikkeessä :) - Pekka
Eiköhän Skodan Ajoturva ole samansisältöinen Volkkarin Liikkumisturvan kanssa. Auton elinikäinen se todella on.
Volkswagen Liikkumisturva:
Omistatko vuoden 1986 tai sitä uudemman Volkswagen-henkilöauton?
Oletko käyttänyt autoasi vuosittain Volkswagen-määräaikaishuollossa tai uudempaa Volkswagenia LongLife-huoltovälinäytön ilmoittaman ajankohdan mukaisesti valtuutetussa Volkswagen-merkkihuollossa?
Oletko korjauttanut huollossa havaitut ja laskuun merkityt viat (etenkin ne, joiden vuoksi auto voisi jäädä tielle) Volkswagen-merkkikorjaamossa?
Liikkumisturva korvaa:
-hinauksen lähimmälle Volkswagen-merkkikorjaamolle
-matkalla suoritetut pienkorjaukset enintään hinauskuluja vastaavalla määrällä
-mikäli autoa ei saada Volkswagen-korjaamolla ajokuntoon samana päivänä, saat vaihtoehtoisesti sijaisauton enintään kolmeksi vuorokaudeksi
-yhden yön yöpymisen kaikille autossa matkustaneille
Liikkumisturva ei korvaa:
-asiakkaan omasta syystä, esimerkiksi polttonesteen loppumisesta, aiheutuneita kustannuksia
-ulkoisista tekijöistä, esimerkiksi onnettomuudesta, aiheutuneita kustannuksia
-huollon yhteydessä havaittujen ja laskuun merkittyjen vikojen korjaamatta jättämisestä aiheutuneita kustannuksia - Herra 74 kW
Kannattaa lukea tosiaan ne ehdot. Ellen muista väärin huoltokirjaan (sinne johonkin loppuun) tulee erikseen leima ajoturvan voimassaolosta, pelkkä merkkihuollattaminen ei aina välttämättä takaa ajoturvan voimassaoloa. Näin siksi, että käsittääkseni ajoturvan voimassa pitäminen saattaa jossain tilanteessa (luultavasti iäkkäämmässä autossa) edellyttää ylimääräisiä osanvaihtoja tms. verrattuna normaaliin huolto-ohjelmaan. Se, mitä nämä käytännössä ovat tai voivat olla (ja olenko ylipäätään ollenkaan oikeassa) selviää luultavasti vain huollosta kyselemällä. Itse en ole vielä vaivautunut (kun ne ajoturvaleimatkin ovat toistaiseksi automaattisesti tulleet).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei823596Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1071792- 1061102
- 991075
- 60933
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate164840- 42836
IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57791Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g59769Kannan sinua mukanani
Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii28735