Narkomaani sairaanhoitajakoulutuksessa

Olen.kauhuissani

"Hullusta huumehörhöstä" lääkkeitä anastavaksi sairaanhoitajaksi? Voiko tällainen skenaario toteutua?

Olen tutustunut naiseen joka on kanssani samassa sairaanhoitajakoulutuksessa. Hän vaikutti eka kivalta, mutta pikku hiljaa alkoi selvitä, että tämä henkilö on riippuvainen erilaisista päihdyttävistä aineista. Sitten hän pudotti pommin: hän paljasti minulle humalassa, että hänellä on väkivaltainen tausta eikä hän epäröi käyttämästä väkivaltaa jatkossakaan. Hän saapuu myös kouluun ajoneuvolla, jolla ajaa omien sanojensa mukaan päihtyneenä. Hän on itse kertonut ottavansa päivittäin erilaisia huumaavia lääkkeitä, joihin on junaillut reseptejä.

Minusta tuntuu että tästä ihmisestä täytyisi ilmoittaa jonnekin. Luulen että tällainen henkilö voi olla vaarallinen sairaanhoitajan tehtävissä.

Mitä teen? Kenen puheilke voisin mennä?

2

250

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Knljvl

Kun tyyppi joka on perso päihteille hakeutuu sairaanhoitajan alalle, on vaarana taustalla vaikuttavat kyseenalaiset motiivit.

• kierräkaukaasekaveri

Tulisi mieleen että jos nyt ihan alkuun teidän terveydnhoitajalle kertoisit huolesi. Terveydenhoitaja pitää salassa mistä on tietonsa saanut ja voi kutsua k.o. henkilön käymään juttusillaan ja tehdä testauksiakin. Hän ei kuitenkaan vaitiolovelvollisena voi viedä asiaa eteenpäin.

Siksi olisi hyvä jos voisit jollekin sopivalle opettajalle/opolle/tutorille asiasta kertoa, mutta ole varovainen, että ei tule ilmi, että sinä olet kertonut. Mieti kenelle puhut. Nimittäin osa opettajista on uskomattoman lörppöjä ja törppöjä. Henkilö voi olla väkivaltainen myöhemmin sinua kohtaan, jos saa tietää, että olet hänestä kertonut.

Ajoneuvolla ajamisesta päihtyneenä voi ilmoitella poliisille nimettömänä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      13
      1713
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      140
      1702
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      291
      1312
    4. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1098
    5. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      210
      1076
    6. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      130
      972
    7. Salainen kastekoulutus

Millainen on helluntailainen kastekoulutus ja kauanko se kestää ?
      Kaste
      285
      965
    8. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      3
      915
    9. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      10
      895
    10. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      49
      888
    Aihe