Onko varavoimaa

2000a

Jos sähköt loppuu viikoksi,kuka pärjää?vai lähdetäänkö siinä vaiheessa ostamaan ei oota aggree

54

1053

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eipäkipinöi

      2x100AH akut ja 4x250w paneelit käyttää sen verran mitä paneeleista saa, käyttövesi on kyl aika kylmää kun 260w paneelin saa vain lämmittään, talo lämpiää sit puilla tarvittaessa niin pärjää jotenkin.
      Tänään tuli 260w panelista 543wh.

      • 2000a

        Oletko invertteriä hankkinut? Joku victronin 800va käynnistää jo kylmäkoneen ja sais kunnon siniaaltoa. Pari kylmäkonetta ottaa noin 6a jos on edes a luokkaa niin vajaa puolet ajasta käy. Alle vrk niin on 100 amp kulutettu niihin.


      • eipäkipinöi

        Mulla on tollanen mppt 2400w hybridi-invertteri joka tekee siniä, kesällä 4x250w paneelit siinä kiinni ja nyt kun lämmitystä tarvii niin menee pattereihin sillä omalla kolme portaisella säätäjällä.
        Ei toi hybridi-invertteri kuitenkaan hukkaan nyt mene kun upsaa tietokoneen ym. enskesänä sitten taas surffataan aurinkoenergialla.


      • 2000a
        eipäkipinöi kirjoitti:

        Mulla on tollanen mppt 2400w hybridi-invertteri joka tekee siniä, kesällä 4x250w paneelit siinä kiinni ja nyt kun lämmitystä tarvii niin menee pattereihin sillä omalla kolme portaisella säätäjällä.
        Ei toi hybridi-invertteri kuitenkaan hukkaan nyt mene kun upsaa tietokoneen ym. enskesänä sitten taas surffataan aurinkoenergialla.

        Eli jos paneeleista tulee 500w ja kulutat 1000w niin verkosta tulee 500w. Onko se kytketty johonkin tiettyyn vaiheeseen.


      • eipäkipinöi
        2000a kirjoitti:

        Eli jos paneeleista tulee 500w ja kulutat 1000w niin verkosta tulee 500w. Onko se kytketty johonkin tiettyyn vaiheeseen.

        Vedin ympäri talon oman aurinkosyöttölinjan, ilmanvaihto ja jääkaappi ym. et nolla kulutuksella menee talo jos aurinkoa riittää ja tosiaan automaattisesti ottaa verkosta jos ei paneeleilta tule, halpa oli tilata ebaystä saksasta 500€ kun suomessa makso yli tuplat.


      • 2000a
        eipäkipinöi kirjoitti:

        Vedin ympäri talon oman aurinkosyöttölinjan, ilmanvaihto ja jääkaappi ym. et nolla kulutuksella menee talo jos aurinkoa riittää ja tosiaan automaattisesti ottaa verkosta jos ei paneeleilta tule, halpa oli tilata ebaystä saksasta 500€ kun suomessa makso yli tuplat.

        Olet siis valinnut tietyt pääasiassa toimivat koneet linjaan. Eihän sähköhella siihen kuulu?
        Ottaako se yhdestä verkon vaiheesta lisävirtaa hybridi invelle. Joskus niitä taisit esille tuoda mutten muista niistä paljon. Entä varaaja, oliko niin että kesällä syötät siihen


      • eipäkipinöi
        2000a kirjoitti:

        Olet siis valinnut tietyt pääasiassa toimivat koneet linjaan. Eihän sähköhella siihen kuulu?
        Ottaako se yhdestä verkon vaiheesta lisävirtaa hybridi invelle. Joskus niitä taisit esille tuoda mutten muista niistä paljon. Entä varaaja, oliko niin että kesällä syötät siihen

        Juu ei hella kuulu ja yhdestä verkon vaiheesta ottaa, varaajassa on sit yösähköllä 3x1000w vastukset ja kesällä menee toi 260w paneeli yhteen niistä ja kaks on verkossa, nyt taas kaikki verkossa ja paneeli menee 1000w öljypatteriin ja aika mukavan kuumaksi meni tänäänkin.


      • fdfdfdfr

        Eikä asennus maksanut mitään,kulujen kuoletusaika.Pelleilyä.


      • haihevosmies
        fdfdfdfr kirjoitti:

        Eikä asennus maksanut mitään,kulujen kuoletusaika.Pelleilyä.

        Naapurin sähkötolpasta oon ottanna jomppilankalla pirtiin Liljuksen sähkö voimaa eikä maksa mulle mittään jaLilurjuskin saa epsanjassa venepaikkaansa ropoja.


      • Anonyymi
        2000a kirjoitti:

        Olet siis valinnut tietyt pääasiassa toimivat koneet linjaan. Eihän sähköhella siihen kuulu?
        Ottaako se yhdestä verkon vaiheesta lisävirtaa hybridi invelle. Joskus niitä taisit esille tuoda mutten muista niistä paljon. Entä varaaja, oliko niin että kesällä syötät siihen

        Vanha ketju mutta kiinnostaisi tietää onko hybridi invertterit laillisia Suomessa?

        Jos sellaisen on asennettu niin pitääkö sähköyhtiölle ilmoittaa?
        Luulisin että ainakin asennukset pitäisi tarkastuttaa ja olla pöytäkirjat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanha ketju mutta kiinnostaisi tietää onko hybridi invertterit laillisia Suomessa?

        Jos sellaisen on asennettu niin pitääkö sähköyhtiölle ilmoittaa?
        Luulisin että ainakin asennukset pitäisi tarkastuttaa ja olla pöytäkirjat.

        Tavoittaisi asiantuntijat paremmin uudella avauksella, mutta trolleja kyllä myös löytyy. Eiköhän nuo mahdollisia ole kun luvat omaava tekee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tavoittaisi asiantuntijat paremmin uudella avauksella, mutta trolleja kyllä myös löytyy. Eiköhän nuo mahdollisia ole kun luvat omaava tekee.

        Tietääkseni jotkut invertterit eivät ole laillisia vaikka olisi "ce-merkintä". Mistäs sen sitten lopulta tietää?

        On tullut vastaan muutama Mpp-solarin off-grid hybridi-invertteri isolla akkumäärällä kytkettynä keskuksen yhden vaiheen kautta. Verkkoonhan nuo eivät syötä.

        https://tukes.fi/tuotteet-ja-palvelut/ce-merkinta#18056885


    • 2000a

      Antti Anteri aurinko vihaaja,miten olet varautunut sähkökaätkoon😂😂😂

      • eipäkipinöi

        Aika naurettavia muuten noi paneelijärjestelmät mitä tavan ihmisille myydään, katto täyteen paneelia ja sit kun valtakunnan verkko katoo niin katoo omakin tuotanto :D
        Kesällä tulee valtava ylituotanto mikä menee pilkka hintaan valtakunnan verkkoon :D


      • 2000a

        Terve kaveri


      • eipäkipinöi
        2000a kirjoitti:

        Terve kaveri

        No terve onpa mukava jutella näin spontaanisti


      • 2000a
        eipäkipinöi kirjoitti:

        No terve onpa mukava jutella näin spontaanisti

        Joo niinpä, olipa jännä juttu että satuitkin näin sopivasti paikalle. Käytäisiinkö vähän mukaspontaania keskustelua?


      • eipäkipinöi
        2000a kirjoitti:

        Joo niinpä, olipa jännä juttu että satuitkin näin sopivasti paikalle. Käytäisiinkö vähän mukaspontaania keskustelua?

        Joo mutta tehdään se silleen niinku että ihan sattumalta juteltaisiin toisillemme niin kukaan ei huomaa mitään


      • 2000a
        eipäkipinöi kirjoitti:

        Joo mutta tehdään se silleen niinku että ihan sattumalta juteltaisiin toisillemme niin kukaan ei huomaa mitään

        Joo tehään sillälailla niin muut luulee että me ei tunneta toisiamme hihihi olenpa kekseliäs


      • eipäkipinöi
        2000a kirjoitti:

        Joo tehään sillälailla niin muut luulee että me ei tunneta toisiamme hihihi olenpa kekseliäs

        Minä muuten olen samaa mieltä kuin sinä ja tykkäänkin sinusta kovasti


      • 2000a
        eipäkipinöi kirjoitti:

        Minä muuten olen samaa mieltä kuin sinä ja tykkäänkin sinusta kovasti

        Juu minäkin tykkään sinusta tsihihi


      • 2000a

        Kuka rupesi käyttämään nimimerkkiäni 2000a


      • 2000a
        2000a kirjoitti:

        Kuka rupesi käyttämään nimimerkkiäni 2000a

        Neljä kommenttia sinä aikana kun olin pesulla,joku ilkeä kade


      • eipäkipinöi

        Alkoi jotain trollia ahdistaan kun liian asiallista keskustelua, mut tätähän tämä on täällä suoli24:llä :D


      • 2000a
        eipäkipinöi kirjoitti:

        Alkoi jotain trollia ahdistaan kun liian asiallista keskustelua, mut tätähän tämä on täällä suoli24:llä :D

        Jospa anti antti vihastui


      • 2000a
        2000a kirjoitti:

        Jospa anti antti vihastui

        Tuo ylläoleva antti vihastui ei ole minun kirjoittamani


      • eipäkipinöi
        2000a kirjoitti:

        Tuo ylläoleva antti vihastui ei ole minun kirjoittamani

        Joo täällä näitä trolleja piisaa


      • 2000a
        2000a kirjoitti:

        Tuo ylläoleva antti vihastui ei ole minun kirjoittamani

        Pitää paikkansa koska minä sen kirjoitin. Nyt menet nukkumaan että pää selkee


    • Trolli-Antero1111

      Kylläpä todella vihastuttaa kun näinkin asiallista aurinkosähköavausta ja keskustelua liki ympärivuotisista aurinkosähkön tuotoista menevät trollit pilaamaan !!

    • takaisinluontoon

      Jos sähkö loppuu viikoksi, niin todennäköisesti juuri kukaan ei pärjää. Kaupingeissa asia olisi katastrofi. Mikään ei toimisi. Omakotitalossakin vedensaanti ja jätevesi muodusuisivat ongelmaksi vaikka muuten pärjäisi. Pitemmässä sähköttömyydessä pärjäisi vain, jos on oma avokaivo, puu-/öljylämmitys, kaasuliesi , puusee sekä metsästysmaita ja peltoa, missä viljellä.

    • Aggrekaatti-Antero1111

      Maalla pärjää viikon kevyesti sähköttä, edes kesällä ei mitään aurinkosähköjä tarvitse, ruoka säilyy kellarissa ja talvella aggrekaatti tuottaa valon yms ja uunit lämmön. Aurinkosähköhörhöt jää talvella pimeyden keskelle paneeleineen.
      Että aika vähäinen apu aurinkopaneeleista talvella on ellei käytössä ole Anteron Rantasen konstit!

      • 2000a

        Lihat sulaa kellarissa aika äkkiä eli kesälläkin tarvii sitä aggrea pöristää 12h/vrk ellei ole invertteriä,akkuja ja paneeleita.Aurinkosähkö hörhöiltä nämä usein löytyy


    • Pakaste-Antero1111

      Spekulointi viikon sähkökatkolla ja pakastelihan säilytyksellä ilmaisella aurinkoenergialla alkaa olla yhtä säälittävää kuin Antero Rantasen jutut!
      Niin monenko tuhannen euron paneelit yms se pakastimen pyörittäminen viikon ajan ilmaisella aurinkosähköllä vaatii?
      Tulee liha hintoihinsa ! :-D

    • Extremesähköilijä

      Aurinkopaneeleita 5kW, ilmalämpöpumppu, takka leivinuuni. Kolmivaiheinen 5kW dieseli aggregaatti, jolla voi lämmittää joko pelkästään tallia ja tuottaa sinne lämmön (hukkalämpö koneesta) sähkön. Sähkökatkon sattuessa koko taloon saa riittävästi sähköä tuo talli hukkalämpöä. Verkonvaihtokytkimet on sekä tallissa että talossa. Aggregaatin voi siirtää uloskin, mutta sitten koneen tuottama lämpö menee harakoille. Invertteri 24VDC/230VAC3/6kW/akusto, jolla voi tasata esim. piikkitehohuippuja, mikäli tälle seudulle tulee ns. siirron tehomaksu. Aggregaattia on testikäytetty esilämmitetyllä rypsiöljyllä, joten silläkin voi jauhaa sähköä mikäli löpö loppuu.

      • 2000a

        Oikia meininki. Talli tosiaan lämpiää suunnilleen samalla teholla kun mitä aggresta ottaa sähköä


      • Extremesähköilijä
        2000a kirjoitti:

        Oikia meininki. Talli tosiaan lämpiää suunnilleen samalla teholla kun mitä aggresta ottaa sähköä

        No niinpä. Mutta kyllä on sinullakin oikea meininki, ja vieläpä hienot laitteetkin. Kateellisena niitä katselen ja hatunnosto sinulle.


    • 2000a

      Onhan niitä hölmömpiäkin rahareikiä,muutaman tonnin sijoitus ja siitäkin saa akkukauppias,paneelilauppiad,aggre ja invertterkauppias osansa ja valtiokin vielä. Eli melkosen halpa harrastus ja se tunne kun sähköä tulee omasta takaa.

    • nevaanpelaa

      """Omakotitalossakin vedensaanti ja jätevesi muodusuisivat ongelmaksi vaikka muuten pärjäisi""""

      Meidän talossa vesi tulee ilman sähköäkin, ja myös viemärit toimii sähkökatkon aikana.

      • korjaajakorjaa

        Korjaan, hyvin harvassa omakotitalossa vesi tulee ilman sähköä....


      • 2000a
        korjaajakorjaa kirjoitti:

        Korjaan, hyvin harvassa omakotitalossa vesi tulee ilman sähköä....

        Mitenkähän kunnat ovat varautuneet,millaiset pumput ovat vesitornin täyttöön. Tuskin jätevedetkään ilman sähköä pitkään toimii. Puhdistamot ym..


    • Apokalyptika-Antero

      Aloituksesta tulee mieleen Raamatun kertomus seitsemästä viisaasta neitsyestä jotka olivat osanneet ottaa lamppuihinsa tarpeeksi öljyä.
      Nykyversiossa ne seitsemän viisasta ovatkin aurinkopaneeleilla varustautuneita joiden pakkaset pysyy kylminä vaikka olisi viikon sähkökatko :-D
      Unohtaen kokonaan ettei ainakaan taajama-alueilla pysty viikon sähkökatkoja olemaan.
      Jos sellainen tulee niin silloin on suurempia murheita kuin pakasteiden sulaminen!

      • 2000a

        Jos sellainen tulee niin silloin on suurempia murheita kuin pakasteiden sulaminen!
        Minusta silloin on juuri murhe siitä että olisi jotain syötävää,kaikki muu on vähäpätöistä. Oleppa pari päivää ilman ruokaa ja kerro sen jälkeen mitä haluisit.


    • ei-kiesus

      Pidätkö pakastimessako kaiken ruokasi vai pitääkö aina olla sitä pakastelihaa tarjolla ??

      • 2000a

        En pidä. Ei pidä. Mutta kun asia meni suurempiin murheihin,niin ne ei välttämättä lopu viikossa ja silloin voi olla kiva syödä muutakin kuin puuroa ja kanamunaa,mutta tuskin nyt kukaan on juuri sentähden aurinkopaneeleita laittanut. On se silti ikävä juttu jos ehtii puolikas possu sulamaan ja pilantumaan ym... mitä pakasteessa on


    • hyvinvarautunut

      Ei mitään ongelmaa, saa olla sähköt poissa pidempäänkin. Kaksi agregaattia on ja niihin polttoainetta riittävästi. Ruokaa on varastoissa useammaksi kuukaudeksi. Ja jos jonkun luonnon katastrofin seurauksena tulee kylmempi kausi, pärjätään senkin kanssa, jos ei kestä vuosikausia.

    • maailmanlopunodottajat

      Tänne aurinkosähkö- palstalle pesiytyi Antero Rantasen aikana mahtava tekninen tietotaito .
      Tämänkin ketjun aloitus kuvaa hyvin tietotaidon tasoa, muut joutuu etsimään aggreja, aurinkosähkömiesten pakastimet pysyy kylmänä vaikka viikkokausia (mikä kylläkin on juuri tällä hetkellä hyvä vitsi maamme säätilan ja päälle pakkaavan syksyn takia!)

      • hyvinvarautunut

        En minä ainakaan mitään maailmanloppua odota! Ihan realismia varautua agregaatilla täällä haja-asutusalueella sähkökatkoihin, kun ammatin puolesta homman pitää toimia, oli sähköä tai ei. Kiinalaiset agregaati maksaa 199€, joten ei mikään kustannus pitää paria varalla.


      • 2000a
        hyvinvarautunut kirjoitti:

        En minä ainakaan mitään maailmanloppua odota! Ihan realismia varautua agregaatilla täällä haja-asutusalueella sähkökatkoihin, kun ammatin puolesta homman pitää toimia, oli sähköä tai ei. Kiinalaiset agregaati maksaa 199€, joten ei mikään kustannus pitää paria varalla.

        Onko sulla tollanen kiinalainen? Oletko paljpn käuttänyt,eli miten pelittää. Onko jännitteet kohdillaan ja käykö tasaisesti


      • hyvinvarautunut
        2000a kirjoitti:

        Onko sulla tollanen kiinalainen? Oletko paljpn käuttänyt,eli miten pelittää. Onko jännitteet kohdillaan ja käykö tasaisesti

        Olen käyttänyt tuota halpaa kiinalaista (199€) agregaattia sähkökatkojen aikana, hyvin toimii ja lähtee käyntiin. Bensiiniin pitää vain laittaa säilöntäaine, että bensiini ei ala hyytelöitymään.
        Tuo meidän kinukki on TM-lehden testien mukaan sieltä parhaimmasta päästä sähkön tasaisuuden suhteen, ollaan jopa käytetty tietokoneitakin sillä. Täällä maaseudulla asutaan ja toinen perheessä tekee etätyötä, niin sähköä on pakko olla ja siihen tuo agregaatti kyllä toimii hyvin. Samalla pyörii vesipumppu ja pakastimet. Toinen agregatti on varalla.

        Se on täällä maaseudulla sellaista, että sähköt voivat olla poissa hyvinkin pitkän aikaa räntäkelien ja tykkylumien painaessa puita sähkölinjoille, töitä on kuitenkin tehtävä, joten pieni investointi tuollaiset agregaatit. Maahan kaivettiin sähkökaapelit agregaattia varten, eli agregaatilla ei aleta sörkeltämään lainkaan tavallisessa sähköverkossa ja ei siten ole mitään vaihtokytkimiä ja mitään hienompaa tekniikkaa. Tämä meidän systeemi on hieman jotain samanlaista, kuin Japanissa on pientaloissa sähkökatkojen ( maanjäristysten) varalla. Intiassa olen nähnyt myös samanlaisia systeemejä, mutta siellä on myös monessa omakotitalossa automaattiset agregaatit sähkökatkojen varalle, kuten tuossa kuvassa tuttaviemme pihalta http://aijaa.com/VAb6fo


      • 2000a
        hyvinvarautunut kirjoitti:

        Olen käyttänyt tuota halpaa kiinalaista (199€) agregaattia sähkökatkojen aikana, hyvin toimii ja lähtee käyntiin. Bensiiniin pitää vain laittaa säilöntäaine, että bensiini ei ala hyytelöitymään.
        Tuo meidän kinukki on TM-lehden testien mukaan sieltä parhaimmasta päästä sähkön tasaisuuden suhteen, ollaan jopa käytetty tietokoneitakin sillä. Täällä maaseudulla asutaan ja toinen perheessä tekee etätyötä, niin sähköä on pakko olla ja siihen tuo agregaatti kyllä toimii hyvin. Samalla pyörii vesipumppu ja pakastimet. Toinen agregatti on varalla.

        Se on täällä maaseudulla sellaista, että sähköt voivat olla poissa hyvinkin pitkän aikaa räntäkelien ja tykkylumien painaessa puita sähkölinjoille, töitä on kuitenkin tehtävä, joten pieni investointi tuollaiset agregaatit. Maahan kaivettiin sähkökaapelit agregaattia varten, eli agregaatilla ei aleta sörkeltämään lainkaan tavallisessa sähköverkossa ja ei siten ole mitään vaihtokytkimiä ja mitään hienompaa tekniikkaa. Tämä meidän systeemi on hieman jotain samanlaista, kuin Japanissa on pientaloissa sähkökatkojen ( maanjäristysten) varalla. Intiassa olen nähnyt myös samanlaisia systeemejä, mutta siellä on myös monessa omakotitalossa automaattiset agregaatit sähkökatkojen varalle, kuten tuossa kuvassa tuttaviemme pihalta http://aijaa.com/VAb6fo

        Bensiiniin pitää vain laittaa säilöntäaine, että bensiini ei ala hyytelöitymään. 


        Juu motnetista saa alta 10e purkin ja 25ml riittää 20L bensiiniä,että aika halpaa tuo on. Vuoden vanhat bensat ainakin on pelittänyt .jyrsin leikkuri aggre. Olen kerran pari öräyttänyt talven aikana muutamaksi minuutiksi käymään niin kaasutin pysyy toimintakuntoisena paremmin ja loraus syksyllä masinoolia viimeiseen tankkaukseen ja sitte käyntiin


      • hyvinvarautunut
        2000a kirjoitti:

        Bensiiniin pitää vain laittaa säilöntäaine, että bensiini ei ala hyytelöitymään. 


        Juu motnetista saa alta 10e purkin ja 25ml riittää 20L bensiiniä,että aika halpaa tuo on. Vuoden vanhat bensat ainakin on pelittänyt .jyrsin leikkuri aggre. Olen kerran pari öräyttänyt talven aikana muutamaksi minuutiksi käymään niin kaasutin pysyy toimintakuntoisena paremmin ja loraus syksyllä masinoolia viimeiseen tankkaukseen ja sitte käyntiin

        Tuo säilöntäaine bensiinille toimii hyvin ja pari vuotta sillä aineella luvataan säilyvyys. Tuolla alle 10€ maksavalla pullolla säilöö n. 200 litraa bensiiniä, joten ei ole mitenkään kallista ainetta. Käytän samaa ainetta kaikkien pienkoneiden bensiinissä, ei ole ollut mitään ongelmaa moneen vuoteen pienkoneiden kanssa bensiinin vuoksi.


    • kyllä_toimii
    • varmanpäälle1

      Ei muuta kuin savanni musuja polkemaan dynamoa...

      • unkle_dolan

        Kiva tietää näin kolmelta aamuyöstä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      0
      4156
    2. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      79
      2337
    3. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1811
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      173
      1697
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1412
    6. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1408
    7. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      296
      1291
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      138
      1158
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1094
    10. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1093
    Aihe