Toyotalla uusin ja kehittynein hybridijärjestelmä

Ensinnäkin Toyotalla on uusin ja kehittynein ladattava hybridi,

.......jonka uuden hybridijärjestelmän ansiosta Prius Plug-In tarjoaa entistä paremman kiihtyvyyden ja auto on entistä vähemmän riippuvainen polttomoottorista. Uusi hybridijärjestelmä siis takaa, että auto kiihtyy nopeasti ja sähköllä pääsee pitkälle.

Uusi hybridijärjestelmä mahdollistaa reippaat säästöt kulutuksessa ja päästölukemissa. Tehdas lupaa yhdistetyn ajon kulutuksen pudoneen tasalukemaan 3,0 I/100km. Vastaava hiilidioksidipäästö on 70 g/km, jossa pudotusta on 21 prosenttia.

https://images.cdn.autocar.co.uk/sites/autocar.co.uk/files/styles/gallery_slide/public/images/car-reviews/first-drives/legacy/toyota-prius-plugin-2017-2003.jpg?itok=qB-07of4

Muut Toyotan hybridit:

"Myös polttomoottorin parina toimiva hybridijärjestelmä on kokenut täydellisen uudistumisen ja sähkömoottori on aiempaa huomattavasti tehokkaampi. Tämän lisäksi akkutekniikassa on otettu askel eteenpäin, sillä akku on aiempaa pienempi ja energiatiheydeltään parempi."

"Hybridijärjestelmän muutokset ovat ratkaisevimmassa roolissa tulosten saavuttamiselle. Atkinson-syklillä toimiva 1,8 VVT-i -bensiinimoottori toimii kehitystyön tuloksena maailmanennätyksellisellä 40 % termisellä hyötysuhteella. Luku kertoo, minkä määrän moottori pystyy muuntamaan polttoaineen energiasisällöstä liike-energiaksi. Esimerkiksi kitkan ja mekaanisten häviöiden pienentäminen johtaa siihen, että jokaisesta polttoainepisarasta saadaan suurempi energiamäärä hyötykäyttöön. Mikä tärkeintä, polttomoottori on käynnissä mahdollisimman vähän."

"Uudistuksen keskiössä on uusi hybridijärjestelmä ja hyvän hyötysuhteen bensiinimoottori yhdistettynä ensimmäistä kertaa uudessa Priuksessa käyttöön otettuun uuteen TNGA-pohjaratkaisuun. Tuloksena on ennätyksellisen pienellä polttoaineen kulutuksella (3 l/100 km) kulkeva, entistä ajettavampi, tilavampi ja näyttävämpi auto."

"Autossa on uudistettu hybridijärjestelmä ja sen aerodynamiikkaa on petrattu. Uusi nikkelimetallihydridiakku on entistä kompaktimpi ja parempi energiatiheydeltään. Akku on takaistuimen alla."
Ilmianna
Jaa

12 Vastausta



Taas tuli todella takkiin trollille, joka valehtelee täällä Toyotan muka-hybrideistä. Voi trolli parkaa.
Ilmianna
Jaa
Hurjan pieni kulutus uudella Toyota Prius Plug Inillä on uuden hybridijärjestelmän vuoksi ja kuinka jumalattoman suuret kulutukset muilla muka sähköautoilla onkaan.

http://www.autodevot.com/2017/08/toyota-prius-hybrid-scores-5-stars-adac-ecotest-comparison/
Ilmianna
Jaa
Jopa toinen asialainen halpismerkki Hyundai on mennyt hybriditekniikassa ohi Toyotan ja siitä on todisteena jokusia vertailutestejä joissa Toyotan kuningasmalli Prius jää toiseksi huonopien ominaisuuksiensa ja vanhentuneen hybriditekniikkansa vuoksi, vaikka on hinnaltaan 5-6 ke kalliimpi. On tässä kovasti selitettävää Toyotauskovaiselle. Hyny on sitä paitsi auton näköinen kun verrataan tuohon rikkaimuria muistuttavaan Priukseen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Tulipas siihen taas valetta oikein kunnolla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
mutta kun se nyt vaan on bulkkituote ja halpiskärry. ei se siittä mihkään muutu. premiumit erikseen,
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Saksalaisten huijareiden luoma mielikuva "premium". Naurettavaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Jo kaksikymmentävuotta hybridejä valmistaneelle autonvalmistajalle, joka on koko hybridijärjestelmän kehittänytkin, on helppo myös kehittää uusin ja paras hybridijärjestelmä. Se on selvä. Onhan se myynytkin niitä jo kohta yksitoista miljoonaa autoa. Toyotan hybridithän ovat osoittautuneet kaikkein kestävimmiksi autoiksi.

Erinomaisen aloituksen jälkeen tuossa ei näköjään sitten olekaan mitään asiallista.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Eiköhän Toyota ole vaan kehitellyt samaa tekniikka vain halvemmaksi raketaa, ei siis mitään uutta joka parantaisi asiaa. Miksi muut sitten menisivät heti kättelyssä ohi, kuten Hyundai ja Eurooppalaiset?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Miksei Suomessa kauppa käy?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
ihmetellään kun lähes ajamattomat Vw-hybridiharjoitelmat eivät mene kaupaksi vaikka niille annetaan 5 vuoden takuu ja hintaakin on uuteen verrattuna pudotettu 15 tonnia. Hieno Volkswagen-referenssi taas kerran ja kertoo saksalaisten kuluttajien luottamuksesta jäätävää tarinaansa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Sitä_Saksassakin kirjoitti:
ihmetellään kun lähes ajamattomat Vw-hybridiharjoitelmat eivät mene kaupaksi vaikka niille annetaan 5 vuoden takuu ja hintaakin on uuteen verrattuna pudotettu 15 tonnia. Hieno Volkswagen-referenssi taas kerran ja kertoo saksalaisten kuluttajien luottamuksesta jäätävää tarinaansa.
Saksan eniten myydyt EV:t. Missä taas Prius?

Renault Zoe
Audi A3 e-Tron
BMW i3
BMW 225xe Active Tour.
Mitsu. Outlander PHEV
Tesla Model S
Kia Soul EV
Volkswagen Passat GTE
Mercedes GLC350e
Volkswagen Golf GTE
Tesla Model X
Mercedes C350e e)
Volkswagen e-Up!
Volkswagen e-Golf
Nissan Leaf
BMW 530e
Mercedes B250e
Mercedes E350e
Hyundai Ioniq Electric
Audi Q7 e-Tron
Smart Fortwo ED
Por. Panamera PHEV
BMW 330e
Volvo XC90 T8
Volvo V60 Plug-In
Mercedes GLE500e
Porsche Cayenne PHEV
Peugeot iOn
BMW i8
Mini Countryman PHEV
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Saksalainen tietää autot ja arvostavat niitä, onhan se selvää ettei joku Prius kelpaa ellei sitä saa todella halvalla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Toyotalla uusin ja kehittynein hybridijärjestelmä

Ensinnäkin Toyotalla on uusin ja kehittynein ladattava hybridi,

.......jonka uuden hybridijärjestelmän ansiosta Prius Plug-In tarjoaa entistä paremman kiihtyvyyden ja auto on entistä vähemmän riippuvainen polttomoottorista. Uusi hybridijärjestelmä siis takaa, että auto kiihtyy nopeasti ja sähköllä pääsee pitkälle.

Uusi hybridijärjestelmä mahdollistaa reippaat säästöt kulutuksessa ja päästölukemissa. Tehdas lupaa yhdistetyn ajon kulutuksen pudoneen tasalukemaan 3,0 I/100km. Vastaava hiilidioksidipäästö on 70 g/km, jossa pudotusta on 21 prosenttia.

https://images.cdn.autocar.co.uk/sites/autocar.co.uk/files/styles/gallery_slide/public/images/car-reviews/first-drives/legacy/toyota-prius-plugin-2017-2003.jpg?itok=qB-07of4

Muut Toyotan hybridit:

"Myös polttomoottorin parina toimiva hybridijärjestelmä on kokenut täydellisen uudistumisen ja sähkömoottori on aiempaa huomattavasti tehokkaampi. Tämän lisäksi akkutekniikassa on otettu askel eteenpäin, sillä akku on aiempaa pienempi ja energiatiheydeltään parempi."

"Hybridijärjestelmän muutokset ovat ratkaisevimmassa roolissa tulosten saavuttamiselle. Atkinson-syklillä toimiva 1,8 VVT-i -bensiinimoottori toimii kehitystyön tuloksena maailmanennätyksellisellä 40 % termisellä hyötysuhteella. Luku kertoo, minkä määrän moottori pystyy muuntamaan polttoaineen energiasisällöstä liike-energiaksi. Esimerkiksi kitkan ja mekaanisten häviöiden pienentäminen johtaa siihen, että jokaisesta polttoainepisarasta saadaan suurempi energiamäärä hyötykäyttöön. Mikä tärkeintä, polttomoottori on käynnissä mahdollisimman vähän."

"Uudistuksen keskiössä on uusi hybridijärjestelmä ja hyvän hyötysuhteen bensiinimoottori yhdistettynä ensimmäistä kertaa uudessa Priuksessa käyttöön otettuun uuteen TNGA-pohjaratkaisuun. Tuloksena on ennätyksellisen pienellä polttoaineen kulutuksella (3 l/100 km) kulkeva, entistä ajettavampi, tilavampi ja näyttävämpi auto."

"Autossa on uudistettu hybridijärjestelmä ja sen aerodynamiikkaa on petrattu. Uusi nikkelimetallihydridiakku on entistä kompaktimpi ja parempi energiatiheydeltään. Akku on takaistuimen alla."

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta