Mistä turvallinen lataus Mint 18.1

mintinasennus

Ohjeita kaivataan, osaan tehdä bootti tikun yms, mutta mistä ladata ja pitääkö päivittää jotain asennuksen jälkeen.
Toimiiko hyvin jos asentaa win 7_64 hp rinnalle.
Nämä aluks, kiitos asiallisista ohjeista.

ps löysin mint sivun mutta latauspaikkaa ei sieltä selvinnyt.

20

507

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rikkoosen

      Linux Mint rikko prosessorin ja sotkee kellon.

      • lopeta_jo

        Taas valehtelet! Etkö voi pysyä sodat-palstalla, onko pakko paskoa kaikki palstat valheilla? Linux Mint EI riko prosessoria EIKÄ sotke kelloa!


      • win-osaamattomuus

        Hausta Win-lammas tuli taas kertomaan typeryytensä.


      • kerronyt

        No kerroppas miksi linux rikkoi Ryzen-prosessorin ja aiheutti segment-faultit?


      • lopeta_jo
        kerronyt kirjoitti:

        No kerroppas miksi linux rikkoi Ryzen-prosessorin ja aiheutti segment-faultit?

        Missä on todistusaineisto väitteillesi vai onko Micro$oft maksanut tuonkin FUDin?


    • huh_huh

      Täältä voit ladata Mintin, on aito Mint-latauslinkki
      https://linuxmint.com/download.php
      Mahdollisesti pitää päivittää uusimmat päivitykset.
      Windowsin rinnalleasennus vaatii tarkkuutta mutta ongelmia ei tule jos olet huolellinen.

      • mintinasennus

        Onko tuo 18.2 toimiva ja vakaa versio vai kannattaisko laittaa joku aiempi versio ??


      • huh_huh
        mintinasennus kirjoitti:

        Onko tuo 18.2 toimiva ja vakaa versio vai kannattaisko laittaa joku aiempi versio ??

        Versio 18.2. eli Sonya on vakaa ja LTS eli pitkäntuen versio joten voit hyvin asentaa sen.


      • eivättoimi

        Ssiinä ei toimi oikeat ohjelmat.


      • lopeta_jo
        eivättoimi kirjoitti:

        Ssiinä ei toimi oikeat ohjelmat.

        LOPETA toi p*skanjauhaminen "oikeista" ohjelmista! Ei ole mitään oikeita ohjelmia! Windowsille on windows-ohjelmat, linux-jakeluille linux-ohjelmat ja ne on ihan yhtä oikeita ohjelmia kuin windows-ohjelmatkin!


    • mintinasennus

      Asensin ton mint 18_64bit_cinnamon version, näyttää toimivan nyt mitä hiukan entinyt testailemaan.
      Ihan simppeliltä vaikuttaa windows käyttäjällekkin :), no hiukan hakemista on näin alkuun mutta kyllä tän kans pärjäilee kun tottuu noihin valikoihin yms.

      Kiitos vaan neuvoista. Kyselen lisää jos tulee tarvetta. Onko tarvetta edes päivittää tuohon uudempaan esim tietoturvan yms takia ??

      • DebianIsOnlyToMe

        Linux Mint asennus meni Windowsin viereen kivasti ja kumpikin käyttöjärjestelmä toimii niin kuin pitää?

        Hieno homma että toimivat.

        Alussa on hakemista, uuden opettelua ja jopa turhauttaviakin ajatuksia, mutta mitään salatiedettä uuden oppiminen ei ole.

        Mielellään autamme ja kysele ihmeessä. Ei mekään kaikea osata, mutta jaamme mielellään tietomme seuraavalle.

        Jos käyttöjärjestelmän versio eivät ole kuolleet, niin ei ole tarvetta päivittää uudempaan. Tietotuvapäivitykset tulevat myös vanhempiin tuettaviin versioihin.


      • mintlinux-mään

    • aloittajas

      Kiitti noista ohjeista ja linkeistä. Perehdyn lisää.

    • netti-tv-ja-radio

      Jos käyttönä on netti-tv ja nettiradio, vaatiiko Mint vieläkin sotkuisia lisäasennuksia?
      LinuxMint-10-gnome-i386 ainakaan ei osaa kumpaakaan.

      Lisäksi PAE tuntuu olevan uudemmissa vaatimuksena, onko vanhemmat koneet romutettava?

      • osaamatonko

        Selaimella minä noita netti-tv:tä katselen ja netti-radioita kuuntelen.
        "Jostain syystä" toimivat köyttöjärjestelmästä riippumatta.


      • vie-se-purkuun

        No ne 1-ytimelliset joita ei voi päivittää useampiytimellisin ja joissa muistikin on vanhempaa kuin DDR2:sta joutaa purkuun.
        Ei niitä kukaan järjellien olento enää käytä, nykypäivän käyttöjärjestelmillä varsinkaan..


    • Kierrätykseen vanhat koneet. 64 bittinen ja vähintään kaksi ydintä pitää olla jos aikoo HD-leffoja katsella. Videoiden rautapurku ei toimi selaimella. Ehkä joskus.

      • pekkaperskales

        Kannattaa ennemminkin katsella leffojen sisältöä kuin pikseleitä.


      • pekkaperskales kirjoitti:

        Kannattaa ennemminkin katsella leffojen sisältöä kuin pikseleitä.

        Isossa TV:ssä ei PAL-kuvaa juuri viitsi katsoa. Iso kasa nauhoja on lopultakin menossa roskiin. Mieluummin ostaa leffan uusiksi kuin katsoo mössökuvaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1576
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      537
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      488
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      186
      425
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe