Mikäs muka-hybridi se tämä on...

....kun sillä on puolta pienempi polttoaineenkulutus kuin kilpailijoillaan. Ja sitten se on muka muka-hybridi. Aika kumma juttu. Kuluttaa puolta vähemmän kuin kilpailijansa ja on muka-hybridi. Onpa erikoista. Ja on vielä kuulemma vanhetunutta tekniikkaa kilpailijoihinsa verrattuna. Juuri uudistettu hybridijärjestelmä ja on vanhentunutta tekniikka. Jää vielä kuulemma myymättä käsiin ja nytkin seitsemästä tuhannesta tänä vuonna myydystä hybridistä kuusituhatta on Toyotan hybridejä . Onpa se erikoista. Miten siinä sillei käy, että käsiin jää.

Vai on se bulkkituote, halpiskärry ja rikkaimuri. Miten se sillai? Ladattava Prius vielä maailman myyduin alkuvuonna, vaikka lähti leikkin mukaan vasta maaliskuussa. Sellainen se kilpailijoihin verrattuna on.

On se kumma, muka-hybridi vaikka on nimetty ainoaksi vihreäksi autoksi ja kuluttaa puolet vähemmän kuin kilpailijansa. On se erikoista. Minä vaan ihmettelen:

http://www.autodevot.com/2017/08/toyota-prius-hybrid-scores-5-stars-adac-ecotest-comparison/
Ilmianna
Jaa

48 Vastausta



Linkki vie juttuun ainoasta oikeasta tojon hybridistä. Eli ladattavasta Priuksesta. Neljän hengen, 40 tontun kajakista johon mahtuu takapaksiin kaksi pientä matkalaukkua.
Na kaikki muut ovat tojon mukahybridejä jotka kulkevat ainoastaan bensalla. Ja sitä kuluu vain puoli litraa vähemmän kuin samankokoisilla ja reilusti halvemmilla bensaturboilla.
Höynäytettyjen muka-hybridit. Ja törkeän hitaita kaikki
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Toivonpa todella, että joku autolehti tekisi kulutusvertailun markkinoilla olevista kaikista hybrideistä. Sekä ladattavista että tavallisista. Nähtäisiin Toyotan hirveä ylivoima.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
dfsdfsdfsdfdffdfa kirjoitti:
Toivonpa todella, että joku autolehti tekisi kulutusvertailun markkinoilla olevista kaikista hybrideistä. Sekä ladattavista että tavallisista. Nähtäisiin Toyotan hirveä ylivoima.
Juurihan TM teki muka-hybridi vertailun. Järjestys oli
1.Kia
2. Hyny
3.Tojo
4.Tojo
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Linkissä mainittujen Volvon tai Volkkarin yms ostajalle bensankulutuksella ei ole mitään merkitystä eivätkä he tuijottele kulutusmittareita. Alempi autovero on se, joka kiinnostaa.
Ilmianna
Jaa
Tokon kulutuslukemat on silkkaa huijausta - nehän on mitattu täydellä akulla.

Kukaan ei missään oloissa tule pääsemään lähellekään normikulutusta. Kun tehdas mainostaa kolmosella alkavia lukemia, on todellisuus lähempänä kuutta
.

Ja kyllä: menin innoissani koe ajamaan ja petyin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
10 VASTAUSTA:
Spritmonitorin mukaan hybridi auris vie 5.3 litraa. Se kuulostaa uskottavalta.
Saman lähteen mukaan golf 1.0 tsi vie 5.6 litraa. Ei maksa hybridi kalliimpaa hintaansa koskaan takaisin. Ja golf on autona selkeästi parempi kuin auris.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Yaris hybridi menee kaupungissa helposti alle 4l/100km, joten tuo pitää paikkaansa. https://www.toyota.fi/ajankohtaista/uutiset/yaris_hybrid_voitti_auto_bild-lehden_kulutusvertailun.json

Yaris Hybridin yhd.kulutus on myös vain 3,5l/100km, mutta tuo on laboratorio arvo ja ei realistinen. Noissa valvotuissa testeissä on kaikki lisälaitteet pois päältä.

https://uutisverkko.wordpress.com/2012/03/28/eu-yhdistetty-kulutus-mittaa-keskiarvoa/
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Halvempia.kilometrejä kirjoitti:
Spritmonitorin mukaan hybridi auris vie 5.3 litraa. Se kuulostaa uskottavalta.
Saman lähteen mukaan golf 1.0 tsi vie 5.6 litraa. Ei maksa hybridi kalliimpaa hintaansa koskaan takaisin. Ja golf on autona selkeästi parempi kuin auris.
Mistä kalliimmasta hinnasta sinä kirjoitat?
Golf 1.0TSI DSG 25 650,26
Auris Hybrid Edition 24 143,08
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Jos Golf/Passat GTE:n akku on tyhjä kulutusmittauksen alkaessa, niiden kulutus pyörii 7-8 l/100km välillä. On se aika hurja 1.4 l autolle joka ei kestä kasassa yleensä 50.000km ennen ensimmäistä suurta remonttia. Koetahan trollipoju selitellä Vw-hybridin tapauksessa musta valkoiseksi kun se sinulta tuntuu luonnistuvan tai ainakin yritystä löytyy kuten hullulta voi odottaakin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Halvempia.kilometrejä kirjoitti:
Spritmonitorin mukaan hybridi auris vie 5.3 litraa. Se kuulostaa uskottavalta.
Saman lähteen mukaan golf 1.0 tsi vie 5.6 litraa. Ei maksa hybridi kalliimpaa hintaansa koskaan takaisin. Ja golf on autona selkeästi parempi kuin auris.
Moottoritiekulutus Saksassa voi todella noustakin yli 5 litran, ajotavasta riippuen kun moottoria joutuu rasittamaan normaalia enemmän. Mutta mikä on Volswagen-hybridin moottoritiekulutus samassa ajossa kun akku on ajettu tyhjäksi 30 km jälkeen ja tavallinenkin kulutus on 7-8 l/100km. Riittääkö kymppi? Tuskin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Tännehän voi kirjoittaa mitä tahansa lukuja ja omia arvioita. Niillä ei ole paskankaan arvoa.

Spritmonitorin luvut ovat kuluttajien kirjaamia tuhansien ja tuhensien kilometrien todellisia arvoja. Erilaisten kuljettajien erilaisissa olosuhteissa.

Toki voi kusettaa itseään ottamalla pieni itselleen sopiva hetkellinen kulutus, mutta se on silti itsensä kusettamista. Mitä suurempi otanta, sitä luotettavampi tulos.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
https://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=6&exactmodel=GTE&powerunit=2

Tässä Golf GTEn mitattu todellinen kulutus 3,9 litraa. Ja pitää muistaa että kyseessä on auto joka jättää jokaisen Tojon helposti. Suorituskykyero tojon hybrideihin on valovuosia.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
EU sykli mitataan hybridillä sekä tyhjällä että täydellä akulla ja siitä otetaan keskiarvo! Saatanan nuijat! Nyt olen ajanut 10KK Auris TS hybridillä ja keskikulutus on 4,84/100km seka-ajossa.

<iframe width="650" height="300" src="https://tankkaus.com/cars/public_graph/2508113/2017/2016/3" frameborder="0"></iframe>
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Toyota_hybrid kirjoitti:
EU sykli mitataan hybridillä sekä tyhjällä että täydellä akulla ja siitä otetaan keskiarvo! Saatanan nuijat! Nyt olen ajanut 10KK Auris TS hybridillä ja keskikulutus on 4,84/100km seka-ajossa.

<iframe width="650" height="300" src="https://tankkaus.com/cars/public_graph/2508113/2017/2016/3" frameborder="0"></iframe>
Ollaan aika kaukana 5,6-6l kulutuksista kun talvellakaan ei mene kuin 5-5,3/100km !
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Toyota_hybrid kirjoitti:
Ollaan aika kaukana 5,6-6l kulutuksista kun talvellakaan ei mene kuin 5-5,3/100km !
Ai niin ja suurin osa ajosta on ajettu kesärenkaalla koko 225/45/17. Talvirengas on nokian kitka 205/55/16.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Ladattavien ja sähköautojen myyntilukuja Ruotsissa elokuussa 2017 Terojen tajunnan laajentamiseksi.
VW PASSAT 614
KIA OPTIMA 181
MITSUBISHI OUTLANDER 176
RENAULT ZOE 111
HYUNDAI IONIQ 105
BMW 3-SERIE 69
VW GOLF 69
BMW I3 61
NISSAN LEAF 56
BMW 5-SERIE 51
TESLA MODEL X 37
VOLVO XC90II 35
MINI COUNTRYMAN 34
TESLA MODEL S 33
TOYOTA PRIUS 26
BMW 2-SERIE 25
MERCEDES C-KLASS 18
VOLVO S/V90N 18
VOLVO XC60 18
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Suomessa on perinteisesti ollut enemmän itäautoja, kuten mosseja, ladoja ja japanilaisia. Ruotsi on aina ollut vauraampi.

Tuon itäautoperi teen jäljet näkyy vieläkin vaikka länsiautot on nykyään usein halvempia kuin inha itämaitämaan ritsa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Toi Renault zoe vois olla hyvä. Renault on pärjännyt loistavasti ruostevertailuissa. Muutamat muut tuosta listalta on pärkänneetbaika huonosti.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Miksiköhän ruotsalaiset eivät kuolaa Priuksen perään :D
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Jossakin.vika kirjoitti:
Miksiköhän ruotsalaiset eivät kuolaa Priuksen perään :D
Autovero, jota Ruotsissa ei ole. Riittää rahat vähän kalliimpiin autoihin myös. Täällä takapajulassa sen poistoyritys aiheutti kauhean porun, yhyy.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Joo, ei tartuttu koukkuun, vaikka oli hyvä syötti. Bernerin ideana oli poistaa autovero, antaa tieverkon käytön laskutus yksityisille operaattoreille, joilta valtio keräisi valtiolle saman potin kun nykyisin. Siinä yhtälössä autoilijalle ei jää kuin maksajana rooli, kun operaattoritkin ottavat omansa välistä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Kuten olette varmaan huomanneet, minusta on mukava vastailla itselleni ja tukea vain omia mielipiteitäni joita täällä oksennuksiksikin nimitetään. Ei haittaa vaikka olen yksin kaikkia muita vastaan sillä lukemattomat sivupersoonani keskustelevat kanssani joka päivä aamusta iltaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Todellakin. Trolli kirjoitteli vapinoissaan koko ketjun ja vastaili aina itselleen. Tässä on ollut niin hyvää asiaa Toyotan hybridijärjestelmästä, että on vapissut ja tärissyt ja valvonut puoleen yöhön ja kirjoitellut ja vastaillut itselleen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
PelkkääVapinaa kirjoitti:
Todellakin. Trolli kirjoitteli vapinoissaan koko ketjun ja vastaili aina itselleen. Tässä on ollut niin hyvää asiaa Toyotan hybridijärjestelmästä, että on vapissut ja tärissyt ja valvonut puoleen yöhön ja kirjoitellut ja vastaillut itselleen.
Tuo kaikki on normaalia Tojota-trollipojun toimintaa, aamukuudesta yli puolenyön taukoamatta palstalla. Tuollaiseen ei terve pysty.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Tarpeekseen_saanut kirjoitti:
Tuo kaikki on normaalia Tojota-trollipojun toimintaa, aamukuudesta yli puolenyön taukoamatta palstalla. Tuollaiseen ei terve pysty.
Tojota-trollipoju
14.9.2017 0:01

Kuten olette varmaan huomanneet,....

......vai oliko sittenkin Hönö ;-)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Ikävää ettei taksit ole enää innostuneita. Kakkoskopan Priuksia näki välillä taaksina mutta yllättävän vähän sen jälkeisiä. Onko kysymyksessä onnettomat tilat, kirja ajettavuus vai se, ettei mitään säästöä lopulta syntynyt, ainakaan Suomen oloissa.
Ilmianna
Jaa
Lisää sitä Hönön kaipaamaa vapinaa. Myydyimmät ladattavat ja sähköautot Saksassa. Huhuu, missä on Prius?

Renault Zoe
Audi A3 e-Tron
BMW i3
BMW 225xe Active Tour.
Mitsu. Outlander PHEV
Tesla Model S
Kia Soul EV
Volkswagen Passat GTE
Mercedes GLC350e
Volkswagen Golf GTE
Tesla Model X
Mercedes C350e e)
Volkswagen e-Up!
Volkswagen e-Golf
Nissan Leaf
BMW 530e
Mercedes B250e
Mercedes E350e
Hyundai Ioniq Electric
Audi Q7 e-Tron
Smart Fortwo ED
Por. Panamera PHEV
BMW 330e
Volvo XC90 T8
Volvo V60 Plug-In
Mercedes GLE500e
Porsche Cayenne PHEV
Peugeot iOn
BMW i8
Mini Countryman PHEV
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Täällä Saksassa on hyvät ja puhtaat tiet, ei täällä rikkaimureita tarvita.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ranskalainen Yaris, turkkilainen C.HR ja tsekkiläinen Aygo myyvät Saksassa. (elokuu/2017)
AURIS 824
AVENSIS 268
AYGO 1 046
C-HR 990
COROLLA 19
GT 86 25
LANDCRUISER 48
PRIUS 114
PRIUS PLUS 82
PROACE 184
RAV 4 649
VERSO 320
YARIS 1 459
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Pieniä on määrät noin isossa maassa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Jos ajelet kaupunkiajoja niin hybridi on oiva kulkinen . Mut jos stadista suttaat jokaviikko Rukan mökille niin sit hyötysi kutistuu .
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Ei vaan kannata edes ruuhka-ajossa. Maantiellä ei mitenkään.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Prius anusplugin hinta varusteineen ja talvikumeineen 45 ke, voiko noin olemattomasta autosta puhua säästöistä kun investoinneissa maksaa jo 20ke turhasta?
Ilmianna
Jaa
"kesärenkaalla koko 225/45/17. "

Tähän repesin. Toyotan hybridi noilla kumeilla.
Ilmianna
Jaa
Edellä on täyttä paskaa. Hybridi säästää sekä kaupunki- että maantieajossa. Pelkkää kuvitelmaa kirjoitetaan tietona.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Köyhä ei osta koskaan uutta autoa.
Sähkö-ja hybridiautotuki suuntautuu mielettömästi vain rikkaille.
Kuinka tämä törkeä tuki kompensoidaan köyhille.
Eikö kierrätys olekaan enää luonnonvarojen säästämistä ?
Purkuosien käyttö on parasta metallin säästämistä.
Nyt vaan hyvät purkuosat paalataan.

Uudemmat dieselit ovat varustettu scv-egrventiilein sekä hiukkassuodattimilla.
Rikki ja lyijy on poistettu polttoaineita, typpi on luonnontuote, jota kylvetään surutta peltoihin. Dieselin lisäaineilla polttotapahtuma on puhdas.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
KokoLogistiikkaDieselill kirjoitti:
Köyhä ei osta koskaan uutta autoa.
Sähkö-ja hybridiautotuki suuntautuu mielettömästi vain rikkaille.
Kuinka tämä törkeä tuki kompensoidaan köyhille.
Eikö kierrätys olekaan enää luonnonvarojen säästämistä ?
Purkuosien käyttö on parasta metallin säästämistä.
Nyt vaan hyvät purkuosat paalataan.

