Lähetin teokseni vain yhdelle valitsemalleni kustantajalle. Tuota, sieltä pärähti heti viikon kuluttua viestiä siitä, että olevat erittäin kiinnostuneita teoksestani. Saatekirjeessä olin maininnut, että teos ei ole ensimmäiseni, ja he siten halusivat lukea myös esikoiseni. Lähetin senkin heille, ja senkin kustannuksesta vaihdoimme ajatuksia, sähköpostitse. Sovimme päivämäärän, jolloin kustantaja soittaa minulle. (Sain tavallaan deadlinen toiseen teoksestani.)
Päivämäärä tuli, ja meni. Lähetin kustantajalle sähköpostitse viestiä vielä samana päivänä, tiedustellen syytä "soittoajan" peruuntumiseen. Ei tietenkään vastausta. Mainittakoon, että kyseessä ei ole ns. suuri kustantamo, vaan vasta alkujaan tekevä yritys.
Mietin vain, että onko mitenkään ammattimaista jättää vastaamatta/ tehdä totaalinen nollavastaaminen, vaikka ensin puhutaan lämpimiä? Tai että onko tämä yleistä tällä alalla? Noh, tietysti tämän jälkeen laitoin teokseni arvioitavaksi pariin arviointipalveluun, mutta silti jotenkin ärsyttää tuollainen "hei, haluamme tämän ehdottomasti kansien väliin, soitan sinulle perjantaina", ja sitten ei vastata/soiteta/yms.
Arviointipalvelun jälkeen (josta maksan itseni kipeäksi) tietysti jatkan lähettämällä teokseni muuallekkin. Suoraansanottuna vituttaa, että annetaan ymmärtää, ja sitten kadotaan.
T.Eija
kustantajalta "vihreää valoa", sen jälkeen täysi 0
10
402
Vastaukset
- enolerobotti111
En mitenkään halua puolustella kustantajan tapaa toimia, mutta voihan olla että kustantajan "hiljaisuuteen" on olemassa joku inhmillinen syy. Meilit ei ole saapuneet perille, sairastuminen ym. Onko hiljaisuutta kestänyt kauan? Joka tapauksessa tsemppiä kässärin kanssa!
- Al_De_Capo
Ufo-kustannus menee yleensä omiin nimiin.
- lkjhjkhjh
Eivätkö ne vastaa jos itse soitat sinne? Kaipa se on ihan tavallista pyytää muitakin tekstejä nähtäväksi, jos kustantaja alustavasti on kiinnostunut. Mutta eihän se vielä tarkoita kustannussopimusta tai edes yhteistyön alkamista. Asia varmaan selviää, kun soitat itse sinne ja kysyt ovatko vielä kiinnostuneita.
- on_mentävä_oppiakseen
Tuli vaan mieleen, kun on tuore kustantamo, joka vasta aloittelee toimintaansa, taitaa tuo toiminta mennä, lähinnä ammattitaidottomuuden piikkiin. Miksi ihmeessä lähetit vain tuonne? Varsinkin, jos kokemusta kustantamisesta ei ole. Ehkä sun onni tässä on se, että lähettelet tekstiäsi nyt muihinkin kustantamoihin.
- taasnäitä
Lähetti vain yhteen kustantamoon joka on tuikituntematon aloitteleva, uskottavaa tosiaan.
Huh, tänään tuli selitys "vastaamattomuuteen" (en siis itse lähtenyt kyselemään teokseni perään). Jotenkin ajattelin, että teokseni on surkea, ja tämä olisi heidän tapansa kertoa kantansa :D Tällä kustantamolla on ilmeisesti aika paljon meneillään nyt, ja aikatauluihin vetosivat. Anyway, tällä hetkellä suunnitellaan kirjalle kansia ja sopimusluonnos pitäis tulla lähipäivinä kans. JEE! :)
-Eija- tuntematon.potilas.info
Joko joulumarkkinoille ehtii hou hou hah hah.
Ps. Seulan läpäisseet eivät käy kehuskelemassa aikaansaannoksiaan suomi24 saiteilla. - sldksldkfjs
Kyllä täällä on julkaisseita kirjailijoitakin :D
- Kielensäsanottaja
Jep, totta toinen puoli. Minä ainakin olen käynyt selailemassa sivuja monen vuoden ajan. Välillä liikkeellä asiallisen keskustelun perässä, välillä ihastelemassa, miten ihmisillä riittää vuosienkin jälkeen energiaa keskittyä provosoimaan keskustelupalstoja. Jo Ircistä tutun tavan uutuudenviehätyksen kun luulis karisseen jo ajat sitten. Se toinen puoli, kehuminen, on toisen pohdinnan arvoinen juttu. Jos suomalainen joskus osaa iloita ääneen onnistumistaan, onko se kehumista...
- jeejeej
Joo....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.313942Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131523Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2421456Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.1771203Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ80990Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht254968Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲116965Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34943- 62939
Kaipaan sua, Jii
Haluaisin vaan olla sylissäsi ja kuunnella mitä ajattelet, mistä haaveilet, mistä olet huolissasi jne 🥹 🫂56775