Monikulturelli maa?

Kukka

Tuli tässä mieleen, että aivan kuin olisin lukenut Kanadassa olevan myös hieman aluetta, johon suomenkielisiä olisi ryhmittynyt tavallista enemmän? Vähän niin kuin "suomenkielistä aluetta"? Onko totta, vai sekoitanko Kanadan nyt johonkin muuhun valtioon?
Ihan vain mielenkiinnosta kyselen :)

6

998

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Iikka..

Maailmalla on noin 1,3 miljoonaa suomalaista, joista kanadassa muistaakseni noin 200 000. että kyllä niitä suomalais alueita on!

• ämkoo

Käsittääkseni Thunder Bayssa, Ontariossa on aikas paljon suomensukuista porukkaa... itselläkin taitaa olla jotain pikkuserkkuja siellä.

• jaaaasds

en oo nähnyt kymmeneen vuoteen enkä tiedä missä asuu mut käsittääkseni itärannikolla

• Saija

Käytiin viime kesänä Sudburyssä sukuloimassa ( Ontariossa, noin 350 km Torontosta pohjoiseen). Siellä on "pirusti" suomensukuista porukkaa. Jopa kadun nimiä oli "suomeksi", siellä on suomalainen seurakunta ja hautausmaa. Paikallinen väki myös tunnisti aika helposti meidät suomalaisiksi ja tulivat juttelemaan - kaippa ne sitten puheesta hiffas- monen mummo kun aikanaan kieltäytyi oppimasta englantia. Touhu oli paikoitellen niin "suomalaista", että tuli vähän outo olo. Välimatka kotimaahan kun kumminkin oli aika pitkä.

• man 76

Sudburyssa (tampereen kokoinen kaupunki, ontarion osavaltiossa)on todellakin paljon suomalaisista polveutunutta porukkaa. Kaupungissa on myös kauppoja joissa voi tehdä ostoksia suomen kielellä jos sattuu hyvä tuuri myyjän kanssa.Itse olen käynnyt siellä noin 5 vuotta sitten tapaamassa serkku poikaa...

• lannenhunttari.
        man 76 kirjoitti:

Sudburyssa (tampereen kokoinen kaupunki, ontarion osavaltiossa)on todellakin paljon suomalaisista polveutunutta porukkaa. Kaupungissa on myös kauppoja joissa voi tehdä ostoksia suomen kielellä jos sattuu hyvä tuuri myyjän kanssa.Itse olen käynnyt siellä noin 5 vuotta sitten tapaamassa serkku poikaa...

thunder bay ehka kanukkien kaikkein 'suomalaisin'
        paikka.ennen ainakin sai kaikki palvelut suomen-savon-tai-pohojammaan kialella...tere..l-h.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      5
      2452
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1617
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1356
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      156
      1181
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1095
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      113
      1082
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1044
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1041
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      919
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      882
    Aihe