Lähete hormonipolille

avutonkala

Heips! Olisi kysyttävää lähetteestä hormonipolille.

Vähän taustaa:
Sain diagnoosin ja lähetteen viime jouluna, ja ekan ajan h.polille tämän vuoden alussa. Valitettavasti homma piti perua toistaiseksi, koska lievästi sanottuna kotiväki ei ollut mielissään kun sai tietää että sain kuin sainkin diagnoosin ja minulle näytettiin transpolilta vihreää valoa. (vanhemmat ovat siis täysin vakuuttuneita siitä että en ole "oikeasti trans", vaan on nupissa pahasti vikaa ja yritän mennä jonkun muoti-ilmiön perässä(??) )

Nyt on useampi kuukausi mennyt hoitaessa omia asioita kuntoon ja tarkoitus on nostaa kytkintä kunhan asuntohakemus on tuottanut tulosta ja on vuokrasoppari kourassa. Melkoista hampaiden kiristelyä on ollut tietää, että jos tilanne kotona olisi ollut toinen niin olisin jo asteen lähempänä tavoitteita ja unelmia. :-(

Suoraan asiaan:
Voiko uuden lähetteen hormonipolille saada yleislääkäriltä terveyskeskuksesta, vai pitääkö olla yhteydessä omaan lääkäriin tai hoitajaan transpolilta?
Käytäntö näyttäs olevan, että yleislääkäreillekin saa kiireettömissä tapauksissa vain puhelinaikoja, ja epäilen voiko lähetettä tehdä yhden puhelun perusteella..

Transpolin lääkärin/hoitajan suhteen olen myös todella epävarma. Viimeisin kontakti niihin oli joulukuussa, enkä tiedä ovatko hoitohenkilöni muuttuneet tässä vuoden aikana. Lääkäri ainakin asuu facebook profiilinsa mukaan nykyään Lontoossa, jos oikein käsitin... Hänen numero on muutenkin hukkunut ajan myötä.
Hoitajan numero löytyy, mutta vähän pelkään ettei hän ole enää siellä töissä. Häntä ehdin tavata viimeksi ehkä 5 minuuttia kun oli vasta vaihtunut hoitaja, että en edes oikein tunne kyseistä ihmistä muuten kuin nimellä mikä lapussa lukee. :-D

Neuvoja siis kaivataan, mutta ei haittaa vaikkei kukaan niitä osaisi antaa. Kiitos jos edes luitte näin pitkälle! (kuulostaa ehkä kettuilulta, mutta arvostan ihan tosissani jokaista joka lukee/voi neuvoa. kiitos paljon <3)

1

93

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kkklj

Ota ensin yhteyttä hormoonipolille (soita vaikka polin toimistoon) ja kysy onko vanha lähete vielä voimassa jotta saisit uuden vastaanottoajan. Jos haluavat uuden lähetteen soittele tutkimukset tehneen transtutkimusyksikön toimistoon ja kysele sieltä. Ehkä kirjoittavat lähetteen heti tai sitten haluavat lääkärin tai hoitajan juttuksille ainakin kerran jotta voivat keskustella nykytilanteestasi.

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1796
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1262
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1123
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      72
      975
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      909
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      838
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      751
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      742
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      691
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      673
    Aihe