Kommandiittiyhtiön äänetön yhtiömies

äänettömänä

Mitä pitää tehdä kun ky:n äänetön yhtiömies kuolee ?
Mitä tekee kuolinpesä ja mitä vastuullinen yhtiömies ?

7

1172

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tietämätönmateet

      Hyvä kysymys, en osaa vastata

    • lepäärauhassa

      Tehdään perunkirjoitus

    • Niin___

      Ensin katsotte yhtiösopimuksenne ja muut mahdolliset sopimukset, oletteko sopineet luovutus rajoituksista tai lunastuksista äänettömän yhtiömiehen kohdalla. Ilmoitatte ne perikunnalle jos on. Perikunta tarvitsee myös teiltä tietoja panoksen arvosta perukirjaan.

      Sitten kysytte perikunnalta haluavatko lunastuksen ja mietitte haluavatko yhtiömiehet lunastaa osuuden.

      Muutoin jatkatte hommia ja perikunta kertoo jakokirjalla sitten joskus ketä osuuden omistaa. Vai oliko jotain erityistä ongelmaa?

      • Pikku_tarkistus

        "Ketä osuuden omistaa"???

        Tarkoitat varmaan "kuka osuuden omistaa".

        Muuten oikein hyvä ja selkeä yhteenveto.


      • Niin___
        Pikku_tarkistus kirjoitti:

        "Ketä osuuden omistaa"???

        Tarkoitat varmaan "kuka osuuden omistaa".

        Muuten oikein hyvä ja selkeä yhteenveto.

        Joo, ei se Porthania kaikkea slangia saanut pois.


      • äänettömänä

        Minä edustan sitä perikuntaa ja vastuullinen yhtiömies ei tunnu tietävän mistään mitään. Olen lähettänyt ilmoituksen, että haluan irtisanoa pääomapanoksen mutta vielä en ole vastausta saanut.


      • Niin___
        äänettömänä kirjoitti:

        Minä edustan sitä perikuntaa ja vastuullinen yhtiömies ei tunnu tietävän mistään mitään. Olen lähettänyt ilmoituksen, että haluan irtisanoa pääomapanoksen mutta vielä en ole vastausta saanut.

        Noin yleinen kokemukseni on, että suurin osa ei tiedä paljoakaan suuresta osasta asioita, mutta silti tehdään. Eipä silti, ei tarvitsekkaan.

        Tämä menee ihan arvausleikiksi, jos et kerro kunnolla tilanteesta.

        Sinut on kuolinpesän puolesta valtuutettu toimiin? Yhtiössä ei ollut sovittu lunastus velvoitteesta rajoituksia? Olet vaatinut kirjallisesti lunastusta, missä ajassa, kuinka kauan sitten ja vielä todisteellisesti? Oletko myös normaalisti keskustellut yhtiömiehen kanssa ja hän ei suostu vastaamaan mihinkään vai hän on kertonut selvittävänsä asiaa/ ettei yhtiö halua/pysty lunastamaan, ennen rahoituksen hankintaa/yleensä? Onko hän ainoa yhtiömies?

        Jos et halua kertoa asioita keskustelupalstalla, käänny juristin puoleen niin hän neuvoo sinua.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      32
      7191
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      78
      4274
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      55
      2582
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2136
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1679
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1657
    7. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      340
      1391
    8. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      13
      1222
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      56
      1067
    10. Viikonloppua

      Oikein ihania huomenia. Pysytään positiivisina. ☕🍂🌅🧡🌞☺️❤️
      Ikävä
      76
      1030
    Aihe