Uudemmat dieselit ovat varustettu scv-egrventiilein sekä hiukkassuodattimilla.
Rikki ja lyijy on poistettu polttoaineita, typpi on luonnontuote, jota kylvetään surutta peltoihin. Dieselin lisäaineilla polttotapahtuma on puhdas.
niinku muuten menee?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
KokoLogistiikkaDieselill kirjoitti:
Köyhä ei osta koskaan uutta autoa.
Sähkö-ja hybridiautotuki suuntautuu mielettömästi vain rikkaille.
Kuinka tämä törkeä tuki kompensoidaan köyhille.
Eikö kierrätys olekaan enää luonnonvarojen säästämistä ?
Purkuosien käyttö on parasta metallin säästämistä.
Nyt vaan hyvät purkuosat paalataan.

Uudemmat dieselit ovat varustettu scv-egrventiilein sekä hiukkassuodattimilla.
Rikki ja lyijy on poistettu polttoaineita, typpi on luonnontuote, jota kylvetään surutta peltoihin. Dieselin lisäaineilla polttotapahtuma on puhdas.
Onhan kotitalustukikin vain niille joilla on varaa teettää työtä.
Samaten kauppojen alennukset voi hyödyntää vain jos on ylipäänsä varaa ostaa.

Jos töpseliautot tulee saamaan tukea sen tarkoitus on nopeuttaa päästöjen vähentämistä. Tällainen tuki on täysin tasa.arvoinen. Kuka tahansa voi kyseisenlaisia autoja ostaa.
On sitten oma asia onko siihen varaa tai haluaako muutenkaan sellaista ostaa.
Sekin on oma asia onko elämässä tehnyt oikeita valintoja eli onko rahaa vai ei.
Suomessa on ilmainen koulutus ja jokainen on voinut lukea vaikka inssiksi jos niin on halunnut.
Se on sitten taas oma asia jos ei ole kyennyt/halunnut opiskella tai jos raha menee johonkin muuhun.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Vapisuttaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
9 VASTAUSTA:
https://www.trafi.fi/oleedellakavija

Tässä asioistaymmärtävien selvä kannanotto siihen mitä 99% tojon hybrideinä myymistä autoista ovat: bensa-autoja joita tojo kutsuu hybrideiksi mutta ovat oikeasti muka-hybridejä.
Oikeat hybridit ottavat käyttövoimaa myös sähköverkosta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Höpö höpö. On kaksi eri asiaa:
1. hybridi
2. ladattava hybridi
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3534534 kirjoitti:
Höpö höpö. On kaksi eri asiaa:
1. hybridi
2. ladattava hybridi
Hybridi tarkoittaa sitä että auto käyttää kahta käyttövoimaa
Muka-hybridi käyttää vain yhtä käyttövoimaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
yksinkertaista kirjoitti:
Hybridi tarkoittaa sitä että auto käyttää kahta käyttövoimaa
Muka-hybridi käyttää vain yhtä käyttövoimaa.
Älä viisastele kun ei ole eväitä.
Katso hybridiauton määritelmää niin sinäkin opit että siin on kaksi eri VOIMANLÄHDETTÄ esim. polttomoottori ja sähkömoottori.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kaksi_voimanlähdettä kirjoitti:
Älä viisastele kun ei ole eväitä.
Katso hybridiauton määritelmää niin sinäkin opit että siin on kaksi eri VOIMANLÄHDETTÄ esim. polttomoottori ja sähkömoottori.
Voi näitä teknisesti yksinkertaisia. Sinun määritelmäsi mukaan kaikki autot ovat hybridejä. Pistäpä ykkönen silmään ja pyöritä startilla. Auto liikkuu sähkömoottorilla eteenpäin.
Kerropa mihin hybridin määritelmään viittaat. Katsotaan miten hyvä se on.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kaksi.käyttövoimaa kirjoitti:
Voi näitä teknisesti yksinkertaisia. Sinun määritelmäsi mukaan kaikki autot ovat hybridejä. Pistäpä ykkönen silmään ja pyöritä startilla. Auto liikkuu sähkömoottorilla eteenpäin.
Kerropa mihin hybridin määritelmään viittaat. Katsotaan miten hyvä se on.
Minä intän ja vänkään selvissäkin asioissa koska skitsofreniani apinat olkapäilläni sitä vaativat. Olen niin sairas etten ymmärrä edes hävetä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kaksi.käyttövoimaa kirjoitti:
Voi näitä teknisesti yksinkertaisia. Sinun määritelmäsi mukaan kaikki autot ovat hybridejä. Pistäpä ykkönen silmään ja pyöritä startilla. Auto liikkuu sähkömoottorilla eteenpäin.
Kerropa mihin hybridin määritelmään viittaat. Katsotaan miten hyvä se on.
Kyllä se on niin että sinä taidat olla teknisesti vähälahjainen leukojen loksuttaja sillä starttimoottori ei todellakaan lasketa auton voimanlähteeksi.
Lue ja ihmettele
https://fi.wikipedia.org/wiki/Hybridiauto
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Lue_täältä kirjoitti:
Kyllä se on niin että sinä taidat olla teknisesti vähälahjainen leukojen loksuttaja sillä starttimoottori ei todellakaan lasketa auton voimanlähteeksi.
Lue ja ihmettele
https://fi.wikipedia.org/wiki/Hybridiauto
Ai että wikipedian määritelmällä mennään. Huumormiehiä.
Tämä nauratti erityisesti:"ja Toyota toi huhtikuussa 2015 Japanissa markkinoille Mirai-vetyhybridinsä."
Voiko amatöörimäisempää tekstiä olla? Polttokennoautoon tankataan vetyä. Se on vetyauto, ei mikään hybridi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
amatöörit kirjoitti:
Ai että wikipedian määritelmällä mennään. Huumormiehiä.
Tämä nauratti erityisesti:"ja Toyota toi huhtikuussa 2015 Japanissa markkinoille Mirai-vetyhybridinsä."
Voiko amatöörimäisempää tekstiä olla? Polttokennoautoon tankataan vetyä. Se on vetyauto, ei mikään hybridi.
Luletko että sinun mielipiteellä on mitään merkitystä? Kyllä hybridiauto määritellään ihan kaikkialla siten että siinä on kaksi voimanlähdettä .
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Mikäs muka-hybridi se tämä on...

....kun sillä on puolta pienempi polttoaineenkulutus kuin kilpailijoillaan. Ja sitten se on muka muka-hybridi. Aika kumma juttu. Kuluttaa puolta vähemmän kuin kilpailijansa ja on muka-hybridi. Onpa erikoista. Ja on vielä kuulemma vanhetunutta tekniikkaa kilpailijoihinsa verrattuna. Juuri uudistettu hybridijärjestelmä ja on vanhentunutta tekniikka. Jää vielä kuulemma myymättä käsiin ja nytkin seitsemästä tuhannesta tänä vuonna myydystä hybridistä kuusituhatta on Toyotan hybridejä . Onpa se erikoista. Miten siinä sillei käy, että käsiin jää.

Vai on se bulkkituote, halpiskärry ja rikkaimuri. Miten se sillai? Ladattava Prius vielä maailman myyduin alkuvuonna, vaikka lähti leikkin mukaan vasta maaliskuussa. Sellainen se kilpailijoihin verrattuna on.

On se kumma, muka-hybridi vaikka on nimetty ainoaksi vihreäksi autoksi ja kuluttaa puolet vähemmän kuin kilpailijansa. On se erikoista. Minä vaan ihmettelen:

http://www.autodevot.com/2017/08/toyota-prius-hybrid-scores-5-stars-adac-ecotest-comparison/

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta