Sipilä tunnusti!

jasetuntuu

Asdudiossa kusettaneensa eläkeläisiä!

65

533

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hajusta.päätellen

      En ole huomannut eläkkeessäni kusetusta.

      • etmuutakaan

        Miten voisit demedikko?


      • Hajusta.päätellen

        No en varmaan ole huomannu kusta seteleissä, ite oot pähkä hullu.


      • ostapotta
        Hajusta.päätellen kirjoitti:

        No en varmaan ole huomannu kusta seteleissä, ite oot pähkä hullu.

        Vai kusta seteleissä demedikko?


    • älä.inise

      Eläkeläisten kohtelu on edellisten hallitusten aikaansaamaa. Jos eläke ei riitä, sosiaalihuolto yhä paikkaa kyllä puutteet. Joten älä inise, olisit tienannut akanaan kunnon eläkkeen !

      • mikäkusettaja

        Kita kiini kepuloinen..En puhu itsestäni.. Minä pärjään tolvana,tienasin enemmän, kuin sinä. Sipilä leikkasi indeksikorotukset ja eläkkeet usealta vuodelta. Tuli lääkeomavastu ja lääkekorvausleikkaukset, maksujen korotukset..


      • Väliäkö

        Näin näreet jos eli kuin hamppari kesät rannoilla ja talvet virui linnassa ei siitä eläkettä kerry, tiedän ihmisiä jotka tulee toimeen pelkällä takuu eläkkeellä ja nuukia kun ovat kehuvat jotta jääpi vähän säästöönkin vaikka ihmettelen.


      • saa-leikata-lisääkin
        mikäkusettaja kirjoitti:

        Kita kiini kepuloinen..En puhu itsestäni.. Minä pärjään tolvana,tienasin enemmän, kuin sinä. Sipilä leikkasi indeksikorotukset ja eläkkeet usealta vuodelta. Tuli lääkeomavastu ja lääkekorvausleikkaukset, maksujen korotukset..

        Eduskunta hyväksyi eläkkeiden indeksikorotusten leikkaamisen

        "Eläkkeitä korotetaan ensi vuonna vain 0,4 prosentilla, kun indeksin mukainen korotus olisi noin 1,1 prosenttia.
        24.10.2014 klo 13:54"

        Eläkeläiset 2017

        "Täysimääräinen kansaneläke vähenee reilusta 634 eurosta kuussa 5,40 eurolla. Myös takuueläkettä leikataan, mutta hallitus ilmoitti kuitenkin saman tien takuueläkkeeseen vuodesta 2018 lähtien tulevasta korotuksesta, joka on euromääräisesti tätä 0,85 prosentin leikkausta suurempi, eli noin 8 euroa kuukaudessa per takuueläkettä saava.

        Eläkkeensaajan asumistukikin laskee. Sen suuruus vaihtelee asujan tulojen ja taloudellisen tilanteen mukaan. Esimerkiksi 300 euron asumistuesta nyt kerrottu muutos nipistää vajaa 3 euroa kuukaudessa."

        Etuuksista on leikattu, mutta työeläke ei laske. Tosin indeksikorotukset on puolitettu jo 2014 alkaen, mutta ei se Sipilän syy ollut silloin. Tosin meiltäkin on leikattu indeksikorotus, mutta onneksi sitä ei saa ne rikkaatkaan.Tuossa on nyt leikkausten määriä ja jos nuo vie jonkun konkurssiin, niin, ....jääköön sanomatta.


      • minuakusetettu
        Väliäkö kirjoitti:

        Näin näreet jos eli kuin hamppari kesät rannoilla ja talvet virui linnassa ei siitä eläkettä kerry, tiedän ihmisiä jotka tulee toimeen pelkällä takuu eläkkeellä ja nuukia kun ovat kehuvat jotta jääpi vähän säästöönkin vaikka ihmettelen.

        Minua kiinnostaa valeet, vaan Sipiläketkun leikaukset.. Haluan pitää eläkkeeni ostovoiman.


      • tiittääköhelmet
        saa-leikata-lisääkin kirjoitti:

        Eduskunta hyväksyi eläkkeiden indeksikorotusten leikkaamisen

        "Eläkkeitä korotetaan ensi vuonna vain 0,4 prosentilla, kun indeksin mukainen korotus olisi noin 1,1 prosenttia.
        24.10.2014 klo 13:54"

        Eläkeläiset 2017

        "Täysimääräinen kansaneläke vähenee reilusta 634 eurosta kuussa 5,40 eurolla. Myös takuueläkettä leikataan, mutta hallitus ilmoitti kuitenkin saman tien takuueläkkeeseen vuodesta 2018 lähtien tulevasta korotuksesta, joka on euromääräisesti tätä 0,85 prosentin leikkausta suurempi, eli noin 8 euroa kuukaudessa per takuueläkettä saava.

        Eläkkeensaajan asumistukikin laskee. Sen suuruus vaihtelee asujan tulojen ja taloudellisen tilanteen mukaan. Esimerkiksi 300 euron asumistuesta nyt kerrottu muutos nipistää vajaa 3 euroa kuukaudessa."

        Etuuksista on leikattu, mutta työeläke ei laske. Tosin indeksikorotukset on puolitettu jo 2014 alkaen, mutta ei se Sipilän syy ollut silloin. Tosin meiltäkin on leikattu indeksikorotus, mutta onneksi sitä ei saa ne rikkaatkaan.Tuossa on nyt leikkausten määriä ja jos nuo vie jonkun konkurssiin, niin, ....jääköön sanomatta.

        Jospa sinulla tollo olisi matikkapäätä.. Kokeile helmitaulullasi. Rinne leikkasi tukevan siivun eläkkeistä.. Jotain 4% korotuksen. Sinä röökääjäryyppäjä et kuan elä.. Laske minulle 25v. Joka eläke on pienempi. Joka kuukausi.Kaikki mahdoliset korotukset.on tulevaisuudessa pienempiä.. On jo iso summa...


      • ttotta

        Naurettava väite. Kaikki huonot päätökset ovat edellisten hallitusten tekemiä vaikka päätös olisi tehty eilen ja maailman talouden nousu on nyky hallituksen aikaansaannosta.


      • Varma-

        Paavo Lipponen otti käyttöön ''taitetun indeksin'' eläkeläisille aikoinaan
        SEN muistan oikein hyvin.


      • Älä_sotke

        ketjussa on nyt puhe ''taitetusta indeksistä'', jonka Paavo Lipponen otti käyttöön.

        Älä nyt sotke tähän kaikkea muuta.


      • Tässätotuus
        mikäkusettaja kirjoitti:

        Kita kiini kepuloinen..En puhu itsestäni.. Minä pärjään tolvana,tienasin enemmän, kuin sinä. Sipilä leikkasi indeksikorotukset ja eläkkeet usealta vuodelta. Tuli lääkeomavastu ja lääkekorvausleikkaukset, maksujen korotukset..

        Kyllä se oli Paavo Lipponen joka leikkasi itse maksettuja työeläkkeitä eikä Sipilä, tästä on turha väitellä. Sairaskulut on nyt sitten tämän Sipilä aikaansaannosta.


    • Eläkkeet Suomessa ovat EU huippu luokkaa, tämä tarkoitta heitä jotka ovat tehneet töitä!

      Yrittäjät heillä voi olla hyvä eläke jos aivot!

      • 1eero

        Yrittjällä voi olla hyvä eläke, jos ja kun maksaa yllinkyllin sen kun voi itse määrätä omasta pussistaan mutta moni pienyrittäjä jolla matalat tulot ei tahdo kyetä vaikka halua olis.


      • nälkärajalla

        EUta tulut moitteet surkeista eläkkesitä ja köyhyydestä.. Miksi tarvitaan toimeentulotukea?


      • Jos.ymmärtää

        Eläkerahastoissa on rahaa niin ruvetaan kuluttamaan niitä niin että ei millään mitään väliä, sitten ihmetellään kun ne loppunut vai.


      • vääryyttä
        Jos.ymmärtää kirjoitti:

        Eläkerahastoissa on rahaa niin ruvetaan kuluttamaan niitä niin että ei millään mitään väliä, sitten ihmetellään kun ne loppunut vai.

        Ei ne lopu..Sinun pikkueläkkesi pikku korotuksia... Rahastot varattu aseostoon ja mamuille...


    • erhdrtherh

      EI ollut yllätys, sillä kepun juipit kusettavat muitakin ja yrittävät huijata jopa oikeuslaitostakin hurjasti. Tyydy kohtaloosi tai äänestä muita.

      • Kiviniemieivielämitään

        Kyllä kepuloiset lähtee pitkälke oppositio lenkille..


    • ruune_

      Ei Suomea johda Sipilä yksin vaan kolmen puolueen hallitus. Suomen talous on saatu mahtavaan nousuun "Sipilän opein".

      Sipilä piti itsekin valitettavana sitä, että pienituloiset jäivät talouden nousuvaudissa kuin jalkoihin. Tilanne paranee kuitenkin.

      On kuitenkin muistettava, että talouden nousu on taattu yhteisvoimin, jossa demarit ja AY- liike ovat mukana. Tunnettehan kiky-sopimuksen. Kiky tulee sanoista kilpailukyky, joka tehtiin maan hallituksen sekä työmarkkinajärjestöjen toimesta.

      Katsokaa televisiota, oppikaa lukemaan ja ymmärtämään!

      • valehteletkepuloinen

        Vitun kahju.. Sipilällä ei mitään osaa tähän nousuun. Kerro miten lääkeomavastuu ja diabesläkekorvausleikaus teki nousukauden? Perintö-ja lhjaveroale? Pieni nousu johtuu Euroopan kysynnästä , mikä hiipuu jo ensivuonna?


      • Ettäs.tiedät

        Joo ei Sipilässä vikaa päätökset tekee hänen vaimonsa.


      • velkaaaaa
        valehteletkepuloinen kirjoitti:

        Vitun kahju.. Sipilällä ei mitään osaa tähän nousuun. Kerro miten lääkeomavastuu ja diabesläkekorvausleikaus teki nousukauden? Perintö-ja lhjaveroale? Pieni nousu johtuu Euroopan kysynnästä , mikä hiipuu jo ensivuonna?

        Se kasvu on syöty jo ajat sitten ja uutta syömävelkaa otetaan koko ajan, samoin kuin uusia syötettäviä.


      • Olen.suvakki

        Pakolaisongelma ei juuri vaikuta talouteemme kuitenkin pikkasen.


      • kepuloisityhmyys
        Olen.suvakki kirjoitti:

        Pakolaisongelma ei juuri vaikuta talouteemme kuitenkin pikkasen.

        Ei kolmemiljardia heilauta loisikeputollo? Paljon tuloja lääkeomavasuusta ja diebeslääkekorvauleikauksesta ja muusta leikkaamisesta..


      • Tyydy.siihen

        Pakolaiset ovat täällä, meidän on vähän pakko se hoitaa siihen ei auta sinun marmatus hevonpersettäkää eikä tästä muut puolueet nosta ääntä.


      • rikas-kepuloinen
        kepuloisityhmyys kirjoitti:

        Ei kolmemiljardia heilauta loisikeputollo? Paljon tuloja lääkeomavasuusta ja diebeslääkekorvauleikauksesta ja muusta leikkaamisesta..

        "Paljon tuloja lääkeomavasuusta ja diebeslääkekorvauleikauksesta ja muusta leikkaamisesta.."

        Minä näen asiat positiivisena kohdallani.
        Onhan todistettu, että esim. diapetes2 johtuu huonoista elintavoista, jotka kohdallani tunnustan täysin. Siis liiku ja laihdu, mutta kun en viitsi, joten maksan mieluummin vuodessa 50,-€ lisää, ja käsittääkseni tuo summa kattaa kaikki reseptilääkkeet, koska sittenhän on lääkkeet puoli ilmaisia, kuten minulla myös verenpaineeseen. Tuon summan pysty helposti maksamaan tinkimättä paheistani paljoakaan. Eihän Kela ole velvollinen antamaan mitään ilmaiskorvauksia, joten kiitollinen olen tuostakin.

        On siinäkin hyväpuoli kohdallani, että kuolen huonojen elintapojeni vuoksi ennen, kunnes joudun hoitolaitokseen yhteiskunnan vastuulle ja sitä välttääkseni olen jo delegoinnut asiaa tyttärelleni ja jos hän kuolee ennen minua, niin hänen tyttärelleen, tietenkin "hulppeaa kepuloisen" perintöä vastaan ja he ovat lupautuneet täyttämään toiveeni.D

        ps......no, olkoon


      • jokusatukirja
        rikas-kepuloinen kirjoitti:

        "Paljon tuloja lääkeomavasuusta ja diebeslääkekorvauleikauksesta ja muusta leikkaamisesta.."

        Minä näen asiat positiivisena kohdallani.
        Onhan todistettu, että esim. diapetes2 johtuu huonoista elintavoista, jotka kohdallani tunnustan täysin. Siis liiku ja laihdu, mutta kun en viitsi, joten maksan mieluummin vuodessa 50,-€ lisää, ja käsittääkseni tuo summa kattaa kaikki reseptilääkkeet, koska sittenhän on lääkkeet puoli ilmaisia, kuten minulla myös verenpaineeseen. Tuon summan pysty helposti maksamaan tinkimättä paheistani paljoakaan. Eihän Kela ole velvollinen antamaan mitään ilmaiskorvauksia, joten kiitollinen olen tuostakin.

        On siinäkin hyväpuoli kohdallani, että kuolen huonojen elintapojeni vuoksi ennen, kunnes joudun hoitolaitokseen yhteiskunnan vastuulle ja sitä välttääkseni olen jo delegoinnut asiaa tyttärelleni ja jos hän kuolee ennen minua, niin hänen tyttärelleen, tietenkin "hulppeaa kepuloisen" perintöä vastaan ja he ovat lupautuneet täyttämään toiveeni.D

        ps......no, olkoon

        Et ole täysäinen! Jos altistusgeeni puuttuu, et sairastu, vaikka teet mitä.. Missä se pöljä tutkimuksesi...


      • miksitollohyväksyt
        Tyydy.siihen kirjoitti:

        Pakolaiset ovat täällä, meidän on vähän pakko se hoitaa siihen ei auta sinun marmatus hevonpersettäkää eikä tästä muut puolueet nosta ääntä.

        Kerron totuuden mihin kusipäät Suomen vie..


    • suvakkitarrr
      • Hymysihyytyyloinen

        Etkö pelkää,että sossurahasi loppuu,kun rahat loisimamuille?


    • tuhonaurussasuin

      On nää suvakkiloisityperykset pimeitä,,,.

      • xxxxxxx8

        Virallisissa laskelmissa lasten saamat tuet on laskettu vanhempien tuloiksi, eli esimerkiksi somalien kohdalla siihen kuuluvat myös lapsilisät, kotihoidontuet sekä isommasta asunnosta maksettavat tuet. Kun lapset jaetaan työikäisille aikuisille, on jokaisella keskimäärin 1,1 lasta, eli keskimäärin jokainen asuu kaksiossa, Vahtera selvittää.

        Halvimpien yksityisten kaksioiden vuokrat Vantaalla ovat 700 euroa kuukaudessa, kaupungin vuokra-asunnoissa 500 euroa, eli siinä on jo kaksisataa euroa kuussa näkymätöntä tukea kaupungin vuokra-asunnossa asuville vantaalaisille – Helsingissä tietysti vielä enemmän.


      • TAITETTU_INDEKSI

        syö eläkettämme jatkuvasti.

        Tässä ketjussa on nyt puhe ''taitetusta indeksistä'', jonka Paavo Lipponen otti käyttöön.

        Älä nyt sotke tähän kaikkea muuta.


        Paavo Lipponen otti käyttöön ''taitetun indeksin'' eläkeläisille aikoinaan
        SEN muistan oikein hyvin. Sen teki Paavo Lipposen hallitus v. 1996.

        ..............................................................................................................................................
        "Eduskunnalle on toimitettu kansalaisaloite, joka koskee työeläkkeissä olevan haitalliseksi osoittautuneen niin sanotun taitetun indeksin poistamista.

        Taitettu indeksi on ollut eläkeläisten eläketuloja rajoittamassa jo 20 vuotta.

        Kun tuosta ajasta valtaosa on ollut maassamme hyvän taloudellisen kehityksen aikaa, ovat työssä olevien ansiot kehittyneet hyvin. Mutta taitettu indeksi rajoittaa eläkkeiden ostovoiman kehitystä. Se ottaa huomioon yleisestä ansiokehityksestä vain 20 prosenttia. Tästä johtuu, että ne työeläkkeellä olevat, jotka ovat olleet pitkään, ehkä koko tuon taitetun indeksijärjestelmän olemassaoloajan eläkkeellä ovat menettäneet eläkkeensä ostovoimasta huomattavan osan. Tämä on johtanut siihen, että vaikka he eläkkeelle jäädessään uskoivat hyvin eläkkeellään tulevan toimeen.

        Nyt elämisen kustannusten, asumisen, ruuan, terveydenhoidon ja muidenkin maksujen kasvaessa eläketulo ei enää meinaakaan riittää edes välttämättömiin kustannuksiin. Taitetun indeksin haitat koskettavat juuri nyt pitkään eläkkeellä olevia ihmisiä. Mutta ne ihmiset, jotka nyt ovat jäämässä työeläkkeelle tai ovat vasta äskettäin jääneet eläkkeelle eivät ehkä vielä ymmärrä taitetun indeksin haittoja. Ne tullaan huomaamaan vasta vuosien jälkeen.

        Nyt eläkkeelle jäävien lähtökohtana oleva ansiotaso on paljon korkeampi kuin niillä, jotka jäivät eläkkeelle vuosia sitten. Työeläkkeen suuruus on riippuvainen työaikana tienatun palkan määrästä. Jos työtulo on ollut suurempi, hän saa myös suuremman eläkkeen. Nykyinen taitettu indeksijärjestelmä on epäoikeudenmukainen. Se kohtelee huonosti niitä eläkeläisiä, jotka ovat olleet eläkkeellä jo pitkään. Tämä epäkohta pitäisi ehdottomasti korjata."

        Kouvolan sanomat


      • Tiedä...tämä

        Kuka keksi
        eläkeläisiä kurjistaneen ja kurjistavan taitetun indeksin?

        Kuka keksi eläkkeiden korotuksiin taitetun indeksin?,
        jolla vuosittain huononnetaan jokaisen eläkeläisen itselleen etukäteen maksamaa eläkettä.

        Tämä koskee nykyisiä, mutta myös kaikkia tulevia eläkeläisiä!


        Historian tiedot kertovat, että taitettu indeksi otettiin käyttöön v.1996 Paavo Lipposen hallituksen toimesta.

        Sen perusteluksi esitettiin, että eläkkeitä on leikattava valtion taloudellisen laman takia.

        Tämä toimenpide ei lainkaan auttanut valtion budjettia, vaan se ohjautui kokonaan työeläkeyhtiöihin.

        Ehkä huumorilla voi kertoa Raamatun tyylillä homman näin toimineen. ”Mooseksen kirjeessä, luku x, jae y, kaikille eläkeläisille kirjoitettiin: ”Kaikkien työeläkkeen saajien itse etukäteen maksamaa eläkettä eli jälkipalkkaa on leikattava vuosittain 1 %:lla aina elämän loppuun saakka!
        Eläkkeitä korotettaessa
        taitetussa indeksissä, johon korotuksissa sisältyy 80% elinkustannusindeksistä,
        ei saa siinä ottaa huomioon eläkeläisten kulutustottumuksia”.

        Mooseksenhan ei tarvitse olla itse huolissaan, koska hänelle tulee monenlaisia eläkkeitä ja ”kaasuputkibonuksia”.


        .................................................................................................................................................................................................


    • SDPpettää

      Lipposen eukkokin nostaa muutaman vuoden eduskuntatyön takia sopeutumiseläkettä, vaikka on opettajana ja nostaa firmastaan palkkaa ja hurjat voitot. Siinä meillä esimerkit SDP:stä.

    • pahalta-tuntuu-

      Kuten nyt viimestää teki olette huomannu ja todennu,
      Sipilä tekee KOKOMUS politiikkaa,
      Sipilä EI koskaan ole ollukaan keskustalainen,
      Sipilä on todellisuudessa kova-verinen KOKOOMUSLAINEN,
      sen näkee nyt viimeistään koko kansamme,
      köyhiltä on vain leikattu ostovoima pois,
      mutta itse hän ja muut johtajat
      saavat verosuunitella mijoonat- mijaardit omaisuutensa
      eivätkä maksa suomeen veroja,
      vaikka suomesta ovet mijootat hankkineet
      köyhien veronmaksajien kustannuksella, ,

      • roistopersujakin

        Lokkaakohan kokoomukseen??


    • vanhapiikaa

      En ole ikänääs saanu veronpalautuksia
      . viime vuodelta eka kerran -kolmeeuroa olisin saamapuolella
      - iloiten sekin lahjaksi menköön köyhän kotikontuni kukkaroon.

      • voilaskea

        Verotus on matematiikka tollo..Mitään jumalaista..


    • Kokoomuksensipilä

      Ministöriön laskelma tuli..Ketkusipilä leikkasi köyhiltä ja rikkaille lisää.

      • turhavalittaa

        Rikkaat on rahansa itse työllä ja sijoituksilla ansainneet ja verotus on vieläkin maailman huippua. Köyhät saavat rikkaiden maksamista veroista tulonsiirtoja. Ne ovat räjähdysmäisesti kasvaneet, siis pieni korjausliike paikallaan. Näin kaskelnan, jossa 7 lapsen yh äiti nautti tulonsiirtoina kirurgin palkan verran.


      • kepuloisivaleet
        turhavalittaa kirjoitti:

        Rikkaat on rahansa itse työllä ja sijoituksilla ansainneet ja verotus on vieläkin maailman huippua. Köyhät saavat rikkaiden maksamista veroista tulonsiirtoja. Ne ovat räjähdysmäisesti kasvaneet, siis pieni korjausliike paikallaan. Näin kaskelnan, jossa 7 lapsen yh äiti nautti tulonsiirtoina kirurgin palkan verran.

        Valehtelet sika.. Mistä rikkauden saaneet? Perimällä ja ketkuillen.. Missä saa kirurgin tulot..? Puhu paskaa navettas takana..


      • Voi.hyssykät
        turhavalittaa kirjoitti:

        Rikkaat on rahansa itse työllä ja sijoituksilla ansainneet ja verotus on vieläkin maailman huippua. Köyhät saavat rikkaiden maksamista veroista tulonsiirtoja. Ne ovat räjähdysmäisesti kasvaneet, siis pieni korjausliike paikallaan. Näin kaskelnan, jossa 7 lapsen yh äiti nautti tulonsiirtoina kirurgin palkan verran.

        Ilman hyvä tuloisia ja keskituloisia ei olisi hyvinvointia nämä rahoitta verotuloillaan yhteiskunnan vähäosaisia ja muita palveluja.
        Miten tämä huolettava kansanosa palkitsee... haukkumalla.


      • Ei.sen.kummempaa

        Oikein ilmaistu 🤔


    • Hällä.väliä

      Ei kai eläkettä pienennä, käsitykseni mukaan pitäsi joku euro tulla korotusta välikö sillä en ole sen kipee tulen toimeen jos pienenisi.

      • mikätyhmyys

        Vitu sinun tyhmyyttäsi apukoulun käynyt.. Eläkettä leikataan sillä korotusleikauksella!


    • Lue kuuntele ja ymmärrä.!

      Hallitus on toiminut Suomen talouden parantamiseksi uusin keinoin. Kiky sopimus ym. on vaikuttanut yllätyksellisesti.

      Pieniin tuloihin kohdistunut valitettava muutos korvautuu.

      • eläkeläistenkusetus

        Huorit ruune! Kiky ei ole muuta tehnyt, kuin vienyt ostovoimaa. Selitä miten lääkeomavastuu ja debesläkekorvausleikkaus on auttanut?


      • Huomannu

        Ostovoima eikö se ole parantunut tai ihmiset on muuten tulleet luotttavaisimmiksi kun talous kasvaa.kohisten kuin parhaimpina aikoina, sen myötä tulee näkymään hyvinvoinnissa ei aivan heti mutta luottamus kasvaa, hallituksen on otettava huomioon epäkohdat kun vaalit alkaa lähestyä pikkuhiljaa tai vaarana kannatuksen menetys.


      • vainvaleita
        Huomannu kirjoitti:

        Ostovoima eikö se ole parantunut tai ihmiset on muuten tulleet luotttavaisimmiksi kun talous kasvaa.kohisten kuin parhaimpina aikoina, sen myötä tulee näkymään hyvinvoinnissa ei aivan heti mutta luottamus kasvaa, hallituksen on otettava huomioon epäkohdat kun vaalit alkaa lähestyä pikkuhiljaa tai vaarana kannatuksen menetys.

        Oletpa tyhmä.Kepuloinenko? Rikaiden tulot kasvaa. Muillla huononee.Leikkaukset, vero -ja hinnankorotujset. Lääkeomavastuu ja lääkekorvausleikkaukset.. Pieni nuosu Euroopan imussa. Sekin myöhään tollosipilän takia..Nyt jo hiipumassa..


      • Huomannu

        Joo pessimisti on aina pessimisti vaikka istuisi rahakirstun päällä synkkänä, ota huomioon 10 vuoden vaikea lama, eise heti pysty näkymään hyvinvointina, täytyy olla positiivinen asenne myös hallituksessa kuin kansalla jotta hyvä talous kasvaa tulevassa.


      • missäsikiäätyperykset
        Huomannu kirjoitti:

        Joo pessimisti on aina pessimisti vaikka istuisi rahakirstun päällä synkkänä, ota huomioon 10 vuoden vaikea lama, eise heti pysty näkymään hyvinvointina, täytyy olla positiivinen asenne myös hallituksessa kuin kansalla jotta hyvä talous kasvaa tulevassa.

        Oletko kepuloinen...Nousussa leikataan eläkeitä ja läkekorvauksia? Kohta palkat taas ryntää ja eläkkeet jää..


      • Huomannu

        Kapuloinen kai, ei kiinnosta politiikka, sinä näät tuolla tavalla minä nään eritavalla elämänmyönteisesti hymyssäsuin, sinun synkällä asenteella olisin hirttänyt itseni jo aikoja sitten.


    • iihlam

      Miksi täällä otetaan jatkuvasti esiin aikaisemmin tehdyt leikkaukset. Ne ovat menneisyyttä ja nyt on nyt. Jos aikaisemmin on leikattu ja tehty virheitä, pitääkö niitä edelleen jatkaa lisäleikkauksilla sen sijaan että korjattaisiin niitä.
      Lapsellista perustella uusia leikkauksia ja niiden oiketettavuutta sillä, että näin on tehty aikaisemminkin.
      Nykyisin näyttää olevan vallalla tapa, että virheistä ei opita, vaan niitä uudistetaan tekemällä lisää samaan kansanosaan kohdistuvia leikkauksia.
      Varsinkin keskusta ja kokoomus ilman puoluetta huseeraavan hillotolpparyhmän avustuksella leikkaavat pienituloisilta ja lisäävät etuisuuksia ja veronkiertomahdollisuuksia varakkaille.
      Mitä on tehty solidaariselle, kaikkien suomalaisten hyvinvointiin pyrkivälle tasa-arvoiselle Suomelle.

