Mulla on salora digi boxi kaapeli verkkoon. ongelmana on se että käytän rgb kaapelia ja laitan asetuksen tv-ulostulo rgb:lle niin kuva muuttuu vihertäväksi. joudun pitämään asetusta cvbs:nä(mitä nyt tarkottaakaan?) ja kuva on silloin huono. miksi kuva muuttuu vihreäksi? muuten kuva olisi hyvä ja tarkka tolla rgb asetuksella. ja mitä tarkoittavat asetukset rf-kanava ja rf-tila? osaisko joku guru oikeasti auttaa???
salora boxi ongelma
4
522
Vastaukset
- Tuulaneitonen
Vaikeaselkoisen tekstisi perusteella yleis sivis tyk-se-si ei mitenkään kuitenkaan riitä kertomasi ongelman ratkaisemiseen.
- mal82
eipä ole kovin vaikea selkoinen. hyvin siihen toinen kaveri osas vastata. itselläsi taitaa olla ongelma?
- Antennilähtö
Luultavimmin sinulla on vain scart-kaapeli löysällä, jos joku väri näyttää puuttuvan täydellisesti. Voimalla vaan liittimet pohjaan asti! Jos telkkarissa on useampi scart-liitin niin kannattaa koettaa niitäkin, kaikki eivät välttämättä rgb:tä tue.
RF-kanava tarkoittaa sitä kanavaa, jolle antenniliittimen kautta digikanava syötetään. Oletusarvo usein kanava 36. Tämä on hätävara vanhoille telkkareille, joissa ei scartia ole.
RF-tila tarkoittaa RF-lähdön (siis antennilähdön) kuva/ääni standardia. Meillä on PAL B/G muistaakseni. Jos digikanava näkyy värillisenä ja ääni kuuluu antenniliittimenkin kautta, asetus on kunnossa. Tämän liitännän kautta ei telkkariin muuten tule stereoääntä.- Sami
Itselläni on samanlainen ongelma Saloran boxilla, jossa kovalevy ja kaksi viritintä, mallimerkintää en muista. Asetettaessa boxista signaaliksi RGB, muuttuu kuva rakeiseksi ja kohisevaksi. Vähän niinkuin "lumisadetta" kuvan päällä. Kuva on todella huonolaatuinen (Oli myös kerran terävä, mutta vihertävä, tosin aivan ohimenevästi muuttuen jälleen värilliseksi, mutta rakeiseksi ja kohinaiseksi ). TV:ssäni on 3 Scart-liitäntää, joista kaksi tukee RGB:tä. Kummassakin sama juttu. Olen kokeillut kahdella eri täysin kytketyllä SCART-kaapelilla ja molemmilla sama ongelma. Muissa vimpaimissa toimivat hyvin. Haiskahtaa vahvasti siltä, että Saloran boxissa on vikaa. Aion viedä huoltoon, kun ehdin, ellei jollain ole parempaa infoa aiheeseen liittyen.
Jos sinä, joka alunperin kysyit aiheesta olet saanut jutun kuntoon, niin kertoisitko minullekin, että miten ja mistä kiikasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683219
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753087Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.682952On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662621Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442132- 611699
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251667Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181649- 351645
- 591576