Mikä on kun Porkassa ei käy kauppa?

välittäjä_PRI

Porkassa ei käy asuntokauppa ollenkaan. Missäs vika?

9

224

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pisnisispisnis

      vai ei porkassa käy kauppa, heko heko
      jaa se oliki asuntokauppa

      • as_sijoitaja

        Joo, kämppä pitäis myydä!

        Ei oo ostajia!


      • määvaanite

        Kaikelle on ostaja kun hinta on kohdallaan paitsi bingohallilla.


      • ahnekakka
        as_sijoitaja kirjoitti:

        Joo, kämppä pitäis myydä!

        Ei oo ostajia!

        liikaa hintaa..


    • Myyjätärmyy

      Jaa ei käy Porkassa kauppa? Itse myin kesän ja kevään aikana neljä asuntoa. Remontoin kylppärit ja keittiöt. Maalia ja tapettia pintaan. Hinta oli puolet Karjarannan asuntoihin nähden siis myin kolme-neljä huonetta samaan hintaan kuin Karjarannassa pyydetään pienistä kaksioista. ostajat olivat tyytyväisiä, kaunis luonto lähellä ja vähemmän häiriöitä kuin keskikaupungilla. Lisäksi sain hyvän tuoton kymmenen vuotta sitten ostamilleni osakkeille.

      • Tillukas

        Ja minä puolestani ostin talvella Porkasta asunnon. Mukava, hyvinhoidettu taloyhtiö, eikä minkäänlaista häiriötä ole ollut. Olen tosi tyytyväinen, eikä maksa asuminen paljoa.


      • mikä.neuvoksi

        Tuntuu, etteivät Messukadun rivitaloasunnot käy ollenkaan kaupaksi. Missä vika?

        Eräässä taloyhtiössä on viisi asunto myynnissä tällä hetkellä. Ostajista ei tietoakaan.


    • LVI_grynderi

      "Asiantuntijoiden mukaan näistä erityisesti 1970-luvun rivitalot ovat ongelmallisia. Lähes kaikissa 1970-luvun rakennustavoilla tehdyissä rivitaloissa on riskirakenteita ja tyyppivirheitä, jotka tulisi korjata. Kun 1970-luvun rivitalo alkaa oireilla, on remontti aina kallis, sillä valesokkelirakenteita sekä kaksoisbetonilattioita on vaikea korjata. 1980-luvun rivitalot ovat rakenteiltaan jonkin verran parempia"

      https://www.rakennuslehti.fi/2017/08/1970-ja-1980-luvun-rivitalo-voi-olla-jopa-korjauskelvoton/

      Tuttava myi rivitaloasuntonsa viisi vuotta sitten ja muutti pois Porkan rivitaloalueelta. Ei ole kuulemma päivääkään kaivannut takaisin. Porkan talot ovat purkukuntoisia ja arvottomia.

    • Hitsuri-Metsuri

      olen vasta aivan viime aikoina tajunnut sen, että vanha asunto on arvoton. kiinteistövälittäjät uskottelevat muuta, mutta me kaikki tiedämme, että esimerkiksi 20 vuotta vanha auto on käyttöikänsä päässä ja sen arvo on romahtanut murto-osaan siitä, mitä se maksoi uutena. hyvä jos uutena 25.000 euron autosta saa lopussa 500 euroa. tämä on myös asuntojen kohtalo, tai pitäisi olla.

      Kun rivitaloasunto on 40 vuotta vanha ja rakennus käyttöikänsä päässä, ei sillä oikeasti kuuluisi olla juuri mitään arvoa. Jos asunto on rempattu lattiasta kattoon, on asunnon arvo ehkä 500 euroa/m2. Jos asunto on alkuperäisessä kunnossa, on arvo lähellä nollaa euroa per neliömetri. tätä faktaa ihmisten on vaikea hyväksyä, onhan asunnossa kiinni usein koko omaisuus. on pysäyttävää todeta, että rivitalohuoneisto on 40-vuotias ja siitä saa myytäessä ehkä 3500 euroa tai ei sitäkään. 90 neliöisestä asunnosta ei saa välttämättä mitään!

      Samaan aikaan ihmiset kauppaavat asuntojaan tähtitieteellisillä 50.000 euron pyyntihinnoilla. Ei kukaan maksa 90 neliöisestä asunnosta vaikkapa 45.000 euroa, jos asunto ja koko taloyhtiö ovat käyttöikänsä päässä. Tämä ongelma vaivaa mm. Pormestarinluotoa, Pihlavaa, Kaanaata jne. Kaikki niitä alueita joissa talot ovat tulleet tai tulossa käyttöikänsä päähän.

      vanhojen asuntojen suhteettoman korkeat hintapyynnöt ovat illuusiota siitä, että vanhalla asunnolla on arvoa. ei ole. ei 20 vuotta vanhasta Renu Meganestakaan saa 10.000 euroa. ei 40 vuotta vanhasta rivitaloasunnosta saa 70.000 euroa tai edes 50.000 euroa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3520
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2942
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2830
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2718
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2624
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2425
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      237
      2024
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1857
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      42
      1763
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      160
      1684
    Aihe