    • Sipilä-kusettaa

      Hah haa tämä nousu on keinotekoinen tilanne kun rakennetaan buumina 2-3 vuotta vuokrakerrostaloja sijoitusrahastoille ja vuokralaisiksi niihin tulevat mamut ja muut kelan asiakkaat.

      Todellista nousua ei ole tullut eikä tulekkaan koska paljon hypetetty kasvu 3% ei riitä edes uusien työpaikkojen lisääntymiseen koska jo aikoinaan on todettu että kasvun pitää olla vähintään 5% jotta työllisyys paranee realitaloudessa.

      Todellisuudessa nyt vain puhalletaan kuplaan lisää ilmaa jotta näennäinen kasvu vielä vähän saisi kansan kulutusta kasvuun ja kohtahan se jo kyykkää kun realismi on edessä raksan hiipuessa jo ensi vuonna.

      Mikään mersutehdas tai telakan risteilijäkaupat eivät ole kuin pieni osa taloutta joilla ei ole mitään tekemistä suuresti kansantalouden kannalta, vienti ei edelleenkään vedä vuositasolla kun ulkomaankaupan alijäämä on edelleen negatiivista tai lähes nollalukemilla.

      Lisäksi uudet työpaikat mitä syntyy nyt ovat alempiarvoisia kuten vuokratyöpaikkoja nollatyösoppareineen ja suuri osa töistä esim. raksalla on edellen ulkomaalaisten halpatyöntekijöiden tekemiä paskatöitä joilla ei suomalainen elätä itseään tai perhettään.

      Suomen ikilama ei ole kadonnut mihinkään, sitä vain peitellään monella tavalla.

    • minun.etu

      Tämän hallituksen on otettava reippaasti velkaa taatakseen suurelle ikäluokalla hyvät olot. Nuoret saavat maksaa.

      • Tähän.on.tultu

        Näin on valitettavasti, liian iso eläkejoukko pienenevän maksajien vastuulla, menee kymmeniä vuosia ennenkuin ikätakenne tasaantuu.


      • vaietaan

        Kuka maksaa miljardien aseostot??


    • mitähyötyä

      Mitä hyötyä on nuorista, jotka ei ikinä mitään työtä tee. KOKO IKÄNSÄ SOSIAALITURVAN VARASSA OLEVIA ON NYKYISIN HÄLYTTÄVÄN PALJON.

      • konkurs

        Lisää siihen sikiävät elättimamut!


    • röyhkeys-sieppaa-

      Haloooo,, herätkää ,,,,,

      Suomen talous on kohentumassa,
      mutta mutta mutta mutta,
      KÖYHIEN , pienituloisten ja eläkeläisten KUSTANNUKSELLA,

      EI o l l e n k a a Sipilän älykkyyden ansiota,
      vaan Sipilän RÖYHKEÄN, piittamattoman
      RIISTO-POLITIIKAN seurauksena,
      Sipilä on rosvo,
      piti huolen että hän ja muut mijonääri johtajat rikastuu entisestää, eivät maksa veroja samassa suhteessa kuin muu kansanosa,
      röyhkeesti vei köyhiltä viimesen roposenki, huh huh

      siis köyhät ON suomen talouden maksaneet,
      samaan aikaan Sipilä on siirtäny miljoonia muutamien johtajien yksityiseen taskuun TAAS,
      näin se eriarvoitaminen toimii suomessa,

      älkää ikinä kukaan antako Sipilän hallitukselle minkäänlaista kunniaa,
      Sipilä on kiero,
      luulee saavansa kunnian tekosistaan
      kun vaikeutti entisestään jo köyhien ooman kansansa toimeentuloa,

    • Mietippäs.uudestaan

      Sipilälle kunniaa ykshailee, valitettavasti köyhiä on onneksi on keski ja hyvätuloisia muuten olisimme rapakunnossa, julkinen talous on taakka älyttömine soskuluineen niin suuret ettei maahantulijoiden kulut tunnu missään ehkä vähän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 178
      1903
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      50
      1836
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1353
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1164
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1121
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1099
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1085
    Aihe