Narkomaani sairaanhoitajakoulutuksessa

Olen.kauhuissani

"Hullusta huumehörhöstä" lääkkeitä anastavaksi sairaanhoitajaksi? Voiko tällainen skenaario toteutua?

Olen tutustunut naiseen joka on kanssani samassa sairaanhoitajakoulutuksessa. Hän vaikutti eka kivalta, mutta pikku hiljaa alkoi selvitä, että tämä henkilö on riippuvainen erilaisista päihdyttävistä aineista. Sitten hän pudotti pommin: hän paljasti minulle humalassa, että hänellä on väkivaltainen tausta eikä hän epäröi käyttämästä väkivaltaa jatkossakaan. Hän saapuu myös kouluun ajoneuvolla, jolla ajaa omien sanojensa mukaan päihtyneenä. Hän on itse kertonut ottavansa päivittäin erilaisia huumaavia lääkkeitä, joihin on junaillut reseptejä.

Minusta tuntuu että tästä ihmisestä täytyisi ilmoittaa jonnekin. Luulen että tällainen henkilö voi olla vaarallinen sairaanhoitajan tehtävissä.

Mitä teen? Kenen puheilke voisin mennä?

2

231

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Knljvl

Kun tyyppi joka on perso päihteille hakeutuu sairaanhoitajan alalle, on vaarana taustalla vaikuttavat kyseenalaiset motiivit.

• kierräkaukaasekaveri

Tulisi mieleen että jos nyt ihan alkuun teidän terveydnhoitajalle kertoisit huolesi. Terveydenhoitaja pitää salassa mistä on tietonsa saanut ja voi kutsua k.o. henkilön käymään juttusillaan ja tehdä testauksiakin. Hän ei kuitenkaan vaitiolovelvollisena voi viedä asiaa eteenpäin.

Siksi olisi hyvä jos voisit jollekin sopivalle opettajalle/opolle/tutorille asiasta kertoa, mutta ole varovainen, että ei tule ilmi, että sinä olet kertonut. Mieti kenelle puhut. Nimittäin osa opettajista on uskomattoman lörppöjä ja törppöjä. Henkilö voi olla väkivaltainen myöhemmin sinua kohtaan, jos saa tietää, että olet hänestä kertonut.

Ajoneuvolla ajamisesta päihtyneenä voi ilmoitella poliisille nimettömänä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 99
      1736
    2. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      74
      1494
    3. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      50
      1427
    4. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      58
      1346
    5. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      1308
    6. SDP:n lyhyt selviytymisopas

1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p
      Maailman menoa
      10
      988
    7. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      36
      847
    8. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      60
      781
    9. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      774
    10. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      41
      755
    Aihe