Heips! Olisi kysyttävää lähetteestä hormonipolille.
Vähän taustaa:
Sain diagnoosin ja lähetteen viime jouluna, ja ekan ajan h.polille tämän vuoden alussa. Valitettavasti homma piti perua toistaiseksi, koska lievästi sanottuna kotiväki ei ollut mielissään kun sai tietää että sain kuin sainkin diagnoosin ja minulle näytettiin transpolilta vihreää valoa. (vanhemmat ovat siis täysin vakuuttuneita siitä että en ole "oikeasti trans", vaan on nupissa pahasti vikaa ja yritän mennä jonkun muoti-ilmiön perässä(??) )
Nyt on useampi kuukausi mennyt hoitaessa omia asioita kuntoon ja tarkoitus on nostaa kytkintä kunhan asuntohakemus on tuottanut tulosta ja on vuokrasoppari kourassa. Melkoista hampaiden kiristelyä on ollut tietää, että jos tilanne kotona olisi ollut toinen niin olisin jo asteen lähempänä tavoitteita ja unelmia. :-(
Suoraan asiaan:
Voiko uuden lähetteen hormonipolille saada yleislääkäriltä terveyskeskuksesta, vai pitääkö olla yhteydessä omaan lääkäriin tai hoitajaan transpolilta?
Käytäntö näyttäs olevan, että yleislääkäreillekin saa kiireettömissä tapauksissa vain puhelinaikoja, ja epäilen voiko lähetettä tehdä yhden puhelun perusteella..
Transpolin lääkärin/hoitajan suhteen olen myös todella epävarma. Viimeisin kontakti niihin oli joulukuussa, enkä tiedä ovatko hoitohenkilöni muuttuneet tässä vuoden aikana. Lääkäri ainakin asuu facebook profiilinsa mukaan nykyään Lontoossa, jos oikein käsitin... Hänen numero on muutenkin hukkunut ajan myötä.
Hoitajan numero löytyy, mutta vähän pelkään ettei hän ole enää siellä töissä. Häntä ehdin tavata viimeksi ehkä 5 minuuttia kun oli vasta vaihtunut hoitaja, että en edes oikein tunne kyseistä ihmistä muuten kuin nimellä mikä lapussa lukee. :-D
Neuvoja siis kaivataan, mutta ei haittaa vaikkei kukaan niitä osaisi antaa. Kiitos jos edes luitte näin pitkälle! (kuulostaa ehkä kettuilulta, mutta arvostan ihan tosissani jokaista joka lukee/voi neuvoa. kiitos paljon <3)
Lähete hormonipolille
avutonkala
1
65
Vastaukset
- kkklj
Ota ensin yhteyttä hormoonipolille (soita vaikka polin toimistoon) ja kysy onko vanha lähete vielä voimassa jotta saisit uuden vastaanottoajan. Jos haluavat uuden lähetteen soittele tutkimukset tehneen transtutkimusyksikön toimistoon ja kysele sieltä. Ehkä kirjoittavat lähetteen heti tai sitten haluavat lääkärin tai hoitajan juttuksille ainakin kerran jotta voivat keskustella nykytilanteestasi.
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445269Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243450Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992850Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui572672- 1722338
- 252137
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1271889Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661855Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881771M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391